Сегодня: 03 | 05 | 2024

Збірник інструкції з охороні праці у війсково-морських силах збройних сил України (частина 2)

3.16.Промиваючи каустичною содою, необхідно дотримуватися таких заходів:

Надіти захисні окуляри;

Розкупорюючи барабан з твердим лугом, стерегтися відпадаючих кусків;

Брати куски лугу тільки в гумових рукавицях;

При попаданні лужного розчину на шкіру його необхідно одразу змити струменем холодної води протягом 10-15 хв.

3.17. Забороняється очищати холодильники, водомасловідцілювачі, а також повітропроводи шляхом випалювання їх і застосовувати бензин або гас для очищення повітрозбірників або картера компресора, фільтрів та інших пристроїв, у яких проходитиме стиснене повітря.

3.18.Ремонтувати і чистити компресорну установку з електроприводом слід після вимкнення його від електричної мережі.

3.19.Оглядати і ремонтувати повітрозбірники, замінювати манометр або запобіжний клапан слід після вимкнення повітрозбірника від електромережі, випустивши з нього повітря.

3.20.При раптовому припиненні подачі охолоджуючої води або при пуску компресора вода не була відкрита, в результаті чого надмірно нагрівся компресор, в такому випадку забороняється пуск води в систему охолодження до повного охолодження компресора і перевірки його стану.

3.21.Не допускати надмірного змащення в циліндрі, що може призвести до утворення газів та вибуху.

3.22.Щоб уникнути підвищення температури стисненого повітря, яке може призвести до займання продуктів розкладу мастила, слід постійно стежити за правильною і безперебійною роботою системи охолодження компресора.

3.23.При обриві шланга, перервах у роботі та несправностях слід негайно перекрити повітряний вентиль.

3.24.При експлуатації компресорної станції крім, даної Інструкції, слід також керуватися інструкцією по експлуатації пересувної компресорної станції підприємства-виготовлювача.

4. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ

4.1.Перед зупинкою компресора необхідно перекрити крани подачі палива до двигуна, відчинити продувальні крани повітрозбірника, а потім зупинити компресор, вимкнути муфту зчеплення і закрити роздавальні крани.

4.2.Після закінчення роботи необхідно:

Очистити агрегати компресора вологою ганчіркою, а щити керування і прилади – сухою;

Оглянути компресор і вжити заходів до усунення виявлених несправностей;

Змастити всі частини і агрегати;

Перевірити рівень масла в пусковому реостаті і при потребі долити його чистим трансформаторним маслом;

Прибрати інструмент і пристрої у відведене для зберігання місце.

4.3.При тривалих зупинках компресора вода з охолоджуючої системи має бути злита через спеціальні спускні пристрої.

4.4.Після закінчення роботи машиніст компресора повинен зняти спецодяг, очистити його від пилу та іншого бруду і сховати у відведене для зберігання місце. Потім вимити обличчя і руки теплою водою з милом або прийняти душ.

4.5.Повідомити керівника робіт про всі недоліки, які мали місце під час роботи.

5. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ

5.1. Машиніст повинен негайно припинити роботу компресора:

При підвищенні понад допустиму межу тиску повітря в циліндрах, повітрозбірнику;

При виявленні несправності в системі мащення;

При підвищенні температури повітря, що нагнітається в повітрозбірник, більше встановленої паспортом межі, а також при безперервному нагріванні будь-яких вузлів чи деталей компресора;

При іскрінні електродвигуна і пускових електроприладів;

При помітному збільшенні вібрації компресора;

При раптовому припиненні подавання охолоджуючої води або іншої аварійної несправності системи охолодження;

При появі стукотіння в механізмі компресора або двигуна;

При виявленні в повітрі, що засмоктується в компресор, горючих газів;

При виявленні витоку повітря через крани і вентилі повітрозбірника;

При виході з ладу контрольно-вимірювальних приладів.

5.2.Причинами аварійної ситуації при роботі пересувної компресорної станції - не виконання вимог п.5.1, що може призвести до вибуху в циліндрах повітряних компресорів, повітрозбірниках чи повітропроводів, а також ураження електрострумом та інше.

5.3. При виникненні аварійної ситуації треба негайно припинити роботу станції, огородити небезпечну зону, не допускати до неї сторонніх осіб.

5.4. Повідомити про те, що сталося, керівника робіт.

5.5. Якщо є потерпілі, надавати їм першу медичну допомогу; при необхідності викликати швидку медичну допомогу.

5.6.Якщо сталася пожежа, викликати пожежну частину і приступити до гасіння наявними засобами пожежогасіння.

Гасити електродвигун, який горить, треба піском. Електрообладнання, що горить, - гасити порошковими або вуглекислотними вогнегасниками.

Якщо зайнялися нафтопродукти, їх слід гасити порошковими або вуглекислотними вогнегасниками, піском. Забороняється гасити полум'я водою.

5.7.Виконувати всі вказівки керівника робіт по усуненню небезпечної ситуації.

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ

ДЛЯ МАШИНІСТА ПЕРЕСУВНОЇ ЕЛЕКТРОСТАНЦІЇ

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Дія Інструкції поширюється на всі органи і підрозділи ВМС ЗС України (далі – підрозділи).

1.2. Інструкція розроблена на основі ДНАОП 0.00-8.03-93 "Порядок опрацювання та затвердження власником нормативних актів про охорону праці, що діють на підприємстві", ДНАОП 0.00-4.15-98 "Положення про розробку інструкцій з охорони праці".

1.3.До самостійної роботи машиністом допускати осіб, не молодше 18 років, які пройшли спеціальне навчання і мають посвідчення на право керування пересувною електростанцією і групу з електробезпеки не нижче четвертої, пройшли медичне обстеження, вступний інструктаж з охорони праці, інструктаж на робочому місці та інструктаж по пожежній безпеці.

1.4. Власник повинен застрахувати машиніста від нещасних випадків та професійних захворювань.

В разі пошкодження здоров'я машиніста з вини власника, він (машиніст) має право на відшкодування заподіяної йому шкоди.

1.5. За невиконання вимог даної Інструкції машиніст пересувної електростанції несе відповідальність згідно з чинним законодавством України.

1.6. По даній Інструкції машиніст пересувної електростанції (далі-машиніст), інструктується перед початком роботи (первинний інструктаж), а потім через кожні 3 місяці (повторний інструктаж).

Результати інструктажу заносити до “Журналу реєстрацій інструктажів з питань охорони праці”, в журналі після проходження інструктажу повинен бути підпис інструктуючого та машиніста.

1.7. Машиніст повинен:

Виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку;

Виконувати тільки ту роботу, яка доручена керівником та по якій проінструктований;

Користуватися спецодягом;

Пам'ятати про особисту відповідальність за виконання правил охорони праці та безпеку товаришів по роботі;

Вміти надавати першу медичну допомогу потерпілим при нещасних випадках;

Вміти користуватись первинними засобами пожежогасіння.

1.8. Основні небезпечні та шкідливі виробничі фактори, які діють на машиніста:

Несправність електростанції та її механізмів;

Ураження електричним струмом;

Незадовільні метеорологічні фактори;

Рухомий транспорт та пішоходи;

Термічні фактори;

Наявність в робочій зоні шкідливих речовин;

Підвищені рівні шуму та вібрації.

1.9. Машиніст забезпечується спецодягом та засобами індивідуального захисту: комбінезон бавовняний, калоші діелектричні, рукавички гумові, рукавиці комбіновані; взимку додатково куртка, брюки на утепленій підкладці, валянки.

Забороняється працювати в спецодязі, просоченому пально-мастильними матеріалами.

1.10. Електростанцію необхідно встановлювати на сухій і рівній, очищеній від сміття та пальних матеріалів площадці. Не допускається встановлювати електростанцію на болотистому грунті або в місцях скупчення дощових вод.

1.11. Забороняється встановлювати пересувні електростанції в зоні дії баштового крана.