Сегодня: 04 | 05 | 2024

Конспект по пожежно-профілактичній піготовці

Не починати роботу у разі несправності компресора і кисневої комунікації;

Відра, лійки й іншу тару, яка застосовується для заливання гліцерину і водо-гліцеринової суміші, тримати чистими й знежиреними.

Під час заряджання літальних апаратів рідким киснем із транспортних судин слід дотримуватись наступних запобіжних заходів:

Заряджання здійснювати за допомогою сифона і спеціального знежиреного зарядного шланга;

Зарядний шланг зберігати тільки у відведеному для нього на автомобілі місці з надягнутими на штуцера заглушками і чистими брезентовими (дерматиновими) чохлами.

Під час зберігання киснево-зарядної станції, переїзду (крім переїзду від літака до літака), під час виконання регламентних робіт і ремонту станції, вентилі балонів повинні бути закриті, а кисень з комунікацій цілком стравлений.

Під час експлуатації кисневої техніки забороняється:

Працювати в засмальцьованому одязі;

Порушувати герметичність кисневих систем;

Паяти кисневі трубопроводи непередбаченими для цієї мети припоями;

Від'єднувати зарядні шланги без попереднього зтравлювання з них тиску через вентилі скидання тиску;

Скручувати кисневі шланги та трубопроводи;

Застосовувати не розконсервовані та не знежирені кисневі шланги;

Забруднювати мастилами і жирами кисневі апарати й агрегати;

Курити, запалювати сірники і користуватися відкритим вогнем ближче ніж 50 м від місця робіт;

Застосовувати кисень для продувки, просушування й інших підсобних операцій, крім випадків, передбачених спеціальними інструкціями;

Наповнювати киснем балони з простроченими термінами огляду;

Наближатися в робочому одязі після роботи з рідким чи газоподібним киснем до вогню, запалювати сірники і т. п.;

Ремонтувати посудини і апарати, що знаходяться під тиском.

14.3. Вимоги пожежної безпеки при проведенні технічного обслуговування літальних апаратів і ремонтних роботах

Перевірку двигунів на максимальному та форсажному режимах особами інженерно-технічної складу дозволяється проводити тільки на майданчиках, обладнаних кріпленнями, які передбачені керівництвом з технічної експлуатації літаків даного типу.

Перед запуском двигунів перевіряється наявність і стан засобів пожежогасіння.

Піротехнічні засоби в підрозділах авіаційної частини повинні зберігатися в металевих шафах, що зачиняються на замок і опечатуються. Перенесення цих засобів здійснюється в спеціальній металевій тарі, яка обладнана гніздами, що виключають взаємний контакт.

Запас авіаційних засобів ураження (АЗУ), засобів утворення пасивних перешкод і піротехнічних засобів, що вивозяться спеціальною інженерною службою (СІС) для забезпечення польотів, не повинен перевищувати потреби на виконання завдань одного льотного дня (ночі) і повинен утримуватися окремо від боєкомплектів.

Зберігання АЗУ та комплектуючих елементів до них на майданчиках підготовки АЗУ після закінчення польотів категорично забороняється.

Забороняється залишати акумуляторні батареї на борту літака у таких випадках:

Якщо вони знаходяться в несправному стані;

Під час зберігання літака;

Під час виконання на літаку регламентних (ремон­тних) робіт в ТЕЧ частини (ВАРМ) і ремонту в АРЗ;

Під час тривалого утримання літака в умовах температур нижчих за 0оС, якщо це не передбачено інструкціями з експлуатації акумуляторних батарей чи технічними розпорядженнями начальника озброєння ВПС.

Зняті з борту літака акумуляторні батареї повинні зберігатися в спеціальних приміщеннях чи на зарядних акумуляторних станціях. Дозволяється зберігання акумуляторних батарей у спеціальних контейнерах поблизу літаків.

Сумісне зберігання кислотних та лужних акумуляторних батарей забороняється.

Щоб уникнути вибуху в зарядних шлангах, застосовувати нерозконсервовані та необезжирені кисневі шланги забороняється.

Дії, заборонені під час експлуатації кисневого обладнання, визначені в пункті 14.2.20 цих Правил.

У цехах (майстернях) дозволяється зберігати ремонтний фонд, матеріали і вироби у кількості, яка не перевищує фактичну добову потребу, встановлену технологічними картами.

У цехах і складських приміщеннях опалення влаштовується центральне водяне чи парове низького тиску. В окремих випадках, з дозволу органів пожежної охорони, допускається пічне опалення. Печі в цьому випадку влаштовують у футляри з листової сталі, а топкові й інші дверцята виносяться в спеціальні тамбури.

У приміщеннях, де проводяться роботи із застосуванням ЛЗР, або виділяються гази (пил), що здатні утворювати вибухонебезпечні суміші з повітрям, забороняється виконувати роботи із застосуванням відкритого вогню, а також роботи, у процесі яких можуть утворюватися іскри чи місцеве нагрівання (випробування і ремонт магнето, свічок, акумуляторів і т. ін.).

В усіх виробничих і складських приміщеннях ганчір'я збирається в металеві ящики з кришками, а після закінчення роботи (зміни) виноситься у спеціально відведене місце.

Зберігання у виробничих приміщеннях ЛЗР і ГР допускається тільки в робочий час у кількостях не більше, ніж потреба на одну зміну і тільки в металевій, щільно закритій посуді.

Промивати деталі у бензині і гасі на робочих столах забороняється. Для проведення цих робіт обладнаються спеціальні витяжні шафи.

Після закінчення роботи ЛЗР і балони з горючими газами виносять з цехів у спеціальні комори або на склад.

Розлиті бензин, гас, мастила й інші горючі рідини негайно видаляють з приміщення.

Збереження в цехах сировини і напівфабрикатів дозволяється в кількості не більше змінної потреби.

Тимчасове збереження ремонтного фонду, матеріалів, устаткування тощо допускається на відстані не ближче ніж 20 м від будинків на спеціально відведеному для цього майданчику.

Робота виробничих агрегатів, апаратів і приладів при виявленні в них несправностей, що можуть викликати вибух чи пожежу, негайно припиняється.

Для забезпечення протипожежного режиму при користуванні ЛЗР і ГР наказом по частині визначається коло осіб, що допускаються до збереження, видачі й використання зазначених рідин.

У робочих приміщеннях з небезпечними в пожежному відношенні виробничими процесами (промивні, фарбувальні, стендові) усі отвори для сполучення з іншими приміщеннями захищаються протипожежними дверима з межею вогнестійкості не менше ніж 0,75 год.

У приміщеннях, де проводяться роботи з застосуванням електропаяльників, дерев'яні робочі столи обладнують негорючими теплоізоляційними підставками.

Стенди для випробовування двигунів розташовуються в одноповерхових будівлях не нижче II ступеня вогнестійкості чи під навісами з негорючих матеріалів на відстані не менше ніж 20 м від інших будівель.

У разі розміщення випробувальних стендів усередині виробничих корпусів, приміщення випробувальних стендів відокремлюються від інших виробничих приміщень стінами, виконаними з негорючих матеріалів і забезпечуються окремими виходами назовні.

Спецодяг робітників зберігається у відокремлених приміщеннях (відділених від цеху стінами з негорючих матеріалів) у розвішеному вигляді в металевих шафах.

Після закінчення робочого дня (зміни) усі виробничі приміщення оглядають посадові особи, призначені наказом по військовій частині. Порядок огляду визначається інструкцією. Закриття цехів і інших виробничих приміщень дозволяється тільки після усунення всіх недоліків, виявлених при огляді, зняття напруги з енергомереж і опломбування пристроїв, що відключають.

У виробничих цехах (майстернях) і приміщеннях забороняється:

Улаштовувати перегородки, а також комори і антресолі, з горючих матеріалів;

Мити підлоги гасом і іншими ЛЗР та ГР (для миття підлог застосовувати безпечні в пожежному відношенні миючі засоби);

Зберігати ЛЗР та ГР (незалежно від їхньої кількості);

Захаращувати ворота усередині і зовні в цехах ремонту літаків (вертольотів);

Користуватися автотранспортом, мотоциклами і моторолерами.

Розміщувати літаки (вертольоти) у цеху для ремонту необхідно відповідно до встановлених норм завантаження за затвердженою схемою з урахуванням їх швидкої евакуації у випадку пожежі.

Уводити в цех літаки (вертольоти) з пальним у баках і з бортовими акумуляторами забороняється.

Літаки, які перебувають у ремонті, повинні бути постійно транспортабельними і знаходитися на основних чи технологічних шасі.

Перевірка електросистем літака (вертольота) здійснюється технологічними акумуляторами.

Запуск і випробування авіаційних двигунів після виконання регламентних робіт чи усунення несправностей здійснюється на спеціальних площадках, обладнаних засобами пожежогасіння (додаток 7 до цих Правил).