Сегодня: 03 | 05 | 2024

Конспект по пожежно - технічній підготовці

Працює пристрій включення резервного запасу повітря

Варіант

Вентиль композитивного

Балону з метричною

Різьбою

Мал. 3.2

Таким чином. При відкритті запірного вентиля стисле повітря поступає в манометр і під золотник 11 і, долаючи зусилля пружини 12, відсовує його від сідла, після чого повітря по каналах в корпусі поступає в редуктор і далі до легеневого автомата.

Коли тиск повітря в балонах впаде до 3,0 - 4,0 МПа, воно вже буде не в змозі подолати зусилля пружини золотника, унаслідок чого подача повітря зменшиться і працюючий в апараті відчуватиме весь зростаючий опір на вдиху.

Відчувши збільшення опору на вдиху, необхідно повернути рукоятку включення резерву повітря з положення "Р" (резерв) в положення "О" (відкрито). Шточок 13, обертаючись разом з рукояткою, повертає на 90° і золотник 11, з яким він сполучений шліцом.

При цьому золотник, ковзаючи запресованим в його тіло штифтом по скосах кулачка 23, відсовується від сідла і відкриває вільний доступ повітря до редуктора. Опір вдиху стає знову нормальним, але сам факт включення резервного запасу повітря є сигналом про необхідність виходу з атмосфери, не придатної для дихання (або води).

Наявність пружини 21 забезпечує фіксацію рукоятки включення резерву в крайніх положеннях.

В штуцері 2 поміщені ніпель 24 і фільтр 25, службовці для захисту капілярної трубки манометра від засмічення.

2.3. Зарядний штуцер.

Зарядний штуцер (мал.3) наглухо укручений в горловину лівого балона і призначений для заповнення балонів стислим повітрям.

Він складається з корпусу 1, укрученого конічним (циліндровим для композитного балона) хвостовиком в балон, і має два різьбові штуцери: бічний, службовець для заповнення балонів повітрям, і осьовий, призначений для під'єднування колектора, об'єднуючі обидва балони в одну повітряну місткість.

Бічний штуцер має канал, в який укручено на різьбленні сідло 2, ущільнюване гумовим кільцем 3.

Варіант

Мал. 3.3

До сідла пружиною 4 притискається зворотний клапан 5 зі вставкою 6 з фторопласту або ебоніту.

Бічний штуцер закривається заглушкою 7 з фібровою прокладкою 8 і ланцюжком 9. За час установки заглушки допускається витік повітря до 0,2 літра.

2.4. Колектор.

Колектор сполучає обидва балони в одну загальну місткість і складається з трубки і двох штуцерів з накидними гайками. З'єднання колектора з балонами - безпрокладочне, що забезпечує більш надійну герметичність з'єднання при експлуатації.

2.5. Редуктор.

Редуктор (мал.4) призначений для зниження змінного високого (первинного) тиску в балонах в діапазоні від 19,6 до 1,0 МПа до постійного низького (вторинного) тиску 0,45 - 0,5 МПа.

В апараті застосовується мембранний редуктор зворотної дії ( з тиском повітря на клапан), особливістю якого є деяке збільшення вторинного тиску у міру зниження тиску повітря в балонах.

Редуктор складається з корпусу 1. У вузьку частину якого на припої угвинчена ніжка 2 з накидною гайкою 3. За допомогою накидної гайки редуктор нагвинчує на штуцер корпусу вентиля балона.

Усередині корпусу 1 на гумовому кільці ущільнювача 4 угвинчено сопло 5 з сідлом для клапана 6 і отворами для проходу повітря в камеру редуктора. В соплі поміщається штовхач 7, який призначений для передачі зусилля стиснення головної пружини 8 на клапан 6.