Сегодня: 27 | 07 | 2021

БЮЛЕТЕНЬ ОСНОВНІ Торговельно-економічні події (По країнах перебування торговельно-економічних місій При дипломатичних представництвах за кордоном) КИЇВ-2005

„Комісія розглядала проблему так, як би Європейським Союзом було лише 15 старих членських країн”, констатував член комітету В. Паленік з Інституту словацької і світової економіки Словацької академії наук. В статті повідомляється, що комітет аналіз відкликав з обговорень та дав завдання переробити новій комісії, в якій є вже і представники нових членських країн.

„Я звернув увагу, що старі країни (ЄС) постійно мають прилив зарубіжних інвестицій на душу населення в 3 рази вищий, ніж нові”, повідомив Паленік.

В. Паленік в проекті змін відзначив, що переміщення виробництва з точки зору розвитку ЄС-25 є потрібним і неминучим, не знизить виробництво ЄС-25, але навпаки, підтримає всю Лісабонську стратегію, на відміну від переміщення виробництва до країн поза Євросоюзом, ефект від якого є менш сприятливим.

З цього аналізу можна зробити висновок, що один з основних принципів створення і існування Євросоюзу – вільне переміщення капіталів, робіт, послуг та громадян - призводить до протиріч старих і нових країн – членів ЄС із-за відтоку частини нерентабельних у старій Європі виробництв у нові членські країни та переваг, які мають для інвесторів з поза меж ЄС нові 10 країн. При нормальному, стабільному розвитку економік Болгарії, Румунії, а в перспективі і України, тенденція переміщення виробництва на схід, викликана необхідністю підвищення конкурентноздатності виробництва, на наш погляд, продовжуватиметься.

< >Угорська Республіка

< >< >Стосовно основних макроекономічних показників УР

За даними угорських статистичних інституцій, серед 8 країн, що вступили до ЄС у 2004 році, темпи економічного зростання в Угорщині за 2004 рік склали 4 відсотки, цей показник, поряд з Чехією та Словенією є найнижчим. Всі інші країни мали приріст в 5-6 відсотків.

Структура чинників, які формують ВВП Угорщини, залишалася стабільною протягом 2004 року. Продовжують динамічно зростати показники в промисловому виробництві – 9,2%, у сфері сільського господарства –8%, транспорті та логістиці – 4%, в той же час, спостерігається зменшення показників у таких сферах, як переробна промисловість та послуги для населення.

Темпи інфляції у жовтні 2004 року залишилися на попередньому рівні - 6,6 %. Однак, аналітики очікують, що на кінець року вона досягне перевищить7-ми відсоткову позначку. Реальні доходи населення зменшилися на 1,5%. Дещо зріс, у порівнянні з минулим роком, рівень безробіття, який на початок жовтня 2004 року склав 6,1%.

У 2005 році (з січня) зростають в середньому на 10 відсотків ціни в Угорщині (зокрема на енергоносії, транспорт, продукти харчування, медикаменти, будівельні матеріали).

Угорські аналітики вважають, що якщо у 2004 р. приріст ВВП складе 4 відсотки, то у 2005 та 2006 рр. він спаде до 3,5 відсотка оскільки в країні спостерігається тенденція щодо зменшення обсягів виробництва, погіршується рівень споживання на вітчизняному ринку. Також негативним чином на подальшу стабілізацію економічних показників Угорщини впливає той факт, що продовжує зростати Державний борг УР, який перевищує 11.796 млрд. форинтів (майже 60 млрд. дол. США).Тільки у цьому році його обсяги зросли на 1200 млрд. форинтів (понад 6 млрд. дол. США).

Щодо запланованого візиту угорського керівництва в Росію

Одним із важливих заходів зовнішньої політики угорського уряду в першій половині 2005 року стане візит до Російської Федерації Прем’єр-міністра УР Ф. Дюрчаня, спікера парламенту К. Сілі, Міністра закордонних справ УР Ф. Шомоді. Крім того, очікується офіційний візит до Угорщини Президента РФ В. Путіна. Про це заявив посол УР в РФ Ф. Контра у Москві під час прес-конференції, присвяченій підсумкам двосторонніх стосунків за 2004 р. за словами Посла, економічна складова цього візиту, як і попередніх заходів аналогічного рівню, буде основною.

Стосовно Держбюджету УР на 2005 рік

20 грудня 2004 року Держзбори УР прийняли Держбюджет на 2005 р. Провідними гаслами бюджетного процесу з боку Уряду УР були :зменшення податкового навантаження, сприяння забезпеченню житлом молодих сімей, будівництво автомагістралей, скорочення витрат на державне управління. А стратегічним завданням авторів документу – зменшення бюджетного дефіциту й тим самим зменшення темпів зростання державного боргу, що за прогнозами на кінець 2004 р. перебільшить критичну за критеріями ЄС межу – 60% від обсягу ВВП країни.

Доходи загальнодержавного зведеного бюджету на 2005 рік заплановані у сумі 9103,1 мільярдів угорських форинтів (HUF) (приблизно 47,9 мільярдів доларів США, з розрахунку 1 долар США=190 HUF), що складає 108,8% від суми доходів 2004 року. Видатки передбачені у сумі 10136,2 мільярдів HUF (приблизно 53,34 мільярдів доларів США). Запланований дефіцит складає 1033,1 мільярдів HUF (приблизно 5,44 мільярдів доларів США), що складатиме 4,5 % від обсягу ВВП країни.

< >Республіка Словенія

< >< >Щодо нового податкового законодавства

З 1 січня 2005 року набуло чинності нове законодавство про оподаткування прибутку, яке було розроблено урядом А. Ропа, відправленим у відставку за результатами парламентських виборів у жовтні 2004 року, та ухвалено попереднім складом парламенту на початку минулого року. Метою законодавчих змін було проголошено приведення податкового кодексу у відповідність із стандартами ЄС та більш «справедливе» розподілення податкового навантаження.

Податкова реформа передбачає збільшення податків на крупний капітал та зменшення оподаткування дрібних платників податків.

Нове законодавство про оподаткування прибутку базується на двох головних податкових принципах: оподаткування всього прибутку та прогресивне оподаткування. Таким чином, прибуток буде оподатковуватися незважаючи на його походження - наприклад, прибуток з власності дітей та банківських депозитів (тимчасовий мораторій передбачається щодо оподаткування процентів з суми, що не перевищує 300,000 словенських толарів (близько 1 251 євро).

Іншими нововведеннями є також введення оподаткування пайових інвестиційних фондів, зміни на прибуток доходів на підставі авторських угод, тощо.

Як результат, напередодні 2005 року, власники крупних пакетів акцій компаній, головним чином виконавчі директори та члени правлінь, у спішному порядку продавали їхні частки акцій, щоб уникнути високої податкової ставки на прибуток у майбутньому. Збільшилася кількість компаній, що зареєстровані в офшорних зонах.

Враховуючи суспільний скептицизм щодо податкових змін, новий уряд, який було сформовано на початку грудня 2004 року, вже змінив положення щодо оподаткування крупних акціонерів компаній, зменшуючи податкову ставку для них з 50 по 20 відсотків. Стратегічна рада з питань економічного розвитку, яка має при уряді країни дорадчі функції, запропонувала навіть відкласти прийняття податкової реформи, але уряд вирішив, що таке рішення може бути занадто ризикованим для нього. Натомість, слід очікувати, що уряд ініціює нові зміни до податкового законодавства протягом року після здійснення більш грунтовного аналізу їхнього впливу на економіку країни.

Рівень інфляції

Після зростання цін у листопаді, споживчі ціни в Словенії у грудні 2004 року знизилися на 0,3 відсотка. Місячний рівень інфляції у грудні відповідно був негативним і становив мінус 0,4 відсотка. Річний рівень інфляції на кінець грудня ц. р. становив 3,2 відсотка.

У грудні зниження цін було зафіксовано у таких групах товарів та послуг: транспорт - 1,9 відсотка, житло та комунальні послуги (вода, газ, електроенергія) - 0,8 відсотка, одяг та взуття, а також зв’язок – 0,5 відсотка, алкогольні напої та тютюн – 0,3 відсотка.

Зниження рівня цін було спричинено, головним чином, сезонними знижками (загалом на 3 відсотка) на автомобілі, а також зменшенням цін на паливо на 2,8 відсотка.

Найбільше зростання цін у грудні було зафіксовано у таких групах товарів та послуг: відпочинок та культура – 1,2 відсотка, меблі, домашнє обладнання та його обслуговування – 0,7 відсотка, харчові товари та неалкогольні напої – 0,5 відсотка, освіта – 0,3 відсотка, охорона здоров’я – 0,1 відсотка.

Найбільше річне зростання цін (загалом на 2,4 відсотка) зафіксовано у таких групах товарів та послуг: житло та комунальні послуги, транспорт, туризм, відпочинок та культура.

< >Чеська Республіка

Щодо чеської економіки

Приріст ВВП в ЧР у 3-му кварталі 2004р. становив 3,6%. Як вважають експерти, економічне зростання ЧР стримується зростаючим податковим навантаженням, негнучкістю ринку праці, немотивуючою системою соціальних виплат, меншою кількість робочих днів, слабкими темпами зростання споживання. Вважається, що основним чинником розвитку чеської економіки є інвестиції.

В третьому кварталі 2004р. державна заборгованість вперше з 2002р. зазнала зниження на більш ніж 10 млрд. крон до рівня 589,3 млрд. крон (близько 25 млрд. дол. США). З метою покриття бюджетного дефіциту 2004р. держава планує емітувати боргових зобов’язань на 103,6 млрд. дол. США (понад 4 млрд. дол. США). В 2004р. ЧР вперше емітувала закордонні боргові зобов’язання на суму 1,5 млрд. Євро. Очікується, що за результатами 2004р. державний борг складатиме 630 млрд. крон, а 2005р. – 705 млрд. крон.

Протягом грудня чеська крона посилила свої позиції по відношенню до долару США (середньомісячний курс становив 22.8939 крон за долар) та Євро (середньомісячний курс становив 30.6554 крон за Євро). Експерти пов’язують ці тенденції з очікуваною приватизацією Чеського Телекому.

Щодо підвищення прожиткового мінімуму

Уряд прийняв рішення підвищити з січня 2005р. на 200 крон прожитковий мінімум, який відтепер становитиме 4300 крон (близько 187 дол. США).

Щодо підвищення рівня мінімальної зарплати

Уряд ЧР прийняв рішення щодо підвищення місячної зарплати до 7185 крон, що становить близько 310 дол. США (попередній мінімум становив 6700 крон). Міністерство праці намагалося відстояти цей показник на рівні 7352 дол. США.

Щодо прийняття закону про бюджет

В ЧР прийнято закон про державний бюджет на 2005р.. Доходи бюджету передбачаються на рівні 824,8 млрд. крон (близько 35 млрд. дол. США, а витрати – 908,4 млрд. крон (близько 40 млрд. дол. США). ЄС позитивно оцінила прийняття ЧР зазначеного бюджету в контексті поступового зменшення дефіциту бюджету країни.

Щодо прийняття закону про торгівлю озоноруйнівними речовинами

В ЧР прийнято закон щодо торгівлі озоноруйнівними речовинами. В той же час на початку 2005р. чеські підприємства не зможуть здійснювати торгівлю озоноруйнівними речовинами, оскільки ЄС ще не узгодила запропоновані ЧР пропозиції щодо кількості дозволів. Очікується, що рішення з цього приводу буде прийнято не раніше, ніж навесні. Чеська сторона запросила дозволи на 450 джерел виділення озоноруйнівних речовин загальною емісією 108 млн. тонн.

Щодо закону про означення алкоголю акцизними марками

В ЧР прийнято закон щодо означення акцизними марками вироблених в країні та імпортованих алкогольних напоїв. Законом передбачено, що до кінця 2005р. можна буде допродавати запаси, не означені акцизними марками.

Щодо енергетичного закону

Палата депутатів ЧР ухвалила проект нового енергетичного закону, який, у том числі, дає можливість вільної реалізації енергії (з 2005р. – для потреб фірм, а з 2006р. і для домогосподарств). Практично всі дистрибутори відреагували на новий закон підвищенням цін на електроенергію, які, за прогнозами експертів, протягом наступного року зростуть на 10-30%. Деякі великі чеські підприємства, зокрема Škoda Auto, Ispat Nová Hut’, мають свої електростанції, і їх ця проблема не торкатиметься. Інші підприємства будуть примушені підвищувати ціни на свою продукцію.

Щодо скасування санкцій проти Іраку

ЧР приєдналася до резолюції Ради безпеки ООН щодо скасування економічних санкцій проти Іраку (за виключенням ембарго на поставки зброї).

Щодо використання коштів програми Phare

Щойно ЄК зняло заборону, що існувала з 1 серпня щодо використання Чехією коштів в рамках програми Phare 2003 та, частково, 2002 загальною сумою 120 млн. Євро. Заборона була введена в зв’язку з процедурними порушеннями з боку чеських владних структур.

Щодо тендеру на приватизацію Vítkovice Steel

Уряд прийняв рішення про оголошення 6.01.2005р. тендеру на приватизацію металургійного комбінату Vítkovice Steel, який має відбутися в 2 кола. Серед претендентів на приватизацію - Nucor Corporation, Safa Industrial Group, LNM Holding, Індустріальний Союз Донбасу. Очікувана вартість комбінату – близько 4,5 млрд. крон (близько 200 млн. дол. США).

Щодо приватизації Чеського Телекому

Фонд національного майна ЧР оголосив тендер на продаж державного 51,1%-го пакету акцій Чеського Телекому.

Щодо результатів діяльності Празької біржі цінних паперів

У світовому списку найрезультативніших бірж 2005р. Празька біржа цінних паперів посіла 4-ту позицію (поступившись Єгипту, Колумбії та Угорщині). Інвестори, які здійснювали операції на цій біржі, в доларову еквіваленті отримали прибутки в 72% (52% в еквіваленті чеської крони). За 2004р. найбільш переконливо посилилися акції чеської енергетичної компанії ČEZ (на 120%) та Erste Bank (на 50%).

Щодо зміни назви металургійного підприємства Ispat Nová Hut’

В зв’язку із злиттям компаній LNM Holdings та Ispat International чеське підприємство Ispat Nová Hut’ (мажоритарним власником якого є LNM Holdings) змінило назву на Mittal Steel Ostrava. За 9 місяців фірми, що входять до складу Mittal Steel International, виробили 32 млн. тонн сталі.

< >< >< >Королівство Іспанія

Митні пільги, що надаються Посольству України в Королівстві Іспанія та її персоналу

< >< >Іспанським законодавством передбачено право дипломатів, кар'єрних консульських працівників, членів адміністративно-технічного персоналу іноземних дипломатичних представництв та консульських установ на отримання податкових пільг і звільнень від податків.

1) Митні пільги, що надаються установі

Стосовно митних пільг для іноземних дипломатичних представництв, акредитованих в Іспанії, то вони мають право імпортувати в країну перебування без сплати мита та податків будь-які товари, за винятком продуктів харчування, парфумерних, тютюнових виробів та алкогольних напоїв. В особливих випадках ( для організації прийому з нагоди національного свята, приїзду вищого керівництва тощо) МЗС Іспанії може надати дозвіл на ввіз в країну, без сплати мита та податків, перелічених вище категорій товарів.

При ввезені з-за меж Іспанії автомобілів незалежно від країни виробництва та їх віку для службових потреб Посольства, особистого користування дипломатів, штатних консульських працівників, членів адміністративно-технічного персоналу не сплачується мито та ПДВ за умови отримати попереднього дозволу МЗС Іспанії.

При купівлі нових автомобілів, а також таких, що були у користуванні, через автомобільні магазини, як місцевого, так і імпортного виробництва для своїх службових потреб Посольство не сплачує ПДВ (16%) та транспортний податок (12%), а також послуги реєстрації при умові отримання попереднього дозволу МЗС Іспанії. Іноземні дипломатичні представництва можуть ввозити або придбати без сплати мита та ПДВ для своїх службових потреб не більше п’яти автомобілів без обмеження терміну реєстрації. Штатні консульські установи можуть ввозити або придбавати без сплати мита та ПДВ для своїх службових потреб не більше трьох автомобілів без обмеження терміну реєстрації.

2) Митні пільги, що надаються членам дипломатичному персоналу

Протягом усього часу своєї акредитації в Іспанії дипломати та кар'єрні консульські працівники мають право імпортувати без сплати мита та податків товари для особистого користування та продукти харчування, включно з тютюновими виробами та алкогольними напоями. При імпорті тютюнових виробів та алкогольних напоїв, встановлені наступні квартальні ліміти:

цигарки................................................................................9000 шт.

сигари................................................................................. 60 шт.

вина та міцні алкогольні напої........................................ 90 літрів

шипучі вина ..................................................................... 30 літрів

Глави іноземних дипломатичних установ можуть імпортувати вказану подвійну кількість товарів.

Зазначені вище пільги не поширюються на членів сімей дипломатів, кар'єрних консульських працівників, членів адміністративно-технічного персоналу та їх сім'ї.

При купівлі нових автомобілів, а також таких, що були у користуванні, через автомобільні магазини, як місцевого, так і імпортного виробництва для особистого користування дипломати та члени адміністративно-технічного персоналу не сплачують ПДВ (16%) та транспортний податок (12%), а також послуги реєстрації при умові отримання попереднього дозволу МЗС Іспанії. Члени сімей дипломатичного та адміністративно-технічного персоналу не мають таких пільг.

При відчужені (продажі або даруванні) автомобілів незалежно від країни виробництва та способу придбання (купівля в Іспанії або ввезення з-за кордону), зареєстрованих за іноземними дипломатичними представництвами, членами їх дипломатичного, адміністративно-технічного персоналу на користь іспанських громадян або організацій сплачується 16% ПДВ від оціночної вартості автомобіля, встановленої Мінфіном для даної марки і моделі з урахуванням його віку, та 12% транспортного податку (який не сплачується, якщо автомобілю більше 4 років). Згадані витрати може нести як продавець, так і покупець в залежності від їх домовленості. Якщо їх несе покупець, то він на їх суму зменшує запропоновану ціну.

При відчужені (продажу або даруванні) автомобілів незалежно від країни виробництва та способу придбання (купівля в Іспанії або ввезення з-за кордону), зареєстрованих за іноземними дипломатичними представництвами, членами їх дипломатичного, адміністративно-технічного персоналу на користь інших іноземних дипломатичних представництв, акредитованих в Іспанії, членів їх дипломатичного, адміністративно-технічного персоналу не сплачується ні ПДВ, ні транспортний податок.

Керівники дипломатичних місій можуть ввозити або придбати без сплати мита та ПДВ для особистого користування чотири автомобілі без обмеження терміну реєстрації.

Дипломати та кар’єрні консульські працівники можуть ввозити або придбавати без сплати мита та ПДВ для свого особистого користування три автомобілі без обмеження терміну реєстрації.

3) Митні пільги, що надаються членам адміністративно-технічного персоналу

Члени адміністративно-технічного персоналу можуть ввозити або придбати без сплати мита та ПДВ для особистого користування один автомобіль без обмеження терміну реєстрації.

Члени сімей дипломатичного та адміністративно-технічного персоналу не мають зазначених вище пільг.

Здійснення усіх операцій з автомобілями, зареєстрованими за іноземними дипломатичними представництвами, штатними консульським установами, членами їх дипломатичного та адміністративно-технічного персоналу (придбання, продаж, ввезення) вимагає попередньої згоди Управління протоколу МЗС Іспанії.

Для отримання згоди на придбання автомобіля зацікавлене дипломатичне представництво надсилає до Управління протоколу МЗС Іспанії вербальну ноту, в якій зазначається, хто буде власником автомобіля, мета його використання, номер кузова автомобіля та ціна. До цієї ноти додається копія рахунку, де вказана ціна, та формуляр заяви на звільнення від сплати мита і ПДВ. Після отримання цієї згоди, яка є підставою для звільнення від сплати мита та ПДВ, для реєстрації автомобіля в органах Управління дорожнього руху Іспанії та наступної видачі Дозволу на дорожній рух, іноземні дипломатичні представництва надсилають до Управління протоколу МЗС країни перебування, разом з відповідною вербальною нотою, оригінал Довідки про технічні характеристики транспортного засобу (видається продавцем у випадку придбання нового, або такого, що був у користуванні, автомобіля через автомобільні магазини) або оригінал попереднього Дозволу на дорожній рух (у випадку придбання автомобіля у приватних осіб або ввезення). Управління протоколу МЗС Іспанії, у свою чергу, надсилає ці документи до органів Управління дорожнього руху Іспанії, яке оформляє Дозвіл на дорожній рух, і через МЗС країни перебування видає його власнику автомобіля. На підставі цього Дозволу власник автомобіля може у будь-якій майстерні виготовити дипломатичні або спеціальні реєстраційні номерні знаки.

Законодавство Іспанії вимагає від дипломатів, штатних консульських працівників, членів адміністративно-технічного персоналу, акредитованих в Іспанії, а також членів сімей зазначених вище категорій, отримувати іспанське національне посвідчення водія, якщо вони не є громадянами країн-членів ЄС.

Для отримання іспанського національного посвідчення водія до Управління протоколу МЗС Іспанії необхідно подати разом з відповідною вербальною нотою засвідчену копію дійсного посвідчення водія особи, яка звертається за видачею іспанського, разом з перекладом на іспанську мову, копію акредитаційної картки, три кольорові фотографії та медичну довідку, видану медичними закладами, що мають право проводити водійські медичні комісії.

Видача іспанського національного посвідчення водія дипломатами, штатними консульськими працівниками, членами адміністративно-технічного персоналу, акредитованими в Іспанії, а також членами сімей зазначених вище категорій, є безкоштовною. Водночас, видача дублікатів посвідчень є платною.

У випадку відсутності у дипломатів, штатних консульських працівників, членів адміністративно-технічного персоналу, акредитованих в Іспанії, а також членів сімей зазначених вище категорій, посвідчень водія, виданих в країнах, які вони представляють, отримання ними іспанського національного посвідчення водія відбувається на загальних підставах.

Відповідно до чинного законодавства всі автомобілі Посольства, дипломатів, штатних консульських працівників та членів адміністративно-технічного персоналу повинні мати застраховану цивільну відповідальність.

Законодавчі джерела:

Королівський Декрет 3485/200 від 29 грудня 2000 р. " Про податкові звільнення і привілеї для дипломатичних і консульських служб і міжнародних організацій" і зміни в Загальному Автомобільному Регламенті, затвердженому у Королівському Декреті 2822/1998 від 23 грудня 1998 р.( В. О.Е 30-12-2000). Основними статтями цього законодавства по відношенню до податкових пільг у зазначеній сфері є статті:

Стаття 1. Цілі і сфери застосування

1. Звільнення митні і податкові на імпорт, пільги при надходженнях і купівлях усередині Європейського Союзу товарів і надання послуг на протязі виготовлення товарів є предметом Спеціальних Податків, матрикуляція (отримання номерів) визначених транспортних засобів, у дипломатичному, консульському і режиму для міжнародних організацій, накладається згідно умов і слідує процедурам, встановленим у цьому Королівському Декреті.

2. Привілеї і пільги у Податку на майнові переміщення і варіанти складних майнових переміщень для дипломатичного режиму, консульському і міжнародних організацій, встановлюються згідно підрозділу В.1, розділу І, статті 45, тексту охопленого Законом про Податок на Майнові Переміщення і Актами Юридичної Документації, затвердженими у Королівському Законодавчому Декреті 1/1993 від 24 вересня 1993 року.

Стаття 2. Звільнення від податків на імпорт

1. Дозволяється звільнення або пільги всього класу митних податків та зборів при імпорті наступних товарів:

А) товарів, необхідних для офіційного вжитку Дипломатичними Місіями акредитованих і які мають резиденцію в Іспанії і для виконання функцій Консульськими організаціями.

В) товарів, необхідних для офіційного вжитку міжнародними організаціями, визнаними в Іспанії, з обмеженнями і фіксованими умовами міжнародних Конвенцій, згідно яких вони створені і також згідно Договорів про резиденцію таких міжнародних організацій.

С) товарів, в кількостях, зафіксованих Міністерством Фінансів, як необхідні для власного вжитку дипломатичним персоналом, або консульськими службовцями, також членами їх сімей, які проживають з ними, включаючи предмети призначені для їх встановлення.

D) товарів для вжитку і споживання осіб, які мають дипломатичний статус з міжнародних організацій із резиденцією і офісом в Іспанії. Обмеження і умови застосування такі ж як і в параграфі с) вищезгаданому, виключно до випадків, коли відповідно до міжнародних Конвенцій, встановлюються інші, які можуть бути застосовані.

Е) рухомості і речі для персонального вжитку адміністративно-технічного персоналу дипломатичних Місій і міжнародних організацій з резиденцією і офісом в Іспанії і також працівників консульських Місій, як і членів їх сімей, проживаючих разом з ними і які не мають ні іспанської національності, ні сталої резиденції в Іспанії, імпортовані з метою їхнього переміщення до Іспанії, з приводу зайняття відповідної посади. Імпорт має бути реалізованим на протязі одного року, починаючи з дати входження на посаду.

2. Звільнення або пільги цього класу на імпорт, зрегульовані даним Королівським Декретом не відносяться стосовно складських, перевізних і їм подібних витрат.

3. Не можуть бути включеними в цей режим речі, заборонені до в'їзду в Іспанію.

4. звільнення і пільги включені до пунктів а),с) і е) вищеназваної статті 1, за виключенням, пов'язаним з адміністративно-технічним персоналом міжнародних організацій є обумовленими існуючими принципами взаємності.

5. Звільнення або пільги, обумовлені у вищеназваному розділі 1 і у статті 3 даного Королівського Декрету, пов'язані з автомобільними засобами, управляються тим, що викладається у статті 12.

Стаття 3. Звільнення від податку на додану вартість (ПДВ) під час поставок товарів, надання послуг і купівлях усередині європейського співтовариства.

1. Предметами звільнення від Податку на Додану Вартість є:

А) поставки товарів, імпорт яких є предметом звільнень від ПДВ у відповідності до пунктів а), в), с) і d) частини 1, статті 2 даного Королівського Декрету.

В) поставки і оренда будівель або їхньої частки і старовинних земель, куплених або орендованих іноземними Урядами з метою служити в якості резиденції для дипломатичних або консульських представництв або резиденції Посла чи Консула, коли в цьому випадку мова йде про виконання його функцій. Розуміється що вони можуть складати частини однієї резиденції, які можуть виконувати житлові і офіційні послуги.

Звільнення від ПДВ робляться на виконання робіт, з використанням або ні матеріалів, записаних в умовах контракту між відповідним іноземним урядом і власником контракту, який має метою робити ці конструкції, ремонти, розширення або реставрацію приміщень будівель, які описуються вище, коли їхня вартість перевищує 125 000 песет ( 755 євро ).

С) поставки матеріалів такого типу для офіційного використання мають перевіщувати розмір у 50 000 песет (300 євро).

D) Поставки води, газу, електрики і пального, також як надання телефонних або телеграфних послуг здійснених для резиденцій дипломатичних або консульських представництв або резиденції Посла чи Консула, коли в цьому випадку мова йде про виконання його функцій.

< >< >Італійська Республіка

Торгівельні відносини Італії з країнами світу продовжують розвиватися, демонструючи поступове збільшення товарообігу та підтримання торгівельного сальдо у позитивній площині.

Впродовж січня-жовтня 2004 року товарообіг Італії з країнами світу склав 454,9 млрд. євро, при цьому експорт склав 227,7 млрд. євро (зростання на 4,4%), а імпорт – 227,1 млрд. євро (зростання на 5,5%). Торговельне сальдо становило 623 млн. євро. Нажаль, досить у скрутному становищі перебувала торгівля з країнами Європейського Союзу та Сполученими Штатами Америки; дещо кращими були показники торгівлі з країнами Азії, ОРЕС та Латинською Америкою, а також з країнами новими членами ЄС, Турцією, Росією та Швейцарією. Крім того, за прогнозами аналітиків, “суперєвро” та подорожчання нафти будуть погіршувати сценарій розвитку зовнішньої торгівлі країни до кінця 2004 року.

За даними ISTAT, за січень-вересень 2004 року зростання валового внутрішнього продукту становило 1,3% у порівнянні з аналогічним періодом 2003 року. Рівень інфляції в Італії склав 2% у розрахунку грудень до грудня, у тому числі в останній місяць 2004 року споживчі ціни збільшилися на 0,2% (переважно за рахунок подорожчання табачних виробів та цін на авіаперевезення). Очується, що в середньому за 2004 рік інфляція складе 2,2%, що на 0,5 відсоткових пункта менше показника 2003 року.

За даними ISTAT, рівень зайнятості в Італії впродовж третього кварталу 2004 року збільшився на 0,4%. Впродовж січня-вересня 2004 року зростання рівня зайнятості, у річному розрахунку, зафіксовано у середньому нижче ніж 1% (+1,1%, + 0,7% та +0,4% відповідно у першому, другому та третьому кварталах). Загалом за 9 місяців 2004 року в Італії створено 162 тис. нових робочих місць (приріст становив 0,7% у порівнянні з аналогічним періодом попереднього року), у тому числі у третьому кварталі 2004 року створено 93 тис. робочих місць. Рівень безробіття, у свою чергу, знижувався у порівнянні з початком року, відповідно з 8,7% у першому кварталі 2004 року до 7,4% у третьому кварталі, що нижче середнього рівня безробіття у зоні євро.

“2004 – це “перехідний” рік, зростання економіки очікується не більше 1,4%, в той час коли 2005 рік – “переломний” для нашої економіки” – саме так Прем’єр-міністр Італії Сільвіо Берлусконі охарактеризував перспективи розвитку на традиційній прес-конференції наприкінці року, що відбулася 30 грудня. Крім того, Прем’єр-міністром були оприлюднені основні показники головного фінансового документу, який 30 грудня 2004 року було підписано Президентом Італії К. Чампі: дефіцит складе не більше 3% від ВВП, інфляція – близько 2%, очікується підвищення заробітної плати та степендій на 2,6-2,7%.

Відповідно до останніх оприлюднених офіційних даних італійської ISTAT товарообіг між Україною та Італією за одинадцять місяців 2004 року перевищив 2,52 млрд. євро, продовжуючи стабільно демонструвати тенденцію до зростання (на 30,14% порівняно з аналогічним періодом минулого року). Експорт з України протягом січня-листопада досяг рівня 1,52 млрд. євро (зростання на 31,4%). Показник італійського імпорту в Україну за зазначений період незначно перевищив 1,0 млрд. євро. Сальдо торговельного балансу, як і у попередні роки, є позитивним і складає 510,4 млн. євро. Наведенні дані дозволяють сподіватися, що товарообіг між нашими країнами за підсумками року впевнено продемонструє зростання щонайменше на 25,0-27,0%.

Протягом грудня 2004 року ТЕМ у складі Посольства продовжувала роботу по наданню сприяння представникам українських Міністерств та суб’єктам господарської діяльності у розширенні зв’язків із офіційними установами та діловими колами Італії.