Сегодня: 23 | 04 | 2024

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ До проведення практичних занять для студентів спеціальності “ Облік і аудит ”

Програма курсу передбачає можливість оволодіння студентами фундаментальними економічними знаннями ведення бухгалтерського обліку та складання основних форм бухгалтерської звітності.

В результаті вивчення курсу студенти повинні знати:

Ø законодавчо-нормативну базу, яка впливає на побудову бухгалтерського обліку і звітності;

Ø  національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку України;

Ø системи показників економіки та їх відображення в системі бухгалтерського обліку;

Ø економічний зміст об'єкта обліку на основі загальної економічної теорії;

Ø  організацію та методику ведення бухгалтерського обліку;

Ø  документування господарських явищ, процесів, операцій та формування системи показників фінансової звітності;

Ø  основні форми звітності та порядок їх заповнення.

Як висококваліфікований спеціаліст з фінансово-кредитної системи майбутній фахівець повинен вміти:

Ø користуватися законодавчо-інструктивними матеріалами, які безпосередньо впливають на побудову бухгалтерського обліку та звітності;

Ø визначати об'єкти обліку та звітності;

Ø визначати бухгалтерський зміст будь-якої господарської операції (явища, процесу) та відображати її в основних реєстрах бухгалтерського обліку;

Ø визначати показники бухгалтерської, статистичної та податкової звітності, а також заповнювати всі форми звітності.

Цей курс призначений для вивчення теорії та набуття практичних навичок складання фінансової, статистичної, податкової та інших форм звітності в різних системах підприємницької діяльності при будь-якій формі власності та масштабах підприємства для надання повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансовий стан, результати діяльності рух коштів підприємства.

Мета курсу — вивчення складу, структури, змісту та порядку складання й подання фінансової, податкової та статистичної і спеціальної звітності підприємств. Особлива увага приділяється фінансовій звітності, яка є основою створення системи розкриття інформації про результати роботи підприємств України для зовнішніх користувачів.

Предмет вивчення курсу - інформація про фінансові результати діяльності та рух грошових коштів на підприємстві. Його мета – надання знань про зміст, структуру, порядок складання і використання звітності підприємств.

Завдання курсу –вивчення методології та методики заповнення основних форм бухгалтерської, податкової та інших форм звітності і відображення в них системи валових показників економіки підприємства для надання користувачам інформації для прийняття дієвих управлінських рішень з метою забезпечення, зберігання та раціонального використання матеріальних і трудових ресурсів та грошових коштів, оцінки здатності підприємства своєчасно виконувати свої зобов'язання, моделювання діяльності підприємства; участі в капіталі підприємства, забезпеченості зобов'язань підприємства; придбання, продажу та володіння цінними паперами; оцінки якості управління тощо.

Форма № 1 БАЛАНС

Форму № 1 “Баланс” без перебільшення можна назвати підсумковою оцінкою загального господарського стану підприємства на кінець звітного періоду (календарного року). Адже в цьому документі користувачі фінансової звітності знайдуть повну і достовірну інформацію про активи, зобов’язання і власний капітал суб’єкта господарювання: склад і структуру його майна, ліквідність та оборотність активів, розмір власного і позикового капіталу. Вимоги до форми та змісту Балансу визначено у П(С)БО 2.

Баланс складається з двох частин: активу і пасиву, підсумок яких повинен бути однаковим, тому що саме поняття “баланс” передбачає рівність.

Актив включає в себе три розділи: необоротні активи, оборотні активи і витрати майбутніх періодів.

До складу Пасиву балансу включають п’ять розділів: власний капітал, забезпечення майбутніх витрат і платежів, довгострокові зобов’язання, поточні зобов’язання, доходи майбутніх періодів.

Основою для заповнення Балансу є бухгалтерські записи про залишки (сальдо) на кінець звітного періоду на синтетичних рахунках і субрахунках 1-6 класів Плану рахунків. Усі ці записи повинні бути підтверджені відповідними первинними документами і відображати узагальнену інформацію про активи, капітал і зобов’язання підприємства на кінець звітного періоду.