Сегодня: 23 | 04 | 2024

Лекція Вдосконалення організації Енергозбереження. Покращення структури енергоносіїв.

Представляє інтерес недавно створений електромобіль, у якого для заряджання акумуляторів використаний невеликий двигун внутрішнього згорання, що працює постійно в одному і тому ж найбільш економічному режимі. При русі під уклон, а також при гальмуванні машини акумулятори зарядили за рахунок рекуперації. Такі електромобілі економічні, їх питомий запас енергії на одиницю маси не відрізняється від тих, що є конструкції автомобілів. Машини маневрені, зручні в управлінні, безшумні, максимальна швидкість - 60 км., запас ходу - 300 км.

Найбільш перспективними і економічними джерелами електроенергії для електромобілів можуть бути паливні елементи, що поки що розробляються

Кисневих елементів 1000 ... 1800 Вт·год/кг. Якщо врахувати різницю в ККД, який у паливних елементів 50 ... 70%, а у двигунів внутрішнього згорання

20 ... 25%, то виявляється, що по всіх технічних характеристиках паливні елементи могли б перевершити двигуни внутрішнього згорання.

Представляє інтерес інерційний двигун (маховик). Ідея використання кінетичної енергії маховика для руху не нова. Більше 100 років тому російський інженер В. И. Шуберськнй досліджував можливості маховика як транспортного двигуна. Проте реалізацію ідея отримала в середині XX ст. У той період в Швейцарії було випущено 17 міських «жиробусів», які експлуатувалися протягом 16 років.

Основний недолік інерційних двигунів - їх мала енергоємність, а отже, незначний пробіг між заряджаннями. Проте дослідження і експерименти з цим двигуном продовжуються. У США, наприклад, спроектований супермаховик масою 100 кг, який, за розрахунками авторів, при частоті обертання

30000хв-1 може забезпечити пробіг автомобілю 160 км. Обертаючись на магнітних підшипниках у вакуумі, маховик розвиває потужність 100 кВт. Початкове розкручування маховика проводиться від зовнішньої електромережі. Потім енергія маховика через електрогенератор передається тяговому електродвигуну, що приводить в рух колеса автомобіля.

Для сушки білково-вітамінної трав'яної муки в агрегатах АВМ потрібна значна витрата (300 ... 350 кг на 1 т. сухого продукту) дефіцитного дизельного палива. Тому ведеться активний пошук інших способів отримання білково-вітамінної трав'яної муки.

Такі способи є. Наприклад, можна застосувати спосіб ефективної сушки, який полягає у використанні інфрачервоного випромінювання. Якщо порівняти теплопередачу газовим теплоносієм і променистим потоком, то виявляється, що при температурах нагревателей 400 ... 500°С променистий нагрів газовий теплоносій передають предмету, що нагрівається, однакова кількість теплоти, а при температурі випромінювача 1500°С промениста передача виявляється в 4-5 разів інтенсивніше за теплопередачу конвекцією. Крім того, інфрачервоні промені дуже інтенсивно поглинаються водою і трохи - сухою масою. Звідси промениста енергія витрачатиметься вибірково тільки на сиру траву, забезпечуючи кращі умови сушки і економію енергії.

Для сушки продуктів в сільському господарстві широко використовують гарячі гази, що отримуються від спалювання викопного палива. Таку сушку можна замінити на високочастотну електричною енергією. В порівнянні з сушкою гарячими газами при високочастотному нагріві швидкість сушки зростає в 20- 90 разів, витрати енергії знижуються в 1,5 разу, а продуктивність праці збільшується в 5 разів.

Контрольні запитання:

1.