Критеріями оцінки засвоєних знань в процесі контролю є:
При усних відповідях:
- повнота розкриття питання;
- логічність викладу, культура мови;
- переконаність, емоційність і аргументованність;
- використовування основної і додаткової літератури;
- аналітичні здібності, уміння робити порівняння, висновки.
При письмових завданнях:
- повнота розкриття питання;
- цілісність, систематичність, логічна послідовність, уміння формулювати висновки;
- акуратність оформлення письмової роботи;
- підготовка матеріалу за допомогою комп'ютерної техніки, різних технічних засобів.
Визначення ступеня володіння матеріалом з подальшою її оцінкою використовуються наступні рівні досягнень студента.
Високий рівень. Студент вільно володіє учбовим матеріалом на основі обов'язкової і додаткової літератури, аргументовано висловлює свої думки, проявляє творчий підхід до виконання індивідуальних і колективних завдань по самостійній роботі.
Достатній рівень. Студент володіє певним об'ємом учбового матеріалу, здатний його аналізувати, але не має достатніх знань і умінь для формування висновків, допускає неістотні неточності.
Задовільний рівень. Студент володіє учбовим матеріалом на репродуктивному рівні або володіє частиною учбового матеріалу, уміє використовувати знання в стандартних ситуаціях.
Низький рівень. Студент володіє учбовим матеріалом поверхнево і фрагментарно.
Незадовільний рівень. Студент не володіє учбовим матеріалом.
Підсумкове оцінювання знань, умінь і практичних навичок студентів з дисципліни здійснюється під час іспиту за 100-бальною системою з наступним переведенням у традиційну для фіксації оцінку у відповідних документах за шкалою:
50—60 балів — «відмінно»; 30—40 балів — «задовільно»;
40—50 балів — «добре»; менше 30 балів — «незадовільно».
Екзаменаційний білет включає 3 теоретичних питання, і задача. Кожне з завдань екзаменаційного білета оцінюється окремо за такою шкалою: 10, 5; 0 балів:
– Відмінному рівню (10 балів) відповідає виявлення всебічного системного і глибокого знання програмного матеріалу; засвоєння основної і додаткової літератури; чітке володіння понятійним апаратом, методами, методиками та інструментами, передбаченими програмами дисциплін; уміння користуватись ними для розв'язання як типових, так і нестандартних практичних ситуацій; виявлення творчих здібностей у розумінні й використанні навчально-програмного матеріалу;
– Задовільному рівню (5 балів) відповідає достатній рівень знань з основного програмного матеріалу; засвоєння інформації в основному з лекційного курсу; володіння необхідними методами, методиками та інструментами, що їх передбачено програмами; уміння використовувати їх для вирішення типових ситуацій з можливими незначними помилками;
– Незадовільному рівню (0 балів) відповідає наявність значних прогалин у знаннях з основного програмного матеріалу; володіння лише окремими поняттями, методиками та інструментами з можливими принциповими помилками в процесі їх використання.
Двадцять балів студент повинен отримати під час навчання. При цьому 10 балів – присутність на лекційних і практичних заняттях (більше 75%) і 10 балів – за середній бал 3,5-4,5 з контрольних робіт. Якщо студент не набирає необхідні 20 балів, то він не допускається до здачі екзамену.
Перелік рекомендованої літератури:
1. Наказ Міністерства фінансів України «Питання складання фінансової звітності» від 24.02.2000
2. Положення (стандарт) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»: Затв. наказом Міністерства фінансів України № 87 від 31.03.99
3. Бланк Й А. Финансовый менеджмент: Учеб курс. — К. 1999.
4. Бланк Й. А. Основи финансового менеджмента. — Т. 1 — К., 1999.
5. Бланк Й. А. Управление активами. — К.: Ника-Центр. 2000.
6. Бочаров В. В. Методы финансирования инвестиционной деятельности предприятий. —М.: Финансы и статистика, 1998.
7. Грідчіна М В Фінансовий менеджмент. Курс лекцій. — К МАУП, 1999.
8. Джеймс Ван Хорн Основи управлення финансами. — М : Финансы и статистика, 1996.
9. Иванов А. Н. Управление капиталом и дивидендная политика. — М.: Финансы и статистика, 1997.
10. Ковалев В В Введение в финансовый менеджмент. — М: Финансы й статистика, 2000.
11. Крейнина М М. Финансовый менеджмент Учеб. пособие. — М.: Дело и сервис, 1998.
12. Терещенко О. О. Фінансова діяльність суб’єктів господарювання. — К.: КНЕУ, 2003.
13. Терещенко О. О. Фінансова санація та банкрутство підприємств.— К.: КНЕУ, 2000.
14. Финансовый менеджмент. Учеб. / Под ред. акад. Г. Б. Поляка. — М., 1997.
15. Финансовый менеджмент: Изд 2-е / Под ред. чл.-корр. Е. С. Стояновой. — М,: 1999.
16. Фінанси підприємств: Підручник / За ред. проф. А. М. Поддєрьогіна: Вид. 3-тє. — К.: КНЕУ, 2000
17. Фольмут X. Й. Инструменты контроллинга от А до Я: Пер. с нем. / Под ред. М. Л. Лукашевича й Е. Н. Тихоненковой. — М.: Финансы и статистика, 1998
18. Хан Д. Планирование и контроль: Концепция контроллинга: Пер. с нем. — М.: Финансы и статистика, 1997
19. Холт Роберт Н Основы финансового менеджмента — М.: Дело, І993.
20. Шеремєт А Д., Сайфулин Р С. Финансы предприятий. — М.: ИНФРА-М, 1997
Професор кафедри фінансів і кредиту, д. е.н. Ю. М. Новиков