Лекція ЗберІгання палива. Робота двигунів внутрішнього згоряння
Страница 1 из 4
Лекція ЗберІгання палива. Робота двигунів внутрішнього згоряння
План:
1. Зберігання палива.
2. Робота двигунів внутрішнього згоряння.
Л. 1 ст. 51 – 62
ЗАХОДИ ЩОДО ЕКОНОМІЇ ЕНЕРГОРЕСУРСІВ
Технічні і технологічні заходи щодо економії енергоресурсів забезпечують від 10 до 80 % економії палива або енергії. Систематизовані дані по цих заходах зведені в три підрозділи: експлуатаційні, реконструктивного порядку і що вимагають досліджень.
ЕКСПЛУАТАЦІЙНІ ЗАХОДИ
До експлуатаційних відносяться ті заходи, які вимагають незначних капіталовкладень і можуть бути здійснені за рахунок експлуатаційних витрат господарств. Це переважно недорогі пристрої, вживані при зберіганні палива, роботі двигунів внутрішнього згорання, котельних і нагрівальних пристроїв, використанні електроприймачів, а також при експлуатації мережевого і житло-комунального господарства.
1. Зберігання палива
При зберіганні палива можуть бути його втрати кількісні (зменшується маса), якісні (погіршуються фізико-хімічні і експлуатаційні властивості) і змішані, коли одночасна знижується кількість палива і погіршується його якість.
Під час технічної експлуатації паливосховищ кількісні втрати спостерігаються при навантаженнях і переміщеннях твердого палива, розливах і підтіканнях з резервуарів рідкого палива. Якісні втрати відбуваються із-за окислення палива зважаючи на тривалі терміни зберігання або конденсації і полімеризації нестійких вуглеводнів.
Місткість паливних складів в господарствах коливається від
15-денного до 5...6-місячногозапасу. Протягом такого тривалого часу зберігання складські втрати досягають 5...7 %. Наприклад, вугілля, стикаючись з киснем повітря, піддається безперервному окисленню. В результаті він подрібнюється, погіршується його спекаємість, знижується теплотворна здатність, а можливо і самозаймання.
Тому правильна організація складського господарства має вирішальне значення для зниження невиробничих втрат палива при зберіганні. Основні організаційні заходи, що знижують витрату палива під час його зберігання, - поліпшення технічного стану складського устаткування, контроль якості використовуваного палива, облік і нормування його витрати, використання палива тільки по призначенню. Найбільш поширені прийоми технічної експлуатації паливосховищ, які дозволяють понизити втрати палива без капіталовкладень, приведені в таблиці 1.
Таблиця 1. Енергозберігаючі прийоми експлуатації сховищ палива.
Міроприємства(заходи)
|
Результат, що досягається
|
Отримувані( % )
Економія(+) і перерозхід(-)
|
Склади автотракторного палива
|
Використання палива не по призначенню
|
Перевитрата палива
|
- 2 ... - 10
|
Заповнення автоцистерни вище або нижче за відмітку
|
Розбризкування, витоки, випаровування
|
- 0,1 ... - 0.5
|
Нещільно закрита горловина автоцистерни
|
Розбризкування, витоки, випаровування
|
- 0,6 ... - 1,7
|
Залив палива відкритим струменем
|
Розбризкування, витоки, випаровування
|
- 0,2 … - 0,3
|
Нещільність в трубах швах
|
Витоки, випаровування
|
- 0,1 ...- 0,4
|
Залишок палива в цистерні
|
Неповний злив, випаровування
|
-0,1 ...- 1,5
|
Несправні засоби перекачки
|
Неповний злив, витоки, випаровування
|
- 0,1 … - 0,4
|
Неповне (20...60%) заповнення резервуару
|
Випаровування
|
- 0,6 ... - 11,0
|
Забарвлення резервуара в світлий колір
|
Зниження випаровування
|
+ 1,0 … + 6,5
|
Заправка палива підручними засобами
|
Розлив, випаровування, неповний злив
|
- 1,0 ... - 2,0
|
Переповнювання паливних баків
|
Розлив, випаровування
|
- 1,0 ... - 2,0
|
Заправка шлангом без раздаточного крана
|
Розлив, випаровування
|
- 0,1 ... - 0,3
|
Налив в двигун масла
Кухлем з бочки
|
Розлив, неповний злив
|
- 17,0 ... - 25,0
|
Застосування спеціальних наборів (ОП - 1764) матеріалів і інструменту (епоксидна смола, затверджувач, ацетон, стіклотканина) для своєчасного усунення витоків
|
Усунення витоків нафтопродуктів
|
+ 0,2 … + 0,4
|
Використання насоса-дозатора і роздаточних рукавів з краном для заливки масла
|
Зниження втрат змазочних масел
|
+ 0,4 … + 10
|
При застосуванні пластичних
Мастил:
- перекладання в дрібну тару;
- заповнення шприца лопаткою або рукою;
- відсутність або несправність пружини в шприці;
- розфасовка нафтопродуктів в поліетиленові труби або гільзи одноразового використання
|
Втрати
Втрати
Втрати
Зниження втрат
|
- 2,0 ... – 3,0
- 2,0 ... – 5,0
До - 40
До + 30
|
Склади котельно-пічного палива
|
Скорочення термінів зберігання вугілля до 5 місяців
|
Зниження втрат
|
+ 2,0 ... + 4,0
|
Закладання вугілля в штабель шарами:
- перший шар ─ 0,5 м, подальші - 1,0 м. Кожен шар складається бульдозером. Загальна висота не більше: для кам’яного - 3,5 м; бурого -2,5 м.
|
Скорочуються прямі втрати палива, збільшується пожежобезпека
|
+2,0...+3,0
|
Складання, транспортування і зберігання вугілля відповідно правилам і інструкціям
|
Скорочуються прямі втрати палива, збільшується пожежобезпека
|
+ 5,0 ... + 7,0
|
Заміна підігріву парою при зливі мазуту з цистерни на підігрів струменями гарячого мазуту, нагрітого в зовнішньому теплообміннику
|
Усунення обводнення мазуту, поліпшується очистка цистерн
|
+ 2,0 ... + 3,0
|
Нещільне закриття горловини
|
Витік, випаровування
|
- 0,1 ... - 0,4
|
Нещільність в трубах швах газосховищ
|
Витік газу
|
- 0,4 ... - 4,0
|
Паливо слід зберігати на спеціальній території - складі. У кожному господарстві розпорядженням керівника господарства повинні бути затверджені лиця, палива, що відповідають за приймання, від постачальників, за своєчасне оформлення документів по прийомці, по кількості і якості палива і по представлення претензій у встановлені терміни. На кожному складі повинна бути інструкція по зберіганню палива.
Тверде паливо, що поступає, винне зважуватися на вагах, які періодично по графіку перевіряють і регулюють.
Майданчики для складування вугілля повинні мати тверду підставу і бути очищені від сміття і лишніх предметів. Для відведення ґрунтових, дощових і снігових вод з урахуванням місцевих природних умов влаштовують дренажні канави, які періодично прочищають і містять в справності.
Вугілля треба зберігати в правильно оформлених штабелях, що мають що вирівнюються і ущільнені відкоси і поверхню, сплановану з ухилами до країв штабелю для безперешкодного стоку зливних вод.