Сегодня: 02 | 05 | 2024

Збірник інструкції з охороні праці у війсково-морських силах збройних сил України (частина 1)

 

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ

ДЛЯ ВОДІЯ СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО АВТОМОБІЛЯ

(АВТОЦИСТЕРНИ)

1. Загальні положення

1.1. Дія Інструкції поширюється на всі органи і підрозділи ВМС ЗС України (далі – підрозділи).

1.2. Інструкція розроблена на основі ДНАОП 0.00-8.03-93 “Порядок опрацювання та затвердження власником нормативних актів про охорону праці, що діють на підприємстві”, ДНАОП 0.00-4.15-98 “Положення про розробку інструкцій з охорони праці”, Типового положення про порядок проведення навчання і перевірку знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною небезпекою, ДНАОП 0.00-1.28-97 “Правила охорони праці на автомобільному транспорті”.

1.3. Залежно від конкретних умов організації виробничого процесу, а також у зв’язку з допущеними аваріями і нещасними випадками, до Інструкції можуть вноситися зміни і доповнення, які викладаються на окремому аркуші за підписом керівника відповідного структурного підрозділу.

1.4. Інструкція є обов’язковим для виконання нормативним документом для водіїв, які працюють на спеціалізованому автомобілі – автоцистерні (далі – водій).

1.5. Водій працює на закріпленому за ним спеціалізованому автомобілі і виконує роботу по міжміських і міських перевезеннях легкозаймистих та горючих рідин.

1.6. До роботи водієм допускати осіб віком не молодше 21 року, які пройшли попереднє спеціальне навчання у закладах освіти за фахом, мають категорію С або Е, стаж безперервної роботи водієм відповідної категорії не менше 3-х років, а також свідоцтво на право керування транспортними засобами, що перевозять небезпечні вантажі у цистернах, і можуть виконувати роботу з керування автомобілем за станом здоров’я (згідно з медичним висновком лікувально-профілактичного закладу). В подальшому водій повинен проходити періодичні медичні огляди – один раз на два роки.

1.7. При прийомі на роботу, а також під час роботи водій повинен проходити вступний, первинний, повторний, а у разі необхідності – позаплановий та цільовий інструктажі з охорони праці, пожежної безпеки, а також з питань надання першої допомоги потерпілим від нещасних випадків.

Після первинного інструктажу на робочому місці водій повинен протягом 2–15 змін пройти стажування під керівництвом досвідченого кваліфікованого працівника, який призначається наказом або розпорядженням по структурному підрозділу.

Повторний інструктаж проводиться раз на 3 місяці.

1.8. Водій зобов’язаний виконувати Правила внутрішнього трудового розпорядку, дотримуватися трудової і технологічної дисципліни, вимог нормативних актів про охорону праці.

Забороняється з’являтися на робочому місці в стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп’яніння, вживати спиртні напої на роботі, палити у заборонених місцях.

Водій повинен дотримуватися встановленого розпорядку роботи: розписуватися про своє прибуття і вибуття з роботи у відповідному журналі або у табельника, як встановлено у структурному підрозділі.

На безперервних роботах забороняється залишати робоче місце до прибуття змінника. У разі неприбуття змінника необхідно повідомити про це свого керівника.

1.9. Водій повинен виконувати тільки ту роботу, яка доручена, навчений і проінструктований. При отриманні нової роботи необхідно одержувати від безпосереднього керівника робіт проведення інструктажу з охорони праці.

1.10. Під час роботи на водія можуть діяти такі небезпечні і шкідливі фактори виробничого середовища:

– підвищені нервове та фізичне навантаження;

– монотонність праці;

– підвищена або знижена температура повітря;

– підвищена швидкість руху повітря у теплий період року;

– підвищені рівні шуму і вібрації;

– наїзди транспортних засобів, що рухаються;

– наїзди при зчепленні або розчепленні автомобілів з причепом (напівпричепом), при запуску двигуна, самовільному русі транспортних засобів;

– термічні фактори (пожежі, вибухи при подачі палива в карбюратор двигуна самопливом, перевірці наявності палива в баці з використанням відкритого полум’я, опіки парою, водою із радіатора);

– злочинні дії пасажирів та інших осіб;

– падіння перекидної кабіни автомобіля, вивішених на домкраті частин автомобілів;

– засліплення світлом фар у темну пору доби;

– вихлопні гази двигуна;

– підвищена загазованість робочої зони парами бензину, оксидами вуглецю і азоту.

1.11.Водій забезпечується спецодягом, спецвзуттям та засобами індивідуального захисту:

– рукавиці комбіновані – на 3 місяці;

– жилет сигнальний – на 24 місяці;

–  протигаз марки “А”.

При виконанні робіт з технічного обслуговування та ремонту автомобілів додатково:

Костюм бавовняний – на 12 місяців.

Згідно з колективним договором може видаватися додатковий спецодяг та спецвзуття.

На час роботи на лінії автомобіля, заправленого етилованим бензином видається:

–  фартух гумовий з нагрудником – черговий;

– рукавиці гумові – чергові;

– нарукавники хлорвінілові – чергові.

1.12. Водій повинен використовувати за призначенням та дбайливо ставитися до виданого спецодягу, спецвзуття та інших засобів індивідуального захисту, а також виконувати правила користування ними.

1.13. Невиконання водієм вимог цієї Інструкції вважається порушенням трудової дисципліни, за яке він може бути притягнутий до відповідальності згідно з чинним законодавством України.

1.14. У приміщеннях і на площадках, які призначені для стоянки транспортних засобів, забороняється:

– палити, користуватись відкритим вогнем;

– проводити будь-який ремонт транспортних засобів;

– залишати відкритими горловини паливних баків;

– перевіряти наявність палива у баках за допомогою відкритого вогню;

– підзаряджати акумуляторні батареї (у приміщеннях для зберігання автомобілів);

– мити або витирати бензином автомобільні кузови, деталі, агрегати, а також руки та одяг;

– зберігати або залишати в кабіні автомобіля бензин, дизельне паливо;

– заправляти автомобілі паливом, а також зливати паливо із баків та випускати газ;

– установлювати автомобілі з небезпечним вантажем;

– зменшувати відстань між автомобілями та елементами будівель.

2. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ РОБОТИ

2.1. Водію дозволяється виїжджати на лінію тільки після проходження медичного огляду і відповідної відмітки про це у шляховому (маршрутному) листі.

2.2. Водій повинен одягнути належний спецодяг, спецвзуття, домашній – залишити в шафі санітарно-побутового приміщення. Перевірити наявність сигнального жилету та індивідуальних засобів захисту.

2.3. При підготовці автомобіля до виїзду водій повинен перевірити:

- наявність посвідчення на право керування транспортним засобом відповідної категорії;

- талон, що додається до посвідчення;

- реєстраційний документ на транспортний засіб;

- шляховий (маршрутний) лист;

- свідоцтво про допуск водія до перевезень небезпечних вантажів;

- свідоцтво про допуск транспортного засобу до перевезення небезпечного вантажу;

- узгоджений з Державтоінспекцією маршрут перевезення;

- аварійну картку системи інформації про небезпеку;

-  чинний договір обов’язкового страхування цивільної відповідальності власника транспортного засобу;

- технічний стан автомобіля, справність гальмової системи, кермового керування, приладів освітлення, сигналізації, іскрогасника, роботу склоочисників, установку дзеркал, відсутність підтікання палива, мастил, антифризу, чистоту номерних знаків;

- герметичність зливної арматури та кришок автоцистерни, справність пристроїв для контролю рівня нафтопродукту;

- тиск повітря у шинах;