Сегодня: 19 | 04 | 2024

Збірник інструкції з охороні праці у війсково-морських силах збройних сил України (частина 1)

 

4. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ

4.1. Після закінчення роботи водій автомобіля, призначеного для перевезення людей, повинен:

– оглянути автомобіль і переконатись у його справності;

– про всі несправності і дефекти повідомити механіка гаража і свого змінника;

– поставити автомобіль у призначене для стоянки місце, поставити важіль коробки передач у нейтральне положення, загальмувати автомобіль гальмом і зупинити двигун;

– замкнути дверцята кабіни;

– зберігати автомобіль поза межами місць спеціально призначених для цього.

5. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ

5.1. При дорожньо-транспортній випадку пригоді водій, причетний до неї, зобов’язаний:

– негайно зупинитися і не переміщати транспортний засіб, а також інші предмети, що стосуються випадку;

– у разі необхідності, викликати медичну допомогу, а якщо це неможливо, відправити потерпілих на попутному транспорті до найближчої лікувальної установи;

– повідомити в ДАІ про те, що трапилось записати прізвища очевидців і чекати прибуття працівників автомобільної інспекції.

5.2. При виникненні пожежі під час руху необхідно зупинити автомобіль, вжити заходів до гасіння пожежі засобами пожежогасіння.

5.3. При вимушеній зупинці автомобіля на узбіччі або на краю проїжджої частини дороги для проведення ремонту водій зобов’язаний увімкнути аварійну світлову сигналізацію, одягнути сигнальний жилет і встановити знак аварійної зупинки або миготливий червоний ліхтар на відстані не ближче 20 м до транспортного засобу в населених пунктах та 40 м - за їх межами.

5.4. Перед вивішуванням частини автомобіля домкратом необхідно встановити автомобіль на горизонтальну неслизьку площадку за межами проїжджої частини дороги, зупинити двигун, загальмувати автомобіль ручним гальмом, вивести людей із автомобіля, закрити двері, встановити під колеса, упорні колодки.

При вивішуванні частини автомобіля на ґрунтовій поверхні необхідно вирівняти місце установки домкрата, покласти під домкрат міцну дерев’яну підставку площею не менше 0,1 м2 або дошку.

Забороняється встановлювати домкрат на випадкові предмети.

5.5. При накачуванні або підкочені знятих з автомобіля шин в дорожніх умовах необхідно у вікна диска колеса встановити запобіжну вилку відповідної

Довжини і міцності або покласти колесо замковим кільцем униз.

5.6. При появі під час руху запаху бензину водій повинен негайно зупинити автомобіль, виявити причину появи запаху та усунути її.

5.7. На автомобілі, працюючому на газовому паливі, при будь-якій несправності редукторів високого та низького тиску, електромагнітного запірного клапана необхідно закрити витратні та магістральний вентилі, а несправні вузли зняти з автомобіля та направити на перевірку до спеціальної майстерні ( спеціалізованої дільниці).

5.8. При вимушеній зупинці на залізничному переїзді водій автомобіля зобов’язаний висадити людей і негайно вжити всіх заходів для звільнення переїзду і зупинки поїзда.

Якщо автомобіль не вдається видалити з переїзду, то водій автомобіля повинен:

– послати двох осіб вздовж шляхів в обидва боки на 1000 м від переїзду (якщо одного, то у бік гіршої видимості шляху), пояснивши порядок подачі сигналу зупинки машиністу поїзда, що наближається; сигналом зупинки є круговий рух руки: вдень – з клаптем яскравої матерії або будь-яким добре видним предметом, вночі – факелом або ліхтарем;

– залишатися біля автомобіля і подавати сигнали загальної тривоги серіями з одного довгого і трьох коротких звукових сигналів;

- бігти назустріч поїзду (локомотиву, дрезині) при його появі, подаючи сигнал зупинки.

ІНСТРУКЦІЯ

З ОХОРОНИ ПРАЦІ ДЛЯ ВУЛКАНІЗАТОРНИКА

1. Загальні положення

1.1. Дія Інструкції поширюється на всі органи і підрозділи ВМС ЗС України (далі – підрозділи).

1.2. Інструкція розроблена на основі ДНАОП 0.00-8.03-93 “Порядок опрацювання та затвердження власником нормативних актів про охорону праці, що діють на підприємстві”, ДНАОП 0.00-4.15-98 “Положення про розробку інструкцій з охорони праці”, ДНАОП 0.00-1.28-97 “Правила охорони праці на автомобільному транспорті”.

1.3. Інструкція діє протягом 3 років з дня затвердження.

1.4. За даною Інструкцією вулканізаторник інструктується перед початком роботи (первинний інструктаж), а потім через кожні 3 місяці (повторний інструктаж).

Результати інструктажу заносити до “Журналу реєстрації інструктажів з питань охорони праці”, в журналі після проходження інструктажу повинні бути підписи особи, яка інструктує, та вулканізаторника.

1.5. Власник повинен застрахувати вулканізаторника від нещасних випадків та професійних захворювань. В разі пошкодження здоров’я вулканізаторника з

Вини власника він (вулканізаторник) має право на відшкодування заподіяної йому шкоди.

1.6. За невиконання вимог даної Інструкції вулканізаторник несе відповідальність згідно з чинним законодавством України.

1.7. До роботи вулканізаторником допускаються особи не молодші 18 років, які пройшли спеціальне навчання за даною професією, медичне обстеження, вступний інструктаж з охорони праці, інструктаж на робочому місці та інструктаж по пожежній безпеці.

1.8. Вулканізаторник повинен:

1.8.1. виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку;

1.8.2. користуватися спецодягом, спецвзуттям та засобами індивідуального захисту;

1.8.3. постійно утримувати в чистоті та порядку робоче місце;

1.8.4. не захаращувати проходи та проїзди матеріалами та устаткуванням.

1.9. Основні небезпечні та шкідливі виробничі фактори, які діють на вулканізаторника:

1.9.1. захаращення робочих місць інструментами, матеріалами, готовими виробами;

1.9.2. відсутність спеціальних пристроїв, інструменту, обладнання для проведення робіт згідно з встановленою технологією;

1.9.3. підвищена загазованість та запиленість;

1.9.4. підвищена температура, вологість робочої зони;

1.9.5. підвищена температура поверхні обладнання;

1.9.6. підвищений рівень шуму, вібрації на робочому місці;

1.9.7. незахищені струмоведучі частини електрообладнання;

1.9.8. недостатня освітленість робочої зони;

1.9.9. шкідливі компоненти в складі матеріалів, які застосовуються;

1.9.10. термічні фактори (пожежі, вибухи вулканізаційних апаратів, опіки рук);

1.9.11. наявність в повітрі робочої зони шкідливих речовин (пилу гуми, пари бензину).

1.10. Вулканізаторник забезпечується спецодягом: комбінезон бавовняний, рукавиці комбіновані, нарукавники.

1.11. Приміщення для виконання вулканізаційних робіт повинно бути обладнане припливно-витяжною та місцевою вентиляцією.

1.12. Верстати для шорсткості шин повинні бути обладнані місцевою витяжною вентиляцією для відсмоктування пилу, надійно заземлюватись та мати огорожу приводу.

1.13. Вулканізаційні апарати повинні випробуватись кожні 12 місяців. Результати випробувань фіксуються в спеціальному журналі.

1.14. Манометри та спеціальні електричні термометри для заміру температури нагрівальних елементів повинні перевірятися кожні 12 місяців.

1.15. Ємності з бензином та клеєм необхідно тримати зачиненими, відкриваючи їх тільки у разі потреби. На робочому місці дозволяється зберігати бензин і клей у кількості, що не перевищує змінну потребу.

1.16. Роботи по вулканізації шин і камер повинні виконуватись в окремому приміщенні.