Сегодня: 02 | 05 | 2024

Збірник інструкції з охороні праці у війсково-морських силах збройних сил України (частина 2)

Незахищені струмоведучі частини електрообладнання;

Недостатня освітленість робочої зони;

Падіння предметів;

Незадовільні метеорологічні умови;

Підвищений рівень вібрації та шуму.

1.7.Машиніст забезпечується спецодягом, засобами індивідуального захисту: полукомбінезон бавовняний, рукавиці комбіновані; взимку додатково: куртка, брюки бавовняні на утепленій прокладці, валянки.

У залежності від роботи яка виконується машиніст повинен застосовувати інші засоби індивідуального захисту (захисну каску, респіратор, захисні окуляри та інше).

1.8. Місце встановлення лебідки обумовлюється проектом виконання робіт або технологічною картою.

1.9.Електролебідка повинна встановлюватись на сплановану поверхню поза небезпечною зоною інших працюючих машин та механізмів.

1.10.Небезпечна зона, в якій переміщуються вантажі лебідкою, повинна бути позначена сигнальним огородженням висотою не менше 0,8 м, а на огородженні встановлені знаки, які забороняють вхід до неї.

1.11.Безпечна подача вантажу до місця виконання робіт повинна виконуватися згідно з вимогами технологічної карти на даний вид робіт.

1.12.На електролебідці повинні бути написи:

Інвентарний номер;

Вантажопідйомність;

Дати наступних повного та часткового технічного опосвідчення.

1.13.Для забезпечення стійкості, лебідка повинна бути завантажена баластом, маса якого перевищує тягове зусилля в два рази.

1.14.Баласт повинен бути інвентарним, зваженим, промаркерованим і закріпленим на рамі лебідки.

1.15.При застосуванні як баласт дрібноштучного вантажу, він повинен розміщатися в металевому ящику, який закріплюється на рамі лебідки.

Ящик повинен бути таким, щоб в нього не потрапляли опади і не губився вантаж.

Забороняється застосовувати як баласт пісок, щебінь чи гравій.

1.16.Робоче місце машиніста повинно мати зв'язок з місцями прийому вантажу звуковою чи світловою сигналізацією.

1.17.Від опадів лебідка повинна бути захищена захисним навісом.

1.18.Увімкнення електролебідки до електромережі слід виконувати з використанням пункту живлення, який містить комутаційний і захисний апарати (ящик з запобіжниками чи автоматичним вимикачем та рубильником).

Для підключення необхідно застосовувати кабелі з алюмінієвими чи мідними жилами з ізоляцією з гуми чи пластмаси.

1.19.Зовнішні електропроводки тимчасового електроживлення повинні бути розташовані на опорах на висоті над рівнем землі, площадки, не менше:

2,5 м. - над робочим місцем;

2. 3,5 м. - над проходами;

6,0 м. - над проїздами.

1.20.Увімкнення і вимкнення електролебідки, а також нагляд за справним станом електричної частини лебідки в процесі експлуатації може виконувати тільки електромонтер, який має групу по електробезпеці не нижче 3.

Забороняється виконувати цю роботу машиністу.

1.21. На робочому місці машиніста повинна бути покладена ізоляційна підставка.

1.22. Робоче місце машиніста, а також площадка, де виконують підйом вантажу, повинні бути вільні від сторонніх предметів.

1.23. Канат протягнутий по землі в направленні до лебідки, необхідно поміщати в дерев'яному коробі або огороджувати його решітчастим кожухом.

1.24. Якщо вантаж, який підіймається, знаходиться поза видимості машиніста, необхідно призначати досвідченого сигнальника.

2. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ РОБОТИ

2.1.Одягти спецодяг та засоби індивідуального захисту.

2.2.Ознайомитися в журналі прийому-здачі з записами машиніста попередньої зміни.

2.3.Одержати завдання на виконання робіт і інструктаж з охорони праці від керівника робіт.

2.4.Оглянути робоче місце, прибрати сторонні речі, перевірити справність пристосувань і тари.

2.5.Впевнитись у наявності безпечних проходів, сигнального огородження небезпечної зони та знаків безпеки на ньому; достатньої освітленості робочої зони.

2.6.Перед пуском електролебідки машиністу необхідно перевірити:

Наявність на робочому місці ізолюючої підставки;

Зовнішнім оглядом-підшипники, втулки, гальмові пристрої, вантажний канат, фрикціони, кріплення баласту;

Надійність кріплення вантажного каната на барабані;

Стан вантажозахоплювального гака, наявність і справність дії замикаючого пристрою на ньому;

Надійність затягнення різьбових з'єднань;

Наявність, справність і надійність кріплення захисних огороджень на обертаючих частинах лебідки;

Наявність змащення та рівень масла в редукторі;

Надійність кріплення консолі та відвідного блоку на консолі;

Правильність намотування вантажного каната на барабан;

Справність безпечної рукоятки (храпового пристрою);

Зовнішнім оглядом - наявність і цілісність захисного занулення корпуса електродвигуна та пускового апарата; стан ізоляції проводів.

Роботу пускового апарата на холостому ході шляхом обертання електродвигуна в сторону розмотування каната при вимкненій лебідці;

Роботу гальмового пристрою шляхом декількох підйомів і опускання невеликого вантажу;

Наявність і справну дію обмежувача висоти підйому вантажу.

2.7.При виявленні несправностей, машиніст вантажопідіймальних лебідок повинен доповісти про це керівнику робіт і не приступати до роботи до усунення несправностей.

2.8.Після усунення виявлених несправностей, а також перед початком роботи, необхідно перевірити дію всіх вузлів електролебідки на холостому ході (без навантаження), попередньо подавши попереджувальний звуковий сигнал.

3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ РОБОТИ

3.1.Під час роботи машиніст вантажопідіймальних лебідок повинен бути уважним і не відволікати інших робітників.

3.2.Підйом і опускання вантажів виконувати тільки по сигналу керівника робіт.

Сигнал “Стоп” повинен виконуватися машиністом незалежно від кого він подавався.

3.3.Під час роботи машиніст повинен стежити за тим, щоб:

Трос не сходив з блоків (роликів);

Лебідка не рухалась з місця під час підйому вантажу;

Вантаж надійно кріпився до гака і під час підйому не гойдався (для цього слід застосовувати відтяжки);

Маса вантажу не перевищувала вантажопідйомність лебідки (для цього машиністу необхідно видати перелік вантажу, який піднімається з зазначенням його маси);

Собачка знаходилась на храповому колесі;

Гальмовий пристрій був відрегульований і огороджений захисним огородженням;

Не нагрівались підшипники і корпус редуктора;

Підйом і опускання вантажу виконувались плавно без ривків.