Конспект по пожежно - технічній підготовці
Страница 61 из 69
Стан всмоктувальних і напірних рукавів, рукавних з'єднань, всмоктувальної сітки, розгалуження і стволів.
При технічному обслуговуванні № 2 необхідно виконати роботи, передбачені технічним обслуговуванням № 1, і, крім того, виконати наступні роботи:
Видаляти нагар із внутрішньої поверхні головки блоку циліндрів і днищ поршнів (при виявленні детонації і зменшенні потужності двигуна);
Перевірити зазори між клапанами і коромислами, при необхідності відрегулювати;
Перевірити компресію в циліндрах двигуна;
Перевірити стан трубопроводів, спускних краників, прокладок і місць з'єднань;
Видалити накип й опади із системи охолодження;
Зняти, розібрати, очистити і відрегулювати роботу карбюратора;
Зняти з двигуна фільтр грубого очищення масла, очистити відстійник і фільтруючий елемент від опадів;
Перевірити роботу стартера і реле-регулятора;
Перевірити правильність установки запалювання і стан свіч;
Довести рівень і щільність електроліту в акумуляторах до заданого значення;
Зробити випробування мотопомпи на подачу води з відкритого джерела водопостачання.
Для консервації мотопомпи необхідно виконати наступні роботи:
Залити в кожен циліндр двигуна по 30—50 г свіжого чистого моторного масла і провернути колінчатий вал двигуна заводною рукояткою на 10—15 обертів;
Електропроводку очистити і насухо протерти;
Нефарбовані зовнішні металеві частини і запальні свічі очистити і змастити;
Інструмент і приладдя очистити й обгорнути промасленим папером;
Колеса мотопомпи зняти, диски коліс очистити від іржі, камери і внутрішні частини покришок протерти тальком, після чого шини змонтувати, тиск у них довести до норми, і колеса установити на місце;
Паливний бак залити бензином;
Акумуляторну батарею підготувати до тривалого збереження;
Щілини повітроочисника і вихідний отвір глушака заклеїти папером, просоченим солідолом;
Послабити натяг ременів вентилятора;
Мотопомпу встановити на металеві чи дерев'яні підставки (колеса від землі на 8—10 см).
Законсервована мотопомпа повинна зберігатися у вентильованому приміщенні з відносною вологістю в межах 40—70% і температурою повітря не менш 5°С.
Перелік характерних несправностей мотопомпи МП-1600, їхні причини і способи усунення приведені в табл. 6.3.
Ознака несправності
|
Причина несправності
|
Спосіб усунення несправності
|
Насос не подає воду при пуску
|
1. Насос повністю або частково заповнений повітрям. Порушена герметичність насоса
2. У всмоктуючій лінії нещільність
|
Повторно провести всмоктування води шляхом включення вакуумної
Системи
Перевірити і усунути нещільність
|
Насос спочатку подає воду, потім подача зменшується і падає до нуля, стрілка вакуумметра сильно коливається
|
1. Засмічена всмоктуюча сітка
2. Оголена всмоктуюча сітка
3. Нещільність у всмоктуючій лінії
|
Прочистити сітку
Опустити сітку у воду на глибину не менше 300 мм
Перевірити і усунути нещільність
|
Привід в справності, але насос не працює
|
1. Зірвана шпонка
2. Засмічені канали робочого колеса
|
Замінити шпонку
Розібрати насос і очистити канали
|
При роботі насоса спостерігається стукіт і вібрація
|
1. Ослаблені болти кріплення двигуна і насоса
2. Знос шарикопідшипників
3. В насос потрапили сторонні предмети
|
Болти підтягти
Розібрати насос, перевірити підшипники, що вийшли з ладу — замінити
Розібрати насос і прочистити
|
Вал насоса не прокручується заводною ручкою двигуна при включеному зчепленні
|
1. Потрапили в насос сторонні предмети
2. Руйнувався шарикопідшипник і заклинило вал робочого колеса
|
Розібрати насос і очистити від сторонніх предметів
Розібрати насос і замінити підшипник
|
При загортанні ковпачка масельнички мастило вичавлюється назад через ковпачок
|
Канал засмічений
|
Вивернути масельничку, зняти трубку, прочистити канали дротом і промити гасом
|
Пінозмішувач не підсмоктує піноутворювач |
1. Засмічений шланг
2. Заїдає зворотний клапан
|
Прочистити шланг
Відвернути ніпель, промити кульку, кошик і ніпель
|
Кран або дозатор пінозмішувача туго обертається
|
Забруднені кільця ущільнювачів
|
Вивернути пробку крана або дозатора, промити порожнини, пробки, гумові кільця
|
Витік води або піноутворювача через ущільнення крана або дозатора
|
Зносилися гумові кільця
|
Замінити кільця
|
Не перемикається заслінка газоструменевого вакуумного апарату або перемикається погано
|
1. Нагар на заслінці і кришці вакуумного апарату
2. Пружина забита брудом
|
Зняти кришку і прочистити
Очистити пружину
|
При включенні вакуумної системи вода в насос не поступає
|
1. Забито сопло або дифузор газоструменевого вакуумного апарату
2. Відкриті зливні або напірні крани
3. Нещільність у всмоктуючій лінії
4. Всмоктуюча сітка не повністю занурена у воду або забита брудом
5. В трубопроводах є нещільність
|
Очистити дифузор і сопло
Закрити всі зливні і напірні крани
Усунути нещільність
Опустити сітку у воду на глибину не менше 300 мм або очистити її від бруду Перевірити і усунути нещільність в з'єднаннях
|
Температура води в двигуні підіймається вище 95°С |
1. Не повністю відкриті жалюзі
2. Не включений масляний радіатор
|
Відкрити повністю жалюзі
Включити масляний радіатор
|
Не включається або не вимикається зчеплення
|
Розрегулювалися важелі і тяга зчеплення
|
Відрегулювати важелі і тягу зчеплення
|
При витяганні кнопки газу двигун не дає повних оборотів
|
Слабшав затиск троса важеля заслінки
|
Натягнути трос і затиснути гвинтом
|
Ручки управління пересуваються із зусиллям
|
1. Деформувалися кронштейни і тяга
2. Не змазані осі
|
Випрямити тягу і кронштейни Прочистити і змазати осі
|
При включенні фари, прожектора і плафонів немає світла
|
1. Обрив дротів
2. Перегорілий запобіжник
|
Перевірити проводку і усунути несправність
Перевірити і замінити запобіжник
|
Лампа працює з малим напруженням, мерехтить
|
Пошкоджена ізоляція
|
Перевірити ізоляцію дротів і за ізолювати ушкоджені місця
|