Сегодня: 03 | 05 | 2024

Збірник інструкції з охороні праці у війсково-морських силах збройних сил України (частина 2)

1.12. При встановленні пересувної електростанції в приміщенні машиніст повинен дотримуватись таких умов:

Об'єм приміщення повинен бути не менше 20-кратного об'єму електростанції;

Приміщення слід добре провітрювати;

Встановлювати пересувну електростанцію необхідно так, щоб радіатор був обернений назустріч природному потоку повітря;

Щоб уникнути виникнення резонансних коливань, здатних викликати аварію, фундамент або інші опорні пристрої, на яких встановлюється електростанція, не повинні бути зв'язані зі стінами будинку або фундаментами інших механізмів;

В приміщенні не повинні знаходитись сторонні особи.

1.13. У місцях перехрещення доріг на будівельному майданчику електричний кабель, щоб уберегти від пошкодження, має бути прокладений у землі (траншеях), блоках, каналах, по стінах будівель.

1.14. Зовнішні електропроводки тимчасового електропостачання мають бути виконані ізольованим проводом, розміщені на опорах на висоті над рівнем землі не менш як:

- 2,5 м - над робочими місцями;

- 3,5м - над проходами;

- 6,0 м - над проїздами.

1.15. При живленні стаціонарних електроприймачів від пересувної електростанції захисні заходи повинні відповідати захисним заходам, вжитим у мережах стаціонарних електроприймачів.

1.16. При живленні електроприймачів пересувних установок від пересувної електростанції з глухо заземленою нейтраллю слід виконувати такі захисні заходи: занулення, занулення в поєднанні з повторним заземленням, захисне вимкнення або занулення в поєднанні з захисним вимкненням.

1.17. При живленні електроприймачів пересувних установок від пересувної електростанції з ізольованою нейтраллю, як захисний захід, необхідно виконувати захисне заземлення в поєднанні з металевим зв'язком корпусів установки та джерел електроенергії або з захисним вимкненням.

1.18. Як природні заземлювачі рекомендується використовувати:

Прокладені в землю металеві трубопроводи, за винятком трубопроводів пальних рідин або вибухових газів і сумішей;

Обсадні труби свердловини;

Металеві і залізобетонні конструкції будинків і споруд, що стикаються з землею;

Металеві шпунти гідротехнічних споруд, водоводи, затвори;

Свинцеві оболонки кабелів, прокладені в землю. Алюмінієві оболонки кабелів не допускається використовувати як природні заземлювачі;

Нульові проводи високовольтної лінії до 1 кВ з повторними заземлювачами;

Рейкові колії магістральних не електрифікованих залізниць і під'їзні колії при наявності спеціально влаштованих перемичок між рейками.

1.19. Для штучних заземлювачів слід застосовувати сталь, штучні заземлювачі не повинні бути пофарбовані.

1.20. При живленні електроприймачів пересувних установок від пересувних автономних джерел із ізольованою нейтраллю, як захисний захід, слід виконувати захисне заземлення в поєднанні з металевим зв'язком корпусів установки і джерела електроенергії або з захисним вимкненням. При цьому опір заземлюючого пристрою не повинен перевищувати 10 Ом.

1.21. Автономні пересувні джерела з ізольованою нейтраллю повинні мати пристрій постійного контролю опору ізоляції відносно корпусу джерела електроенергії (землі). Має бути забезпечена можливість перевірки справності пристрою контролю ізоляції та його вимкнення.

1.22. На розподільному щиті повинен бути надпис: "Обережно! Електрична напруга!", а також зазначена напруга та найменування всіх фідерів.

1.23. При виконанні ремонтних робіт на лініях на щиті управління необхідно вивішувати на держаки вимикаючих апаратів плакати з написом: "Не вмикати - роботи на лінії", а також робиться відповідний запис в оперативному журналі.

1.24. При роботі в темну пору доби електростанція повинна бути добре освітлена (не менш як 50 лк).

При огляді електростанції дозволяється користуватись переносним електричним світильником напругою 36-42 В.

1.25. Забороняється робота машиніста в нетверезому стані, а також допуск сторонніх осіб на робоче місце машиніста електростанції.

1.26. На пересувній електростанції необхідно мати вуглекислотні і порошкові вогнегасники.

1.27. Забороняється розігрівати двигун відкритим вогнем.

1.28. Обтиральні матеріали, просочені пальним і мастилом, слід зберігати в металевому ящику з кришкою.

1.29. Забороняється палити біля електростанції.

1.30. Машиніст не має права виконувати роботу не пов'язану з обслуговуванням пересувної електростанції.

1.31. Прийом і здачу чергування машиніст повинен оформляти у відповідному журналі.

2. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ РОБОТИ

2.1. Приймаючи чергування, машиніст повинен переглянути оперативний журнал, врахувати всі зауваження про несправності, виявлені на установці, і вжити заходів щодо їх усунення.

В разі виявлення серйозних несправностей машиніст повинен повідомити про це відповідального інженерно-технічного працівника.

2.2. Перед пуском установки машиніст повинен:

Перевірити надійність кріплення і шплінтування зчленувань двигуна, генератора і розподільного щита, а також увімкнути головний рубильник;

Перевірити рівень мастила в картері двигуна, води в радіаторі, дизельного палива в баку, бензину в бачку пускового двигуна. Рівень мастила і пального слід визначати тільки щупом або мірною лінійкою. Випадковими предметами замірювати рівень палива і мастила забороняється;

Перевірити справність заземлення основних металевих частин (розподільних щитків, кабельних муфт тощо).

2.3. Заправляти установку паливом, мастилом і водою необхідно при повній зупинці двигуна, за допомогою лійок з фільтрами.

2.4. В разі, якщо при заправці на деякі частини установки потрапили краплини палива, мастила чи води, необхідно після заправки насухо витерти всі місця. Не допускається підтікання палива і мастила.

2.5. Обладнання пересувної електростанції, кабелі, муфти необхідно захищати від вологи і не допускати попадання на електроарматуру снігу, води, пилу.

2.6. Захисні кришки, ковпаки надіти і щільно закріпити.

2.7. Перед пуском електростанції машиніст повинен перевірити центрування двигуна і генератора відповідно до інструкції по експлуатації станції.

2.8. Машиніст повинен перевірити справність заземлення основних металевих частин (розподільчих щитів, муфт тощо).

2.9. Перевірити показником напруги наявність напруги.

2.10. Перевірити щільність контактних з'єднань і справність ізоляції.

2.11. Машиніст повинен отримати письмове повідомлення від споживача про справність його електрообладнання, кабелів і готовність до роботи електроустановок в цілому.

3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ РОБОТИ

3.1. Сторонні особи до запуску двигуна не допускаються.

3.2. Запускати двигун необхідно на пізньому запалюванні, при цьому слід стерегтися зворотного удару заводною ручкою.

Заводну ручку слід брати так, щоб пальці рук знаходились з одної сторони.

Не запускати перегрітий двигун рукояткою (може бути зворотній удар).

3.3. При запуску двигуна необхідно стати на передню стійку (з правої сторони радіатора) і правою рукою тримати заводну ручку.

3.4. При запуску електростанції з двигуном ДТ забороняється стояти проти маховика, а при запуску пускового двигуна не дозволяється намотувати ремінь на руку.

3.5. При достатньому прогріві двигуна необхідно повільним поворотом рукоятки реостата довести напругу до номінальної, поступово ввести навантаження і підтримувати номінальне число оборотів двигуна. Напругу слід підтримувати автоматично, для чого увімкнути автоматичний регулятор в схему компаундування і вимкнути ручний реостат.

3.6. Після пуску двигун навантажувати поступово, дати йому можливість прогрітися.

Час, який повинен пройти з моменту пуску для встановлення найбільшої потужності, залежить від типу і стану машини, а також від навколишнього середовища; він може коливатися від 2 до 20 хв.

Більші величини відносяться до потужних тихохідних двигунів, а менші - до двигунів меншої потужності, швидкохідних. Конкретні вказівки є у заводському паспорті пересувної електростанції.

3.7. Двигун повинен працювати без стукоту та інших сторонніх шумів. Якщо при запуску двигуна машиніст виявив стукіт чи шум, він повинен негайно зупинити двигун для ліквідації дефекту.

3.8. При роботі пересувної електростанції машиніст повинен спостерігати:

За роботою автоматичного регулятора числа обертів двигуна;

За показанням приладів на щиті управління;

За тиском і температурою мастила в масляній системі двигуна;

За температурою води.

3.9. Якщо протягом першої хвилини роботи двигуна манометр не покаже тиск масла 2-3 атм, машиніст повинен:

Негайно зупинити двигун;

Перевірити систему змащення;

Виявити і ліквідувати несправність.

3.10. Робота двигуна з несправним манометром заборонена.

3.11. Вихлоп двигуна повинен бути бездимним.

3.12. Паливо і мастило не повинні попадати на магнето.

3.13. Машиніст повинен стежити за з'єднанням паливопроводу і не допускати витікання пального.

3.14. Температура генератора і підшипників редуктора не повинна перевищувати 800 С.