ОСНОВНА ЧАСТИНА
Технічне обслуговування пожежних автомобілів є сукупністю дій, застережуючих підвищені зноси, несправності і поломки агрегатів, механізмів і окремих деталей і забезпечуючих їх постійну готовність.
Технічне обслуговування включає прибирання, миття, контрольно-регулювальні і кріпильні роботи, заправку горюим і мастило. Залежно від періодичності і об'єму робіт існують наступні його види:
Щоденне технічне обслуговування — при зміні пожежного наряду;
Технічне обслуговування на пожежі;
Технічне обслуговування після повернення з пожежі або занять;
Технічне обслуговування № 1 (ТО-1);
Технічне обслуговування № 2 (ТО-2);
Сезонне технічне обслуговування.
При технічному обслуговуванні при зміні пожежних нарядів необхідно зробити наступне:
Оглянути автомобіль зовні, перевірити стан коліс, карданних валів, ресор, справність замків дверей кабін кузова;
Перевірити наявність пального в паливних баках, рівень масла в картері двигуна, охолоджуючої рідини в системі охолоджування і вогнегасячих речовин;
Провернути на 3—4 обороти рукоятку масляного фільтру грубого очищення;
Перевірити натягнення ременів вентилятора, приводу компресора і насоса гідропосилювача рульового управління;
Перевірити надійність кріплення тяги рульового управління, рульової сошки, важелів поворотних цапф і вільний хід рульового колеса;
Перевірити герметичність системи гальм і систем регулювання тиску повітря в шинах коліс;
Перевірити затягування гайок кріплення коліс і стан шин;
Перевірити стан акумуляторів, надійність кріплення їх у встановленому місці;
Пустити, прогріти і прослуховувати роботу двигуна при різній частоті обертання валу. Перед пуском двигуна приєднати випускну трубу до газовідвідного пристрою. Двигун повинен пускатися стартером;
Перевірити свідчення контрольно-вимірювальних приладів, дії звукового сигналу, сирени, приладів освітлення і стоп-сигналу;
Перевірити при працюючому двигуні роботу зчеплення і коробки передач, дія важелів зчеплення і газу з насосного відділення, а також мановакууметра і тахометра;
Перевірити наявність мастила в масельничках корпусу насоса;
Перевірити дію клапанів, засувок і пінозмішувача;
Перевірити насос на герметичність і справність вакуумної системи (виконати операції, вказані в п. 9.4);
Перевірити справність і комплектність інструменту водія і запасних частин;
Перевірити наявність, стан, укладання і кріплення пожежного устаткування і чистоту автомобіля;
Результати перевірки технічного стану пожежних автомобілів внести у Відомість пожежного наряду.
Технічне обслуговування автомобіля при роботі на пожежі або заняттях виконується водієм, який зобов'язаний:
Стежити за температурою води в системі охолоджування двигателя. При включеному додатковому охолоджуванні температуру води регулювати вентилями па трубопроводах теплообмінника;
При подачі води через кожну годину роботи мастити сальники насоса поворотом кришки пробкової масельнички на 2-3 обороти;
Стежити за тиском масла в двигуні.
Після закінчення роботи на пожежі або заняттях водій зобов'язаний наповнити цистерну водою і випустити воду з порожнини насоса, після чого закрити спусковий кран.
При технічному обслуговуванні після повернення з пожежі або занять необхідно:
Перевірити роботу зчеплення, роздаточної коробки, коробка відбору потужності і передач, ручного і ножного гальм;
Перевірити на дотик нагрів маточин коліс, гальмівних барабанів, картерів коробки передач, роздаточної коробки, провідних мостів і проміжних опор карданного валу;
Перевірити, чи немає течі пального, масла, води, піноутворювача, охолоджуючої і амортизаційної рідин;
Перевірити величину вільного ходу рульового колеса, стан, кріплення і шплинтовку рульової тяги і їх зчленовувань;
Спустити конденсат з повітряних балонів пневматичного приводу колісних гальм;
Перевірити рівень масла в картері двигуна і охолоджуючої рідини в радіаторі;
Заправити мастилом маслюку насоса і при необхідності долити масло в корпус насоса;
Перевірити наявність, справність і кріплення пожежного устаткування;
Усунути всі недоліки, виявлені в час і після роботи на пожежі або заняттях.
Роботи по технічному обслуговуванню при зміні пожежних нарядів і поверненні з пожежі або занять виконуються бойовими розрахунками автомобілів під керівництвом їх командирів (обов'язки цих осіб бпределены Повчанням по протипожежній охороні у військових частинах, установах, підприємствах і організаціях Радянської Армії і Військово-морського Флот я).
Технічні обслуговування № 1, 2 і сезонне проводяться з відповідності з вимогами Повчання по автомобільній службі Радянської Армії і Військово-морського Флоту, при цьому одночасно обслуговують і пожежне устаткування.
При технічному обслуговуванні № 1 необхідно виконати роботи по щоденному технічному обслуговуванню при зміні пожежного наряду і додатково:
Перевірити кріплення насоса до рами, справність його кранів, вентилів, засувок, мановакуумметрів, тахометра;
При зниженні подачі насоса, появі стукоту в ньому і тому подібне розібрати насос, встановити стан з'єднання шпони робочого колеса з валом, відсутність сторонніх предметів в насосі і наявність мастила черв'ячної пари приводу тахометра;
Розібрати і очистити від нагару (при необхідності) газоструйний вакуумний апарат, звертаючи особливу увагу на стан осі заслінки, густину закриття її і правильне регулювання тяги управління;
Перевірити роботу вакуумного клапана;
Перевірити роботу стаціонарного пінозмішувача, стан його трубопроводів, крана, зворотного клапана і місткості для піноутворювача;
Перевірити насос спільно зі всмоктуючими рукавами на герметичність;
Перевірити роботу пожежного насоса із забором води з відкритого джерела водопостачання.
При технічному обслуговуванні № 2 виконати роботи по ТО-1 і додатково:
Перевірити стан і кріплення карданних валів, шарнірів додаткової передачі на насос;
Перевірити кріплення кузова, кабіни, замків, ручок дверей кабін, кузови і стан рами;
Перевірити насос на подачу.
При сезонному технічному обслуговуванні виконати повністю об'єм робіт чергового технічного обслуговування № 1 або № 2 і додатково:
До літнього періоду експлуатації включити систему додаткового охолоджування двигуна, відключити підігрів води в цистерні і насосному відділенні і при необхідності змінити мастило в картері коробки відбору потужності на відповідну літньому періоду експлуатації;
До зимового періоду експлуатації відключити систему додаткового охолоджування двигуна, включити систему обігріву насоса і води в цистерні, обладнати колеса ланцюгами протиковзання і при необхідності змінити мастило в картері коробки відбору потужності на відповідну зимовому періоду експлуатації.
Змазка вузлів шасси і двигуна проводиться відповідно до заводських інструкцій з експлуатацій автомобілів
|