Конспект по пожежно - технічній підготовці
Страница 6 из 69
Механізований інструмент
Механізований інструмент служить для полегшення і підвищення продуктивності праці особового складу пожежних команд при розкритті і розбиранні будівельних конструкцій на пожежах.
До механізованого інструменту який застосовується в пожежних підрозділах, відносяться: бензомоторні пилки «Дружба-60» і ПДС-400, електричні пилки ИЭ-5102Б і ЭП-К6, молотки електричні ИЭ-4204Б, а також автогенорізальні ранцеві апарати (ранцеві установки РУ для газового різання металу).
Показник
|
Марка бензомоторної пилки
|
«Дружба-60»
|
ПДЛ-400
|
Тип двигуна
|
Внутрішнього згорання, одноциліндровий, двотактний, карбюраторний з повітряним охолодженням
|
|
На базі мотопилки «Урал»
|
Потужність, кВт (к. с.)
|
2,2 (3)
|
3,68 (5)
|
Частота обертання валу двигуна, об/хв
|
4800
|
5800
|
Тип карбюратора
|
Без поплавковий, мембранний КМП-100А
|
Пальне
|
Суміш бензину А-72 або А-76 з автотракторним маслом АК-10 або АС-10 (15 : 1 по об’єму)
|
Місткість паливного баку, л
|
1,50
|
0,78
|
Тип редуктора
|
Конічний
|
Клином ірна передача
|
Тип пильного апарату
|
Пильна цепка ПЦУ-15 або ПЦП-15
|
Прорізний диск абразивний, армований скловолокном
|
Габарити пильного апарату, мм:
Довжина
Діаметр
|
400
-
|
-
400
|
Частота обертання диску, об/хв
|
-
|
4700 – 4800
|
Швидкість руху пильного ціпка, м/с
|
4,5
|
-
|
Габаритні розміри, мм:
Довжина
Ширина
Висота
|
830
455
500
|
880
320
420
|
Маса, кг
|
11,3
|
12,6
|
Пилка «Дружба-60» (мал. 2.5) служить для розпилювання, розкриття, розбирання дерев'яних будівельних конструкцій і може бути використана при гасінні лісових пожеж. Пилка складається з двигуна 4, муфти зчеплення, редуктора, пильного апарата 1, рами 2 з рукоятками 3 і знімного стартера 5.
Двигун служить для перетворення теплової енергії, що виділяється в процесі згоряння палива, у механічну роботу. Для здійснення робочих циклів двигуна служать кривошипно-шатунний механізм і системи запалювання, живлення й охолодження.
Кривошипно-шатунний механізм складається з циліндра з голівкою, поршня з кільцями і поршневим пальцем, шатуна, колінчатого вала і картера. Змащення деталей механізму і циліндра забезпечується олією в суміші з бензином, на якій працює двигун.
Система запалювання служить для утворення електричної іскри і запалювання робочої суміші в циліндрі двигуна. Він складається з магнето, проводу високої напруги і свічі. Магнето складається з підстави з котушкою трансформатора, маховика з магнітами, переривача і конденсатора. Магнето виробляє електричний струм напругою 6 В, що у котушці трансформатора перетвориться в струм високої напруги (1200 В). Іскра на свічці для запалювання робочої суміші утвориться при розмиканні контактів переривача.
Мал. 2.5. Пилка «Дружба - 60»:
1 – пильний апарат; 2 – рама; 3 – рукоятка; 4 – двигун; 5 – знімний стартер;
6 – корпус редуктора
Система живлення служить для готування горючої суміші і підведення її до циліндра. Вона складається з паливного бака, фільтра-відстійника з краном, паливо проводу, карбюратора і повітряного фільтра. Паливо в карбюратор надходить самопливом з бака через фільтр-відстійник. Карбюратор забезпечує готування пальної суміші.
Кількість суміші, що надходить у двигун, регулюється дросельною заслінкою. Керування заслінкою здійснюється важелем, розташованим на рамі, що з'єднаний із заслінкою гнучким тросом.
Для очищення повітря, що надходить у карбюратор, використовується сухий повітряний фільтр у вигляді пакета сіток.
Система охолодження — повітряна. Повітря до двигуна подається крильчаткою вентилятора, установленого на колінчатому валі двигуна.
Муфта зчеплення і редуктор складають силову передачу, що служить для передачі моменту, що крутить, від колінчатого вала двигуна до приводної зірочки пильного механізму. Зчеплення при частоті обертання вала двигуна 1800—2000 об/хв автоматично роз'єднує вал двигуна і вал редуктора, припиняючи рух пильного ланцюга, а при заїданні ланцюга не дає зупинитися двигуну. При частоті обертання вала двигуна понад 2200 об/хв зчеплення автоматично з'єднує вал двигуна з валом редуктора.
Зчеплення складається з двох половин — ведучої і відомої. Ведуча половина посаджена па правому хвостовику колінчатого вала двигуна, відома - укріплена на хвостовику ведучого упала редуктора. Редуктор служить для зниження частоти обертання ведучої зірочки пильного апарата стосовно обертання колінчатого вала двигуна, збільшення стискальних зусиль і для забезпечення заданої швидкості обертання пильної цінуй. Він складається з корпуса, що веде і ведучих конічних шестірень, посаджених на шарикопідшипники. Корпус з'єднується з картером двигуна за допомогою фланців. На корпусі мається зубцюватий сектор для упора при пилянні.
Пильний апарат служить для прорізання й випилювання прорізів у дерев'яних конструкціях. Він складається із шини, консольно скріпленої на корпусі редуктора, приводної зірочки, натяжного пристрою, амортизатора і пильного ланцюга. Змащення пильного механізму здійснюється паливною сумішшю, що подається від карбюратора при піднятті дросельної заслінки.
Стартер знімний тросовий служить для провертання кривошипно-шатунного механізму при пуску двигуна. Він складається з корпуса, вала з храповиком, барабана, пружини і троса з рукояткою. При витягуванні троса відбувається обертання вала. Обертання через храповик передається па маховик двигуна. Після пуску храповик стартера виходить із зачеплення, а пружина робить намотування витягнутого троса на барабан.
Рама з рукоятками керування служить для кріплення основних агрегатів пилки. Рама зварена, трубчаста, з віброгасником. На ній розташовані бак з пальним і ручне керування роботою двигуна.
Пила ПДЛ-400 дискова літакова (мал. 2.6) служить для розкриття й розпилювання тонких металевих оболонок і конструкцій і входить у комплект пожежного устаткування аеродромних автомобілів. По пристрої і конструкції двигуна вона аналогічна пилці «Дружба-60» й відрізняється від її більш могутнім двигуном, редуктором і пильним апаратом. Пильний апарат складається з направляючої консолі 1 з натяжним пристроєм, захисного кожуха 3 і прорізний диски 2.
Збереження бензомоторних пил повинно здійснюватися в сухих провітрюваних приміщеннях. Перед постановкою на збереження необхідно провести консервацію пилок. Робота з консервації, технічному обслуговуванню і поточному ремонту проводиться відповідно до інструкції заводу-виготовлювача. У випадку устаткування пилками пожежних автомобілів їхня справність перевіряється зовнішнім оглядом щодня при зміні пожежного наряду. Оглядом установлюється: справність і надійність кріплення деталей і механізмів, наявність пального в баці і змащення в редукторі, герметичність системи живлення, натяжка ланцюга і її заточення.
Мал. 2.6. Пилка ПДЛ-400:
1 – направляюча консоль; 2 – прорізний диск; 3 – захисний кожух; 4 – двигун