Лекція ЗберІгання палива. Робота двигунів внутрішнього згоряння
Страница 3 из 4
Понизити питому витрату палива в умовах високогір'я можна, відрегулювавши карбюратор на необхідне збіднення змішай або застосувавши нагнітач повітря для відповідного наповнення циліндрів горючою сумішшю.
При високому коректуванні складу змішай економія пального досягає
15 ... 20 %.
У гірських районах відмовляють вакуум-регулятори, тому їх установку треба коректувати октан-коректором. На кожен кілометр підйому місцевості над рівнем моря кут установки слід змінювати на 1 ...2°.
Найбільш поширені технічні рішення по економії дизельного палива, здійснювані за рахунок експлуатаційних витрат господарств, представлені в таблиці 3.
Велика кількість палива витрачається на прогрів двигунів автотранспорту в зимовий час. Для скорочення цієї витрати необхідно ширше упроваджувати заходи щодо теплової підготовки двигунів до пуску в зимовий час при безгаражному зберіганні автомобілів і удосконалювати устаткування.
Таблиця 3. Підвищення економічності роботи двигунів внутрішнього згорання
Міроприємства(заходи)
|
Результат, що досягається
|
Отримувані( % )
Економія(+) і перерозхід(-)
|
Усунення підтікання бензопроводів і бензобака
|
Зниження втрат палива
|
До + 5,0
|
Ущільнення закриття бензобака
|
Зниження втрат палива
|
+ 1.0 ... + 3,0
|
Герметизація клапана економайзера
|
Зниження втрат палива
|
+ 10,0 ... + 15,0
|
Збільшення діаметра жикльора
|
Втрати палива
|
До - 6,0
|
Усунення несправності офорсунки (закоксовані голки і отвори розпилювачів, неправильний тиск затягування)
|
Зниження розходу палива
|
+ 15,0 ... + 25,0
|
Заміна зношених плунжерних пар дизеля
|
Зниження розходу палива
|
До + 15.0
|
Контроль якості роботи двигуна за кольором вихлопу:
- ледве помітний безкольорний газ;
- дим чорний або сірокоричневий;
- дим синюватий;
- білий дим
|
Паливо згорає повністю
Неповне згорання палива
Підвищений чад масла
Не прогрітий двигун, наявність води
|
─
- 30,0 ... - 35,0
-5,0..-8,0
-30,0..-40,0
|
Неправильна (на 2...3º) установка кута випередження запалення
|
Перевитрата палива
|
- 3,0 ... - 4,0
|
Неправильна регуліровка контактів переривника
|
Перевитрата палива
|
До - 10,0
|
Відновлення непрацюючих свічок (1-2) 6-цилідрового двигуна
|
Перевитрата палива
|
+ 26 ... + 60,0
|
Очищення радіатора від накипу (близько 1 мм) системи охолодження
|
Економія палива
|
До + 8.0
|
Пониження температури охолодження рідини до 60…70ºС
|
Перевитрата палива
|
- 8,0 ... - 10,0
|
Неправильне регулювання клапана і штовхача системи газорозподілу
|
Перевитрата палива
|
- 5,0 ... - 8,0
|
Усунення закоксовування кілець
|
Зниження перевитрати масла
|
До + 15,0
|
Усунення закоксовування кілець, накип в камері згоряння
|
Зниження перевитрати масла
|
+ 4 ... + 6,0
|
Засмічений очисник повітря
|
Перевитрата палива
|
- 4,0 ... - 5,0
|
Неправильне регулювання ходової частини
|
Перевитрата палива
|
- 10,0 ... - 20,0
|
Продовження таблиці 3
|
Міроприємства(заходи)
|
Результат, що досягається
|
Отримувані( % )
Економія(+) і перерозхід(-)
|
Неправильне регулювання сходження передніх коліс
|
Перевитрата палива
|
- 5,0 ... - 7,0
|
Падіння тиску в шинах
|
Перевитрата палива
|
До - 10,0
|
Застосування в трансмісії масла більшої в'язкості, ніж потрібна
|
Перевитрата палива
|
До - 10,0
|
Нещільність прокладок картеров кришок, сальникових ущільнень, негерметичність трубопроводів
|
Втрата масла
|
- 1,0 ... - 7,0
|
Залив масла в гідросистему до верхнього рівня бака при піднятих навісних знаряддях
|
Втрата масла
|
До - 8,0
|
Робота двигуна при повністю відкритій заслінці(коефіцієнт надлишку повітря 1,1)
|
Економія палива
|
+ 8,0 ... + 10,0
|
Регулювання карбюратора стосовно до висоти місцевості (збіднення суміші з збільшенням висоти)
|
Втрата масла
|
+ 10,0... + 25,0
|
Випередження запалення на 1...2º на кожен кілометр висоти над рівнем моря
|
Втрата масла
|
+ 5,0 ... + 10,0
|
Застосування пристроїв для підігріву двигуна в зимовий час перед запуском
|
Втрата масла
|
+ 0,5 ... + 2,0
|
|
|
|
Наявний в практиці роботи автотранспортних господарств паро-, водо-, повітря-, електро - і газопідігрів двигунів слід застосовувати і в сільському господарстві. Це дозволить понизити витрати палива при безгаражному зберіганні автомобілів і тракторів на 40 ... 45 %. Природно, що теплову підготовку потрібно проводити диференційовано, враховуючи конкретні умови стоянки і можливості технічних засобів.
Другий напрямок економії палива зводиться до вдосконалення технології сільськогосподарського виробництва з метою зниження енергоємності сільськогосподарською продукції.
Узяти, наприклад, енергонасичені трактори. Їх потужність досягла сотень кіловат. Гідність цього незаперечно: чим більше потужність машин, тим більше її продуктивність.
Проте з позицій енергоємності може вийти навпаки. Наприклад, при обробітку культур, які вимагають багатократних проходів агрегатів по полю в період вегетації рослин на зниженій швидкості з малою потребою енергії для обробки, застосування могутнього трактора приведе до питомої (на одиницю площі сільгоспугідь) перевитрати палива. Виконання ж декількох операцій за один прохід агрегату по полю дає істотну економію нафтопродуктів. Наприклад, використання комбінованого землеоброблювального посівного агрегату
КППА-2.8А для посіву вівса дозволило заощадити до 20 % палива в порівнянні із знаряддями, вживаними при роздільному виконанні операцій. Крім того, витрати праці знизилися на 30 %, а надбавка урожаю вівса склала 41 %.
Інший шлях зниження енергоємності продукції - це застосування нових енергозберігаючих технологій. Наприклад, представляє інтерес вібруючий плуг, створений МИИСП в співдружності з «Алтайсельмашем». Вібрація руйнує зв'язки між частинками, зменшується сила тертя. У результаті тяговий опір плуга і витрата енергії знижуються на 16.. 27 %.