Сегодня: 06 | 05 | 2024

Методичні матеріали для самостійного опрацювання з Дисципліни «Українська література”

Загальне ознайомлення з художніми творами митців рідного краю. Ознайомлення з творами сучасних письменників-земляків.

Підсумкові заняття

Повторення особливостей літературних процесів в Україні ІІ пол. ХІХ ст. – поч. ХХІ ст.; коментування зміста визначених Програмою художніх творів.

Ї

3. Орієнтовний тематичний план з тем, які венесені на самостійне вивчення

З дисципліни : „Українська література”

За спеціальністю: 50.5010201 „ Обслуговування комп’ютерних систем і мереж”, та 51.00.10201 „Експлуатація та ремонт машин і обладнення агропромислового виробництва.

П/п

Назва розділу і теми

Кількість годин

На самостійне

В ивчення

1.

І. С. Нечуй – Левицький „Кайдашева сім’я”

2

2.

П. Мирний (П. Ррудченко)„Хіба ревуть воли, як ясла повні?”

2

3.

І. Карпенко - Карий (І. Тобілевич) „Хазяїн”

2

4.

І. Франко „Мойсей”.

2

5.

М. Коцюбинський „П’ятизлотник”, „ Тіні забутих предків”, „Що записано в книгу життя”.

2

6.

О. Кобилянська .Повість „ Земля”.

2

7.

В. Стефаник „Камінний хрест”

2

8.

Г. Косинка (Г. Стрілець) „На золотих богів”, „Мати”

2

9.

М. Хвильовий (М. Фітільов) „Мати”

2

10.

О. Вишня (П. Губенко) „Дикий кабан, або вепр”, „Сом”

2

11.

Українська література 40-50- х р ХХ ст.

О. Довженко „Україна в огні”, „Зачарована Десна”.

2

12

Сучасна „молода” українська література.

І. Ремарук, О. Ірванець.

2

Всього

24

4.Теми для самостійного опрацювання навчального матеріалу студентами.

Модуль1.

Тема 1. І. С. Нечуй – Левицький „Кайдашева сім’Я”. (2 Години).

Питання (завдання) для самостійної роботи

Прочитати та проаналізувати:

1.І. С. Нечуй – Левицький „Кайдашева сім’я”.

Література:

Основна:

БорзенкоО. І.,Сподарець. Українська література 10 клас. Хрестоматія.- Х.: Веста.- 2003р.- С.18-74. Білецький О. Іван Семенович Левицький (Нечуй) // Білецький О. Зібрання праць: У 5 т.— К., 1965.— Т. 2. Зборовська Н. Український світ Нечуя-Левицького: гендерний підхід // Зборовська Н. Феміністичні роздуми на карнавалі мертвих поцілунків.— Львів, 1999. Крутікова Н. У світі художньої правди і краси // Нечуй-Левицький І. Твори: У 3 т.— К., 1988.— Т. 1.

Додаткова:

1.  Міщук Р. Співець душі народної: До 150-річчя від дня народження І. Нечуя-Левицького.— К., 1987.

2.  5. Панченко В. Дві повісті Івана Нечуя-Левицького (“Хмари”, “Кайдашева сім’я”) // Дивослово.— 2003.— № 8.

3.  6. Погрібний А. Всевидяще око України.— І. Нечуй-Левицький // Погрібний А. Класики. Не зовсім за підручником.— К., 2000.

4.  7. Хропко П. Романи І. Нечуя-Левицького з життя інтелігенції // Українська мова і література в школі.— 1988.— № 11.

Методичні рекомендації:

Під час самостійної роботи з цієї теми студент повинен:

1.  Знати: основні відомості про творчість митця

ВизначИти жанр „Кайдашевої сім’ї”, коментувати основні проблеми, характеризувати образи та порівнювати їх; Висловлювати Власні думки про українську ментальність, національний характер, народні мораль та етику. Усвідомити Основних риси української ментальності, їх значення для самопізнання та адаптації у сучасному суспільстві

Питання для самоконтролю:

1.  Де і коли народився та помер І. Нечуй-Левицький?

2.  Назвіть декілька творів І. Нечуя - Левицького?

3.  Чому повість „Кайдашева сім’я” називають социально-побутовою?

4.  Про що йде мова у повісті І. Нечуя - Левицького „Дві московки” ?

5.  В яких закладах навчався І. Нечуй - Левицький?

6.  Пригадайте з яких приводів сварилися Кайдаші у повісті І. Нечуя-Левицького „Кайдашева сім’я”

Тема 2. П. Мирний (П. Ррудченко)„Хіба ревуть воли, як ясла повні?” (2 Години).

Питання (завдання) для самостійної роботи

Прочитати та проаналізувати:

1. П. Мирний „Хіба ревуть воли, як ясла повні?”

Література:

Основна:

БорзенкоО. І.,Сподарець. Українська література 10 клас. Хрестоматія.- Х.: Веста.- 2003р.- С.74 - 149.

2.  Білецький О. Панас Мирний // Білецький О. Зібрання праць: У 5 т.— К., 1965.— Т. 2.

Горленко В. “Повія”, роман П. Мирного // Історія української літературної критики та літературознавства: Хрестоматія: У 3 кн.— К., 1998.— Кн. 2.

Додаткова:

1.  Міщук Р. Реалізм Панаса Мирного і проблема художньої розповіді // Проблеми історії та теорії реалізму української літератури ХІХ — початку ХХ ст.— К., 1991.

2.  Пивоваров М. Майстерність психологічного аналізу (Роман “Повія” Панаса Мирного).— К., 1960.

3.  Сиваченко М. Корифей української прози.— К., 1967.

Черкаський В. Художній світ Панаса Мирного.— К., 1989

Методичні рекомендації:

Під час самостійної роботи з цієї теми студент повинен:

1. Знати:

-  основні відомості про творчість митця,

-  історію написання роману; коментувати сюжет, характеризувати образи; оцінювати поведінку головного героя, пояснювати її психологічними та соціальними чинниками.

2.  Коментувати :сюжет повісті, особливості композиції,

3.  Характеризувати: образи; оцінювати поведінку персонажів; аргументувати власну думку про життєвий вибір героїв твору.

Уміти: переконливо і толерантно висловлювати власні судження

Питання для самоконтролю:

Коли народився і помер Панас Мирний? Перші твори Панаса Мирного? У яких журналах публікувався Панас Мирний? Який період життя українського селянства охоплено у романі Панаса Мирного ”Хіба ревуть воли, як ясла повні” ? Дайте характеристику образу головного персонажа (Чіпки) з романа Панаса Мирного ”Хіба ревуть воли, як ясла повні”. Де працював Панас Мирний? Назвіть твори Панаса Мирного. У чому полягає ідейний задум автора романа ”Хіба ревуть воли, як ясла повні” ? Як зображено в романі Панаса Мирного ”Хіба ревуть воли, як ясла повні” представників різних верств? Дайте характеристику основних жіночих образів роману Панаса Мирного ”Хіба ревуть воли, як ясла повні” ?

Тема 3. І. Карпенко - Карий (І. Тобілевич) „Хазяїн” (2 Години).

Питання (завдання) для самостійної роботи