Сегодня: 25 | 04 | 2024

Лекція ЗберІгання палива. Робота двигунів внутрішнього згоряння

Понизити питому витрату палива в умовах високогір'я можна, відрегулювавши карбюратор на необхідне збіднення змішай або застосувавши нагнітач повітря для відповідного наповнення циліндрів горючою сумішшю.

При високому коректуванні складу змішай економія пального досягає

15 ... 20 %.

У гірських районах відмовляють вакуум-регулятори, тому їх установку треба коректувати октан-коректором. На кожен кілометр підйому місцевості над рівнем моря кут установки слід змінювати на 1 ...2°.

Найбільш поширені технічні рішення по економії дизельного палива, здійснювані за рахунок експлуатаційних витрат господарств, представлені в таблиці 3.

Велика кількість палива витрачається на прогрів двигунів автотранспорту в зимовий час. Для скорочення цієї витрати необхідно ширше упроваджувати заходи щодо теплової підготовки двигунів до пуску в зимовий час при безгаражному зберіганні автомобілів і удосконалювати устаткування.

Таблиця 3. Підвищення економічності роботи двигунів внутрішнього згорання

Міроприємства(заходи)

Результат, що досягається

Отримувані( % )

Економія(+) і перерозхід(-)

Усунення підтікання бензопроводів і бензобака

Зниження втрат палива

До + 5,0

Ущільнення закриття бензобака

Зниження втрат палива

+ 1.0 ... + 3,0

Герметизація клапана економайзера

Зниження втрат палива

+ 10,0 ... + 15,0

Збільшення діаметра жикльора

Втрати палива

До - 6,0

Усунення несправності офорсунки (закоксовані голки і отвори розпилювачів, неправильний тиск затягування)

Зниження розходу палива

+ 15,0 ... + 25,0

Заміна зношених плунжерних пар дизеля

Зниження розходу палива

До + 15.0

Контроль якості роботи двигуна за кольором вихлопу:

- ледве помітний безкольорний газ;

- дим чорний або сірокоричневий;

- дим синюватий;

- білий дим

Паливо згорає повністю

Неповне згорання палива

Підвищений чад масла

Не прогрітий двигун, наявність води

- 30,0 ... - 35,0

-5,0..-8,0

-30,0..-40,0

Неправильна (на 2...3º) установка кута випередження запалення

Перевитрата палива

- 3,0 ... - 4,0

Неправильна регуліровка контактів переривника

Перевитрата палива

До - 10,0

Відновлення непрацюючих свічок (1-2) 6-цилідрового двигуна

Перевитрата палива

+ 26 ... + 60,0

Очищення радіатора від накипу (близько 1 мм) системи охолодження

Економія палива

До + 8.0

Пониження температури охолодження рідини до 60…70ºС

Перевитрата палива

- 8,0 ... - 10,0

Неправильне регулювання клапана і штовхача системи газорозподілу

Перевитрата палива

- 5,0 ... - 8,0

Усунення закоксовування кілець

Зниження перевитрати масла

До + 15,0

Усунення закоксовування кілець, накип в камері згоряння

Зниження перевитрати масла

+ 4 ... + 6,0

Засмічений очисник повітря

Перевитрата палива

- 4,0 ... - 5,0

Неправильне регулювання ходової частини

Перевитрата палива

- 10,0 ... - 20,0

Продовження таблиці 3

Міроприємства(заходи)

Результат, що досягається

Отримувані( % )

Економія(+) і перерозхід(-)

Неправильне регулювання сходження передніх коліс

Перевитрата палива

- 5,0 ... - 7,0

Падіння тиску в шинах

Перевитрата палива

До - 10,0

Застосування в трансмісії масла більшої в'язкості, ніж потрібна

Перевитрата палива

До - 10,0

Нещільність прокладок картеров кришок, сальникових ущільнень, негерметичність трубопроводів

Втрата масла

- 1,0 ... - 7,0

Залив масла в гідросистему до верхнього рівня бака при піднятих навісних знаряддях

Втрата масла

До - 8,0

Робота двигуна при повністю відкритій заслінці(коефіцієнт надлишку повітря 1,1)

Економія палива

+ 8,0 ... + 10,0

Регулювання карбюратора стосовно до висоти місцевості (збіднення суміші з збільшенням висоти)

Втрата масла

+ 10,0... + 25,0

Випередження запалення на 1...2º на кожен кілометр висоти над рівнем моря

Втрата масла

+ 5,0 ... + 10,0

Застосування пристроїв для підігріву двигуна в зимовий час перед запуском

Втрата масла

+ 0,5 ... + 2,0

Наявний в практиці роботи автотранспортних господарств паро-, водо-, повітря-, електро - і газопідігрів двигунів слід застосовувати і в сільському господарстві. Це дозволить понизити витрати палива при безгаражному зберіганні автомобілів і тракторів на 40 ... 45 %. Природно, що теплову підготовку потрібно проводити диференційовано, враховуючи конкретні умови стоянки і можливості технічних засобів.

Другий напрямок економії палива зводиться до вдосконалення технології сільськогосподарського виробництва з метою зниження енергоємності сільськогосподарською продукції.

Узяти, наприклад, енергонасичені трактори. Їх потужність досягла сотень кіловат. Гідність цього незаперечно: чим більше потужність машин, тим більше її продуктивність.

Проте з позицій енергоємності може вийти навпаки. Наприклад, при обробітку культур, які вимагають багатократних проходів агрегатів по полю в період вегетації рослин на зниженій швидкості з малою потребою енергії для обробки, застосування могутнього трактора приведе до питомої (на одиницю площі сільгоспугідь) перевитрати палива. Виконання ж декількох операцій за один прохід агрегату по полю дає істотну економію нафтопродуктів. Наприклад, використання комбінованого землеоброблювального посівного агрегату

КППА-2.8А для посіву вівса дозволило заощадити до 20 % палива в порівнянні із знаряддями, вживаними при роздільному виконанні операцій. Крім того, витрати праці знизилися на 30 %, а надбавка урожаю вівса склала 41 %.

Інший шлях зниження енергоємності продукції - це застосування нових енергозберігаючих технологій. Наприклад, представляє інтерес вібруючий плуг, створений МИИСП в співдружності з «Алтайсельмашем». Вібрація руйнує зв'язки між частинками, зменшується сила тертя. У результаті тяговий опір плуга і витрата енергії знижуються на 16.. 27 %.