Основна частина
Кузов автомобіля використовується для розміщення бойового розрахунку, пожежного устаткування, цистерни для води і бака для піноутворювача.
Кузов пожежного автомобіля складається з кабіни водія, кабіни бойового розрахунку, двох тумб і насосного відділення (в автоцистерн із заднім розташуванням насосів).
Мал. 1.2. Основні складові пожежних автоцистерн:
1 — кузов; 2 — Цистерна; 3 — Бак для піноутворювача;
4 — шасі з двигуном; 5 — органи управління зчепленням і карбюратором; 6 — додаткова система охолодження;
7 — додаткове електроустаткування; 8— Система обігріву і випуску відпрацьованих газів; 9 — Трансмісія на пожежний насос; 10 — насосна установка; 11 — загальний вигляд автоцистерни
|
|
РОЗМІЩЕННЯ ПОЖЕЖНОГО УСТАТКУВАННЯ
Пожежне устаткування і інструмент розміщують: в кабінах водія і бойового розрахунку; у відсіках кузова і насосному відсіку; на даху пожежного автомобіля; на задній рукавній катушці(де вона передбачена); в під-ножных ящиках. Устаткування повинне бути розміщено так, щоб при необхідності бойового розгортання на нього затрачувався мінімальний час. Розміщення пожежного устаткування на АЦ-40 (131) 137 показано на мал. 1.18. В кабіні водія знаходяться вогнегасники і інструмент. В кабіні бойового розрахунку закріплені пожежні стволи 14 і 15, а також рукавні зажими 9.У відсіках кузовів укладено все основне пожежне устаткування: пожежні напірні рукави, пожежна колонка, всмоктуюча сітка, повітряно-пінні стволи, рукавні зажими і т. д.; устаткування, що часто використовується, розміщено у відсіках в найдоступніших зонах. Крім того, передбачається, щоб номери бойового розрахунку при бойовому розгортанні не заважали один одному. Так, пожежна колонка 5 і всмоктуюча сітка 8 повинні знаходитися в нижній частині заднього відсіку, пожежні стволи 14 я 15 — в кабіні бойового розрахунку і т. д.
Все пожежне устаткування повинне закріплюватися на встановлених місцях. Для кріплення використовуються пружинні зажими (кріплення стволів, ломів і т. д.); зажимами з накидними замками кріплять пожежну колонку, всмоктуючу сітку і т. д. Ременями з тасьми кріплять пожежні напірні рукави. Киснево-ізолюючі противогази розміщують в спеціальних гніздах. Трехко-лінна висувна і штурмова драбина і інше устаткування розміщено на даху (мал. 1.19). За допомогою спеціальних пристроїв забезпечуються надійне їх кріплення і швидке знімання.
Пристрій механізму кріплення і схема трьох-колінної драбини на АЦ-40(130)63Б показаний на мал. 1.20,
варіант 1. В двох стійках 1 Закріплена вісь 2. На ній вільно розміщені ролики 3 Опори сходів 4 І трубчаста вісь з двома захопленнями. Захоплення (лівий) шарніром 5 "сполучено з тягою 7, має на кінці рукоятку 10. Тяга 7 переміщається в кронштейні 8 і в замкнутому стані фіксується стопором 9 з ручкою. Для зняття драбини слід звільнити стопор 9 і за рукоятку 10 відвести захоплення на трубчастій осі 6 від сходинки драбини (показано в перетині А—А стрілками). При цьому драбина звільняться і її легко, переміщаючи по роликах, зняти з даху автомобіля. Укладання і кріплення драбини здійснюються в зворотному порядку. При накатуванні драбини на ролики її переміщення обмежують косинці на декоративних гратах. В них повинне упиратися верхнє коліно драбини.
На багатьох автоцистернах кріплення і знімання трьох-колінної драбини здійснюються механізмом, показаним на мал. 1.20,
варіант 2. В кронштейнах 12 Закріплена вісь 11. На її кінцях можуть повертатися стійки 1. На цих стійках укріплена вісь 2 І на ній встановлені ролики 3. Вони є направляючими для руху драбини при її знятті. Для зняття драбини слід звільнити стопор 8 І рукояткою 10 Відвести вісь «на себе». Стійкі 1, Повертаючись навкруги осі, звільнять з своїх захоплень ступінь драбини 4. При цьому вона переміститься на ролики 5. Рухаючи її по цих роликах, її легко знімають.
На деяких автоцистернах, наприклад на АЦ-40(130)63А, пожежних насосах АН-30(130)64А І АН-40(130) 127 і насосно-рукавному автомобілі НР-40(130) 127А встановлені рукавні котушки. Вони призначені для транспортування рукавів і механізації прокладки рукавних ліній.
Мал. 1.18. Розміщення пожежного устаткування в кузовах і кабінах
1- шоферський інструмент; 2;8 - рукави діаметром 77 мм; 3 - рукав льняної діаметром 51 мм;5-пожежна колонка;6-трехходове розгалуження РТ-80; 7-крюк для відкриття кришки гідранта;8.- всасуюча сітка СВ-125; 9 - рукавний зажым; 10 - водозбірник для пожежних насосів; 11- рукав діаметром 66 мм; 12- рукав прогумований діаметром 51 мм;13- рукав типу КШ; 14 - ствол РСЬК-50; 15 - свол РС-70;16 - головка ГП-70Х50; 17- Ключ для з'єднань всасуючоі лінії; 18 головка ГП-80X50; 19-Головки ГП-80Х70; 20 -кант льняний нормальний діаметром 12 мм, завдовжки 10 м; 21 - Насадка діаметром 25 мм; 22- насадка діаметром 32 мм
Мал. 1.19. Розміщення пожежного устаткування на криші
1-всмоктуючий рукав діаметром 125мм; 2- всмоктуючий рукав діаметром 75мм; 3-генератор ГВП-600;4-гидроелеватор Г-600;5-драбина-штурмовка;6-трехколінна драбина;7- драбина-палиця
|