Основна частина
Технічне обслуговування приладів спостереження
Забруднені прилади спостереження слід протирати чистим ганчір’ям. Поверхні оптичних деталей не можна чіпати руками. Їх дозволяється протирати тільки чистою сухою фланеллю. При знятті і установці приладів спостереження потрібно дотримуватися обережності, щоб не піддати удару оптичні деталі приладів.
Обслуговуються прилади спостереження одночасно з технічним обслуговуванням машини.
При контрольному огляді перед виходом машини:
• перевірити стан і кріплення денних приладів спостереження перед виходом в денний час;
• в нічний час перевірити стан і кріплення приладу нічного бачення, блоку живлення, фар, високовольтного кабелю і дротів, перевірити роботу приладу ТВН-2 нічного бачення.
При щоденному технічному обслуговуванні:
• перевірити стан і кріплення приладів спостереження, блоку живлення, фар, дзеркал заднього виду і при необхідності, очистити їх від пилу і бруду;
• протерти внутрішні порожнини шахт приладів спостереження.
При технічному обслуговуванні № 1 виконати роботи щоденного технічного обслуговування і додатково очистити місця укладання приладів спостереження і ЗІП, перевірити стан ременів і застібок укладання приладів.
При технічному обслуговуванні № 2 виконати роботи технічного обслуговування №1 і додатково зняти прилад ТНПО-168В, очистити від старого мастила і бруду поверхні деталей, що труться, змастити їх мастилом ЦИАТІМ-201 ГОСТ 6267 – 74.
Технічне обслуговування редуктора
При контрольному огляді (перед виходом) і щоденному технічному обслуговуванні перевірити:
• відсутність течі, при необхідності усунути тучу і дозаправити мастилом МТ-16п.
При технічному обслуговуванні № 1 виконати роботи щоденного технічного обслуговування і додатково:
• очистити редуктор від пилу і бруду;
• перевірити зовнішнім оглядом надійність кріплення редуктора, стан з’єднувальних елементів і їх стопоріння.
При технічному обслуговуванні №2 виконати роботи технічного обслуговування №1 і додатково перевірити рівень мастила в картері редуктора і при необхідності дозаправити до норми. Рівень мастила контролюється при непрацюючому двигуні мастиловимірювальним стрижнем і повинен знаходитися між двома мітками на стержні.
Замінюють мастило в редукторі при середньому ремонті машини або при розбиранні редуктора.
При заміні мастило необхідно зливати відразу ж після роботи редуктора, поки воно не охололо.
Для заміни мастила необхідно:
• розшплінтувати і відкрутити пробку заправного отвору;
• викрутити в днищі машини пробку лючка для зливу мастила з редуктора;
• розшплінтувати і викрутити пробку зливного отвору в корпусі редуктора та злити мастило;
• закрутити пробку зливного отвору і зашплінтувати;
• вкрутити пробку в отвір днища і затягнути її повністю;
• встановити в заправний отвір воронку з сіткою і заправити мастило в картер редуктора до норми;
• закрутити і зашплінтувати пробку заправного отвору редуктора.
Можливі несправності редуктора
Несправність
|
Причини несправності
|
Спосіб усунення несправності
|
Ослаблення кріплення редуктора
|
Порушена центровка, погане стопоріння гайок і болтів
|
Відцентрувати редуктор і повністю затягнути болти або гайки, застопорити їх
|
Теча мастила з гнізд ведучого і відомого валів
|
Зношення, поломка сальникових ущільнень
|
Замінити сальникові ущільнення
|
Нагрів підшипникових вузлів
Підвищений шум при роботі редуктора
|
Відсутність необхідної кількості змащування руйнування підшипників, знос зубів шестерень
|
Долити мастило до норми, замінити підшипники, зняти редуктор, замінити зношені шестерні
|
Технічне обслуговування карданної передачі
При технічному обслуговуванні № 1 і 2:
• перевірити затягування гайок кріплення фланців карданних шарнірів і при необхідності підтягти;
Змастити мастилом МТ-16п підшипники
Технічне обслуговування джерел електричної енергії
Догляд за джерелами електричної енергії викладений в Керівництві з матеріальної частини і експлуатації танка Т-55 , Воениздат, 1969 р.
При щоденному технічному обслуговуванні, необхідно провести роботи, що виконуються при контрольному огляді.
При технічному обслуговуванні №1 і №2 необхідно провести роботи, що виконуються при щоденному технічному обслуговуванні і додатково перевірити:
• надійність установки запобіжників в гніздах;
• при необхідності, зачистити контактні стійки запобіжників і, якщо є волога, то протерти панель запобіжників сухим дрантям.
Система пневмокерування
Технічне обслуговування
При контрольному огляді (перед виходом) перевірити стан трубопроводів і їх з'єднання.
При щоденному технічному обслуговуванні:
• перевірити, чи немає течі води і піноутворювача в з'єднаннях водопінної системи; при виявленні усунути;
• перевірити заправку цистерни водою і бака піноутворювачем, при необхідності, дозаправити до норми.
• При технічному обслуговуванні №1 і 2 виконати роботи щоденного технічного обслуговування і додатково:
• перевірити наявність мастила в масельничці і корпусі пожежного насоса;
• перевірити наявність мастила у вакуумному насосі;
• підтягти болти кріплення цистерни, насосного агрегату, насосної установки;
• провести повне розбирання і чищення пінозмішувача;
• злити відстій з бака для піноутворювача;
• провести підфарбовування пошкоджених місць;
• перевірити працездатність замочної арматури водопінних комунікацій;
• перевірити герметичність насосного агрегату і водопінних комунікацій;
• перевірити стан трубопроводів і їх з'єднань з системою пневмокерування;
• перевірити наявність стислого повітря в балонах;
• перевірити в русі роботу лафетного ствола.
Можливі несправності і методи їх усунення
Несправність, зовнішній прояв і додаткові ознаки
|
Вірогідна причина
|
Метод усунення
|
Насос не заповнюється водою при включенні вакуумної системи
|
А) велика висота всмоктування
|
Зменшити висоту всмоктування
|
Б) не закритий зливний кран насоса і замочна арматура водопінних комунікацій
|
Закрити кран і замочну арматуру
|
В) недостатньо занурена у воду всмоктуюча сітка
|
Занурити всмоктуючу сітку у воду не менше ніж на 0,5 метри
|
Г) підсос повітря у всмоктуючій лінії
|
Підтягти гайки з'єднання всмоктуючих рукавів
|
Д) розшарування всмоктуючих рукавів
|
Замінити несправні рукави
|
Е) підсос повітря через сальники насоса
|
Запресувати в сальники мастило. При необхідності замінити сальники
|
Ж) підсос повітря через з'єднання трубопроводів вакуумної системи
|
Усунути нещільність
|
З) несправний вакуумний насос
|
Усунути несправність
|
Насос не подає воду при пуску
|
Насос не повністю заповнений водою перед пуском
|
Провести заповнення насоса водою
|
Насос не подає воду при роботі
|
А) оголення всмоктуючої сітки
|
Занурити всмоктуючу сітку у воду
|
Б) засмічення всмоктуючої сітки
|
Очистити всмоктуючу сітку
|
|
В) зірвана шпонка валу робочого колеса насоса
|
Поставити нову шпонку
|
Г) засмічені канали робочого колеса насоса
|
Очистити канали робочого колеса
|
При роботі насоса спостерігаються стуки і вібрація
|
А) слабке кріплення насоса до рами
|
Підтягти болти
Кріплення насоса
|
Б) зношення шарикопідшипників насоса
|
Замінити підшипники насоса
|
В) зношення шийок валу робочого колеса насоса
|
Замінити вал
|
Г) пошкодження робочого колеса насоса
|
Замінити робоче колесо насоса
|
Д) попадання в насос сторонніх предметів
|
Видалити сторонні предмети з внутрішньої порожнини насоса
|
Вал насоса не прокручується
|
А) засмічення насоса
|
Очистити внутрішню порожнину насоса і канали робочого колеса
|
Б) примерзання робочого колеса
|
Прогріти відділення управління
|
При працюючому насосі моновакуумметр не показує тиск
|
а) несправний моновакуумметр
|
Замінити новим
|
Б) засмічений канал моновакуумметра
|
Прочистити канал моновакуумметра
|
При нормальній роботі вакуумної системи моновакуумметр не показує розрідження
|
А) несправний моновакуумметр
|
Замінити новим
|
Б) засмічений канал мановакууметра
|
Прочистити канал моновакуумметра
|
Пінозмішувач не подає піноутворювач
|
А) засмічена комунікація з цистерни до пінозмішувача
|
Прочистити комунікації
|
Б) засмічені отвори дозатора
|
Прочистити отвори дозатора
|
Замочна арматура водопінних комунікацій (клапани ДУ-90 і ДУ-125, пневмоклапан і пневмоциліндр лафетного ствола не спрацьовують при включенні
|
а) тиск в повітряній системі машини нижче допустимого
|
Підвищити тиск
|
Б) негерметичні з'єднання трубопроводів пневмосистеми
|
Підтягти з'єднання трубопроводів
|
В) несправний клапан обмеження тиску
|
перевірити клапан і усунути несправність
|
Г) обрив або відсутність густини контактів в електроланцюгах системи
|
Усунути несправність в ланцюгах системи
|
Лафетний ствол
Водопійний лафетний ствол (мал. 39) призначений для подачі води або повітряно-механічної піни у осередок пожежі.
Мал. 39. Комбінований лафетний ствол (вигляд зверху):
1 – труба; 2 – ствол; 3 – золотник; 4 – розгалуження; 5 – трійник; 6 – важіль
Перемикання ствола на подачу води або піни проводиться золотником 3, керованим за допомогою пневмоциліндра або вручну.
Управління стволом у вертикальному і горизонтальному напрямах здійснюється гідроциліндрами, або за допомогою ручного приводу (мал. 40).
Мал. 40. Ручний привід управління лафетним стволом:
1 – вентиль відключення гідропровода; 2 – черв'ячний редуктор; 3 – рукоятка горизонтального наведення; 4 – рукоятка вертикального наведення; 5 – маховичок замочного пристрою гідроциліндра підйому; 6 – маховичок замочного пристрою гідроциліндра повороту
Можливі несправності і методи їх усунення
Несправність
|
Причина
|
Метод усунення
|
Немає тиску в системі від обох насосів (за показами манометра)
|
А) немає мастила в баку
|
Залити мастило
|
Б) не відрегульовані запобіжні клапани
|
Відрегулювати запобіжні клапани
|
В) негерметичність сідла запобіжного клапана
|
Перебрати з промивкою деталей запобіжний клапан
|
Г) не спрацьовує в робоче положення двохпозиційний гідророзподілювач Р2
|
Усунути несправність електричної системи включення гідророзподілювача; при заклинюванні золотника промити золотник в бензині і продути стислим повітрям; замінити гідророзподілювач
|
Д) несправний манометр
|
Замінити манометр
|
Немає тиску в системі від одного з насосів
|
А) не герметичний зворотний клапан
|
Перебрати з промивкою і просушуванням деталей зворотний клапан; при необхідності притерти клапан до сідла
|
Б) не створює тиск насос
|
Замінити насос
|
За наявності тиску 40 кгс/см2 по манометру не працює привід повороту лафетних стволів
|
а) відкритий повідомляючий вентиль порожнини циліндра на лафетному стволі
|
закрити вентиль
|
Б) попадання повітря в систему
|
Прокачати повітря, подаючи по черзі тиск в кожну з порожнин циліндра і від'єднавши трубку, що підводить, від цієї порожнини до появи мастила без пухирців повітря
|
В) не герметичний один або обидва вентилі, що з’єднують порожни-ни циліндрів на лафетному стволі
|
притерти клапан до сідла
|
За наявності тиску 80 кгс/см2 по манометру не працює привід підйому кузова
|
Наявність повітря в системі
|
Прокачати повітря, подаючи по черзі тиск в кожну з порожнин циліндрів і від'єднавши трубку, що підводить, від цієї порожнини до появи мастила без пухирців повітря
|
Періодичне попадання повітря в гідросистему
|
Негерметичність з'єднань
|
виявити і усунути негерметичність з'єднань
|
Велика швидкість повороту лафетних стволів
|
видалені з системи дросельні шайби
|
Задроселювати канали трубопроводів підведення мастила до порожнин гідроциліндрів до діаметра 0,4 мм
|
|