Сегодня: 21 | 09 | 2020

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ Для комірника


ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ Для комірника

1. Загальні вимоги безпеки.

1.1 До роботи комірника допускаються чоловіки і жінки які досягли віку 18 років, яким ці роботи не протипоказані по стану здоров'я.

1.2 На робочому місці працівник одержує первинний інструктаж по безпеці праці і проходить:

·  стажування; навчання устрою й правилам експлуатації підйомно-транспортного устаткування;

·  курс по санітарно-гігієнічній підготовці;

·  перевірку знань по електробезпечності (при використанні устаткування, що працює від електричної мережі), теоретичних знань і придбаних навичок безпечних способів роботи.

Працівник, що допускається до виконання:

·  вантажно-розвантажувальних робіт із застосуванням транспортних і вантажопідйомних машин;

·  завантажувально-розвантажувальних робіт, виконуваних вручну з важкими великогабаритними вантажами;

·  робіт із переміщення зріджених газів у балонах під тиском, вибухонебезпечних, легкозаймистих і інших небезпечних і шкідливих речовин (кислот, лугів і ін.)

повинний пройти спеціальне навчання безпеки праці і мати посвідчення на право виконання робіт із підвищеною небезпекою.

1.3 Під час роботи працівник проходить:

·  навчання безпеки праці по діючому устаткуванні кожні 2 роки, а по новому обладнанню – у міру його надходження на місце роботу, але до моменту пуску цього устаткування в експлуатацію, працівник допущений до експлуатації ліфтів вантажопідйомністю до 250 кг і похилих підйомників, проходить навчання щорічно;

·  перевірку знань безпеки праці (на роботах з підвищеною небезпекою) – щорічно;

·  перевірку знань по електробезпечності (при використанні устаткування, що працює від електричної мережі) – щорічно;

·  перевірку санітарно-гігієнічних знань – один раз у 2 роки;

·  періодичний медичний огляд;

·  працівник, що випробує вплив небезпечних і шкідливих виробничих факторів – один раз у рік.

Повторний інструктаж із безпеки праці на робочому місці працівник повинний проходити один раз у 3 місяці.

1.4 Під час роботи на працівника можуть впливати небезпечні і шкідливі виробничі фактори (рухомі машини і механізми, рухомі частини конвеєрів, вантажопідйомних машин, переміщувані товари, тара, штабелі складованих товарів що обрушуються; знижена температура повітря робочої зони; підвищена рухливість повітря; підвищене значення напруги в електричному ланцюзі; підвищений рівень статичної електрики; гострі крайки, заусениці і шорсткість на поверхні інструменту, устаткування, інвентарю, товарів і тари; хімічні фактори; фізичні перевантаження).

1.5 Працівник повинен бути забезпечений засобами індивідуального захисту, а при контакті з харчовими продуктами також і санітарним одягом.  Норми безкоштовної видачі, що рекомендуються, спеціального одягу, спеціального взуття й інших засобів індивідуального захисту: На навантаженні й вивантаженні

·  комбінезон бавовняний з каптуром з пилонепроникної тканини ДСТ 12.4.100-80, ДСТ 12.4.099-80 – на 12 місяців;

·  рукавиці брезентові ДСТ 12.4.010-75 – на 1 місяць;

·  респіратор ДСТ 12.4.028-76 – до зносу;

·  окуляри захисні ДСТ 12.4.013-85Е – до зносу;

·  черевики – на 12 місяців.

1.6 Для забезпечення пожежної і вибухової безпечності необхідно:

·  дотримувати правила прийому, збереження і відпустки вибухонебезпечних вантажів;

·  щодня перевіряти справність тари, у якій зберігаються лакофарбові матеріали і горючі рідини, виявлену течу усунути або замінити тару;

·  стежити за наявністю захисних плафонів на електролампах.

1.7 Для попередження і запобігання шлунково-кишкових, паразитарних і інших захворювань при контакті з харчовими продуктами працівник зобов'язаний: коротко стригти нігті; ретельно мити руки з милом перед початком роботи, після кожної перерви в роботі і зіткнення з забрудненими предметами, а також після відвідування туалету (бажано дезинфікуючим).

2. Вимоги безпеки перед початком роботи.

2.1 Підготувати робочу зону для безпечної роботи:

·  звільнити шляхи переміщення вантажу і місце його укладання від сторонніх предметів;

·  укласти на шляху переміщення вантажу тверде покриття або настили шириною 1,5 м: на м'якому ґрунті або нерівній поверхні, на рівні головки рейки при переміщенні вантажу через рейкові шляхи, в інших аналогічних ситуаціях;

·  перевірити достатність освітлення проходів і місць складування, при необхідності зажадати освітлення місць навантаження, вивантаження і переміщення вантажів;

·  позначити на площадці для укладання вантажів границі штабелів, проходів і проїздів між ними;

·  у холодний час року очистити від снігу, посипати піском, шлаком або іншими проти ковзними матеріалами покриті льодом ухили й інші ділянки проходів, проїздів і вантажно-розвантажувальних площадок;

·  перевірити стан підлог (відсутність щілин, вибоїв, набитих планок).

2.2 Перевірити зовнішнім оглядом справність вантажозахватних пристроїв і наявність на них клейм або бирок з позначенням номера, дати іспиту і вантажопідйомності.

2.3 Перевірити наявність і справність огороджень, гальмових колодок, відбійного бруса і т. д.

2.4 Перевірити справність і роботу:

·  підйомно-зрівняльних площадок, піднімальних платформ гідравлічних візків і іншого устаткування;

·  кінцевих вимикачів, що обмежують рух механізмів;

·  кнопок керування («Пуск», «Стоп») і аварійних.

3. Вимоги безпеки під час роботи.

3.1 Переміщення, навантаження і вивантаження вантажу робити з урахуванням його категорії і ступеня небезпеки.

3.2 При виконанні вантажно-розвантажувальних робіт і укладанні вантажу на автомобіль необхідно:

·  при подачі автомобіля до місця навантаження (вивантаження) відійти в безпечне місце;

·  підкласти під колеса автомобіля, що стоїть, упори (башмаки). Автомобіль, поставлений під навантаження (вивантаження), повинний бути надійно загальмований ;

·  під час вивантаження автомобіля-самоскида не перебувати в його кузові або на підніжці;

·  очищати кузов автомобіля-самоскида від залишків сипучих або грузлих вантажів шкребками або лопатами з довгими рукоятками, знаходячись на землі;

·  перед відкриванням бортів автомобіля переконається в безпечному розташування вантажу в кузові;

·  відкривати і закривати борти під контролем водія автомобіля одночасно двом працівникам, що знаходяться з боків борта, що відкривається;

·  відкривати для вивантаження стиснутих і зріджених газів у балонах той борт автомобіля, убік якого балони лежать башмаками;

·  вивантаження вантажів, що дозволяється скидати, робити на естакаді, обгородженої з боків запобіжними брусами;

·  сипучі вантажі, що порошать, вивантажувати в лари й інші закриті ємності, що охороняють їх від розпилення;

·  вантажити і вивантажувати навалом вапно й інші їдкі речовини, що порошать, тільки механізованим способом, що виключає забруднення повітря робочої зони;

·  спуск і підйом кадко-бочкових вантажів робити по слугам або покатам. Бочки з легкозаймистими й горючими рідинами вантажити (вивантажувати) по дерев'яних слугах або інших безпечних пристосуваннях;

·  вивантажувати штучні довгомірні вантажі (колоди, дошки й ін.) за допомогою міцних канатів не менш чим двом працівникам, застосовуючи при цьому страховку вантажу канатами;

·  колоди і пиломатеріали не дозволяється вантажити вище стійок, так само розміщати довгомірний вантаж по діагоналі в кузові, залишаючи виступаючі за бічні габарити автомобіля кінці і загороджувати вантажем двері кабіни водія;

·  під час перевезення вантажів (дошки, колоди) довжиною більш 6 м надійно кріпити їх до причепа, при одночасному перевезенні довгомірних вантажів різної довжини більш короткі розташовувати зверху;

·  при навантаженні навалом вантаж розташовувати рівномірно по всій площі кузова, він не повинен підніматися над бортами;

·  шухляди, бочки й інший штучний вантаж укладати щільно, без проміжків, щоб при русі він не міг переміщатися по кузову. Бочки з рідким вантажем установлювати пробкою нагору;

·  скляну тару з рідинами укладати тільки стоячи, кожне місце вантажу окремо повинне бути добре укріплене в кузові, щоб під час руху вантаж не міг переміститися або перекинутися;

·  кожне місце вантажу з агресивною рідиною надійно зміцнити в кузові, попередньо переконавшись в тім, що скляна тара знаходиться в дерев'яних або плетених кошиках з перекладкою стружкою;

·  штучні вантажі, що піднімаються над бортом кузова, необхідно пригрузити міцними канатами (ув'язування вантажу металевими канатами або дротом не допускається). Висота вантажу не повинна перевищувати висоту проїздів під мостами й шляхопроводами, арками, загальна висота від поверхні дороги до верху вантажу не повинна бути більш 3,8 м;

3.3 Припинити роботи при:

·  виявленні невідповідності тари установленим вимогам, а так само відсутності на ній чіткого маркування або ярликів;

·  якщо не прийняті заходи для створення безпечних умов проведення робіт.

3.4 Дештабилювання вантажів повинне виконуватися тільки зверху вниз.

3.5 Для запобігання аварійних ситуацій і травматизму:

·  знати і застосовувати умовну сигналізацію при навантаженні і вивантаженні вантажів підйомно-транспортними механізмами;

·  при завантаженні (вивантаженні) холодильних камер дотримувати запобіжного заходу, що виключають можливість випадкової ізоляції в них працівників;

Працівникам забороняється:

·  знаходитися і робити роботи під піднятим вантажем, на шляхах руху транспорту;

·  розвантажувати вантаж у місцях для цього не пристосованих (на тимчасові перекриття, безпосередньо на трубопроводи, електричні кабелі, на рейкові шляхи і між шляхами, впритул до заборів і стін різних споруджень і устроїв).

3.6 Не знаходиться на небезпечній відстані від автомобілів, що маневрують, у зоні дії піднімального крана, усередині автомашини при розвантаженні (навантаженні).

3.7 Вживати заходів до усунення вибоїв, що з'явилися в час роботи, щілин і інших несправностей підлог у проходах і проїздах.

3.8 Не допускати перевищення швидкості транспорту на території складу понад 5 км/год.

3.9 Стежити за справністю стелажів, не допускати їхнього перевантаження.

3.10 У випадку виявлення неправильно складеного штабеля вжити заходів до його розбирання й укладання знову з усуненням заміченого недоліку.

3.11 При складуванні бочок, покладених «лежачи», не допускати використання як опорну стінку сусідні штабелі.

3.12 Вимагати, щоб роботи на висоті 1,5 м провадилися з використанням справних драбин і сход, що мають пристосування від ковзання. Не допускати використання замість драбини (сходів) випадкових підставок. Стежити, щоб роботи не провадилися з верхньої сходинки драбини (сходів).

3.13 Стежити за наявністю на тарі бирок і наклейок з точним найменуванням небезпечних і шкідливих товарів.

3.14 Укривати вантажі, що порошать, брезентом, рогожею або іншими матеріалами.

3.15 Попереджати людей, що поруч знаходяться, про майбутній пуск устаткування.

4. Вимоги безпеки по закінченні роботи.

4.1 Перевірити протипожежний стан складу.

4.2 Переконатися в тім, що вантажно-розвантажувальні механізми встановлені на місця, відведені для їхнього збереження.

4.3 Закрити завантажувальні люки, прорізи, замкнути їх на замок зсередини приміщення.

5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях

При виникненні загоряння в робочій зоні, електроустановці або небезпеці поразки навколишніх електричним струмом у результаті обриву кабелю (проводу) чи замикання необхідно знеструмити установку, взяти участь у гасінні пожежі і сповістити про це бригадиру або керівнику робіт. Полум'я варто гасити вуглекислотними вогнегасниками, азбестовими покривалами й піском.

Розробив __________________________

УЗГОДЖЕНО:

 Начальник 
 служби охорони праці _______________ 

 Начальник
 юридичного відділу __________________