Сегодня: 06 | 05 | 2024

Методичні матеріали для самостійного опрацювання з Дисципліни «Українська література”

Прочитати та проаналізувати:

1. В. Стефаник „Камінний хрест”

Література:

Основна:

БорзенкоО. І.,Сподарець. Українська література 10 клас. Хрестоматія.- Х.: Веста.- 2003р.- С.522 - 532. Гаєвська Л. Василь Стефаник. Поетика стилю // Індивідуальні стилі українських письменників ХІХ — початку ХХ ст.— К., 1987. Гладкий В. Стефаник перекладає // Слово і час.— 1991.— № 5. Денисюк І. Розвиток української малої прози ХІХ — початку ХХ ст.— Львів, 1999. Євшан М. Василь Стефаник // Євшан М. Критика. Літературознавство. Естетика.— К., 1998. Єфремов С. Стефаник і його школа // Історія українського письменства.— К., 1995.

Додаткова:

1.  Козій Д. Стефаникова людина в межових ситуаціях // Сучасність.— 1972.— № 10.

2.  Корбутяк Д. Секрети творчості Василя Стефаника // Сучасність.— 1971.— № 7—8.

3.  Кучинський М. Стильові особливості новел В. Стефаника антивоєнного циклу // Дивослово.— 1995.— № 5—6.

4.  Музичка М. Штрихи до біографії В. Стефаника // Дивослово.— 1995.— № 5—6.

5.  Стефаник Ю. Трагедія і тріумф роду Стефаників // Сучасність.— 1971.— № 6.

6.  Токарик М. Новели Василя Стефаника як експресіоністичне відображення дійсності // Дивослово.— 2003.— № 2.

7.  Черненко О. Експресіонізм у творчості Василя Стефаника.— Мюнхен, 1989.

8.  Черненко О. Імпресіонізм та експресіонізм // Українське слово: Хрестоматія української літератури та літературної критики.— К., 1994.

Методичні рекомендації:

1.  Знати: Основні відомості про творчість письменника;

2.  Коментувати: слова Максима Горького про особливості стилю В. Стефаника: ”Як коротко, сильно і страшно пише ця людина”.

3.  Визначати: проблематику новел “Камінний хрест” і „Новина”,

4.  Пояснювати: емоційно напружений драматизм ситуації, характеризувати образи головних героїв.

Питання для самоконтролю:

1.  Поясніть назву новели В. Стефаник „Камінний хрест”

2.  Яка центральна проблема новели В. Стефаник „Камінний хрест”?

3.  Чому прощання Івана Дідуха із селом можна порівняти із обрядом похорону?

4.  Як ви думаєте, які труднощі очікуватимуть родину Дідухів на чужині?

5.  Чи правильно, на вашу думку, вчинив Іван Дідух, від’їхаваши за океан?

Тема 8. Г. Косинка (Г. Стрілець) „На золотих богів”, „Мати” (2 Години).

Питання (завдання) для самостійної роботи

Прочитати та проаналізувати:

1. Г. Косинка (Г. Стрілець) „На золотих богів”, „Мати”.

Література:

Основна:

БорзенкоО. І.,Сподарець. Українська література 11 клас. Хрестоматія.- Х.: Веста.- 2003р.- С.98 - 119. Агеєва В. Автор і герой як виразники оцінки зображуваного у прозі Г. Косинки // Агеєва В. Українська імпресіоністична проза.— К., 1994. Жулинський М. Григорій Косинка // Жулинський М. Слово і доля.— К., 2002. Кавун Л. Психологізм як елемент поетики новел Григорія Косинки // Українська мова і література в школі.— 1993.— № 2. Костюк Г. Григорій Косинка // Костюк Г. Зустрічі і прощання.— Едмонтон, 1987.— Кн. 1.

Додаткова:

1.  Мовчан Р. Григорій Косинка // Українська проза ХХ століття в іменах: Посібник.— К., 1997.

2.  Мороз-Стрілець Т. Голос пам’яті: Спогади.— К., 1989.

3.  Наєнко М. Григорій Косинка // Українське слово: Хрестоматія...— К., 1994.— Кн. 2.

4.  Рильський М. Слово Косинки // Косинка Г. Серце. Новели.— К., 1967.

Методичні рекомендації:

1.  Мати: загальне уявлення про розвиток української прози 20-х років XX ст., її представників.

2.  знати: зміст визначених творів Г. Косинки, визначати їх проблематику.

3.  Усвідомити: переваги гуманізму в контексті інших ідеологій.

Питання для самоконтролю:

1.  Чому Г. Косинка був такий популярний у 20—30-х рр.?

2.  Розкажіть про його життєвий і творчий шлях.

3.  Чому, на вашу думку, він був репресований одним із перших?

4.  Які традиції продовжив у своїй творчості Г. Косинка?

5.  Якою мірою власний життєвий досвід митця відобразився у його новелах?

6.  Що таке новела? Чим цей жанр відрізняється від оповідання?

7.  Які. на ваш погляд, теми були улюбленими для Г. Косинки?

8.  Основна проблематика творчості митця.

9.  М. Рильський оцінив першу збірку Г. Косинки як початок «епопеї революції». Чи виправдав новеліст ці сподівання?

10.  Що таке імпресіонізм як мистецька течія і стиль?

11.  Які стильові тенденції переважають в індивідуальному стилі письменника?

12.  Прочитайте новелу «На золотих богів». Про що Вона? Що в ній найголовніше?

13.  Як у цьому творі проявляється українська фольклорна традиція?

14.  Що ви скажете з приводу авторської оцінки зображуваного?

15.  Якими художніми засобами користується автор для донесення до читача основної ідеї твору?

16.  Чому Г. Косинка так любив свого новелу "В житах"?

17.  Який настрій переважає в цій новелі? Що в ній найголовніше: враження від подій чи самі події?

18.  Знайдіть описи природи в ній. Яка їхня роль у новелі?

19.  Прочитайте оповідання «Гармонія». Які проблеми порушуються в ньому?

20.  Схарактеризуйте найголовніші образи-персонажі твору.

Тема 9. М. Хвильовий (М. Фітільов) „Мати” (2 Години).

Питання (завдання) для самостійної роботи

Прочитати та проаналізувати:

1. М. Хвильовий (М. Фітільов) „Мати”

Література:

Основна:

1.  БорзенкоО. І.,Сподарець. Українська література 11 клас. Хрестоматія.- Х.: Веста.- 2003р.- С.59 - 61.

2.  Агеєва В. Микола Хвильовий // Історія української літератури ХХ століття: У 2 кн.— К., 1993.— Кн. 1.

3.  Дніпровський І. Микола Хвильовий: Портрет мятежника // Сучасність.— 1992.— № 3.

4.  Жулинський М. Микола Хвильовий // Слово і доля.— К., 2002.