Сегодня: 26 | 04 | 2024

Курсовий проект «Облік реалізації продукції, робіт і послуг в НДППЗ ім. Фрунзе НАУ Сакського району Кримської області»

Реалізованою продукцією (роботами, послугами) уважається продажна вартість відвантаженої продукції (виконаних робіт, послуг), зазначеної в оформлених як підставу для розрахунків з покупцями (замовниками) документах, або продажна вартість відвантаженої продукції (виконаних робіт, послуг), зарахована як платіж на рахунки підприємства в установах банків.

2.2. Організація первинного обліку реалізації продукції, робіт і послуг.

Запису в бухгалтерському обліку здійснюються на підставі документів. У ст.9 Закону України “Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні” записано: ”Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо безпосередньо після її закінчення”.

Первинні документи представляють основу бухгалтерського обліку. Тільки вони є підставою для наступних записів на рахунках бухгалтерського обліку.

Первинні облікові документи - це письмові свідчення, які фіксують і підтверджують господарські операції. Вони повинні мати наступні обов'язкові реквізити: найменування документа, код його відповідної форми, дату складання, зміст здійснюваної господарської операції, її вимірники (кількісне й вартісне вираження), найменування осіб, відповідальних за її здійснення й правильність оформлення, особисті підписи і їхню розшифровку. Залежно від характеру операції й технології обробки даних у первинні документи можуть бути включені й інші реквізити. Первинні документи є підставою для нагромадження й систематизації їх в облікових регістрах. Облікові регістри - це різні види таблиць, у яких здійснюється реєстрація, групування й узагальнення господарських операцій, оформлених документами, вони являють собою згруповані по окремих напрямках зведені бухгалтерські дані, суму відповідних операцій за певний період діяльності.

Систему облікових регістрів підприємство обирає самостійно. Воно вправі визначити їхній перелік, створення, послідовність і техніку записів у них, їхній взаємозв'язок

До форми як первинних документів, так і регістрів пред'являються також особливі вимоги в частині допустимості в них виправлень. Необумовлені виправлення не допускаються. Виправлення допущеної помилки повинні підтверджуватися особами, які підписали цей документ, із вказівкою дати виправлення. У касових і банківських документах виправлення взагалі не допускаються. Первинні документи, облікові регістри, бухгалтерська звітність підлягають обов'язковому збереженню відповідно до встановленого порядком і строками до передачі їх в архів.

Інформація, що втримується в прийняті до обліку первинних документах систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного й аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємозалежних рахунках бухгалтерського обліку.

У випадку складання й зберігання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку на машинних носіях інформації підприємство зобов'язане за свій рахунок виготовити їхньої копії на паперових носіях на вимогу інших учасників господарських операцій, а також правоохоронних органів і відповідних органів у межах їхніх повноважень, передбачених законом.

На підприємстві взятого як об'єкт для досліджень застосовуються всі необхідні заходи щодо запобігання несанкціонованого й непомітного виправлення записів у первинних документах і регістрах бухгалтерського обліку й забезпечується їхнє належне зберігання протягом установленого строку.

Залежно від каналів і способів реалізації й видів продукції для оформлення операцій використають різні первинні документи.

Готова продукція відвантажується покупцям (а також надаються роботи й послуги) відповідно до існуючих договорів (контрактам).

Договір купівлі - один з найпоширеніших видів зобов'язань, використовуваних у підприємництві. Договір купівлі охоплює практично весь товарообіг у господарській діяльності підприємців. Висновок даного договору дуже зручно як для підприємств (юридичних осіб) так і для індивідуальних підприємців.

Договір містить ряд реквізитів і складається з декількох частин. До реквізитів ставиться номер договору, дата підписання, вказується місце підписання договору (населений пункт). Відзначається назва організації покупця й назва організації, продавця, і ті особи, які представляють дані організації й підписують договір.

Далі розкривається зміст договору. У розділі “Предмет договори” вказуються зобов'язання сторін, найменування товару і його кількість. У розділі “Строки й порядок постачання” утримуються дані про строк поставки продукції. У розділі “Ціна й загальна сума договору” відзначається ціна товару за одиницю продукції й загальна сума з урахуванням ПДВ. Договір також передбачає : порядок проведення розрахунків, умови поставки, термін дії даного договору, відповідальність сторін за порушення умов договору, порядок рішення споровши, а також порядок зміни умови договору. Договір підписується кожною стороною й цими підписами скріплюються печаткою кожного підприємства. Договір містить юридичні адреси сторін і їхні банківські реквізити. Договір складається у двох екземплярах - оригіналах, по одному для кожної сторони.

Кожний випадок відправлення й відпуску продукції для реалізації в НДППЗ ім. Фрунзе НАУ Сакського району Кримської області оформляються первинними документами, які служать підставою для списання продукції з підзвіту матеріально - відповідальних осіб і пред'явлення розрахунків покупцям.

Під час перевезення готової продукції призначеної для реалізації автомобільним транспортом, оформляється товарно-транспортна накладна, форма №1 - ТН, незалежно від умов оплати за роботу автомобіля, умов перевезення вантажів як на комерційній основі, так і для особистих потреб. Товарно-транспортна накладна оформляється на кожну поїздку автомобіля й для кожного вантажоодержувача окремо.

Відправник вантажу зобов'язан виписа транспортн накладн, завіри вес її екземпляр підпис і печатк (штамп) Вона виписується в чотирьох екземплярах:

Перший екземпляр залишається у відправника вантажу і є підставою для списання товарно-матеріальних цінностей;

Другий екземпляр призначений для вантажоодержувача і є підставою для оприбуткування товарно-матеріальних цінностей;

Третій і четвертий екземпляри, завірені підписами й печатками (штампами), вантажоодержувач передає перевізникові.

Для документального оформлення операцій з реалізації продукції передбачені відповідні документи. На кожну партію зерна, що відправляється на заготівельні пункти, виписують товарно-транспортну накладну спеціалізованої форми № 1 - ц. р. зерно, у чотирьох екземплярах, а при його перевезенні транспортом з боку - у п'ятьох. При цьому перший екземпляр накладної залишається в господарстві з підписом водія, три наступних вручаються водієві. Після прийому зерна другий екземпляр залишається на хлібоприймальному пункті, третій повертається в господарство з позначкою про приймання вантажу, четвертий залишається у водія як підстава для заповнення дорожнього аркуша вантажного автомобіля.

При транспортуванні зерна транспортом з боку четвертий і п'ятий екземпляри залишаються у водія транспортної організації

Товарно-транспортна накладна має фіксований номер і серію. У ній відзначають гаражний номер автомобіля, авто підприємство, відправник товару, вантажоодержувач і платник, назва зернових і масляних культур і насінь трав, сорт і клас, масу (брутто, тара нетто), ціну, суму.