Сегодня: 02 | 05 | 2024

Збірник інструкції з охороні праці у війсково-морських силах збройних сил України (частина 2)

1.17.Температура спалаху компресорних масел, що застосовуються, повинна бути не нижче +240°С.

Кожна партія компресорних або індустріальних мастил повинна мати заводський паспорт-сертифікат із зазначенням фізико-хімічних властивостей мастил.

1.18.Заливання мастила повинне проводитися машиністом тільки через воронки з фільтром. Масляні фільтри в системі примусового мащення повинні систематично очищатися у строки, зазначені в інструкції заводу-виробника, але не рідше одного разу на місяць.

1.19.Повітропроводи, запобіжні клапани та водомасловідділювачі, внутрішні поверхні циліндрів і клапанні коробки необхідно своєчасно очищати від конденсату, забруднення, масляних відкладень, нагару тощо згідно з Інструкцією по експлуатації компресора.

1.20.Буксирувати пересувний компресор дозволяється тільки за допомогою жорсткого буксира.

1.21.Забороняється приєднувати дишла до причіпного пристосування автомобіля за допомогою дроту, ланцюгів тощо.

1.22.На кожному компресорі повинні бути порошкові або вуглекислотні вогнегасники, лопати, відра.

1.23.Забороняється встановлювати компресор:

1.23.1.біля резервуарів з пальним на відстані менше 30 м. Ацетиленові генератори повинні знаходитися від працюючого компресора на відстані не ближче 10 м;

1.23.2.безпосередньо під проводами діючих ліній електропередач будь-якої напруги;

1.23.3.ближче ніж за 3 м від підошви уступів у кар'єрах чи схилах та в інших місцях, де можливі обвали;

1.23.4.у закритих приміщеннях, що не мають припливно-витяжної вентиляції.

1.24.Для полегшення запуску двигуна у зимовий період в системі охолодження слід використовувати рідини з низькою температурою замерзання (антифриз), який треба заправляти з використанням відра з носиком, бачка, воронки.

При використанні в системі охолодження антифризу водій повинен заливати антифриз у систему охолодження без розширювального бочка не до горловини радіатора, а на 10 % менше об’єму системи охолодження.

1.25.Перед заправкою системи охолодження антифризом необхідно:

1.25.1.перевірити чи нема в системі охолодження підтікання, а при наявності - необхідно її ліквідувати;

1.25.2.промити систему охолодження чистою гарячою водою.

1.26.Після роботи з антифризом необхідно старанно вимити руки водою з милом.

1.27.Пересувні компресорні станції необхідно розташовувати на горизонтальних площадках в затемнених та сухих місцях з найменшою наявністю пилу.

Колеса компресорних станцій повинні бути закріплені упорами.

1.28.На відкритому повітрі компресорна станція повинна бути огороджена бар'єром, тросом чи мотузкою.

1.29.Пересувні компресорні станції продуктивністю 15 м3/хв і тиском повітря більше 10 кг/см2 повинні мати манометри на кожній ступені тиску і на повітрозбірнику.

1.30.У компресорах ступінчатого стиснення манометри, які встановлюються на першій ступені, повинні мати шкали з градуюванням не менше ніж 4 кг/см2, а на другій ступені та на повітрозбірнику градуювання не менше ніж 12 кг/см.

На шкалах манометрів повинні бути нанесені червоною фарбою відмітки найбільш допустимого тиску, у випадку перевищення якого, робота забороняється.

2. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ РОБОТИ

2.1.Одягнути спецодяг, заправивши вільні кінці, застібнути або зав'язати рукава, надіти головний убір, забравши під нього волосся.

2.2. Перевірити наявність інструменту, запасних частин, пальних, мастильних і обтиральних матеріалів, а також вжити заходів до усунення неполадок.

2.3.Якщо виявлено несправності, які не можна усунути власними силами, необхідно повідомити про це відповідального інженерно-технічного працівника. 2.4.Встановити компресор в місці вказаному керівником робіт.

2.5. Перевірити стан та закріплення повітроводів.

2.6.Перед пуском компресора необхідно:

Відчинити вентилі та засувки між компресором і резервуарами, а також вентилі для продування ресивера, холодильника і водомасловідділювача;

Відчинити крани водяного охолодження і перевірити надходження води до компресора і циліндра;

Випустити воду, що залишилась у резервуарі для стисненого повітря;

Продути фільтри;

Перевірити в маслянках наявність масла для змащування циліндрів, підшипників, колінчастого вала та інших вузлів, а також переконатись у надходженні його до місць мащення;

Перевірити якість і рівень масла в картері компресора і приводного двигуна.

2.7.Відчиняти засувку на всмоктуючому трубопроводі або переводити регулятор тиску в робоче положення слід поступово, після досягнення компресором нормального числа обертів.

2.8.Компресорні станції з електроприводом повинні бути заземленими.

2.9.Для улаштування заземлення необхідно, в першу чергу, використовувати природні заземлювачі (прокладені під землею водопроводи та інші металеві трубопроводи, металеві конструкції, шпунти гідротехнічних споруд та інше).

2.10.Природні заземлювачі повинні бути зв'язані з заземлюючою магістраллю компресорної станції не менше ніж двома провідниками, приєднаними до заземлювача в різних місцях.

Забороняється використовувати, як природні заземлювачі трубопроводи з горючими та вибуховими рідинами та газами, а також чавунні трубопроводи.

2.11.Увімкнути в мережу електродвигун компресорної станції слід тільки за допомогою пускових приладів та пристроїв заводського виготовлення.

Забороняється вмикати електродвигун в мережу за допомогою проводів, кінці яких скручені вручну.

2.12.При запуску охолодженого пускового двигуна пересувної компресорної станції забороняється підогрівати картер та блок двигуна відкритим вогнем паяльної лампи чи факелом.

Для цього необхідно використовувати гарячу воду, яка заливається в систему охолодження та нагріте мастило, яке заливається в картер.

3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ РОБОТИ

3.1.Забороняється працювати в одязі, просоченому пально-мастильними матеріалами. При ремонтних роботах на дорозі слід одягати сигнальний жилет.

3.2.Під час роботи компресора машиністові забороняється виконувати будь-яку іншу роботу, залишати компресор без догляду.

3.3.Машиніст компресора повинен постійно стежити за нормальною роботою всіх агрегатів, за показаннями манометрів та інших приладів.

3.4.Під час роботи компресора забороняється чистити й обтирати обертові або рухові частини, а також будь-які ремонтні роботи.

3.5.Забороняється очищення повітряного фільтру при працюючому компресорі.

3.6.При роботі компресора необхідно продути запобіжний клапан і манометр.

3.7.Відігрівати конденсат, що замерз в трубопроводах, необхідно парою або гарячою водою, застосовуючи запобіжні заходи проти опіків.

3.8.Стежити за станом шківів, ремінних передач та інших приводних механізмів, а також за огороджуючими їх пристроями.

3.9.При продуванні стисненим повітрям необхідно стежити, щоб шланг повітропроводу був міцно приєднаний до штуцера стяжними хомутами.

3.10.Забороняється класти на компресор або біля рухомих його частин інструмент та інші предмети, а також ремонтувати, чистити і обтирати рухомі частини компресора, кріплення з'єднань агрегатів компресорної установки, огороджуючих пристроїв під час роботи компресора.

3.11.Своє робоче місце слід тримати в чистоті і порядку. Пролиті воду, масло або пальне необхідно негайно витерти.

3.12. Забороняється:

Вмикати компресор при наявності стисненого повітря в повітрозбірнику;

Використовувати як обтиральний матеріал шерстяні ганчірки;

Обслуговувати компресорну установку в нічний час без освітлення, яке повинно бути не менше 50 лк;

Торкати на ходу рукою рухомі частини компресора, знімати і надівати на ходу приводні ремні;

При відсутності автоматики пуску залишати працюючий компресор без нагляду;

Допускати до компресора сторонніх осіб.

3.13.При технічному обслуговуванні для запобігання опіків (обмороження) рук парою або гарячою водою (антифризмом), що викидається з радіатора при перегріві двигуна, кришку радіатора слід знімати в рукавицях, стоячи з навітряного боку.

3.14.Забороняється:

Торкатись оголених проводів електричної мережі, контактів електродвигуна та пускової апаратури;

Багаторазово вмикати і вимикати електродвигун для пуску компресора або випробування його;

Пуск компресора при несправності електрообладнання, заземлюючих пристроїв і трубопроводів;

Засмоктувати антифриз ротом при переливанні;

Нагрівати антифриз на відкритому вогні.

3.15.Для очищення пристроїв від масляних забруднень рекомендується застосовувати 5%-ий розчин каустичної соди. Після очищення промивати пристрої до повної нейтралізації лугу та продувати стисненим повітрям протягом не менше як півгодини.