Збірник інструкції з охороні праці у війсково-морських силах збройних сил України (частина 1)
Страница 14 из 30
3.2.1. Перед виїздом на лінію водій повинен:
- впевнитись в справності автоцементовоза;
- перевірити справність ресор;
- перевірити щільність з'єднань вихлопної труби з патрубком вихлопного колектора двигуна;
- впевнитись у відсутності підтікання в бензопроводах і масла з картера двигуна;
- оглянути сальникове ущільнення коробки відбору потужності;
- перевірити ступінь опору кермової колонки обертанню;
- перевірити надійність ножного та ручного гальмів;
- перевірити стан шин і тиск в них;
- впевнитись в справності цистерни-напівпричепа і приладів на ній, а також перевірити кріплення компресора, наявність в ньому масла, герметичність з'єднання повітропроводів, сальникові ущільнення люка і вентилів;
- перевірити правильність заповнення шляхового листа;
3.2.2. під час руку необхідно:
- уважно слідкувати за дорожніми сигнальними знаками;
- не перевищувати встановленої швидкості;
- не допускати проїзду на підніжках, а також проїзду в кабіні осіб, які не мають відношення до роботи автоцементовоза.
При їзді на слизький дорозі і при спусканні з гір не можна вимикати передачу;
3.2.3.рух автоцементовоза на території будівельного майданчика і діючих підприємств, а також в місцях проходу людей допускається з швидкістю не більше 10 км/год;
3.2.4.перед зупинкою автоцементовоза не можна різко гальмувати.
Слід пам'ятати, що автоцементовоз має великі габарити і масу, тому чим більше швидкість руху, тим більше шлях гальмування, і може статися занос цистерни-напівпричепа.
При необхідності різкого гальмування на слизькій дорозі не слід вимикати зчеплення;
3.2.5. з настанням темряви водій повинен:
- при зупинці автомобіля в дорозі на неосвітлених дільницях і дорогах увімкнути підфарники чи ближнє світло, і заднє червоне світло. Автоцементовоз повинен стояти на узбіччі;
- під час руху в умовах обмеженої видимості (менше 20 м, туман, дощ, снігопад, пил тощо) знизити швидкість, увімкнути світло фар і періодично подавати звукові сигнали;
3.2.6.забороняється:
- керувати автоцементовозом в стані алкогольного сп'яніння, а також в хворобливому, наркотичному стані, а також при ступені втомленості, що може вплинути на безпеку руху;
- передавати керування автоцементовозом іншим особам.
3.3.Вимоги при розвантаженні цементу:
3.3.1.для запобігання утворення пробок в процесі само розвантаження в конструкції сопла передбачений додатковий підсос атмосферного повітря.
Необхідно слідкувати за розрідженням ємності за встановленим на цистерні автоцементовоза маномвакуумметрі;
3.3.2.робота при несправному маномвакуумметрі, а також роз'єднувати шланги-повітропроводи, які знаходяться під тиском забороняється.
На повітрозбірниках обов'язкове встановлення запобіжного клапана;
3.3.3.перед пуском компресора, водій повинен впевнитись в справному стані всіх його частин і запобіжних пристроїв;
3.3.4. робота компресора забороняється у випадках з'явлення недопустимого биття маховика, нагрівання підшипників вище допустимої норми, відсутності масла в картері компресора, з'явлення сильних стуків, зламу будь-якої частини, несправності привода компресора відсутності встановленого для даного компресора мастильних матеріалів;
3.3.5.знімати огородження у компресора під час його роботи, залізати під огородження чи залишати їх незакріпленими після огляду чи ремонту не допускається;
3.3.6. для забезпечення процесу розвантаження цементу з автоцементовозу компресор перемикають на режим нагнітання.
Повітря подають під тканину аероднища і до наконечника розвантажувального пристрою.
Система повітропроводів обов'язково повинна бути забезпечена запобіжними і зворотними клапанами;
3.3.7. утворювати попередній тиск в цистерні автоцементовоза при розвантаженні цементу не дозволяється;
3.3.8.при розвантаженні цементу з автоцементовоза необхідно:
- відчинити кришку на патрубці;
- шлангом для подачі стисненого повітря з'єднати компресор з повітропроводом цистерни-напівпричепа;
- під'єднати розвантажувальний шланг і направити його в склад приймання цементу;
- відчинити запірний кран розвантажувального пристрою;
- увімкнути компресор і створити тиск в цистерні-напівпричепі, який дорівнює робочому;
3.3.9.під час розвантаження цистерни автоцементовоза необхідно слідкувати за показанням мановакуумметра і при підвищенні тиску вище допустимого зупинити компресор і усунути несправність;
3.3.10.закінчення розвантаження автоцементовоза характеризується падінням тиску в цистерні автоцементовоза до нуля;
3.3.11.при чищенні чи ремонті усередині цистерни чи резервуарі робітники повинні бути забезпечені спецодягом, респіраторами, рятувальним поясом з вірьовкою, один кінець якої закріплюється до пояса працюючого, а другий виведений через люк (лаз) зовні.
Помічник, який знаходиться зверху, повинен наглядати за роботою і тримати вірьовку, страхуючи працюючого в резервуарі.
На виконання цих робіт видається наряд-допуск;
3.3.12.технічне обслуговування і ремонт автоцистерни при працюючому двигуні забороняється.
4. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ
4.1.Очистити автоцементовоз від бруду, перевірити стан вузлів, усунути виявлені несправності, поставити автоцементовоз на місце, призначене для стоянки і загальмувати.
4.2.При розчепленні тягача від цистерни-напівпричепа водій повинен:
4.2.1.опірний пристрій цистерни-напівпричепа опустити до упору на поверхню дороги (площадки) і подати тягач заднім ходом до переведення опірних пристроїв у переднє положення.
При цьому треба впевнитись в тому, що штир фіксатора закріпив положення опірних пристроїв;
4.2.2.цистерну-напівпричеп загальмувати стоянковим гальмом;
4.2.3.роз'єднувальні крани на тягачі і цистерни-напівпричепи закриті, їх важелі поставити упоперек корпуса крана, з'єднальні головки роз'єднати і захисні кришки зачинити;
4.2.4.вилки електропроводки цистерни-напівпричепа винути з штепсельних розеток тягача;
Від'єднати гнучкий шланг від компресора;
4.2.5.впевнитись, що підвішені на гак передньої частини цистерни проводи не заважають розчепленню;
4.2.6.запобіжник саморозчеплення відвести в сторону і перемістити важіль з'єднально-зчіпого пристрою в крайнє переднє положення;
4.2.7.при увімкненій першій передачі плавно подати тягач вперед до повного розчеплення з цистерною-напівпричепом.
4.3.Зняти спецодяг, засоби індивідуального захисту і покласти у відведене для них місце.
4.4.Помити руки, лице теплою водою з милом; при можливості прийняти душ.
4.5.Доповісти керівнику робіт про всі недоліки, які мали місце під час роботи.
5. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ
5.1.Аварійна ситуація крім, викладених в Інструкції, для водіїв вантажних автомобілів може додатково виникнути в разі: виходу з ладу компресора, зчепного пристрою; лопання повітропроводів, виходу з ладу запобіжних та зворотних клапанів, розгерметизації цистерни, попадання цементу в обличчя та інше.
5.2.При виникненні такої ситуації необхідно припинити роботу, доповісти керівнику робіт про те, що сталося.