Сегодня: 06 | 05 | 2024

Методичні матеріали для самостійного опрацювання з Дисципліни «Українська література”


9. Перша збірка віршів Франка називалась:
А) «Дністрянка
Б) «Балади і розкази»
В) «Друг»
10. Що відбувається у березні 1880 року в житті Франка:
А) його визнають українським письменником і поетом
Б) його арештують другий раз
В) він навчається у Дністровській духовній академії
11. У якому журналі вперше друкується роман «Борислав сміється»
А) «Світ»
Б) «Друг»
В) «Ромашка»
12. Виберіть українських діячів з якими знайомиться Франко коли відвідує Київ у 1885-1886 роках
Микола Лисенко, Тарас Шевченко, Максим Рильський, Іван Нечуй-Левицький, Старицький, Леся Українка, Панас Мирний, Павло Житецький, Михайло Коцюбинський.

Модуль 2.

Тема 5. М. Коцюбинський „П’Ятизлотник”, „ Тіні забутих предків”, „Що записано в книгу життя”. (2 Години).

Питання (завдання) для самостійної роботи

Прочитати та проаналізувати:

1. М. Коцюбинський „ПЯтизлотник”, „ Тіні забутих предків”, „Що записано в книгу життя”

Література:

Основна:

БорзенкоО. І.,Сподарець. Українська література 10 клас. Хрестоматія.- Х.: Веста.- 2003р.- С.383 – 419. Агеєва В. Імпресіоністична поетика Михайла Коцюбинського // Слово і час.— 1994.— № 9—10. Гундорова Т. Початок ХХ ст. Загальні тенденції художнього розвитку // Історія української літератури ХХ ст.: У 2 кн.— К., 1993.— Кн. 1. Кузнєцов Ю. Імпресіонізм як мрія про гармонію (на прикладі новели М. Коцюбинського “Іntermezzo” // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах.— 1999.— № 2. Кузнєцов Ю., Орлик П. Слідами феї Моргани: Вивчення творчості Коцюбинського в школі.— К., 1990.

Додаткова:

1.  Листи до Михайла Коцюбинського.— Ніжин, 2002 — 2003.

2.  Логвин Г. М. Коцюбинський та імпресіонізм // Дивослово.— 1996.— № 10.

3.  Логвин Г. Ще раз про імпресіонізм М. Коцюбинського // Дивослово.— 1999.— № 4.

4.  Пахаренко В. “Над берегами вічної ріки” // Дивослово.— 1994.— № 7.

5.  Поетика прози Михайла Коцюбинського.— К., 1989.

6.  Черненко О. Михайло Коцюбинський — імпресіоніст.— Мюнхен, 1977.

7.  Шевчук В. Поезія не живе на смітнику... Михайло Коцюбинський та його проза // Михайло Коцюбинський. Що записано в книгу життя. Повісті та оповідання.— Харків, 1994.

Методичні рекомендації:

1.  Знати:

- основні відомості про творчість митця,

- сюжет новел. Визначати та коментувати проблематику новел,

- зміст повісті “Тіні забутих предків”, її проблематику.

2.  Мати загальне уявлення про: імпресіоністичну манеру письма М. Коцюбинського.
Визначити та коментувати: проблематику новели “Intermezzo”, розуміти глибокий психологізм твору, жанрові особливості.

3. Характеризувати героїв;

4.  Розуміти: язичницьке світобачення героїв, виражене через побут, звичаї, обряди, почуття, мораль; простежити протиставлення реалій життя внутрішньому світові душевно багатих натур.

5.  Усвідомити: гуманізм як основу світоглядних переконань особистості, розуміння благодатного впливу природи на людину.

Питання для самоконтролю:

1.  1.Де відбуваються події повісті М. Коцюбинського „Тіні забутих предків”?

2.  Яку роль відіграють елементи фантастики в повісті М. Коцюбинського „Тіні забутих предків” ?

3.  Дайте характеристику персонажів повісті М. Коцюбинського „Тіні забутих предків” ?

4.  Поясніть роль народних вірувань у повісті М. Коцюбинського „Тіні забутих предків” ?

Тема 6. О. Кобилянська. Повість „ Земля”. (2 Години).

Питання (завдання) для самостійної роботи

Прочитати та проаналізувати:

1. О. Кобилянська .Повість „ Земля”.

Література:

Основна:

БорзенкоО. І.,Сподарець. Українська література 10 клас. Хрестоматія.- Х.: Веста.- 2003р.- С.542 - 563. . Горбач А.-Г. Німецький духовний світ молодої Кобилянської // Сучасність.— 1984.— № 11. Гундорова Т. Femina melancholica. Стать і культура в гендерній утопії Ольги Кобилянської.— К., 2002. Гундорова Т. Кобилянська—Довженко: навколо землі або різниця аналогій // Слово і час, 1997.— № 11. Гундорова Т. Початок ХХ ст. Загальні тенденції художнього розвитку // Історія української літератури ХХ ст.: У 2 кн.— К., 1993.— Кн. 1. Дзюба І. Читаючи Кобилянську // Українська мова і література в школі, 1986.— № 2. Євшан М. Критика. Літературознавство. Естетика.— К., 1998.

Додаткова:

Кобилянська О. Слова зворушеного серця: Щоденники, Автобіографії. Листи. Статті та спогади.— К., 1982. Ковальчук О. Ольга Кобилянська та її повість “Людина” // Дивослово, 2002.— № 12. Ковальчук О. Письменницька позиція в повісті О. Кобилянської “Земля” // Дивослово.— 1993.— № 2. “Мені не соромно отворити уст про мої чувства”. Неопублiковані листи Ольги Кобилянської до Осипа Маковея // Сучасність, 2003.— № 2. Павлишин М. Автобіографічна персона та дарвіністська “Людина” Ольги Кобилянської // Сучасність, 2001.— № 4. Пахаренко В. Погляд у безодню // Українська мова та література, 1999.— № 1, 2. Полякова Л. Музичні образи в творчості Ів. Тургенєва та О. Кобилянської // Радянське літературознавство.— 1985.— № 11. Филипович П. Ольга Кобилянська в літературному оточенні // Филипович П. Літературно-критичні статті.— К., 1991. Филипович П. Спустошена ідилія (“Земля” О. Кобилянської) // Филипович П. Літературно-критичні статті.— К., 1991.

Методичні рекомендації:

1.  Знати:

- основні відомості про творчість письменниці,

- зміст повісті “Земля”;

2.  Визначати: основні проблеми твору; характеризувати образи у їхньому порівнянні (Михайло, Сава, Марійка, Івоніка, Анна, Рахіра); пояснювати особливості національного менталітету героїв повісті.

Усвідомити: те, що злочин - хибний шлях до щастя; засудження злочину як протиправної дії, що призводить до духовної деградації особистості.

Питання для самоконтролю:

1.  Якою була родина О. Кобилянської, як пройшли її дитячі роки?

2.  Освіта О. Кобилянської, початок літературної діяльності.

3.  3 ким із письменників зв'язували О. Кобилянську дружні сто­сунки?

4.  Коли і де вийшло перше зібрання творів письменниці (9-тоМ-ник)?

5.  Чому останні роки життя письменниці були сповнені болем і тугою?

6.  Чому творчість О. Кобилянської. посідає особливе місце в нашій літературі?

7.  Розкрити зміст епіграфа до уроку. Чому П. Тичина назвав письменницю «найкраща жінко, героїчна, прекрасна Ольго»?

8.  Чи бачили ви екранізацію якихось творів О. Кобилянської?

9.  Які твори письменниці ви читали?

Тема 7. В. Стефаник „Камінний хрест”. (2 Години).

Питання (завдання) для самостійної роботи