Сегодня: 03 | 05 | 2024

Конспект по пожежно - технічній підготовці

Легеневий автомат другого типу (мал.7) призначений тільки для роботи в газоподібному середовищі при позитивних і негативних температурах і застосовується в поєднанні з лицьовою частиною промислового протигаза

Мал. 3.6 Мал. 3.7

Легеневий автомат другого типу за принципом дії аналогічний автомату першого типу і відрізняється від останнього відсутністю видихального клапана (видих проводиться через клапани, що знаходяться в лицьовій частині), наявністю металевого щитка з прорізом для важеля клапана і відсутністю перемикаючого клапана.

Відсутність видихального клапана в корпусі легеневого автомата другого типу запобігає попаданню вологого повітря, що видихається, в легеневий автомат і обмерзання його механізму при мінусових температурах навколишнього середовища.

Металевий щиток створює направлений потік повітря в під’єднувальний штуцер, що приводить до виникнення ежектуючої дії (підсоси) і значно знижує опір вдиху при роботі з важким навантаженням.

Легеневий автомат ІІІ Типу.

Легеневий автомат (мал.8) призначений для автоматичної подачі повітря для дихання людини і підтримки в зоні вдиху надмірного тиску.

Легеневий автомат складається з корпусу 16 з штуцером 10, на який надіта гайка 11 з облицьовуванням 13, що служить для під'єднання маски до легеневого автомата; клапана легеневого автомата, що складається з пружини 5, корпуси клапана 6, втулки 7, штока 14, втулки 15, кільця ущільнювача 32, сідла 34, щитка 9 і заслінки 8, пригвинченої до корпусу 16 гвинтом 12; мембрани 31, притиснутої до корпусу 16 угвинченої в нього гайкою притискної 17; обойми 30, надітої на корпус 16 і гайку притискну 17; вузла додаткової подачі повітря, що складається з пружини 20, втулки 21, направляючої 22, гайки 28 і кільця стопорного 29; пристрою забезпечення надмірного тиску в зоні вдиху, що складається з пружини 26 і штовхача 27; вимикача надмірного тиску, що складається з стопорного кільця 19, штока 23, кульки 24 і пружини 25.

Для з'єднання легеневого автомата з редуктором служить вузол, що складається з корпусу 4 і штуцера 1 з накидною гайкою 36 і ущільнюючим кільцем 35, з’єднаних надітим на них з’єднувальним рукавом 3. З’єднувальний рукав 3 зафіксований на штуцері 1 і корпусі 4 кільцями 2. Корпус 4 закріплений на сідлі 34 штифтом (на малюнку не показаний), герметичність їх з'єднання забезпечується кільцями ущільнювачами 33.

Мал. 3.8

Робота легеневого автомата III типу.

Працює легеневий автомат таким чином. На мембрану 31, при засунутому всередину до упора штоку 23, під дією пружини 26 штовхач 27 створює постійний тиск.

Мембрана 31, впливаючи на втулку 15, перекошує шток 14 внаслідок чого між сідлом 34 і корпусом клапана 6 утворюється щілина, через яку з редуктора по сполучному рукаву 3 повітря поступає в під мембрану порожнину легеневого автомата. Якщо витрати повітря з підмембранної порожнини легеневого автомата немає (при видиху), то тиск повітря, що поступило з редуктора на мембрану 31, збільшується. Коли тиск на мембрану 31 повітря в підмембранному просторі і штовхача 27 і атмосферного повітря зрівняється, корпус клапана 6 притискається до сідла 34, надходження повітря з редуктора припиняється. В легеневому автоматі створюється позитивний тиск, рівний протидії пружини 26. При вдиху тиск повітря на мембрану 31 зменшується, мембрана 31 через втулку 15 перекошує шток 14, повітря з редуктора через щілину між корпусом клапана 6 і сідлом 34 поступає в легеневий автомат і далі в дихальні шляхи людини. Коли шток 23 вимикачі надмірного тиску висунутий з легеневого автомата і його положення зафіксовано кулькою 24, штовхач 27 стопорним кільцем 19 відтягнутий від мембрани 31, пружина 26 стисла. При такому положенні штока 23 штовхач 27 не стикається з мембраною 31 і не передає на неї зусилля пружини 26, надмірний тиск в підмембранній порожнині легеневого автомата відсутній. Для забезпечення вдиху при відключеному надмірному тиску необхідний за рахунок зусилля дихальних м'язів створити вакуумметричний тиск в підмембранному просторі легеневого автомата.

Вимикач надмірного тиску призначений для виключення витрати повітря при відкритих вентилях балонів і не надітій масці.

Пристрій додаткової подачі повітря включається натисненням на шток 23. При цьому направляюча 22, долаючи опір пружини 20, переміщається всередину легеневого автомата і через штовхач 27 впливає на мембрану 31, внаслідок чого шток 14 перекошується і утворює щілину між корпусом клапана 6 і сідлом 34, забезпечуючи додаткову (аварійну) подачу повітря в зону дихання.

2.7. Маска панорамна.

Маска (мал.9) призначена для з'єднання дихальних шляхів людини з легеневим автоматом, а також для захисту органів дихання і зору від токсичного і задимленого навколишнього середовища.

Маска складається з гумового корпусу 19, в який вставлено і закріплено обоймою 9 панорамне скло 14; коробки клапанної 7, закріпленої в корпусі хомутом 8; пристрою переговорного 10; підмасочника 11; наголовника, що складається із з'єднаних між собою лямок: лобової 17, двох скроневих 18 і двох потиличних 20, з’єднаних з корпусом 19 пряжками 16.

В клапанній коробці 7 розміщені спарені клапана видиху. Сідловина внутрішнього клапана видиху виконана у згоді з клапанною коробкою 7, а сам клапан 21 - грибкового типу.

Зовнішній клапан складається з сідловини 3, укрученої в клапанну коробку 7, диска 5, гумової мембрани 6, пружини 4 і шточка 1 з підп'ятником. Герметичність з'єднання сідла 3 з клапанною коробкою 7 забезпечується кільцем ущільнювача 2. В підмасочник 11 вмонтовано два клапани вдиху 12.

В апараті застосована панорамна маска ПМ-88. Маска випускається двох ростов з трьома розмірами підмасочників. Підбір і підгонка маски проводяться при підготовці апарату до роботи.

Маска надягається на обличчя користувача. Щільність прилягання маски регулюється лямками наголовника 17,18 і 20.

Зовнішній клапан видиху виконаний підпружиненим для того, щоб запобігти витоку повітря про позитивному тиску в зоні вдиху і влаштований таким чином, що при затримці дихання повітря із зони вдиху через канал видиху не виходить в оточуючу середу.