Сегодня: 19 | 04 | 2024

План-конспект Тема 1: Технічне обслуговування пожежних автомобілів. Виконання робіт з технічного обслуговування пожежних автомобілів. Заняття 3-6.

План-конспект Тема 1: Технічне обслуговування пожежних автомобілів. Виконання робіт з технічного обслуговування пожежних автомобілів. Заняття 3-6.

Заняття 3-6: Практична робота командира пожежного автомобіля щодо організації виконання робіт технічного обслуговування пожежних автомобілів (ГПМ).

Навчальні питання:

1. Практична робота командира пожежного автомобіля щодо організації виконання робіт технічного обслуговування пожежних автомобілів (ГПМ).

Мета: Ознайомити особовий склад з технічним обслуговуванням пожежних

автомобілів (ГПМ).

Метод проведення: практичне заняття.

Матеріальне забезпечення: Стенди, плакати, пожежний автомобіль

АЦ-40(131)137

Час: 100 хвилин.

Місце проведення: Навчально-тренувальний центр.

Література: «Пожарно-техническая подготовка» Москва, 1984 г.

«Пожарные автомобили» Москва, 1987 г.

П/п

Зміст

Час

(хв.)

Організаційно-методичні вказівки

1

2

3

4

1

ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Приймаю рапорт ЗКВ.

2. Перевіряю наявність особового складу, готовність до заняття.

3. Доводжу тему, навчальні питання та мету заняття.

10

2

ОСНОВНА ЧАСТИНА

Технічне обслуговування пожежних автомобілів є сукупністю дій, застережуючих підвищені зноси, несправності і поломки агрегатів, механізмів і окремих деталей і забезпечуючих їх постійну готовність.

Технічне обслуговування включає прибирання, миття, контрольно-регулювальні і кріпильні роботи, заправку горюим і мастило. Залежно від періодичності і об'єму робіт існують наступні його види:

Щоденне технічне обслуговування — при зміні пожежного наряду;

Технічне обслуговування на пожежі;

Технічне обслуговування після повернення з пожежі або занять;

Технічне обслуговування № 1 (ТО-1);

Технічне обслуговування № 2 (ТО-2);

Сезонне технічне обслуговування.

При технічному обслуговуванні при зміні пожежних нарядів необхідно зробити наступне:

Оглянути автомобіль зовні, перевірити стан коліс, карданних валів, ресор, справність замків дверей кабін кузова;

Перевірити наявність пального в паливних баках, рівень масла в картері двигуна, охолоджуючої рідини в системі охолоджування і вогнегасячих речовин;

Провернути на 3—4 обороти рукоятку масляного фільтру грубого очищення;

Перевірити натягнення ременів вентилятора, приводу компресора і насоса гідропосилювача рульового управління;

Перевірити надійність кріплення тяги рульового управління, рульової сошки, важелів поворотних цапф і вільний хід рульового колеса;

Перевірити герметичність системи гальм і систем регулювання тиску повітря в шинах коліс;

Перевірити затягування гайок кріплення коліс і стан шин;

Перевірити стан акумуляторів, надійність кріплення їх у встановленому місці;

Пустити, прогріти і прослуховувати роботу двигуна при різній частоті обертання валу. Перед пуском двигуна приєднати випускну трубу до газовідвідного пристрою. Двигун повинен пускатися стартером;

Перевірити свідчення контрольно-вимірювальних приладів, дії звукового сигналу, сирени, приладів освітлення і стоп-сигналу;

Перевірити при працюючому двигуні роботу зчеплення і коробки передач, дія важелів зчеплення і газу з насосного відділення, а також мановакууметра і тахометра;

Перевірити наявність мастила в масельничках корпусу насоса;

Перевірити дію клапанів, засувок і пінозмішувача;

Перевірити насос на герметичність і справність вакуумної системи (виконати операції, вказані в п. 9.4);

Перевірити справність і комплектність інструменту водія і запасних частин;

Перевірити наявність, стан, укладання і кріплення пожежного устаткування і чистоту автомобіля;

Результати перевірки технічного стану пожежних автомобілів внести у Відомість пожежного наряду.

Технічне обслуговування автомобіля при роботі на пожежі або заняттях виконується водієм, який зобов'язаний:

Стежити за температурою води в системі охолоджування двигателя. При включеному додатковому охолоджуванні температуру води регулювати вентилями па трубопроводах теплообмінника;

При подачі води через кожну годину роботи мастити сальники насоса поворотом кришки пробкової масельнички на 2-3 обороти;

Стежити за тиском масла в двигуні.

Після закінчення роботи на пожежі або заняттях водій зобов'язаний наповнити цистерну водою і випустити воду з порожнини насоса, після чого закрити спусковий кран.

При технічному обслуговуванні після повернення з пожежі або занять необхідно:

Перевірити роботу зчеплення, роздаточної коробки, коробка відбору потужності і передач, ручного і ножного гальм;

Перевірити на дотик нагрів маточин коліс, гальмівних барабанів, картерів коробки передач, роздаточної коробки, провідних мостів і проміжних опор карданного валу;

Перевірити, чи немає течі пального, масла, води, піноутворювача, охолоджуючої і амортизаційної рідин;

Перевірити величину вільного ходу рульового колеса, стан, кріплення і шплинтовку рульової тяги і їх зчленовувань;

Спустити конденсат з повітряних балонів пневматичного приводу колісних гальм;

Перевірити рівень масла в картері двигуна і охолоджуючої рідини в радіаторі;

Заправити мастилом маслюку насоса і при необхідності долити масло в корпус насоса;

Перевірити наявність, справність і кріплення пожежного устаткування;

Усунути всі недоліки, виявлені в час і після роботи на пожежі або заняттях.

Роботи по технічному обслуговуванню при зміні пожежних нарядів і поверненні з пожежі або занять виконуються бойовими розрахунками автомобілів під керівництвом їх командирів (обов'язки цих осіб бпределены Повчанням по протипожежній охороні у військових частинах, установах, підприємствах і організаціях Радянської Армії і Військово-морського Флот я).

Технічні обслуговування № 1, 2 і сезонне проводяться з відповідності з вимогами Повчання по автомобільній службі Радянської Армії і Військово-морського Флоту, при цьому одночасно обслуговують і пожежне устаткування.

При технічному обслуговуванні № 1 необхідно виконати роботи по щоденному технічному обслуговуванню при зміні пожежного наряду і додатково:

Перевірити кріплення насоса до рами, справність його кранів, вентилів, засувок, мановакуумметрів, тахометра;

При зниженні подачі насоса, появі стукоту в ньому і тому подібне розібрати насос, встановити стан з'єднання шпони робочого колеса з валом, відсутність сторонніх предметів в насосі і наявність мастила черв'ячної пари приводу тахометра;

Розібрати і очистити від нагару (при необхідності) газоструйний вакуумний апарат, звертаючи особливу увагу на стан осі заслінки, густину закриття її і правильне регулювання тяги управління;

Перевірити роботу вакуумного клапана;

Перевірити роботу стаціонарного пінозмішувача, стан його трубопроводів, крана, зворотного клапана і місткості для піноутворювача;

Перевірити насос спільно зі всмоктуючими рукавами на герметичність;

Перевірити роботу пожежного насоса із забором води з відкритого джерела водопостачання.

При технічному обслуговуванні № 2 виконати роботи по ТО-1 і додатково:

Перевірити стан і кріплення карданних валів, шарнірів додаткової передачі на насос;

Перевірити кріплення кузова, кабіни, замків, ручок дверей кабін, кузови і стан рами;

Перевірити насос на подачу.

При сезонному технічному обслуговуванні виконати повністю об'єм робіт чергового технічного обслуговування № 1 або № 2 і додатково:

До літнього періоду експлуатації включити систему додаткового охолоджування двигуна, відключити підігрів води в цистерні і насосному відділенні і при необхідності змінити мастило в картері коробки відбору потужності на відповідну літньому періоду експлуатації;

До зимового періоду експлуатації відключити систему додаткового охолоджування двигуна, включити систему обігріву насоса і води в цистерні, обладнати колеса ланцюгами протиковзання і при необхідності змінити мастило в картері коробки відбору потужності на відповідну зимовому періоду експлуатації.

Змазка вузлів шасси і двигуна проводиться відповідно до заводських інструкцій з експлуатацій автомобілів

80

Слідкую за тим, щоб військовослужбовці уважно слухали.

Даю під запис.

Питання для перевірки:

Призначення та види технічного обслуговування?

Даю під запис.

Питання для перевірки:

Що необхідно зробити при зміні пожежного

Наряду?

Даю під запис.

Питання для перевірки:

Що необхідно зробити при роботі на пожежі?

Даю під запис.

Питання для перевірки:

Що необхідно зробити після повернення з пожежі?

Даю під запис.

Питання для перевірки:

Хто виконує технічне обслуговування і під чиїм керівництвом?

Даю під запис.

Питання для перевірки:

Що необхідно виконати при технічному обслуговуванні №1?

Даю під запис.

Питання для перевірки:

Що необхідно виконати при технічному обслуговуванні №2?

Даю під запис.

Питання для перевірки:

Що необхідно виконати при сезонному технічному обслуговуванні?

3

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1.Підводжу підсумки заняття:

- вказую на досягнення навчальних цілей;

- визначаю якість роботи особового складу під час проведення занять;

- вказую на позитивні та негативні моменти, які виникли під час проведення заняття.

2. Відповідаю на поставлені запитання.

3. Проводжу вибіркове опитування особового складу з виставленням оцінок.

3. Ставлю завдання на самостійну підготовку.

10