Сегодня: 03 | 05 | 2024

Курсовий проект «Облік реалізації продукції, робіт і послуг в НДППЗ ім. Фрунзе НАУ Сакського району Кримської області»

Рентабельність у порівнянні з 2005 роком збільшилася на 0,8%. По рослинництву вона склала в 2006 році 10,3%, а по тваринництву - 15,0%. В 2005 році цей показник становив: по рослинництву-49,8%, по тваринництву - 16,62%. Це пояснюється тим, що в 2005 році соціальна сфера господарства була передана на баланс Фрунзенської сільської ради в числі об'єктів: дитячий комбінат «Казка», дороги, центральна котельня, гуртожитки, водогінні мережі й каналізація. Вартість цих об'єктів склала 1300 тис. грн.

В НДППЗ ім. Фрунзе НАУ функціонують в основному два типи каналу розподілу птахівницької продукції: прямій і поетапний. Сутність прямого каналу розподілу полягає в переміщенні продукції від плевзавода до конкретних споживачів без використання незалежних посередників. Прямий канал розподілу характерний для даного підприємства, на базі якого організовані науково-виробничі системи.

Схему прямого каналу розподілу племінної птахівницької продукції (племяйце, добові курчата, племмолодняк) можна представити в такий спосіб:

НДППЗ ім. Фрунзе НАУ (репродуктор I і II порядку)

Підприємство-покупець продукції птахівництва


Поетапний тип каналу розподілу характерний для реалізації товарного яйця, ВРХ, свиней. Хочеться відзначити, що останнім часом племзавод зазнає труднощів з реалізацією за вільними цінами.

2. Організація обліку реалізації продукції, робіт і послуг в НДППЗ ім. Фрунзе НАУ Сакського району Кримської області

2.1 Економічний зміст і завдання обліку реалізації продукції, матеріалів, робіт і послуг.

Реалізація продукції, матеріалів, робіт і послуг є однією з найважливіших стадій обігу засобів підприємства. Від правильного використання засобів на цій стадії значною мірою залежить фінансовий стан і рентабельність, забезпечуються нормальні умови для ведення господарської діяльності підприємства.

Облік і оцінка господарської діяльності здійснюються головним чином у бухгалтерському обліку. Інші форми обліку й оцінки стану справ, якщо вони й здійснюються підприємствами й підприємцями, не мають уже того значення, що давало їм законодавство попередньої системи господарювання.

Реалізація є завершальним циклом кругообігу засобів підприємства. Процес реалізації складається в передачі готової продукції, створеної в процесі виробництва споживачам (покупцям). Така передача здійснюється шляхом купівлі-продажу по укладених договорах. Внаслідок реалізації підприємство одержує від покупців кошти (виторг від продажу), але в більшому розмірі чим їх було витрачено на виробництво й реалізацію продукції на суму чистого доходу (прибутку), включену у відпускну (продажну вартість) продукції. Отже, прибуток, створений у підприємстві в процесі виробництва здобуває грошову форму в процесі реалізації. Реалізація, завершуючи виробничий процес, забезпечує відновлення й розширення виробництва, здійснення розрахунків підприємства за своїми зобов'язаннями (перед бюджетом, робітниками та службовцями по оплаті роботи, постачальникам і іншим господарюючими суб'єктами), а також виявляється фінансовим результатом від реалізації. Якщо виторг від реалізації перевищує її собівартість, то різниця представляє прибуток, а якщо навпаки - збиток.

Об'єктами бухгалтерського обліку в процесі реалізації є: обсяг реалізованої продукції (у натуральних і вартісних вимірниках), витрати пов'язані з реалізацією, фінансовий результат від реалізації, а також розрахунки з покупцями (за реалізовану продукцію), з бюджетом (по податках), банками (по кредитах) і іншими господарюючими суб'єктами, які виникають у процесі реалізації.

Отримана від реалізації виторг іде на придбання предметів роботи, на оплату праці й на інші витрати наступного виробничого циклу виробництва. Виторгом від реалізації не тільки покривають витрати, пов'язані з виробництвом і збутом, але й формує прибуток господарства. Для визначення розміру цієї частки виторгу, реалізований продукція враховується у двох оцінках: за цінами реалізації й по повній собівартості. Різниця між сумою виторгу й повною собівартістю становить прибуток або збиток від реалізації. Повна собівартість реалізованої продукції визначається по закінченню року.

Реалізація продукції окремого підприємства - це, насамперед, відчуження активів, які належать підприємству, шляхом їхнього продажу з метою відтворення використаних засобів підприємства й одержання прибутку для задоволення різноманітних потреб підприємства і його власників.

Місце й роль процесу реалізації в суспільному відтворенні визначається відповідним господарським механізмом, що встановлює умови реалізації й умови розрахунків за продану продукцію, нерідко регулює ціни. Визначення поняття й моменту здійснення реалізації знайшло відображення в законодавчих актах, які регулюють сплату податків.

Поняття "продаж", що детально визначений у Законі України "Про податок на додану вартість", має характерний фіскальний напрямок, у першу чергу за рахунок включення в продаж операцій по безоплатної передачі активів.

Позитивним моментом податкової реформи, стало впровадження єдиного порядку визначення реалізованої продукції, як вартості відвантаженої продукції й дати реалізації як дати відвантаження, що дозволила досягти відповідності з міжнародними підходами до поняття "реалізація".

По новій методології ведення бухгалтерського обліку поняття «реалізація сільськогосподарської продукції» нерозривно пов'язане з поняттям «дохід».

Згідно П(с)БО 15 «Дохід» доходи - це збільшення економічних зручностей у вигляді надходження або активів зменшення зобов'язань, які приводять до росту власного капіталу (крім збільшення капіталу за рахунок внесків власників).

Значення обліку реалізованої продукції, робіт і послуг у сучасних умовах зростає. Облік реалізації в сільському господарстві є одним з найбільш продуктивних і відповідних ділянок бухгалтерського обліку

Реалізованою продукцією підприємства вважається продукція (товари, роботи, послуги), за якої покупцеві (замовникові) пред'явлені розрахункові документи. Пред'явленими розрахунковими документами (покупцеві, замовникові) уважаються документи з моменту подачі їх до установи банку (за умови здійснення розрахункових операцій через установи банків), або передачі їхньому покупцеві (замовникові) згідно передбаченим договором (контрактом), тобто без участі установ банків.

Якщо покупець (замовник) за умовами договору одержує продукцію безпосередньо на підприємство-виготовлювача, то така продукція вважається реалізованої після видачі й відповідного оформлення документами й пред'явлення покупцеві-замовникові розрахункових документів.