Сегодня: 02 | 05 | 2024

Збірник інструкції з охороні праці у війсково-морських силах збройних сил України (частина 1)

 

- наявність інструменту для дрібного, аварійного ремонту, який виключає можливість іскроутворення;

- заправку автомобіля паливом, мастилом, антифризом, рівень електроліту в акумуляторній батареї;

- наявність запасного колеса, буксирного тросу, домкрату, аптечки першої допомоги, вогнегасників, ящика з піском, двох лопат, знаку аварійної зупинки;

- цілісність вітрового та бокових стекол, справність скло підйомних механізмів;

- відсутність на сидінні та його спинці провалів, подертих місць, пружин, що стирчать;

- справність замків на усіх дверях;

- наявність двох знаків “В’їзд заборонено”, знаків “Об’їзд перешкоди з правого боку” та “Об’їзд перешкоди з лівого боку”, 8 конусів із світло відбивними стрічками, чотирьох розкладних триніг, упорних колодок (не менше 2-х шт.);

- наявність проблискових маячків жовтого кольору та їх працездатність, інформаційних табличок про небезпеку вантажу;

- цілісність заземлювального троса, заземлювальних пристроїв, що встановлюються під час стоянки та під час зливання нафтопродуктів.

2.4. Перед запуском двигуна необхідно переконатися, що автомобіль загальмований стоянковим гальмом, а важіль перемикання передач поставлений у нейтральне положення.

2.5. Запуск двигуна повинен здійснюватися за допомогою стартера. Використовувати пускову рукоятку дозволяється тільки у виняткових випадках. При запусканні двигуна автомобіля пусковою рукояткою необхідно додержуватись таких вимог:

– встановити упорні колодки з обох боків колеса;

– пускову рукоятку прокручувати знизу догори;

– не брати рукоятку в обхват;

–  не вмикаючи запалювання, провернути колінчастий вал, переконавшись, що важіль перемикання передач знаходиться у нейтральному положенні, увімкнути запалювання;

– не застосовувати будь-яких важелів та підсилювачів, що діють на пускову рукоятку або храповик колінчастого валу.

Забороняється здійснювати запуск двигуна буксируванням автомобіля та перемиканням ланцюга живлення стартера.

Перед запуском двигуна автомобіля, який підключений до системи підігрівання, необхідно відімкнути та від’єднати елементи підігрівання.

2.6. Заправку автомобіля проводити при непрацюючому двигуні. Під час заправки автомобіля забороняється:

– палити та користуватися відкритим вогнем;

– проводити ремонтні та регулювальні роботи;

– допускати переливання та розливання палива;

– знаходитися пасажирам у кабіні.

2.7. Перед заправкою системи охолодження двигуна антифризом перевірити, чи немає у з’єднувальних шлангах, радіаторі течі, при наявності – усунути її.

2.8. Швидкість руху транспортних засобів на території підприємства не повинна перевищувати 10 км/год, у приміщеннях – 5 км/год.

2.9. Про всі відхилення і порушення, що встановлені під час приймання або заступлення на зміну, необхідно повідомити свого безпосереднього керівника і не приступати до роботи до їх усунення або вжиття визначених керівником запобіжних заходів.

3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ РОБОТИ

3.1. Водій зобов’язаний виконувати Правила дорожнього руху і вказівки регулювальників. Рухатися необхідно тільки за вказаним у шляховому листі маршрутом.

3.2. Вибирати швидкість слід з урахуванням дорожньої обстановки, інтенсивності і характеру руху, метеорологічних умов, але вона не повинна перевищувати 60 км/год поза населеними пунктами та 40 км/год – у населених пунктах. Рух під час обмеженої видимості заборонено.

3.3. Під час роботи водій повинен дотримуватися санітарних норм і правил особистої гігієни. Забороняється забруднювати навколишнє середовище. Переодягатися і залишати особисті речі та одяг треба в побутових приміщеннях. Не можна мити руки бензином, гасом, емульсією. Воду для пиття вживати із спеціально обладнаних джерел, їжу необхідно приймати в спеціально обладнаній кімнаті або в їдальні, буфеті.

3.4. Стоянка транспортних засобів, які перевозять нафтопродукти, дозволяється:

– на автомобільних стоянках, що охороняються. При цьому обслуговуючий персонал стоянки повинен бути поінформований про характер вантажу та місцезнаходження водія;

– на автомобільних стоянках загального користування за умови вжиття відповідних заходів забезпечення безпеки;

–  коли вказаних стоянок немає – за межами земляного полотна дороги в ізольованому місці, крізь яке не проходять і де не збираються люди;

– під час грози – поза межами дороги на відкритій місцевості.

3.5. Під час стоянки автомобіля водій повинен вжити всіх заходів проти самовільного його руху: зупинити двигун, встановити важіль перемикання передач (контролера) в нейтральне положення, загальмувати автомобіль стоянковим

Гальмом, підставити під колеса упорні колодки і заземлити автомобіль за допомогою улаштованих на автомобілі інвентарних пристроїв, для чого треба забити металевий штир, до якого приєднаний трос заземлення, на 0,5 м у землю на відстані 3–5 м від автомобіля.

3.6. При вимушеній зупинці автомобіля на узбіччі або на краю проїжджої частини дороги водій зобов’язаний увімкнути аварійну світлову сигналізацію, одягнути сигнальний жилет та позначити місце вимушеної зупинки знаками “Об’їзд перешкоди з правого боку” та “Об’їзд перешкоди з лівого боку” на відстані 20 м відповідно позаду і попереду транспортного засобу на рівні лівого габариту. На відстані 3 м від знаків у напрямку від транспортного засобу встановити по 4-и конуси під кутом 60° до краю проїзної частини і відстанню між конусами 1 м. Конуси установлюються таким чином, щоб перекрити по ширині габарит транспортного засобу. Автомобіль повинен бути загальмований стоянковим гальмом, під колеса встановлені упорні колодки і виконано його заземлення за допомогою металевого штиря.

Крім того, необхідно вжити заходів щодо евакуації транспортного засобу за межі дороги на відстань 50 м від неї та за 500 м від населеного пункту або окремої будівлі.

3.7. Виходячи із кабіни автомобіля, водій повинен попередньо переконатися у стані поверхні (наявність вибоїн, слизькості, сторонніх предметів тощо), а при виході на проїзну частину дороги – ще й у відсутності руху як у попутному, так і зустрічному напрямках.

3.8. Під час ремонту автомобіля на лінії водій зобов’язаний виконувати вимоги безпеки праці, які встановлені для профілактичного обслуговування та ремонту транспортних засобів на підприємстві.

Забороняється при ремонті на узбіччі знаходитися під автомобілем з проїжджої частини дороги. При відсутності у водія необхідних пристроїв та інструменту для безпечного виконання конкретного виду робіт ремонт забороняється і водій повинен викликати технічну допомогу.

Забороняється допускати сторонніх осіб (вантажників, пасажирів тощо) до ремонту автомобіля на лінії.

3.9. Перед вивішуванням частини автомобіля домкратом необхідно встановити його на горизонтальну неслизьку площадку за межами проїжджої частини дороги, загальмувати автомобіль стоянковим гальмом, встановити під колеса упорні колодки, вивести людей із кабіни, зачинити двері.

При вивішуванні частин автомобіля на ґрунтовій поверхні необхідно вирівняти місце установлення домкрата, покласти під домкрат міцну дерев’яну підставку площею не менше 0,1 м2 або дошку.

Забороняється встановлювати домкрат на випадкові предмети.

3.10. Буксирування несправних автомобілів повинно здійснюватися відповідно до Правил дорожнього руху.

3.11. Перед подачею автомобіля назад водій повинен переконатися, що його ніхто не обганяє і поблизу немає людей або будь-яких перешкод.

Перед початком руху заднім ходом в умовах недостатнього огляду ззаду (при виїзді із воріт тощо) водій повинен вимагати, а власник зобов’язаний виділяти працівника для організації руху автомобіля.

3.12. Зчеплення та розчеплення автомобілів з цистернами-причепами та напівпричепами повинно проводитися тільки на рівній неслизькій поверхні з твердим покриттям.

3.13. Зчеплення автопоїзда, який складається із автомобіля-цистерни та причепа-цистерни, повинні проводити три особи – водій, працівник-зчіплювач та особа, яка координує їх роботу. При цьому водій подає автомобіль назад самим малим ходом, суворо виконуючи команди особи, яка координує проведення зчеплення.

Координуюча особа повинна знаходитися на місці, з якого їй одночасно добре видно водія та працівника-зчіплювача протягом усього часу проведення зчеплення. Подавати допомогу зчіплювачу, а також залишати йому своє місце до закінчення зчеплення забороняється.

Забороняється проводити зчеплення при несправності дишля причепа (відсутність пружин дишля, упора, їх несправності тощо).

3.14. Під час руху на повороті водій автомобіля-цистерни, ємність якої залита менше ніж на 3/4, зобов’язаний знизити швидкість до такої, яка б забезпечувала безпеку дорожнього руху.

3.15. Під час руху слизькою дорогою на транспортному засобі повинні бути встановлені колеса із шипованою гумою, у разі її відсутності на колеса необхідно надівати ланцюги проти ковзання.

3.16. При перегріванні двигуна пробку радіатора можна відкривати тільки тоді, коли температура води (рідини) нижче 100° С, інакше при відкриванні пробки відбудеться викидання киплячої води.

Пробку радіатора на гарячому двигуні необхідно відкривати у рукавицях або накривши її ганчіркою. Пробку слід відкривати обережно, не допускаючи інтенсивного виходу пари в бік відкриваючого.