Основна частина
СО здійснюється двічі на рік, проводиться разом з черговим ТО-1 (ТО-2) і включає в себе:
промивку системи охолодження двигуна, паливного бака і продувку трубопроводів (восени), радіатора опалювача кабіни (кузова) і пускового підігрівача;
перевірку стану і дію кранів системи охолодження і зливних пристроїв у системах живлення і гальм ;
зняття паливного насосу високого тиску, промивка та перевірка стану і роботи на стенді (восени);
зняття карбюратора і паливного насосу, промивку та перевірка стану і їх роботу на стенді (восени);
перевірка стану лакофарбових покрить (за необхідності автомобіля підфарбувати);
перевірку стану гальмівних накладок (у разі необхідності замінити);
заміну мастила у маточинах коліс;
зняття переривача-розподільника, очищення, перевірку його стану (за необхідності відрегулювати на стенді);
зняття генератора і стартера, очищення, продувку внутрішньої порожнини, заміну зношених деталей і змащення підшипників;
перевірку справності датчика включення муфти вентилятора системи охолодження, датчиків аварійних сигналізаторів у системах охолодження і змащування двигуна;
перевірку працездатності шторок радіатора, щільності дверей, вікон, установку (зняття) чохлів утеплення;
здійснення сезонної заміни масел відповідно до хіммотологічної карти.
Рекомендації з експлуатації пожежних автомобілів у літній і зимовий періоди
Надійна робота пожежних автомобілів у літній і зимовий періоди забезпечується своєчасною спеціальною підготовкою техніки і особового складу, а також строгого дотримування правил експлуатації техніки.
Зимові умови вимагають від водіїв особливої уваги і накладають на них ряд додаткових обов'язків.
Для підтримки нормального теплового режиму і збереження тепла двигуна на капот автомобіля повинен встановлюватись утеплюючий чохол; під час стоянки автомобіля і при виїзді на пожежі жалюзі радіатора повинні бути зачиненими.
Під час обслуговування системи охолодження необхідно ретельно перевірити справність термостата, зливних кранів і контрольних приборів, а також впевнитися, чи нема де-небудь у з'єднаннях протікання охолоджуючої рідини.
На автомобілях з дизельними двигунами необхідно перевірити стан системи підігріву палива.
Для підтримки пневматичної гальмівної системи автомобілів на шасі Камаза не рідше одного разу у неділю заміняти технічний спирт у запобіжнику проти замерзання.
Під час обслуговування автомобілів необхідно систематично перевіряти роботу фільтрів грубої і тонкої чистки системи змащування двигуна.
При низькій температурі дуже важливо слідкувати за тим, щоб в пальне не потрапляла вода. Замерзаючи, вона утворює кристалики льоду, котрі, проникаючи у паливопровід, можуть визвати перебої або майже припинити подачу пального.
Взимку необхідно регулярно перевіряти ступінь зарядки акумуляторної батареї, не допускаючи при цьому розрядки більш, ніж на 25%, інакше електроліт може змерзнути і банки акумуляторів будуть зіпсовані.
З настанням холодів напірний патрубки й спускні краники насоса слід тримати відкритим, закриваючи їх тільки тоді, коли працює насос, і під час перевірки його на «сухий» вакуум.
Пожежні автомобілі, у зимовий період необхідно тримати у зачиненому і теплому приміщенні з температурою повітря не нижче + 10°. При більш низькій температурі двигуни автомобілів рекомендується прогрівати (спосіб прогріву вибирається залежно від конкретних умов).
Під час стоянки автомобіля в гаражі необхідно щоденно слідкувати за тим, щоб вода чи пінозмішувач не потрапляли до насосу. При виявленні підтікання цей недолік необхідно терміново ліквідувати.
Для забезпечення нормальної роботи техніки на пожежах слід:
— під час стоянки в автомобілях, які не використанні на пожежі, треба періодично прогрівати двигун;
— перед використанням насоса після довгої стоянки обережно повернути колінчастий вал двигуна заводною ручкою при включеному насосі;
— після установки належного режиму роботи двигуна разом з насосом закрити двері насосного відділення і спостереження за показниками приладів провадити через вікно;
— при тимчасовому припинені подачі води насос не виключати, а, закривши вентилі напірних патрубків, продовжувати роботу двигуна з насосом на малих обертах;
— коли надовго припинена подача води, від'єднати всмоктуючий і напірний рукави і ліквідувати повністю воду із насосу за допомогою зливних кранів;
При використанні котушки першої допомоги для подачі води від'єднати шланг котушки і вилити воду із шланга і вісі котушки.
Під час експлуатації автомобіля в період літніх умов особлива кількість пилюки у повітрі в суху погоду призводить до підвищеного зносу деталей, які труться що порушує їх нормальну роботу.
Для попередження попадання у двигун пилюки треба періодично промивати фільтруючий елемент повітряного фільтра, перевірити рівень і чистоту масла в його резервуарі і при необхідності заміняти масло. Заправляти автомобіль паливом рекомендується закритим струменем, в місцях, що захищені від вітру. Перед встановленням на місце кришок горловини баків їх слід ретельно відчистити від пилюки.
Підвищена температура повітря знижує ефективність роботи системи охолодження, викликаючи необхідність частої заливки води, що призводить до великого відкладення накипу. Для меншої втрати охолоджуваної води дуже важливо слідкувати за герметичністю системи охолодження, перевіряти роботу клапанів пробки радіатора і цілісність її прокладок.
Випаровування електроліту із акумуляторної батареї влітку збільшується, тому рівень його слід періодично перевіряти, своєчасно доливаючи дисциліровану воду
Наявність піску, і пилюки на дорогах вимагає старанного догляду за ходовою частиною, силовою передачею і механізмами управління автомобілем. Особливо великому зносу на пилових шляхах і пісках підлягають відкриті вузли і деталі: пальці, втулки, ресори, карданні зчленування, шворні і шарніри передніх ведучих мостів, зчленування рульових тяг, тяги і пальця амортизаторів. Ці вузли і деталі необхідно своєчасно відчищати від бруду і пилюки, частіше перевіряти їх змазку.
В особливих запилених умовах змащувати механізми і заміняти змазку в агрегатах автомобіля слід в два-три рази частіше, ніж вказано у таблиці змащування.
ПРИ РОБОТІ НА ПОЖЕЖІ ВОДІЙ ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ:
— забезпечити надійність установки автомобіля і безпеку його від дії вогню;
— при роботі від водоймища напірні рукави не повинні мати різких перегинів, а всмоктуюча сітка повинна бути повністю занурений у воду і знаходитися нижче за дзеркало води не менше 20 см;
— через кожну годину роботи мастити підшипники і сальники насоса поворотом на 2—3 обороти кришок колпачковых масельничок при відкритих кранах масельничок;
— періодично стежити, чи не підтікає вода через з'єднання, сальники насоса, напірні вентилі, з системи охолоджування двигуна (основної і додаткової), чи не підтікає масло з двигуна, коробки передач і коробки відбору потужності;
— стежити за температурою води в системі охолоджування двигуна; в літній період відкривати капот двигуна і жалюзі радіатора; при включеному додатковому охолоджуванні температуру води регулювати вентилями лінії теплообмінника;
— стежити за тиском масла в двигуні.
|