Сегодня: 27 | 07 | 2021

БЮЛЕТЕНЬ ОСНОВНІ Торговельно-економічні події (По країнах перебування торговельно-економічних місій При дипломатичних представництвах за кордоном) КИЇВ-2005

На саміті Бахрейн виніс на розгляд план щодо зменшення кількості експатріантів в країнах Затоки. За інформацією міністра праці та соціальних справ Бахрейну Маджида аль-Алаві, кількість найманих іноземних робітників в країнах Затоки збільшується щороку на 5% (600 тис. чол). На даний час їх кількість складає 12 млн. чол., переважно з азіатських країн (при загальній кількості населення країн-членів РСАДПЗ 35 млн. чол.) і, якщо не вжити відповідних заходів, у наступні 10 років збільшиться до 18 млн. чол. При цьому кількість експатріантів в ОАЕ та Катарі сягає 85-90% від усього населення. Щороку іноземці перераховують до своїх країн до 27 млрд. дол. США, які, на думку бахрейнського міністру, могли б бути використані на реалізацію проектів розвитку та створення нових робочих місць для місцевих громадян. Це особливо актуально для Бахрейну, який має найвищий рівень безробіття (до 15%) серед країн Перської затоки.

Під час підсумкової прес-конференції ОАЕ та Катар оголосили про досягнення домовленості щодо будівництва мосту, який стане прямим сполученням між обома країнами. Про плани будівництва мосту сполучення з Катаром заявив також острівний Бахрейн, який на даний час має єдине наземне сполучення, міст довжиною 25 км, із Саудівською Аравією. У підсумковому комюніке саміту державами-членами РСАДПЗ значне місце було приділено відображенню рішень та домовленостей в економічній сфері, досягнутих під час форуму. Зокрема:

- подальше продовження економічної інтеграції в рамках РСАДПЗ, створення єдиних підходів та стандартів щодо розвитку приватного сектору країн Перської затоки, збільшення торгівельного обігу, а також введення єдиної валюти;

- підтвердження позиції Ради щодо приналежності окупованих Іраном трьох еміратських островів Абу Муса, Великий та Малий Томб як невід’ємної частини території ОАЕ;

- схвалення рішення Бахрейну відкрити у себе регіональне представництво по Близькому Сходу та Північній Африці з питань боротьби з «відмиванням коштів» та фінансування терористичних структур;

- заклик до США, ООН та всього міжнародного співтовариства докласти спільних зусиль з метою надання допомоги іракському народу у налагодженні ситуації в країні, зокрема проведенні національних виборів 30 січня 2005 року, створенню умов для початку відновлення економіки країни;

Проведення наступного, 26-го саміту заплановано в Об’єднаних Арабських Еміратах наприкінці 2005 року.

Ринок нафти

Ситуація на світовому нафтовому ринку, прогнози та перспективи її розвитку продовжують привертати підвищену увагу урядових та бізнесових кіл ОАЕ та залишаються предметом досліджень з боку фахівців нафтогазового сектору. На думку представників міністерства енергетики ОАЕ, рішення керівників енергетичних міністерств країн-членів ОПЕК (друга декада грудня, Каїр) щодо скорочення обсягів видобутку та експорту нафти до офіційно встановленої у вересні п. р на конференції ОПЕК квоти (діє з 1 листопада) відповідає загальній ситуації, що складається на даному етапі на світовому нафтовому ринку.

За прогнозами ОПЕК, наприкінці 4 кварталу 2004 р. та в 1 кварталі 2005 року попит на нафту складатиме в середньому 28,2 млн. барелей на добу, в той час як наразі країни організації (спільно з Іраком) видобувають понад 29 млн. барелей на добу. Продовження видобутку на такому рівні дозволить країнам-споживачам енергетичної сировини розпочати поповнення товарних запасів нафти за рахунок надлишкової пропозиції, що в свою чергу призведе до зниження цін;

Як вважають еміратські спеціалісти, у залежності від формування попиту та розвитку цінової ситуації, існує перспектива подальшого скорочення ОПЕК обсягів експорту нафти на світовий ринок, рішення про яке може бути прийнято на позачерговій зустрічі представників країн-членів цієї організації, що намічена на 30 січня 2005 р. На користь прийняття такого рішення може вплинути сезонне падіння світового попиту на нафту у другому кварталі наступного року, що прогнозується фахівцями внаслідок закінчення опалювального сезону. Однак, на думку еміратських фахівців, зниження країнами ОПЕК сукупної квоти видобутку та експорту нафти (27 млн. барелей на добу), на користь якого висловилися представники Ірану та Кувейту, на даному етапі недоцільно та малоймовірно.

Інша економічна інформація

Відповідно до повідомлень місцевого інформаційного агентства „WAM”, в серпні 2005 році заплановано розпочати будівництво метро в м. Дубай. Попередні результати тендерів на виконання підрядних робіт по будівництву ліній метро очікуються на початку січня 2005 року. Загальна вартість проекту будівництва метрополітену становить 3,4 млрд. дол.. США. Фінансування проекту буде здійснюватися переважно за рахунок приватного капіталу. Перша лінія метро матиме довжину 35 км, інша – 32 км, довжина підземного відрізку метро складатиме 3,5 км.

За попередніми розрахунками розробників проекту Дубайського метрополітену, середня пропускна спроможність його становитиме 23 тис. чоловік на годину.

Керівництвом емірату Абу-Дабі оголошено про наміри щодо створення житлового та туристичного комплексу на території острова Перлин, що знаходиться на відстані декількох кілометрів від м. Абу-Дабі.

Початок будівництва заплановано на перший квартал 2005 року. Проект передбачає створення на острові житлових будинків, офісів, шкіл, розважальних комплексів з розвиненою інфраструктурою та сучасним дизайном. Загальна вартість проекту становить 9,5 млрд. дол. США.

Урядом ОАЕ продовжується реалізація політики „еміратизації” країни, яка направлена на створення умов для працевлаштування громадян ОАЕ. Зокрема, згідно з розпорядженням Міністерства праці та соціальної політики ОАЕ, з початку 2005 року вводиться норма, відповідно до якої всі компанії в ОАЕ, число співробітників яких перебільшує 50 чоловік, повинні мати не менше 2% працівників, громадян ОАЕ.

Крім того, банківські установи ОАЕ зобов’язані щоквартально надавати в міністерство звіт щодо заходів, які здійснюються у згаданому напрямку. До 2007 року всі банки ОАЕ повинні мати у своїх штатах не менше 50% співробітників-громадян ОАЕ.

Згідно з даними Генерального управляння цивільної авіації ОАЕ, за результатами 2004 р. прибутки від здійснення авіаційних перевезень складатимуть біля 5,5 млн. дол. США. Відповідно до заяви Міністра зв’язку ОАЕ Султана бін Саїда аль Мансурі, який є головою ради директорів Генерального управління цивільної авіації, кількість перевезень в 2004 р. склала 54 700 (2003 – 45 500). Протягом 2004 р загальна кількість літаків управління становила 222 одиниці (46 нових літаків придбано протягом року).

Значними подіями стало отримання аеропортами еміратів Фуджейра та Рас Аль Хайма ліцензій щодо відповідності міжнародним нормам. На 2005 рік Генеральним управлінням заплановано 6% зростання кількості перевезень, передбачено інвестувати близько 41 млн. дол. США у підвищення сервісного обслуговування. Крім того, планується початок реалізації нових проектів в Абу-Дабі, Дубаю, введення нової системи радарів в аеропорті Шарджа, збільшення місцевих авіаперевезень, відкриття нових міжнародних маршрутів.

Сприяння українським компаніям.

8 грудня 2004р. ТЕМ за участі Посла України в ОАЕ проведено офіційні переговори з генеральним директором ТПП емірату Дубай Абдурахманом аль–Мутейва та керівником департаменту торгівлі та промислового розвитку ТПП Султаном М. Лутегом. Метою переговорів було вивчення питання щодо створення в ОАЕ постійно діючої української експозиції, а також з’ясування можливості та умов участі співзасновників в організації зазначеного заходу в ОАЕ.

За результатами переговорів керівництвом ТПП Дубаю загалом схвально сприйнята ідея організації постійно діючої виставки українських товаровиробників на території емірату, що сприятиме активізації двосторонніх торговельно-економічних зв’язків між країнами, надані рекомендації українській стороні щодо практичного реалізації зазначеної виставки.

З метою доведення до представників урядових та ділових кіл країни перебування надісланих Мінекономіки інформаційних матеріалів щодо економічної ситуації в Україні, ТЕМ організовано та проведено низку зустрічей з впливовими еміратськими бізнесменами, власниками потужних місцевих компаній, урядовцями.

Зокрема, проведено зустріч з президентом Федерації Торговельно-промислових палат ОАЕ, президентом ТПП емірату Абу-Дабі та власником групи компаній “Бін Джабр” Саїдом Сеіфом ас-Сувейді, котрий розглядає можливість здійснення ділового візиту в Україну найближчим часом, з керівництвом та власниками відомих в ОАЕ компаній „Bellhool”, “Belbadi”, “Gasos”, Національного банку Абу-Дабі, Генеральної виставкової корпорації ОАЕ.

ТЕМ надано сприяння у здійсненні візиту в ОАЕ та проведенні переговорів в еміраті Абу-Дабі між українською делегацією ДП „Укрспецекспорт” на чолі з начальником департаменту міжнародних відносин ДП О. Урбаном та керівництвом Генеральної виставкової корпорації щодо організації української експозиції на міжнародній виставці „IDEX-2005”.

За сприяння та участі ТЕМ проведено переговори між керівництвом ряду компаній ОАЕ та українською делегацією на чолі з начальником управління МЗС України А. А Щербою щодо налагодження співпраці в сфері постачання в ОАЕ української високотехнологічної продукції. Переговорний процес заплановано продовжити на початку 2005 року.

ТЕМ встановлено контакт з керівництвом ТПП Бахрейну з метою надання сприяння НПІГ „Інтерпайп” щодо пошуку та отримання інформації стосовно компаній „Bahrain Ferro Alloys” та „Bahrain Alloys Manufacturing Co” (Королівство Бахрейн), обговорені можливості встановлення зв’язків та налагодження співробітництва між бахрейнськими та українськими компаніями. Отримана від ТПП Бахрейну інформація надіслана на адресу НПІГ „Інтерпайп”.

< >Республіка Корея

Згідно доповіді Дослідницького економічного інституту LG, складеної на основі прогнозів Організації об’єднаних націй та Міжнародного валютного фонду, наступного року темпи економічного зростання Республіки Корея поступатимуться всім провідним азіатським економікам за винятком Японії.

Експерти Інституту вважають, що загальні темпи економічного зростання в Азії дорівнюватимуть у середньому 7,7 % у цьому році та 6,9 % у 2005 році.

Вони також передбачають найнижчі темпи зростання економіки РК наступного року на рівні 3,8 %. Зниження рейтингу південнокорейської економіки відбувається через слабкий внутрішній попит та очікуване уповільнення росту експорту на головних іноземних ринках, насамперед на ринку Сполучених Штатів.

У той же часом передбачається, що зростання економіки Китаю цього року відбуватиметься на рівні 9,3 %, Сінгапуру – 8,4%, Індії – 7,3 %, Гонконгу – 7 %. Економіка Малайзії зросте на 6,9%, Таїланду – на 6,8 %, Тайваню – 6,3 %.

Серед розвинених світових економік Республіці Корея цього року поступатимуться Сполучені Штати (темпи зростання на рівні 4,1 %) та Японія (3,1 %).

Звертає на себе увагу прогноз державного Корейського інституту промислової економіки та торгівлі, згідно якого валовий внутрішній продукт РК збільшиться наступного року на 4,3 %, – оцінка, яка перевищує прогнози Банку Кореї та Корейського інституту розвитку – більш скромні 4%.

У другій половині наступного року планується розпочати реалізацію широкомасштабної програми розвитку економіки Республіки Корея під назвою “Новий курс”, одним із авторів якої є Лі Хун Чжей. Він назвав її “корейським варіантом відомого американського плану подолання “великої депресії”. Окрім створення 500 тисяч робочих місць, програма сприятиме досягненню річних темпів економічного зростання не менше 5 відсотків. На реалізацію програми планується залучити близько 9 мільярдів доларів США, зокрема, за участю суспільних та пенсійних фондів.

Урядом був підготовлений план виконання бюджету на 2005 рік, згідно якого бюджетні кошти складатимуть 131,5 трильйона вон, що перевищує показник 2004 року на 9,5 %.

Уряд розуміє гостру потребу в “агресивних бюджетних витратах” для подолання економічного спаду, тому значно збільшує ці витрати у 2005 році для сприяння економічному одужанню РК. Проте дефіцит бюджету контролюватиметься у межах 1 відсотка від загального ВВП для досягнення у 2008 році збалансованого бюджету, який забезпечуватиме середнє - та довгострокову фінансову спроможність.

План 2005 року був складений на основі п’ятирічного національного бюджетного плану, який дозволяє кожному міністерству визначати плани витрат автономно у межах існуючих лімітів.

Головними бюджетними асигнуваннями є наступні.

На бізнес-проекти, які безпосередньо пов’язані із зростанням національного економічного потенціалу, виділяється 15,1 трильйона вон, що на 14,3 відсотка більше 13,3 трильйона вон у 2004 році. Витрати зосереджуватимуться на розвитку людських ресурсів та передових технологіях, таких як біо - та нанотехнології.

Інвестиції в служби з догляду за дітьми зростуть більше ніж на 50 відсотків, метою чого є заохочення участі жінок в економічній діяльності.

25,3 трильйона вон буде витрачено на підвищення якості життя, стабілізацію життєвого рівня родин з низьким та середнім прибутком. Ця сума перевищує 22,9 трильйона вон, виділених у 2004 році, на 10,2 відсотка. Ще 3,7 трильйона вон асигнується на покращення навколишнього середовища шляхом контролю якості води та повітря (зростання на 13,9 відсотка).

Бюджетні асигнування, спрямовані на стимулювання регіональних економік і сприяння збалансованому національному розвитку зростуть у 2005 році на 4,6 трильйона вон до 36,1 трильйона вон.

Сума фінансування національної оборони та економічного співробітництва з Північною Кореєю дорівнюватиме 22 трильйона вон.

Бюджетний план 2005 року складено на основі припущення, що рівень реального економічного зростання РК складатиме 5 відсотків, на що спрямовані всі зусилля південнокорейського Уряду. Таке зростання відбудеться за умови збільшення споживчих витрат та інвестицій після того, як стане очевидним ефект заходів із сприяння інвестиціям та агресивної бюджетної політики.

У грудні 2004 року Міністерство економіки і фінансів Республіки Корея оприлюднило інформацію щодо показників соціально-економічного розвитку країни.

Промислове виробництво збільшилось у жовтні порівняно з тим же періодом попереднього року на 5,7 відсотка після зростання у попередньому місяці на 9,3 відсотка. Зростання відбулось завдяки збільшенню виробництва напівпровідників, автомобілів, аудіо-візуального та телекомунікаційного обладнання. У той же час виробництво офісно-бухгалтерського обладнання і текстилю зменшилось. Промислове виробництво порівняно з попереднім місяцем зменшилось на 0,9 відсотка.

2003р.

2004р.

Жовт.

4 кв.

Рік

2 кв.

3 кв.

Серп.

Вер.

Жовт.

Промислове виробництво 1)

7,8

7,8

5,1

12,3

11,0

10,6

9,5

5,7

Загальні складські запаси 1)

7,0

6,8

4,2

10,5

9,8

9,6

7,8

4,9

Відвантаження 1)

6,1

5,7

5,7

3,1

5,3

3,5

5,3

5,8

Середнє завантаження виробничих потужностей 2)

81,1

80,4

78,3

80,5

79,2

78,7

79,6

80,0

1) зміни у відсотках порівняно з тим же періодом попереднього року 2) відсотки

Джерело: Національна статистична служба РК

Оптові та роздрібні продажі залишались млявими, зменшившись у жовтні на основі “рік-до-року” на 2,3 відсотка. Оптові продажі на основі “рік-до-року” зменшились на 1,7 відсотка через скорочення продажів побутових товарів, а також будівельних матеріалів, машин та обладнання. Роздрібні продажі також зменшились на 1,4 відсотка внаслідок скорочення продажів в універмагах і супермаркетах побутових приладів та меблів.

(зміни у відсотках порівняно з тим же періодом попереднього року)

2003р.

2004р.

Жовт.

4 кв.

Рік

2 кв.

3 кв.

Серп.

Вер.

Жовт.

Споживання

-1,4

-2,0

-1,0

-0,3

-0,9

-2,0

-0,7

-2,3

Оптові продажі

0,9

-0,8

0,2

0,6

0,1

-0,4

0,4

-1,7

Роздрібні продажі

-3,3

-2,1

-2,0

-0,7

-1,9

-4,3

-1,9

-1,4

Джерело: Національна статистична служба РК

Інвестиції у засоби виробництва змінили динаміку на негативну, зменшившись у жовтні на основі “рік-до-року” на 0,9 відсотка після їх зменшення у попередньому місяці на 0,5 відсотків внаслідок скорочення інвестицій в електронні прилади та промислове обладнання загального призначення. Поточна вартість внутрішніх замовлень на машини та обладнання зменшилась на 8,1 відсотка через значне скорочення кількості замовлень державного сектору. Внутрішні замовлення на будівництво у жовтні на основі “рік-до-року” збільшились на 32,1 відсотка.

(зміни у відсотках порівняно з тим же періодом попереднього року)

2003р.

2004р.

Жовт.

4кв.

Рік

2 кв.

3 кв.

Серп.

Вер.

Жовт.

Інвестиції у засоби виробництва

1,5

-5,3

-2,3

2,5

2,1

5,0

-0,5

-0,9

Замовлення на машини та обладнання

4,7

-5,0

-8,5

18,6

-7,2

-6,2

-8,9

-8,1

Вартість будівництва

18,0

18,6

18,8

10,7

12,3

9,9

17,3

4,8

Замовлення на будівництво

16,7

2,1

22,5

-27,7

-24,1

-39,2

-29,2

32,1

Джерело: Національна статистична служба РК

Експорт стрибнув у листопаді на 27,8 відсотка до 23,31 мільярда доларів США. Місячний експорт досяг найвищого за всі часи рівня, вдруге перевищивши відмітку 22 мільярда доларів США, незважаючи на те, що умови експорту погіршились через зміцнення національної валюти та підвищення світових цін на нафту. Головний внесок у цей потужний експорт зробило продовження зростання експорту суден, автомобілів, напівпровідників та телекомунікаційного обладнання. Експорт до основних торговельних партнерів РК демонстрував гарні показники, збільшившись, наприклад, до Китаю на 34,0 відсотка. Експорт до інших головних ринків теж збільшувався – Сполучені Штати (32,4 відсотка), Японія (20,1 відсотка), країни ЄС (50,0 відсотків), країни АСЕАН (23,5 відсотка). Зазначені цифри відображають зростання протягом періоду 1-20 листопада.

Імпорт також встановив у листопаді місячний рекорд на рівні 20,54 мільярда доларів США, збільшившись порівняно з попереднім місяцем на 30,3 % через зростання імпорту сировинних матеріалів та засобів виробництва. Темпи зростання імпорту перевищували темпи зростання експорту вже протягом четвертого місяця поспіль.

2003р.

2004р.

Вер.

Жовт.

1 половина

2 половина

Рік

1 половина

Жовт.

Лист.

Експорт 1)

22,4

25,5

17,4

21,0

19,3

38,3

20,2

27,8

Імпорт 1)

11,9

19,7

21,1

14,5

17,6

25,7

23,1

30,3

Торговельний баланс 2)

2,5

2,4

3,2

11,8

15,0

15,2

2,4

2,8

1) зміни у відсотках порівняно з тим же періодом попереднього року 2) млрд. дол. США

Джерело: Міністерство торгівлі, промисловості та енергетики РК

Позитивне сальдо поточного рахунку зменшилось у жовтні 2004р. порівняно з попереднім місяцем на 0,31 мільярда доларів США до 2,50 мільярда доларів США через зменшення балансу товарів та дефіцит балансу послуг. Кумулятивне позитивне сальдо з січня по жовтень 2004 року досягло 22,78 мільярда доларів США.

(млрд. дол. США)

2002р.

2003р.

2004р.

Жовт.

Січ.-жовт.

Вер.

Жовт.

Січ.-жовт.

Баланс поточного рахунку

5,39

2,52

7,20

2,86

2,50

22,78

Баланс товарів

14,78

2,99

16,66

3,74

2,91

31,62

Баланс послуг

-8,20

-0,25

-6,55

-0,88

-0,54

-6,67

Доходи

0,43

0,02

-0,42

0,24

0,15

-0,24

Поточні трансферти

-1,62

-0,24

-2,50

-0,24

-0,03

-1,93

Джерело: Банк Кореї

Валютні резерви збільшились з кінця жовтня на 14,21 мільярда доларів США до 192,6 мільярда доларів наприкінці листопада. Збільшення відбулось завдяки підвищенню вартості деномінованих в євро та єнах активів при конвертації їх у долари США, а також прибуткам по відсотках від бондів Казначейства Сполучених Штатів.

(млрд. дол. США)

2002р.

2003р.

2004р.

Серпень

Вересень

Жовтень

Листопад

Валютні резерви

121,41

155,35

170,49

174,45

178,39

192,60

Джерело: Банк Кореї

Споживчі ціни у листопаді порівняно з попереднім місяцем зменшились на 0,6 % через те, що у той час, як вартість комунальних послуг, таких як вартість проїзду на автобусі, зросли, ціни на сільськогосподарську продукцію зменшились завдяки збільшенню продажів продукції тваринництва та рибальства.

На основі “рік-до-року” ціни зросли на 3,3 відсотка. Базовий індекс споживчих цін, виключаючи електроенергію та продукти харчування, зменшився на 0,2 відсотка порівняно з попереднім місяцем, але збільшився на 3,1 відсотка порівняно з листопадом 2003 року.

(зміни у відсотках)

2003р.

2004р.

Лист.

Квіт.

Трав.

Черв.

Лип.

Серп.

Вер.

Жовт.

Лист.

Споживчі ціни

“рік-до-року”

3,4

3,3

3,3

3,6

4,4

4,8

3,9

3,8

3,3

“місяць-до-місяця”

-0,2

0,0

-0,1

0,0

0,6

0,9

0,0

0,0

-0,6

Базовий рівень інфляції

“рік-до-року”

2,7

2,7

2,7

2,7

3,1

3,2

3,2

3,4

3,1

“місяць-до-місяця”

0,1

0,1

0,2

0,2

0,3

0,3

0,2

0,1

-0,2

Ціни виробника

“рік-до-року”

5,5

5,5

6,3

6,8

7,0

7,5

7,5

7,3

6,8

“місяць-до-місяця”

0,5

0,5

0,3

-0,1

0,4

0,9

0,4

0,1

0,0

Джерело: Національна статистична служба РК, Банк Кореї

У 2003 році середня заробітна плата у Республіці Корея складала 1 651 100 південнокорейських вон, що дорівнювало за існуючим на той час обмінним курсом 1 553 долара США на місяць. При цьому середня зарплата чоловіків з вищою освітою складала 2 351 370 вон, а жінки-випускники вузів отримували 1 688 420 вон на місяць.

Національна статистична служба РК оприлюднила інформацію щодо рівня безробіття в країні у жовтні 2004 року. Рівень безробіття як порівняно з попереднім місяцем залишився незмінним на рівні 3,5 відсотка, так і порівняно з тим же періодом попереднього року (3,3 %).

(тис. осіб, %)

2003р.

2004р.

Жовтень

Листопад

Грудень

Червень

Липень

Серпень

Вересень

Жовтень

Кількість безробітних

766

792

825

763

814

801

747

772

Рівень безробіття

-з урахуванням сезонних факторів

3,3

3,6

3,4

3,6

3,6

3,5

3,2

3,5

3,5

3,6

3,5

3,6

3,2

3,5

3,3

3,5

Кількість зайнятих

22 452

22 425

22 096

22 822

22 750

22 382

22 809

22 901

Реальний валовий внутрішній продукт (ВВП) збільшився у третьому кварталі порівняно з тим же періодом попереднього року на 4,6 % через мляве внутрішнє споживання, що поступається показнику другого кварталу, який дорівнював 5,5 %. Кумулятивне зростання реального ВВП з першого по третій квартал складає 5,1 відсотка.

Згідно доповіді Дослідницького економічного інституту LG, складеної на основі прогнозів Організації об’єднаних націй та Міжнародного валютного фонду, наступного року темпи економічного зростання Республіки Корея поступатимуться всім провідним азіатським економікам за винятком Японії.

Експерти Інституту вважають, що загальні темпи економічного зростання в Азії дорівнюватимуть у середньому 7,7 % у цьому році та 6,9 % у 2005 році.

Вони також передбачають найнижчі темпи зростання економіки РК наступного року на рівні 3,8 %. Зниження рейтингу південнокорейської економіки відбувається через слабкий внутрішній попит та очікуване уповільнення росту експорту на головних іноземних ринках, насамперед на ринку Сполучених Штатів.

У той же часом передбачається, що зростання економіки Китаю цього року відбуватиметься на рівні 9,3 %, Сінгапуру – 8,4%, Індії – 7,3 %, Гонконгу – 7 %. Економіка Малайзії зросте на 6,9%, Таїланду – на 6,8 %, Тайваню – 6,3 %.

Серед розвинених світових економік Республіці Корея цього року поступатимуться Сполучені Штати (темпи зростання на рівні 4,1 %) та Японія (3,1 %).

< >Кувейт

Загальна економічна ситуація

У листопаді середня ціна на кувейтську експортну нафту становила 32,74 долари США за барель.

За інформацією Міністерства фінансів, на кінець жовтня країна отримала 17,4 мільярди доларів США прибутку, що на 54,7% перевищує прибутки, передбачені бюджетом на весь фінансовий рік.

За інформацією Центрального Банку Кувейту, позитивне сальдо зовнішньої торгівлі за ІІІ квартал 2004 року складало близько 5329 мільйонів доларів США( імпорт – 3 000 мільйонів без товарів військового призначення, експорт – 8329 мільйонів, з них 92,8% отримані від експорту нафти). Загалом за перші 9 місяців цього року позитивне сальдо становило 12099 мільйонів доларів США.

Ель-Кувейт посідає 33 місце серед найдорожчих міст світу. Ціна аренди 1 кв. м житла в центрі міста становить 1134 долари США на рік.

Перша приватна авіакомпанія Кувейту „Аль-Джазіра” розпочинає регулярні рейси з Кувейту вже в лютому 2005 року. Планується здійснювати 30 рейсів щотижня. Для їх виконання компанія взяла в лізинг 2 літаки “Airbus 320-200”. Через 6 місяців планується орендувати ще 8 літаків. Компанія була створена у травні 2004 року із статутним капіталом 34 мільйони доларів США.

Економічне співробітництво в рамках Ради по співробітництву арабських держав Перської затоки(РСАДПЗ)

Кувейт разом з країнами-членами РСАДПЗ та іншими 7 країнами (Єгипет, Сирія, Ліван, Йорданія, Ємен, Туніс, Алжир та Марокко) підписав Меморандум про взаєморозуміння щодо створення регіональної групи по боротьбі з відмиванням брудних коштів. Про це заявив Голова Центрального банку Кувейту шейх Салем А. Аль-Сабах.

4.12.2004 в Кувейті відбулася 4 сесія керівників податкових служб країн-членів РСАДПЗ. Було обговорено питання взаємного співробітництва, підготовки спеціалістів, проекти спільних законодавчих проектів у податковій галузі. В роботі сесії взяв участь Генеральний директор РСАДПЗ Аль-Атия.

Двостороннє економічне співробітництво

Кувейт та Іран підписали Угоду про імплементацію проектів в сфері транспорту та банківській, яка вступить в силу 5 квітня 2005 року. Проекти були підготовлені під час засідання спільної Ірано-Кувейтської економічної комісії.

Генеральний директорат цивільної авіації Кувейту оголосив про підписання Угоди про повітряне сполучення з Угандою. Угода дозволяє національним авіакомпаніям пропонувати прямі та регулярні послуги пасажирам, має ціллю сприяти економічній активності та збільшенню торгівельного обігу між країнами.

Кувейт та Південна Корея підписали Угоду про співробітництво у військовій галузі. Це перша Угода, підписана Південною Кореєю з азіатською країною.

Кувейт відвідала торговельна делегація Великобританії на чолі з виконавчим директором департаменту Лондонської ТПП. Пройшли переговори з представниками ТПП Кувейту та відбувся бізнес-форум підприємців двох країн.

Інвестиційна діяльність

Арабський фонд економічного та соціального розвитку та Уряд Ємену підписали кредитну Угоду щодо виділення останньому близько 51 мільйони доларів США, які підуть на фінансування 1200 проектів в галузі освіти, охорони здоров”я, водопостачання, сільського та шляхового будівництва, соціальній сфері тощо.

Підписано Угоду між Єгиптом та Кувейтським фондом арабського економічного розвитку(КФАЕР) про виділення кредиту в розмірі понад 88 мільйонів доларів США на розвиток електростанції в м. Телкха.

КФАЕР підписав Угоду з Урядом Оману про виділення кредиту в розмірі 40 мільйонів доларів США на розвиток електромережі.

Тарифна, цінова політика та нетарифне регулювання

„Компанія по транспортуванню та торгівлі домашньою худобою” у першій половині 2004 року понесла збитки в розмірі близько 6,7 мільйонів доларів США внаслідок того, що держава встановила фіксовану ціну на австралійську баранину в розмірі 0,750 динарів (2,55 доларів США) за 1 кг, в той час, як 1кг обходиться компанії в 1,250 динара (4,25 доларів США). Компанія очікує на рішення уряду компенсувати її збитки та відпустити ціни. Наразі компанія імпортує до Кувейту 1 мільйон баранів і є ексклюзивним постачальником цього товару до країн Перської затоки.

Національна грошова одиниця

Станом на 01.01. 2005 р. курс іноземних валют по відношенню до кувейтського динара в становив :

Валюта

Купівля

Продаж

Дол. США

0,291650

0,298250

Євро

0,397402

0,406991

Фунт стерлінгів

0,560201

0,573713

Турецька Республіка

< >< >< >< >А) події, які мали безпосередній вплив на торгівельно-економічні відносини з Україною