Сегодня: 03 | 05 | 2024

Конспект по пожежно - технічній підготовці

В бічній частині корпусу поміщений запобіжний клапан 11 з гумовою вставкою, пружина 12, регулююча гайка 13 з отворами для проходу повітря, яка фіксується контргайкою 14

Мал. 3.4

Запобіжний клапан 11 повинен спрацьовувати при тиску в камері редуктора від 0,9 до 1,1 МПа.

В ніжці 2 між клапаном і направляючою гайкою 15 поміщається пружина 16, гайка 17, яка закріплює фільтр 18 і утримує гумове кільце ущільнювача 19.

В широкій частині корпусу 1 поміщається мембрана 20 і опора 21 з кільцем 22. Мембрана ущільнюється ковпаком 23.

Пружина 8 регулюється головкою 24, яка фіксується контргайкою 25. Штуцер 26 служить для під'єднування легеневого автомата.

Робота редуктора

За відсутності тиску в системі редуктора мембрана 20 під впливом пружини 8 переміщає вниз штовхач 7, який утримує клапан 6 у відкритому положенні.

При подачі повітря під високим тиском в редуктор повітря через фільтр 18 і відкритий клапан 6 поступає в камеру редуктора і створює під мембраною 20 тиск, величина якого залежить від ступеня первинного стиснення пружини 8 і кількості повітря, що витрачається через штуцер 26.

При цьому мембрана 20 під тиском повітря знизу підіймається вгору, стискаючи головну пружину 8 до тих пір, поки не встановиться рівновага між тиском повітря на мембрану знизу і зусиллям стиснення пружини.

Клапан 6 під впливом пружини 16 також підіймається вгору, зменшуючи прохідний перетин до тих пір, поки надходження повітря під клапан порівняється з витратою повітря з редуктора.

При збільшенні витрати повітря з редуктора через штуцер 26 тиск під мембраною дещо зменшується, унаслідок чого мембрана під впливом пружини 8 переміщається вниз, збільшуючи тим самим величину відкриття клапана 6 і кількість повітря, що поступає в камеру редуктора через клапан.

При повному припиненні витрати повітря з редуктора тиск в камері редуктора під мембраною підвищиться настільки, що мембрана перестане тиснути на штовхач 7 і клапан 6 під впливом пружини 16 повністю закриється. Подача повітря через клапан припиниться.

2.6. Легеневий автомат і лицьові частини

Легеневий автомат призначений для подачі повітря для дихання і приводиться в дію легенями людини.

Залежно від області застосування апарат може комплектуватися легеневими автоматами різної конструкції (типів I, II, III).

Легеневий автомат першого типу (рис.5) призначений для використовування апарату під водою і в отруєному газоподібному середовищі з позитивною температурою.

Він складається з корпусу 1 з різьбовим штуцером 2, видихальним клапаном 3 і клапаном перемикача, гарнітура 5, повітряподаючого клапана 6, запобіжного щитка 7, мембрани 8, кришки 9, обойми 10, спонукаючої між собою корпус і кришку, і повітряподаючого шланга 11, за допомогою якого легеневий автомат з'єднується з редуктором.

Видихальний клапан 3 захищений гумовим відведенням 12.

В центрі кришки 9 знаходиться кнопка 13 з пружиною 14 і стопорним кільцем 15.

Повітряподаючий клапан складається з металевого корпусу 16 з сідлом, клапана 17 з важелем 18 і пружини 19.

Корпус клапана 16 вільно обертається в корпусі легеневого автомата 1 і ущільнюється двома гумовими кільцями 20.

В корпусі повітряподаючого клапана 16 вкручений штуцер 21, на якому закріплений повітряподаючий шланг 11, герметизація з'єднання досягається гумовим кільцем 22.

В інший кінець повітряподаючого шланга закріплений штуцер 23 з накидною гайкою 24 і кільцем ущільнювача 25, за допомогою яких шланг під'єднується до редуктора.

Мал. 3.5

Робота легеневого автомата І І ІІ Типу.

При вдиху в корпусі легеневого автомата створюється розрідження, під впливом якого мембрана прогинається всередину корпусу, натискає на важіль, унаслідок чого клапан 17 перекошується і в зазор, що утворився, між клапаном і сідлом починає поступати повітря.

При видиху мембрана повертається в колишнє положення, перестає тиснути на важіль і подача повітря припиняється. Повітря, що видихається, виходить через видихальний клапан 3 в атмосферу або у воду.

При роботі під водою козирки відведення 12 виводять повітряні пухирці по сторонах від ілюмінатора маски, унаслідок чого вони не заважають огляду.

Наявність кнопки 13 дозволяє продути легеневий автомат від води при включенні в апарат під водою, а також звільнити систему апарату від повітря під тиском після закриття вентиля балона.

Різьбовий штуцер легеневого автомата першого типу має стандартне різьблення М36х1, що дозволяє застосовувати легеневий автомат в комплекті із стандартними водолазними масками і гідрокостюмами.

З метою економії повітря при підготовці до спуску під воду, в тих випадках, коли легеневий автомат застосовується спільно з гідрокостюмом, легеневий автомат має перемикаючий клапан (мал.6) який дозволяє перемикатися на дихання атмосферним повітрям. Клапан перемикаючий складається з корпусу 1 з сідлом, клапана 2 з гумовою прокладкою 3, закріпленої до клапана гвинтом 4, гайки 5, стопорного кільця 6, швидкознімної шайби 7. Працює таким чином: при відгвинчуванні гайки 5, яка своєю площиною натискає на шайбу 7, клапан 2 відходить від сідла корпусу 1 і звільняє прохід для атмосферного повітря в легеневий автомат.