Сегодня: 06 | 05 | 2024

Методичні матеріали для самостійного опрацювання з Дисципліни «Українська література”

Тема 14. Микола Вороний. Поезії.

Микола Вороний. Загальний огляд творчості поета.

Поезії: „Іванові Франкові”, „Блакитна Панна”, „Інфанта”: ідейний зміст і художні особливості поезій (мотив необхідності для поета бути “цілим чоловіком” (“Іванові Франкові”), єдність краси природи і мистецтва (“Блакитна Панна”), узагальнено-ідеалізований жіночий образ як сюжетний центр вірша (“Інфанта”).
Вивчити напам’ять поезію Микола Вороний “Блакитна Панна”.

ТЛ: символізм.

Тема 15. Олександр Олесь. (О. Кандиба).Поезії.

Олександр Олесь. (О. Кандиба). Загальний огляд творчості поета.

Поезії: „З журбою радість обнялась...”, „Чари ночі”, „О слово рідне! Орле скутий!..”:
неоромантичні, символістські тенденції у творчості: музичність, звукова виразність поезій, майстерність у відтворенні настрою і почуття („Чари ночі”), експресивність патріотичних почуттів (“О слово рідне! Орле скутий!..”, „З журбою радість обнялась...”).

Вивчити напам’ять Олександр Олесь «Чари ночі».

Тема 16. Володимир Винниченко. Проза.

Володимир Винниченко. Загальний огляд життя і творчості, громадської та політичної діяльності.
Оповідання ”Малорос-європеєць”- сатира на буржуазну, міщанську сутність українського лібералізму.

ТЛ: неореалізм.

Тема17. Робота над визначеними викладачем темами.

В. Винниченко „Гріх”, „Салдатики”, О. Олесь „Лебідь”, Л. Українка „Хвиля”

Повторенння пройденого матеріалу. Тестування за наданнною тематикою.

Тема 18. Література рідного краю.

Література рідного краю. Основні відомості про сучасних українських письменників в Криму. Поезії. Дмитро Черевичний, Данило Кононенко, Валентина Невінчана, Орест Корсовецький. Проза. Володимир Шахнюк, Світлана Кочерга, Василь Латанський, Валентин Негода, Віктор Виноградов. Драматургія. Леонід Ніколенко. Критика літературознавства. Федір Степанов, Олександр Губар.

Тема 19. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 20—30-х років ХХ ст.

Павло Тичина. Поезії.

Вступ. Загальний огляд: „українське Відродження”- унікальне культурно-соціальне явище 20-х років ХХ ст.; літературний процес (стильові течії, літературні угрупування, ідейно-тематичне спрямування літератури); літературна дискусія та участь у ній ідеологів модернізму та соцреалізму.

Поняття про „розстріляне Відродження”
ТЛ: „розстріляне Відродження”.

Павло Тичина. Загальний огляд творчості поета.

Поезії: „Арфами, арфами...”, „Пам’яті тридцяти”, „Гей, вдарте в струни, кобзарі...”: емоційні переживання пореволюційної епохи, її духовних катаклізмів; оптимістично-трагедійні настрої ліричного героя.

Для додаткового опрацювання за бажанням студента: „О панно Інно...”, „Ви знаєте, як липа шелестить...”: глибокий ліризм, висока художність, психологічна заглибленість поетичних творів.

ТЛ: кларнетизм.

Вивчити напам’ять: Павло Тичина „Арфами, арфами...”

Тема 20. М. Рильський. Поезії.

М. Рильський. Загальний огляд творчості поета.

Поезії: “Коли усе в тумані життєвому...”, “Солодкий світ!..”, “Запахла осінь в’ялим тютюном...”, «Слово про рідну матір»: мотиви пошуків душевної рівноваги, краси в житті та в душі людини, звеличення любові до рідного краю.

ТЛ: філософічність художнього твору.

Вивчити напам’ять: М. Рильський “Запахла осінь в’ялим тютюном...”

Тема 21. Володимир Сосюра. Поезії.

Загальний огляд творчості поета.

Інтимна лірика В Сосюри – одна з центральних ідейно-тематичних ліній творчості поета („Білі акації будуть цвісти”, „Васильки”). „Любіть Україну” : драматична доля твору; звеличення образу України у вірші.

Вивчити напам’ять Володимир Сосюра „Білі акації будуть цвісти”.

Тема 22. Євген Плужник. Поезії.

Євген Плужник. Загальний огляд творчості.

Поезії: “Для вас, історики майбутні...”, “Вчись у природи творчого спокою...”

ТЛ: поняття про ліричного героя.

Тема 23. Робота над визначеними викладачем темами.

Є. Плужник „Річний пісок, слідок ноги твоєї”, П. Тичина „Пам’яті тридцяти”

Повторенння пройденого матеріалу. Тестування за наданнною тематикою.

Тема 24. Проза 20-30-х років. Григорій Косинка . Оповідання: “На золотих богів”, “Мати”.

Проза 20-30-х років. Загальний огляд: нові теми, проблеми, часткова ідеологічна заангажованість. Григорій Косинка. Оповідання: “На золотих богів”, “Мати”: трагедія українського народу у вирі братовбивчої громадянської війни; гуманістичне звучання творів.

ТЛ: поглиблення поняття про імпресіонізм.

Тема 25. Микола Хвильовий . Новела „Мати” .

Микола Хвильовий. Загальний огляд творчості.

Новела „Мати” – психологічний твір про життєвий вибір людини за екстремальних обставин, про недопустимість підміни моральних цінностей псевдо ідеалами, протест проти ідеологічного фанатизму.

Тема 26. Юрій Яновський. Новели “Подвійне коло”, “Шаланда в морі” (з роману „Вершники”).

Юрій Яновський. Загальний огляд творчості.

Новели “Подвійне коло”, “Шаланда в морі” (з роману „Вершники”): історична правда та художні узагальнення; проблеми протиставлення загальнолюдських вартостей класовій ідеології, розпаду роду й родини як трагедії народу.

Для додаткового опрацювання за бажанням студента: прочитати новелу “Дитинство”: фольклорні джерела новели, відображення української звичаєвості у ній; філософський підтекст твору; духовна краса людини як умова гармонізації світу.

ТЛ: роман у новелах.

Тема 27. Валер’ян Підмогильний. Роман „Місто”.

Валер’ян Підмогильний. Загальні зауваження до творчого доробку письменника.

Роман „Місто” (оглядово): мотив підкорення людиною міста, ідея самоствердження, інтерпретовані на національному матеріалі; сучасне прочитання твору.

Тема 28. Остап Вишня (П. Губенко). Усмішки “Моя автобіографія”, „Зенітка”, „Як варити і їсти суп із дикої качки”, “Бенгальський тигр”

Остап Вишня (П. Губенко) Загальний огляд творчості.

Усмішки “Моя автобіографія”, „Зенітка”, „Як варити і їсти суп із дикої качки”, “Бенгальський тигр”: життєвий оптимізм, любов до природи та людини, м’який гумор як риси індивідуального стилю Остапа Вишні.

Для додаткового опрацювання за бажанням студента: “Отак і пишу”, “Сом”: життєвий оптимізм, любов до природи та людини, м’який гумор як риси індивідуального стилю Остапа Вишні.

ТЛ: усмішка; види комічного.

Тема 29. Робота над визначеними викладачем темами.