Сегодня: 02 | 05 | 2024

Збірник інструкції з охороні праці у війсково-морських силах збройних сил України (частина 3)

3.9. Раковини умивальників і унітазів необхідно мити гарячою водою з милом, спеціальними миючими розчинами або кальцинованою содою. Готувати розчин кальцинованої соди треба з розрахунку 60–80 г на відро води. Роботу виконувати в гумових рукавичках.

3.10. Гарячу воду для миття підлоги слід переносити у закритій посудині. У виняткових випадках при перенесенні гарячої води в відрах без кришки, наповнювати їх треба не більше, ніж на 3/4 загальної місткості.

3.11. При переміщенні столів, стільців, шаф та іншого інвентарю і меблів, треба зняти з їх поверхні предмети, які можуть впасти.

3.12. При прибиранні пролитих мастил, рідин тощо необхідно попередньо посипати їх тирсою або піском.

3.13. Прибирати розбите скло слід за допомогою щітки і тільки в рукавицях, а ганчірки, якими прибирались місця з осколками скла, складати в окремий ящик.

3.14. Протирати електрошафи, пускові апарати, обчислювальну техніку та інше електроустаткування дозволяється тільки після зняття напруги.

3.15. При виявленні електричного струму на радіаторах, трубах та різного роду апаратах, неізольованих або пошкоджених електродротів, несправних вимикачів, штепсельних розеток та інших несправностей або порушень, негайно припинити роботу і повідомити адміністрацію.

3.16. Під час прибирання не дозволяється:

Проводити прибирання працюючого устаткування;

Класти на обладнання пристрої та залишати в приміщеннях та коридорах мітли, швабри та інші засоби прибирання;

Витирати рубильники та інші вимикачі струму, лагодити електропроводку, вимикачі, штепсельні розетки;

Користуватися для прибирання пожежним обладнанням;

Прибирати приміщення із застосуванням бензину, гасу та інших легкозаймистих та горючих рідин;

Прибирати розбите скло без рукавиць;

Збирати в один ящик ганчірки, папір і промаслене дрантя. Все сміття необхідно збирати в спеціальних ящиках у відведеному місці;

Спалювати сміття.

3.17. Необхідно уникати протягів, бути уважним на маршових сходах та в проходах.

3.18. Прибиральник зобов’язаний виконувати вимоги встановлених знаків безпеки. Забороняючий знак безпеки з написом “Не вмикати! Працюють люди” має право зняти тільки той, хто його встановив. Забороняється вмикати для роботи устаткування, якщо на пульті управління встановлено знак “Не вмикати! Працюють люди”.

3.19. Під час руху на зовнішній території необхідно ходити тільки тротуарами чи пішохідними доріжками, при виході з будинку переконатися у відсутності рухомого транспорту.

4. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ

4.1. Необхідно всі приладдя, інструменти, драбини і інші засоби прибрати у відведене місце.

4.2. Повідомити працівників службових приміщень, де проводилось прибирання, безпосереднього керівника, про закінчення роботи.

4.3. Змінити спецодяг і прибрати його у відведене місце.

4.4. Вимити руки і обличчя з милом.

5. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ

5.1. Про кожен нещасний випадок, що стався з ним самим, або свідком якого він був, про аварію, пожежу працівник повинен негайно повідомити безпосереднього керівника робіт чи іншу посадову особу і вжити заходів до надання першої допомоги потерпілому, ліквідації аварії та гасінню пожежі.

До розслідування нещасного випадку необхідно зберегти обстановку на робочому місці та устаткування у такому стані, в якому вони були на момент події, якщо це не загрожує життю і здоров’ю інших працівників і не призведе до більш тяжких наслідків.

5.2. При виникненні пожежі прибиральник зобов’язаний сповістити пожежну охорону та керівника, розпочати гасіння пожежі, використовуючи кран внутрішнього протипожежного водопроводу або за допомогою первинних засобів пожежогасіння.

5.3. При загорянні електродротів вимкнути рубильник. Електродроти, які знаходяться під напругою, слід гасити вуглекислотним або порошковим вогнегасником та піском. Не допускати їх гасіння водою або пінним вогнегасником.

5.4. При сильному вітрі необхідно щільно закрити вікна, двері, кватирки.

5.5. В разі необхідності прибиральник повинен надати потерпілим при аварії або внаслідок нещасного випадку першу допомогу, а при необхідності викликати швидку медичну допомогу.

ІНСТРУКЦІЯ

З ОХОРОНИ ПРАЦІ ДЛЯ ПРОДАВЦЯ НЕПРОДОВОЛЬЧИХ ТОВАРІВ

1. Загальні поЛОження

1.1. Дія Інструкції поширюється на всі органи і підрозділи ВМС ЗС України (далі – підрозділи).

1.2. Інструкція розроблена на основі ДНАОП 0.00-8.03-93 “Порядок опрацювання та затвердження власником нормативних актів про охорону праці, що діють на підприємстві”, ДНАОП 0.00-4.15-98 “Положення про розробку інструкцій з охорони праці”, ДНАОП 0.00-4.12-99 “Типове положення про навчання з питань охорони праці”, ДНАОП 1.7.00-1.01-96 "Правила охорони праці для об’єктів роздрібної торгівлі".

1.3. За даною Інструкцією продавець непродовольчих товарів (далі – продавець) інструктується перед початком роботи (первинний інструктаж), а потім через кожні 6-ть місяців (повторний інструктаж).

Результати інструктажу заносити до «Журналу реєстрації інструктажів з питань охорони праці», в журналі після проходження інструктажу повинні бути підписи особи, яка інструктує, та продавця.

1.4. До самостійної роботи продавцем непродовольчих товарів допускати осіб не молодше 18 років, які пройшли медичний огляд, вступний інструктаж з охорони праці та інструктаж на робочому місці.

1.5. За невиконання вимог даної Інструкції продавець несе відповідальність згідно з чинним законодавством України.

1.6. Власник повинен застрахувати продавця від нещасних випадків та професійних захворювань.

В разі пошкодження здоров’я продавця з вини власника, він (продавець) має право на відшкодування заподіяної йому шкоди.

1.7. Продавець повинен:

Виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку;

Пам’ятати про особисту відповідальність за виконання правил охорони праці і відповідальність за товаришів по роботі;

Утримувати робоче місце в належному стані; не захаращувати його, проходи і підходи;

Вміти надавати першу медичну допомогу потерпілим від нещасних випадків;

Вміти користуватись первинними засобами пожежогасіння;

Користуватись справним обладнанням.

1.8. Основні небезпечні та шкідливі фактори, які діють на продавця:

Незадовільні метрологічні умови у виробничих приміщеннях;

Недостатня освітленість робочої зони;

Протяги;

Недостатні або перебільшені швидкість і вологість повітря робочої зони;

Ураження електричним струмом.

1.9. Продавець забезпечується робочою формою або спецодягом згідно з колективним договором (угодою).

1.10. Товари в складських приміщеннях треба розміщувати на стелажах або в штабелях, ширина проходу між якими повинна бути не менше 1 м.

1.11. Товари, що мають підвищену пожежну небезпеку (одеколон, духи, сірники та інше), не повинні зберігатися сумісно з іншими товарами. Для їх зберігання в магазинах необхідно виділяти спеціальні приміщення (комору).

1.12. Входи, виходи і сходи в магазинах повинні бути окремими для покупців та обслуговуючого персоналу.

1.13. Сходинки службових сходин повинні бути огороджені поручнями з решітками висотою не менше 0,9 м.

1.14. Забороняється захаращувати проходи і площу підлоги біля робочих місць.

1.15. Ширина проходів в торгових залах між одиницями устаткування, а також між устаткуванням і стінами приміщень повинна бути:

Між стелажами для інвентарних корзин та стіною (прохід для покупців в торговий зал) – 1,7-1,5 м;

Між прилавками і обладнанням за прилавками – 0,9 м;

Між кабінами контролерів - касирів – 0,6 м;

Між лініями касових кабін розрахункового вузла і стелажами для інвентарних корзин або столами для покупців – 2 - 1,6 м.

При доставці контейнерів до торгового залу за допомогою підіймально-транспортних засобів відстань між обладнанням необхідно збільшувати до 2,3 м.

1.16. За наявності в торгових залах вітрин необхідно забезпечити зручний доступ до виставлених взірців товарів, можливість протирання шибок і прибирання простору між ними.