Сегодня: 19 | 04 | 2024

Збірник інструкції з охороні праці у війсково-морських силах збройних сил України (частина 4)

3.26.16. слідкувати за своєчасним змащенням всіх механізмів крана і відсутність підтікання мастила з підшипників і редукторів;

3.26.17. регулярно оглядати ферми крана і рами візків.

3.27. Виведення крана до ремонту повинно провадитися особою, відповідальною за утримання крана в справному стані, у відповідності з графіком ремонту, затвердженим керівництвом цеху, підприємства. На виконання ремонту мостових і консольних пересувних кранів повинен видаватися наряд-допуск у порядку, встановленому на підприємстві. В наряді-допуску повинні бути вказані заходи щодо створення безпечних умов виконання ремонтних робіт. Зокрема, повинні бути вказані заходи з попередження ураження ремонтного персоналу струмом, падіння з висоти, наїзду кранів, що працюють, на той, що ремонтується, попередження виходу ремонтного персоналу на кранові колії діючих кранів. Дата і час виведення крана до ремонту та прізвище особи, відповідальної за його проведення, повинні бути вказані в наряді-допуску і вахтовому журналі кранівника. Без наряду-допуску може провадитися профілактичний огляд крана, а також усунення несправностей за викликом кранівника.

3.28. Ремонт крана проводити тільки на ремонтних площадках.

Перед початком робіт кран необхідно знеструмити вимиканням рубильника головних тролейних проводів і встановлення закорочування.

Крім того, слід вимкнути рубильник в кабіні крана.

Люк з блокуванням в кабіну і вхідні двері на міст не зачиняти.

Обов’язково необхідно на обох рубильниках вивісити забороняючі плакати: “Не вмикати – працюють люди”.

3.29. При роботі на підкранових рейках чи поблизу них попередити про це машиніста (кранівника) і зажадати встановлення світлових сигналів і упорів, які роблять неможливий підхід крана до робочого місця.

3.30. Ходіння по підкранових коліях забороняється.

3.31. При ремонті візка необхідно встановити його в крайнє положення з протилежної сторони від головних тролейних проводів.

3.32. Всі випробувальні увімкнення крана як під час ремонту, так і після його закінчення, можна виконувати тільки за вказівкою і в присутності, відповідального за ремонт, після перевірки ним і машиністом (кранівником) можливості пуску крана; при цьому необхідно впевнитись в відсутності сторонніх предметів і інструмента на крані.

3.33. Про проведення ремонту необхідно зробити запис у журналі періодичних оглядів.

3.34. Після заміни канатів і гака, а також після капітального ремонту чи перебудови (реконструкції) кран може бути допущеним до роботи лише після позачергового технічного огляду згідно з діючими «Правилами будови і безпечної експлуатації вантажопідіймальних кранів».

3.35. При пробному пуску крана, знаходячись на мосту, слід остерігатися попадання одягу під обертаючі частини механізмів, а також ударів об ферми перекриття.

4. СПЕЦІАЛЬНІ ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПРИ МОНТАЖІ, ДЕМОНТАЖІ І ТРАНСПОРТУВАННІ БАШТОВИХ КРАНІВ

4.1.Забороняється:

4.1.1. виконувати роботи одночасно на двох ярусах по одній вертикалі, якщо між ярусами нема суцільного настилу чи іншого улаштування, яке захищає працюючого нижче монтажника від падіння на нього предметів з висоти;

4.1.2. розкладати на конструкціях слюсарний інструмент і деталі – вони можуть випадково впасти, скидати з висоти будь-які предмети, металеві обрізки, інструмент, канати, металеві вироби та інше; все повинно бути складене в ящик (контейнер) і опущене за допомогою конопляного каната;

4.1.3. монтажнику знаходитись під час підіймання конструкції на ній, а також в безпосередній близькості від неї, її елементів чи від місця стикування.

Підходити до елемента конструкції дозволяється тільки після закінчення підіймання на необхідну висоту, підведення до місця встановлення і припинення руху крана;

4.1.4. при стикуванні конструкції знімати вантажозахоплювальні пристосування, за допомогою яких автокран утримує конструкцію, якщо вона не закріплена в усіх точках деталями кріплення, а також не дозволяється виконувати будь-які виправлення в конструкції;

4.1.5. при збиранні кріпити окремі елементи конструкцій (навіть тимчасово) неповною кількістю болтів чи немірними болтами.

4.2. Для перевірки збігу болтових та заклепочних отворів слід користуватися оправкою чи ломиком; забороняється перевіряти збіг отворів пальцями.

4.3. Оснащення поліспаста та інші відповідальні роботи дозволяється виконувати монтажникам вищих розрядів чи бригадиру.

4.4. Управління механізмами баштового крана в процесі монтажу дозволяється монтажникам, які мають посвідчення машиніста баштового крана.

4.5. Стикові з’єднання елементів крана при монтажі необхідно виконувати особливо ретельно:

Отвори під з’єднувальні болти повинні бути правильної форми, без овальності, стрижень з’єднувального болта повинен входити в отвір при легкому постукуванні молотком, головна частина болта до затягування повинна примикати до поверхні стягуваних елементів всією площиною, торкання одною стороною грані головки болта поверхні стягуваних елементів не допускається.

4.6. Забороняється піднімати чи опускати конструкції при заїданні поліспаста чи випаданні каната з рівчака блока, а також використовувати не несучі конструкції (поруччя, огородження сходів та інші запобіжні пристрої) для домкратів і підвішування деталей.

4.7. Для направлення руху при підніманні негабаритних елементів конструкцій необхідно користуватися відтяжкою з міцного конопляного чи сталевого каната.

4.8. При рубанні заклепок чи болтів на висоті необхідно вжити заходів, щоб вони при падінні не травмували працюючих внизу.

4.9. При запасовці чи розпасовці поліспастів на висоті необхідно вжити заходів проти самовільного опускання каната, для чого канат необхідно прикріпити до металевих конструкцій крана.

4.10. Канати вантажного та стрілового поліспастів необхідно міцно кріпити на барабані лебідок і укладати правильними витками.

4.11. Перед підійманням чи опусканням башти слід оглянути канати, які прикріплені до якоря, а також перевірити поліспасти і всі вузли; центр якоря, вісь і стріли повинні знаходитись в одній вертикальній площині.

4.12. Забороняється піднімання башти, якщо між площиною башти, яка проходить через шарніри її кріплення на порталі і горизонтальною площиною, які проходять через вказані шарніри, утворюється негативний кут.

4.13. Конструкції, які піднімаються краном, повинні бути міцно і надійно зачеплені і обв’язані вантажозахоплювальними пристроями, розрахованими на міцність, для утримання в підвішеному стані застропленого вантажу; кут між вітками стропів при підвищуванні на гак не повинен перевищувати 90°.

4.14. Підняття і переміщення мілко штучних вантажів необхідно виконувати в спеціально призначеній тарі і заповнювати її на 75-100 мм нижче бортів.

4.15. Перед підняттям металоконструкцій, вузлів, двигунів, лебідок та інших вантажів демонтуємого баштового крана, стропальник повинен впевнитись, що вантаж повністю звільнений від деталей кріплення і не чим не утримується.

4.16. Стикування і закріплення металоконструкцій, двигунів, вузлів та інших вантажів при монтажі баштового крана можна виконувати тільки після точного наведення їх і повної зупинки автокрана.

Стропальнику і авто кранівнику забороняється рухатись краном під час установлення і з’єднанні.

4.17. Перед переміщенням вантаж необхідно підняти краном на висоту не більше 200 мм, щоб стропальник і авто кранівник впевнились, що вік надійно застропований, канати вантажозахоплювального пристрою натягнуті рівномірно, а вантаж знаходиться в стійкому положенні; якщо виявляться порушення цих умов, то вантаж опускається і перестроплюється.

4.18.Звільняти від вантажозахоплювальних пристроїв вантаж, встановлений на площадці складування чи закріплений деталями кріплення, можна тільки після того, як стропальник впевниться, що вантаж знаходиться в стійкому положенні, а також надійно і міцно закріплений в місці стикування.

4.19. Забороняється працювати на металоконструкції крана, якщо до нього увімкнене електроживлення, а контур заземлення підкранової колії і металоконструкції відсутній;

- виконувати ремонт струмопідводящих кабелів, проводів і струмо­споживачів, які знаходяться під напругою.

4.20. Виконувати роботи, пов’язані з електрообладнанням, на монтуємому баштовому крані можна при вимкненому рубильнику увімкнення крана – його ручка у вимкненому стані, зачинена на замок і на рубильнику вивішений забороняючий плакат: «Не вмикати, працюють люди!».

4.21. Вмикати рубильник, який подає живлення на кран, можна тільки з дозволу особи, відповідальної за виконання робіт і після впевнення в тому, щоб біля струмоведучих частин нема людей.

4.22. Авто кранівник і стропальник повинні дотримуватись наступного порядку навантаження і розвантаження:

4.22.1. машини для транспортування встановлюють біля автокрана таким чином, щоб вимкнути переніс стріли з вантажем над кабіною;

4.22.2. між габаритом машини і поворотною частиною крана повинна бути відстань не менше 1 м;

4.22.3. водій при вантажно-розвантажувальних роботах повинен вийти з кабіни і з зони дії крана;

4.22.4. під час піднімання чи укладання вантажу, в кузові машини не повинні знаходитись люди;

4.22.5. в кузов машини (на площадку причепа) стропальник може піднятися для зачеплення вантажу, натягування стропів вантажозахоплювального пристрою, після чого він повинен опуститися на землю і подати сигнал підняття;

4.22.6. для укладання вантажу стропальник може піднятися в кузов (на площадку прищепа) тільки лише після того, як вантаж опуститься на висоту до 300 мм над місцем укладання, а його розкачування припиниться;

4.22.7. довгомірні і громіздкі вантажі слід укладати в кузов (на площадку причепа) за допомогою конопляних відтяжок, стоячи на землі;

4.22.8. транспортна машина повинна бути встановлена на горизонтальній площадці з надійною земляною чи іншою основою і взята на ручне гальмо;

4.22.9. довгомірні з громіздкі вантажі (об’ємні конструкції баштових кранів) перед відправленням транспортної машини з місця навантаження повинні бути закріплені в кузові (на площадці причепа) так, щоб була виключена можливість їх зміщення чи перекидання під час транспортування.

4.23. При розбиранні і ремонті підкранового шляху, особливо у зимових умовах, коли шпали вмерзають в полотно, піднімати їх (чи інвентарні елементи) кранами слід тільки після повного звільнення від баласту за допомогою електропрогріву, обігрівання парою чи обколюванням пневматичними відбійними молотками, відриванням від баласту домкратами чи іншим пристосуванням.

4.24. При ручній розносці і підтаскуванні рейок необхідно користуватися спеціальними кліщовими захватами.

Переміщати рейки по шпалах на невеликі відстані слід тільки за допомогою костильних ломів чи костильної лапи.

4.25. Забивання костилів в шпали необхідно виконувати тільки спеціальними костильними молотками, а загвинчувати шурупи – гайковими ключами (забивати молотком забороняється).

4.26. При загвинчуванні в шпали шурупів застосовувати гайкові ключі з розробленим зівом забороняється.

4.27. При розбиранні і ремонті колії костилі дозволяється виймати з шпал тільки спеціальними костильними лапами.