Сегодня: 02 | 05 | 2024

Збірник інструкції з охороні праці у війсково-морських силах збройних сил України (частина 1)

 

3.17. Для попередження випадків обмороження при усуненні несправностей взимку у дорозі слід працювати тільки у рукавицях. Забороняється торкатися до металевих предметів, деталей та інструменту руками без рукавиць.

3.18. Для перевірки наявності палива в паливних баках слід застосовувати спеціальні лінійки, які виключають іскроутворення в результаті ударів; переносні світильники у вибухобезпечному виконанні та інші пристрої.

3.19. При направленні двох і більше автомобілів в рейс для спільної роботи строком більше двох діб наказом призначається особа, яка відповідає за охорону праці. Виконання вимог цієї особи обов’язкове для всіх водіїв групи автомобілів.

Під час зупинки на відпочинок за межами населених пунктів особа, відповідальна за охорону праці, повинна здійснювати контроль за додержанням вимог безпеки праці.

3.20. Забороняється водіям, вантажникам та іншим особам під час стоянки відпочивати або спати в кабіні при працюючому двигуні.

3.21. Перед заливанням та зливанням з автоцистерн нафтопродуктів водій зобов’язаний:

Перевірити справність запірних пристроїв, наявність прокладок на кришках люків;

Заземлити кожну цистерну, приєднавши гнучкий заземлювальний провідник цистерни, поперечний перетин якого має бути не менше 6 мм2, за допомогою наконечника під болт М10 або струбцини до заземлювального пристрою нафтобази чи АЗС.

При відсутності у цистерн постійно приєднаних провідників, їх заземлення повинно проводитись інвентарними провідниками, які є на нафтобазі чи АЗС, у такому порядку: заземлювальний провідник спочатку приєднують до корпусу цистерни, потім – до заземлювального пристрою.

3.22. Наливання нафтопродуктів в автоцистерни слід проводити при непрацюючому двигуні. Процес наливання зобов’язані контролювати як оператор, так і водій.

3.23. При наливанні автоцистерн треба обережно відкривати й закривати кришки, контролювати герметичність цистерни і запірної арматури.

3.24. Водію забороняється:

– відхилятися від установленого маршруту та перевищувати встановлену швидкість;

– різко гальмувати та рушати автомобіль з місця;

– їздити з вимкненим зчепленням, коробкою передач і двигуном;

– розводити вогонь ближче 100 м від місця стоянки транспортного засобу;

– зупинятись під лініями електропередач, на мостах (під мостами) та в тунелях, на небезпечних ділянках доріг, в місцях концентрації дорожньо-транспортних пригод, а також у місцях, де зупинка заборонена згідно з Правилами дорожнього руху;

– зупинятись ближче ніж 40 м – в населених пунктах і 150 м – поза населеними пунктами від житлових та інших будівель;

– палити в транспортному засобі;

– подавати при несправній паливній системі бензин в карбюратор із ємності самопливом за допомогою шланга або іншим способом;

– проводити ремонт паливної системи при працюючому або гарячому двигуні, увімкненому запалюванні;

– залишати в кабінах і на двигуні забруднені маслом або паливом обтиральні матеріали;

– залишати без нагляду транспортний засіб без крайньої потреби;

– залишати заповнений нафтопродуктом транспортний засіб біля місць з відкритим полум’ям та джерелом електричного струму (трансформаторних підстанцій, ТЕЦ тощо), а також біля місць великого накопичення людей (зупинки громадського транспорту, ринки, великі магазини, видовищні заклади тощо);

– рухатися з відчиненими дверима і з людьми, які стоять на підніжках;

– вистрибувати з кабіни чи кузова автомобіля.

3.25. Про нещасні випадки, раптове захворювання, аварії, несправності та інші недоліки, що сталися на лінії, водій повинен повідомити безпосереднього керівника за допомогою засобів зв’язку або іншим способом.

4. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ

4.1. Водій повинен очистити автомобіль від бруду і поставити у відведене для стоянки місце.

4.2. Запалювання повинно бути вимкнуто і відключена “маса”. Автомобіль повинен бути загальмований стоянковим гальмом. Якщо нахил площадки більше 1%, під колеса необхідно встановити упорні колодки.

4.3. У разі стоянки автомобіля у приміщенні пуск двигуна для будь-якої мети, крім виїзду автомобіля з приміщення, забороняється.

4.4. Водій повинен:

– прибрати в місце постійного зберігання спецодяг, спецвзуття та засоби індивідуального захисту;

– вимити руки та обличчя водою з милом або прийняти душ;

– повідомити безпосереднього керівника про всі недоліки, що сталися або виявилися під час роботи.

5. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ

5.1. Під час роботи на лінії можуть статися такі аварійні ситуації: дорожньо-транспортна пригода, вихід з ладу вузлів та агрегатів автомобіля, пошкодження цистерни, пожежа.

5.2. При дорожньо-транспортній пригоді водій повинен діяти відповідно до вимог Правил дорожнього руху та аварійної картки, а саме:

– негайно зупинитися, забезпечити збереження обстановки на місці пригоди;

– сповістити про ДТП ДАІ або інший орган внутрішніх справ;

– якщо є можливість, заземлити транспортний засіб за допомогою металевого штиря, як було зазначено вище;

– у випадку пошкодження цистерни або зливної арматури позначити місце пригоди двома знаками “В’їзд заборонено” спереду і позаду транспортного засобу на відстані 100 м та чотирма конусами з обох боків, які встановлюються поперек проїзної частини на всю її ширину на відстані 1 м від знаків ближче до транспортного засобу;

– евакуювати людей від місця пригоди на відстань 500 м;

– не допускати сторонніх осіб на місце ДТП;

– після прибуття на місце аварії представників органів внутрішніх справ, охорони здоров’я та інших служб поінформувати їх про характер небезпеки та вжиті заходи, а також надати необхідні документи про вантаж.

5.3. У разі поломки транспортного засобу та неможливості термінового усунення несправності власними силами водій повинен:

– викликати технічну допомогу;

– загальмувати автомобіль та огородити місцезнаходження відповідно до вимог пункту 3.6;

– заземлити автоцистерну за допомогою металевого штиря, як було вказано вище.

5.4. У разі пошкодження цистерни, зливної арматури, витіканні або можливого витікання нафтопродукту водій зобов’язаний:

– прибрати транспортний засіб на відстань 50 м за межі дороги та за 500 м від населеного пункту або окремої будівлі;

– при неможливості евакуювати транспортний засіб, огородити місце його знаходження, як вказано у пункті 5.2, загальмувати та встановити під колеса упорні колодки;

– заземлити автоцистерну за допомогою металевого штиря, як було вказано вище;

– про місце такої вимушеної зупинки та її причини сповістити ДАІ або інший орган внутрішніх справ.

5.5. При накачуванні знятих з автомобіля шин в дорожніх умовах встановити у вікно диска колеса запобіжну вилку або покласти колесо замковим кільцем донизу.

5.6. При виникненні пожежі водій повинен:

– негайно зупинити автомобіль, з’їхавши на узбіччя, вимкнути запалення, вимкнути акумулятор від загальної мережі;

– в разі необхідності викликати пожежну частину; відповідно до аварійної картки вжити заходів до гасіння пожежі вогнегасником, починаючи з гасіння розлитого палива. Гасити треба з навітряного боку, направляючи струмінь з вогнегасника на поверхню, яка горить, а не на полум’я. При гасінні палива, яке витікає, направляти струмінь вогнегасника необхідно від низу до гирла отвору. При наявності людей треба застосовувати декілька вогнегасників, пісок, покривало;

– якщо ліквідувати загорання не вдалося, позначити місце пригоди, як вказано в пункті 5.2, евакуювати людей від місця аварії на відстань 500 м і не допускати їх у небезпечну зону;

– сповістити про аварію ДАІ або інший орган внутрішніх справ.

5.7. Якщо є потерпілі, надати першу медичну допомогу, а при необхідності викликати швидку медичну допомогу.

ІНСТРУКЦІЯ

З ОХОРОНИ ПРАЦІ ДЛЯ ВОДІЯ ВАНТАЖНОГО АВТОМОБІЛЯ

1. Загальні положення

1.1. Дія Інструкції поширюється на всі органи і підрозділи ВМС ЗС України (далі – підрозділи).

1.2. Інструкція розроблена на основі ДНАОП 0.00-8.03-93 “Порядок опрацювання та затвердження власником нормативних актів про охорону праці, що діють на підприємстві”, ДНАОП 0.00-4.15-98 “Положення про розробку інструкцій з охорони праці”, Типового положення про порядок проведення навчання і перевірку знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною небезпекою, ДНАОП 0.00-1.28-97 “Правила охорони праці на автомобільному транспорті”.