Пам’ятка працівникові державного пожежного нагляду (частина 2)

Пам’ятка працівникові державного пожежного нагляду (частина 2)

4. НАСЛІДКИ ПОЖЕЖІ

23. Виявлено загиблих на місці пожежі

У кодовій частині позиції 23 (до коми) проставляється загальна кількість загиблих, виявлених на місці пожежі, незалежно від причини смерті, а після коми – з них дітей та підлітків віком до 16 років.

24. Загинуло внаслідок пожежі

У текстовій частині позиції 24 вказується прізвище, ім’я та по батькові загиблих, смерть яких має прямий причинний зв’язок з пожежею (від телесних ушкоджень, травм, що отримані внаслідок впливу небезпечних факторів пожежі, а також вторинних проявів небезпечних факторів пожежі), встановлений за результатами судово-медичного або лікарського дослідження. У кодовій частині (до коми) проставляється загальна кількість загиблих внаслідок пожежі, а після коми – з них дітей та підлітків віком до 16 років.

25, 26. Вік загиблих. Стать загиблих

У позиції 25 вказується вік загиблих внаслідок пожежі. При загибелі більше 5 (п¢яти) осіб складається додаткова картка. У позиції 26 вказується стать загиблих внаслідок пожежі.

27. Соціальний стан загиблих

У текстовій і кодовій частинах позиції 27 картки записується відповідний код соціального стану загиблих внаслідок пожежі згідно з табл. 10.

Таблиця 10

П/п

Соціальний стан

Код

1

Робітник

1

2

Член КСГП, КСП, селянської спілки, фермер

2

3

Службовець

3

4

Військовослужбовець, співробітник МВС, МНС, СБУ та інших силових структур

4

5

Пенсіонер

5

6

Домогосподарка

6

7

Студент

7

8

Дитина дошкільного віку

8

9

Дитина молодшого шкільного віку

9

10

Дитина середнього та старшого шкільного віку

10

11

Без певного роду занять (безробітний)

11

12

Спецконтингент

12

13

Не встановлений

13

28. Травмовано осіб

У позиції 28 (до коми) проставляється загальна кількість травмованих людей, а після коми – з них дітей та підлітків віком до 16 років.

29. Умови, що спричинили загибель (травмування) людей

У текстовій частині позиції 29 картки записуються основні умови (до трьох), що спричинили загибель (травмування) людей, а в кодовій частині проставляється код згідно з табл. 11.

Таблиця 11

П/п

Умови, що спричинили загибель

( травмування ) людей

Код

1

Стан алкогольного (наркотичного) сп'яніння

01

2

Залишення дітей без догляду

02

3

Хвороба

03

4

Стан сну

04

5

Інтенсивне розповсюдження вогню, висока температура

05

6

Паніка

06

7

Невідповідність шляхів евакуації протипожежним нормам

07

8

Помилкові дії при евакуації

08

9

Літній вік

10

10

Інвалідність

11

11

Обвал конструкцій будівлі

12

12

Падіння з висоти

13

13

Ураження електричним струмом

14

14

Неправильні дії потерпілого при спробі ліквідації пожежі

15

15

Отруєння токсичними продуктами

16

16

Опіки

17

17

Інші

09

30, 31. Збиток від пожежі прямий. Збиток від пожежі побічний

У позиції 30 записується прямий, а у позиції 31 – побічний збиток від пожежі, у кодових частинах проставляються їх відповідні значення. І прямий, і побічний збитки обчислюються в Тисячах гривень.

Облік збитків, завданих пожежами, ведеться на підставі довідок про завдані збитки, складених відповідно до документів бухгалтерського обліку, а також відомостей страхових організацій, витягів з рішень судових органів, документів чи письмових заяв власників особистого майна.

Відповідальність за достовірність відомостей про збитки несуть особи, що підписали відповідні документи.

Дані про прямі та побічні збитки подаються до У(В)ДПО після їх визначення в термін, передбачений в п. 2 цієї Інструкції.

32 – 39. Знищено та пошкоджено

У позиціях 32—39 записується кількість знищених і по­шкоджених будівель (од.), автотракторної та іншої техніки (од.), зернових та технічних культур (т), хліба на корені та у валках (га), кормів (т), тварин (голів), птиці (шт.), а також додаткова інформація, яка не ввійшла до переліку, щодо знищеного чи пошкодженого в результаті пожежі майна.

Знищеними вважаються будівлі та споруди, які повністю згоріли або втратили в результаті пожежі 75 і більше відсотків своєї вартості.

Автомобілі, трактори, комбайни та інші рухомі агрегати, а також виробниче устаткування враховуються як знищені, якщо вони приведені пожежею в непридатний для відновлення стан.

Автомобілі, трактори, комбайни та інші рухомі агрегати, а також виробниче устаткування, які після пожежі вимагають поточного або капітального ремонту, вважаються пошкодженими.

5. ВРЯТОВАНО

У позиціях 40-47 вказується кількість врятованих під час пожежі людей, у т. ч. дітей та підлітків віком до 16 років, тварин (голів), птиці (шт.), будівель, споруд (од.), автотракторної та іншої техніки (од.), зернових та технічних культур (т), хліба на корені та у валках (га), кормів (т), додаткова інформація, яка не ввійшла до переліку, щодо врятованого внаслідок пожежі майна.

Врятованими під час пожежі вважаються особи, яким була подана допомога під час евакуації з об'єкта пожежі.

У позиції 48 вказуються цінності, врятовані при гасінні пожежі, які не включають позицій 40-47.

У позиції 49 записується сума врятованих при гасінні пожежі матеріальних цінностей в Тисячах гривень.

Основні фонди, будівлі та інше майно підприємств, установ, закладів, організацій і громадян вважаються врятованими, якщо вони були в зоні горіння або в зоні можливого розповсюдження пожежі і після її ліквідації можуть бути використані за призначенням.

6. РОЗВИТОК ТА ГАСІННЯ ПОЖЕЖІ

У позиціях 50 – 54 записується відповідно час повідомлення про пожежу, час прибуття першого пожежного підрозділу, час локалізації, а також час і дата ліквідації пожежі.

Час прибуття першого пожежного підрозділу вказується незалежно від відомчої приналежності останнього. Якщо пожежний підрозділ не прибув або прибув після ліквідації пожежі, то в картці дане поле не заповнюється.

У позиції 55 вказуються коди основних умов або факторів (до трьох), що ускладнювали гасіння пожежі, згідно з табл.12.

Таблиця 12

П/п

Умови, що сприяли розповсюдженню та ускладнювали гасіння пожежі

Код

1

Пізній час виявлення пожежі (більше 10 хв.)

11

2

Несправність автоматичної пожежної сигналізації

12

3

Пізній час повідомлення про пожежу (більше 5 хв.)

13

4

Відсутність (несправність) телефонного зв’язку

14

5

Відсутність первинних засобів пожежегасіння

15

6

Несправність первинних засобів пожежегасіння

16

7

Гасіння без виклику пожежної охорони

17

8

Несправність системи автоматичного пожежегасіння

18

9

Незадовільний стан доріг

19

10

Велика відстань до місця пожежі (5-15 км)

20

11

Велика відстань до місця пожежі (15-30 км)

21

12

Велика відстань до місця пожежі (30-50 км)

22

13

Велика відстань до місця пожежі (понад 50 км)

23

14

Несприятливі метеорологічні умови

24

15

Похибки керівника гасіння пожежі

25

16

Нестача сил та засобів для гасіння пожежі

26

17

Відсутність вододжерел

27

18

Віддаленість вододжерел

28

19

Неможливість використання зовнішніх вододжерел

29

20

Несправність внутрішнього протипожежного водопроводу

30

21

Несправність (відмова) пожежної техніки в дорозі до місця пожежі

31

22

Несправність (відмова) пожежної техніки на місці пожежі

32

23

Низька боєздатність пожежних підрозділів

33

24

Незадовільний протипожежний стан об¢єкта

34

25

Відсутність ГДЗС

35

26

Невикористання ГДЗС

36

27

Невикористання тактичних можливостей бойових розрахунків

37

28

Невжиття заходів, спрямованих на захист матеріальних цінностей

38

29

Вибухи газових балонів, ємностей з ЛЗР, технологічних приладів

39

30

Інші

40

7. СИЛИ ТА ЗАСОБИ

У кодовому полі позиції 56 вказуються коди учасників гасіння пожежі (до трьох) згідно з табл.13.

Таблиця 13

П/п

Учасники гасіння пожежі

Код

1

Працівники ДПО

1

2

Працівники ППО

2

3

Працівники відомчої пожежної охорони

3

4

Члени СПК, ПСО

4

5

Члени ДПД

5

6

Особовий склад військових (воєнізованих) формувань

6

7

Населення, працівники підприємств, установ, організацій, закладів

7

8

Відомості про пожежу (загоряння), отримані із заяв громадян, від підприємств, організацій, закладів, страхових компаній, медичних закладів та інших джерел

8

У позиції 57 вказується кількість особового складу для кожного з основних учасників гасіння пожежі, вказаних в п.56.

У позиції 58 вказуються коди основних видів техніки (до п¢яти), що використовувалась під час гасіння пожежі згідно з табл.14. Кількість техніки проставляється у відповідних кодових полях позиції 59.

Таблиця 14

П/п

Пожежна техніка

Код

1

Пожежна автоцистерна

11

2

Пожежний автонасос

12

3

Пожежна насосна станція

13

4

Пожежний насосно- рукавний автомобіль

14

5

Пожежний автомобіль порошкового гасіння

15

6

Пожежний автомобіль комбінованого гасіння

16

7

Пожежний аеродромний автомобіль

17

8

Пожежний автомобіль газоводяного гасіння

18

9

Пожежний поїзд

19

10

Пожежне судно

20

11

Пожежний гелікоптер

21

12

Пожежна автодрабина

22

13

Пожежний колінчастий підйомник

23

14

Пожежний автомобіль технічної служби

24

15

Пожежний автомобіль димовидалення

25

16

Пожежний газодимозахисний автомобіль

26

17

Пожежний автомобіль зв’язку та освітлення

27

18

Штабний пожежний автомобіль

28

19

Пожежна мотопомпа

29

20

Техніка, пристосована та переобладнана для гасіння пожеж

30

21

Інші непристосовані для гасіння пожеж машини та обладнання

31

22

Рукавний пожежний автомобіль

32

23

Пожежна автолабораторія

33

24

Пожежний автомобіль газового гасіння

34

25

Пожежний автомобіль водопінного гасіння

35

26

Пожежний автомобіль пінно-порошкового гасіння

36

27

Пожежний водозахисний автомобіль

37

28

Пожежний димосос

38

29

Пожежний літак

39

30

Пожежний насос

40

31

Пожежний трактор

41

32

Аварійно- рятувальний автомобіль

42

33

Автопінопідйомник

43

34

Автомобіль швидкого реагування

44

У позиції 60 вказуються коди пожежних стволів (до трьох), що подавались для гасіння пожежі, згідно з табл.15. Кількість стволів проставляється у відповідних кодових полях позиції 61.

Таблиця 15

П/п

Пожежні стволи

Код

1

Ствол А

1

2

Ствол Б

2

3

Лафетний

3

4

Пінний

4

5

Порошковий

5

6

Водопінний

6

7

Ствол високого тиску

7

8

Інші стволи

8

У позиції 62 вказуються коди основних видів вогнегасних засобів (до трьох), що використовувались для гасіння пожежі, згідно з табл.16.

Таблиця 16

П/п

Вогнегасні речовини

Код

1

Вода:

-компактна та розпилена

11

2

- зі змочувачем

12

3

Повітряно - механічна піна:

- низької кратності (до 20)

13

4

- середньої кратності (20-200)

14

5

- високої кратності (понад 200)

15

6

Газові

16

7

Порошкові

17

8

Газоаерозольні

18

9

Інші вогнегасильні речовини

19

У позиції 63 вказуються коди первинних засобів пожежогасіння (до трьох), що використовувались для гасіння пожежі, згідно з табл.17.

Таблиця 17

П/п

Первинні засоби пожежогасіння

Код

1

Вода, що подається підручними засобами

11

2

Вода від внутрішнього водопроводу

12

3

Вогнегасники:

- пінні

13

4

- вулекислотні

14

5

- хладонові

15

6

- порошкові

16

7

- газоаерозольні

17

8

- інші

18

9

Покривало пожежне (кошма)

19

10

Пісок

20

11

Інші

21

12

Не використовувалися

22

13

Ізолюючі протигази

23


У позиції 64 вказуються коди джерел водопостачання, що використовувались при гасінні пожежі, згідно з табл.18.

Таблиця 18

П/п

Джерела водопостачання

Код

1

Водоймище штучне

1

2

Водоймище природне

2

3

Зовнішній протипожежний водопровід

3

4

Внутрішній протипожежний водопровід

4

5

Інші

5

6

Господарчо-питний водопровід

6

7

Господарчо-питний та протипожежний водопровід

7

8

Без встановлення на вододжерело

8

У першому кодовому полі позиції 65 вказується код першого, а в наступному полі – код останнього керівника гасіння пожежі, згідно з табл.19.

Таблиця 19

П/п

Керівник гасіння пожежі

Код

1

Командир відділення ДПО

11

2

Командир відділення ППО

12

3

Начальник караулу ДПО

13

4

Начальник караулу ППО

14

5

Начальник (заступник начальника) частини ДПО

15

6

Начальник (заступник начальника) частини ППО

16

7

Оперативний черговий штабу пожежогасіння У(В)ДПО

17

8

Начальник відділу (відділення) У(В)ДПО

18

9

Заступник начальника У(В)ДПО

19

10

Начальник У(В)ДПО

20

11

Начальник відділу (відділення) ГУДПО

21

12

Заступник начальника ГУДПО

22

13

Начальник ГУДПО

23

8. ДІЗНАННЯ ТА ВЖИТІ ЗАХОДИ

66. Виїзд на місце пожежі

У текстовій позиції 66 підкреслюється склад груп, які виїжджали на місце пожежі, а в кодовій частині проставляються їх відповідні коди.

67. Розслідування (дізнання) здійснює співробітник

У текстовій частині позиції 67 вказується код співробітника органу, що веде розслідування (дізнання) за фактом пожежі, а в кодовій частині проставляється відповідний код.

68. Причина пожежі

У текстовій частині позиції 68 записується причина пожежі, а в кодовій частині проставляється її код відповідно до табл. 20.

Таблиця 20

Причина пожежі

Код

1.

Підпал

01

2.

Несправність виробничого обладнання, порушення технологічного процесу виробництва:

-

Недоліки конструкції, виготовлення і монтажу виробничого обладнання

02

-

Порушення технологічного регламенту

03

-

Електростатичний розряд

04

-

Руйнування рухомих вузлів та деталей, потрапляння в рухомі механізми чужорідних деталей

05

-

Несправність системи охолодження апаратів, тертя поверхонь

06

-

Несправність, відсутність іскрогасячого обладнання

07

-

Інші несправності виробничого обладнання

08

3.

Порушення правил обладнання та експлуатації електроустановок


-

Недолік конструкції та виробництва електроустановок

9

-

Порушення правил монтажу електроустановок та електромереж

10

-

Порушення правил технічної експлуатації електроустановок

11

-

Порушення правил ПБ при екплуатації електропобутових приладів

12

4.

Порушення правил ПБ при проведенні електрогазозварювальних робіт

13

5.

Вибух

14

6.

Самозаймання речей та матеріалів

15

7.

Порушення правил обладнання і експлуатації печей

-

Неправильне влаштування та несправність нагрівальних печей та димарів

16

-

Порушення правил ПБ при експлуатації печей

17

8.

Порушення правил обладнання й експлуатації теплогенеруючих агрегатів та установок

-

Недолік конструкції та виробництва теплогенеруючих агрегатів та обладнання

18

-

Порушення правил монтажу теплогенеруючих агрегатів та обладнання

19

-

Порушення правил пожежної безпеки при експлуатації теплогенеруючих агрегатів та обладнання

20

9.

Порушення правил експлуатації побутових газових, гасових та інших виробів

21

10.

Необережне поводження з вогнем


-

Необережність під час куріння

22

-

Необережність при проведенні вогневих робіт (відігрівання труб, двигунів та іншого обладнання)

23

-

Інша причина необережного поводження з вогнем

24

11.

Пустощі дітей з вогнем

25

12.

Грозовий розряд

26

13.

Невстановлена причина

27

14

Занос джерела запалювання іззовні

28

15.

Інші причини

29

69. Особа, винна у виникненні пожежі

Якщо встановлена особа, яка винна у виникненні пожежі, то в текстовій частині позиції 70 вказується її прізвище, ім'я та по батькові, а в кодовій частині проставляються коди, що характеризують винну особу, відповідно до табл. 21,22.

Таблиця 21

П/п

Особа, винна у виникненні пожежі

Код

1

Робітник

01

2

Працівник КСГП, КСП, селянської спілки, фермер

02

3

Службовець

03

4

Військовослужбовець, співробітник МВС, МНС, СБУ та інших силових структур

04

5

Пенсіонер

05

6

Керівник об’єкта

06

7

Студент, учень

07

8

Домогосподарка

08

9

Інвалід

09

10

Дитина дошкільного віку

10

11

Дитина молодшого шкільного віку

11

12

Дитина середнього і старшого шкільного віку

12

13

Душевнохворий, розумово відсталий

13

14

Особа без певного роду занять (безробітний)

14

15

Особа, що знаходиться в місцях позбавлення волі

15

16

Іноземець

16

17

Працівник торгівлі

17

18

Підприємець

18

19

Інша винна особа

19

20

Винуватець не встановлений

20

Таблиця 22

П/п

Відношення особи, винної у виникненні пожежі, до об’єкта пожежі

Код

1

Власник (керівник) об¢єкта

01

2

Квартиронаймач, власник квартири

02

3

Знайомий, родич

03

4

Особа, що мешкає тимчасово

04

5

Працівник підприємства, організації, закладу

05

6

Відряджений

06

7

Відпочиваючий

07

8

Стороння особа

08

9

Орендар, наймач

09

70. Стан особи, винної у виникненні пожежі

Вказується стан особи, винної у виникненні пожежі. Якщо особа була в стані алкогольного (наркотичного) сп'яніння, то в кодовому полі проставляється - 1, якщо душевнохвора – 2, у текстовій частині підкреслюється відповідна позиція. Якщо особа, винна у виникненні пожежі, не була в стані алкогольного (наркотичного) сп'яніння або душевнохворою, п.70 не заповнюється.

71. Вік особи, винної у виникненні пожежі

У текстовій частині та в кодовому полі позиції 71 проставляється вік особи, винної у виникненні пожежі (вказується повна кількість років).

72. Результат розслідування (дізнання)

У текстовій частині позиції 72 підкреслюється результат розслідування (дізнання), а в кодовій частині проставляється відповідний код.

73 –75. Дані про результати розслідування (дізнання)

У текстових і кодових частинах позицій 73-75 відповідно записуються: стаття і пункт КПК (КК) України, за якими відмовлено в порушенні кримінальної справи (ПКС) або порушено кримінальну справу, дата прийняття рішення за результатами розслідування (дізнання), номер постанови про відмову в ПКС.

76. Вжиті заходи за фактом пожежі

У позиції 76 у текстовій частині підкреслюються вжиті заходи за фактом пожежі, а в кодовій частині проставляється відповідний код. Якщо заходи не вживались, то позиція 76 не заповнюється.

9. ХІД РОЗСЛІДУВАННЯ КРИМІНАЛЬНОЇ СПРАВИ

У позиції 77 Вказується, на якому етапі знаходиться розслідування кримінальної справи.

У позиції 78 у текстовій частині записується рішення суду в кримі­нальній справі, а в кодовому полі вказується код, що відповідає цьому рішенню.

Усі вищеперелічені відомості вказуються за станом на день складання картки. Якщо до часу відправлення Картки розслідування щодо пожежі не закінчено, то до остаточного прийняття рішення у ньому необхідно щомісяця, до 25 числа, інформувати У(В)ДПО про хід розслідування.

79. Дата надходження картки до У(В)ДПО

У позиції 79 співробітником У(В)ДПО проставляється дата надходження картки обліку пожежі до апарату.

ІНСТРУКЦІЯ
з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення

(затверджена наказом Міністерства внутрішніх справ України
від 22 лютого 2001 р. N 185 та зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
26 березня 2001 р. за N 272/5463)

1. Загальні положення

1.1. Порядок провадження у справах про адміністративні порушення визначається законодавством України про адміністративні правопорушення, Кодексом України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП) та цією Інструкцією.

1.2. Інструкція передбачає порядок оформлення матеріалів, які застосовуються при адміністративному провадженні, а також роз'яснює порядок їх обліку.

2. Оформлення матеріалів про адміністративне правопорушення

2.1. При вчиненні громадянами правопорушення уповноважені на те посадові особи органів внутрішніх справ згідно зі статтями 254, 255 КУпАП складають протокол про адміністративне правопорушення (далі - протокол) (додаток 1).

2.2. Складати протоколи про адміністративні правопорушення мають право уповноважені на це посадові особи територіальних і транспортних органів та підрозділів внутрішніх справ, які мають спеціальні звання.

2.3. Усі реквізити протоколу заповнюються розбірливим почерком, українською мовою.

2.4. Не допускається закреслення чи виправлення відомостей, що заносяться до протоколу, а також внесення додаткових записів після того, як протокол підписаний особою, відносно якої він складений.

2.5. Якщо правопорушення вчинено кількома особами, то протокол про адміністративне правопорушення складається на кожну особу окремо.

2.6. При складанні протоколу вказується частина статті та стаття КУпАП згідно з якою наступає адміністративна відповідальність за вчинені протиправні дії.

Зазначається число, місяць і рік складання протоколу, а також назва населеного пункту, де він складений.

Указується посада, повне найменування органу внутрішніх справ, спеціальне звання, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка склала протокол.

У розділі відомостей про особу, яка вчинила правопорушення, зазначається:

- пункт 1 - повністю (без скорочень) її прізвище, ім'я та по батькові;

- пункт 2 - число, місяць і рік народження, а також повна адреса місця народження;

- пункт 3 - громадянство;

- пункт 4 - найменування підприємства, установи, організації, де працює або навчається особа, та її посада. Якщо особа, яка вчинила правопорушення, не працює, то про це робиться відмітка у пункті 4;

- пункт 5 - середньомісячний заробіток або інші доходи особи, яка вчинила правопорушення;

- пункт 6 - кількість осіб, які знаходяться на її утриманні, включаючи неповнолітніх дітей та інші категорії осіб, які не отримують пенсії, не мають власних доходів тощо;

- пункт 7 - фактичне місце проживання особи на час вчинення правопорушення;

- пункт 8 - місце прописки згідно з паспортними даними чи даними адресного бюро;

- якщо особа притягується до адміністративної відповідальності повторно протягом року, у пункті 9 - число, місяць і рік скоєння попереднього правопорушення, повна назва органу внутрішніх справ, яким особа притягалася до адміністративної відповідальності, стаття КУпАП, вид адміністративного стягнення: попередження, штраф (на яку суму), адміністративний арешт (кількість діб) тощо;

- пункт 10 - серія, номер паспорта, дата видачі й найменування органу внутрішніх справ, що його видав; серія, номер іншого документа, що посвідчує особу, яка вчинила правопорушення (службове чи пенсійне посвідчення, студентський квиток і т. д.), дата видачі й найменування підприємства, установи, організації, що його видали, або номер оператора, який здійснював перевірку особи за картотекою адресного бюро.

При викладенні обставин правопорушення вказується число, місяць, рік, час його скоєння, суть правопорушення, які саме протиправні дії вчинила особа, яка притягається до адміністративної відповідальності.

У випадках, передбачених КУпАП, до протоколу вносяться прізвища, ім'я та по батькові двох свідків правопорушення, адреси їх місця проживання, а також ставляться підписи свідків.

Якщо в результаті вчинення адміністративного правопорушення заподіяно майнову шкоду громадянинові, підприємству, установі чи організації, то в протоколі зазначається прізвище, ім'я та по батькові потерпілого, адреса місця його проживання або назва підприємства, установи, організації, їх місцезнаходження, ставиться підпис потерпілого або представника підприємства, установи, організації і вказується розмір заподіяної правопорушенням матеріальної шкоди.

Особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз'яснюються її права та обов'язки, передбачені ст. 268 КУпАП, а також повідомляється про час та місце розгляду адміністративної справи. На знак обізнаності з вищевказаним особа ставить у протоколі свій підпис, а у разі відмови ставити підпис, про це робиться відповідна відмітка.

Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, дає письмове пояснення по суті скоєного правопорушення, яке записується в протокол, і ставить свій підпис, а також може робити заяви і клопотати по суті складання протоколу та розгляду справи (у разі відмови від пояснення або підписання протоколу про це робиться запис посадової особи, яка склала протокол, що підтверджується підписами свідків).

Посадова особа, яка розглядає протокол, виносить рішення про задоволення чи відхилення заяви або клопотання, про що робиться відповідний запис у протоколі.

У випадках, коли в особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, вилучалися документи або речі, що мають значення для розгляду адміністративної справи і прийняття об'єктивного рішення, у протоколі робиться відповідний запис із зазначенням того, які саме документи або речі долучаються до протоколу.

Протокол підписується посадовою особою, яка його склала.

2.7. До протоколу долучаються матеріали, що підтверджують факт вчинення адміністративного правопорушення (рапорти посадових осіб, заяви, пояснення правопорушників, потерпілих, свідків правопорушення, протоколи виявлення, знищення тощо).

Кожний документ має свої реквізити (дату, адресу, назву, підпис, штампи, печатки тощо) і повинен відповідати своєму призначенню, містити достовірну інформацію, відповідати вимогам законодавства.

2.8. Органи внутрішніх справ розглядають справи про адміністративні правопорушення згідно зі ст. 222 КУпАП.

2.9. Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) відповідно до ст. 283 КУпАП виносить постанову за справою про адміністративне правопорушення (далі - постанова) (додаток 2).

2.10. Усі реквізити постанови заповнюються розбірливим почерком, українською мовою. Не допускається закреслення чи виправлення відомостей, що заносяться до постанови, а також внесення додаткових записів після того, як постанова підписана особою, відносно якої вона винесена.

2.11. У постанові обов'язково проставляється число, місяць, рік і місце її винесення. Указується посада, найменування органу внутрішніх справ, звання, прізвище та ініціали посадової особи, яка розглядала матеріали адміністративної справи і винесла постанову.

У розділі про відомості стосовно особи, яка вчинила правопорушення, зазначається повністю (без скорочень) її прізвище, ім'я та по батькові, число, місяць і рік народження, а також адреса місця народження, фактичне місце проживання особи на час вчинення правопорушення, місце прописки згідно з паспортними даними чи даними адресного бюро, найменування підприємства, установи, організації, де вона працює або навчається, і посада; указується документ, який засвідчує особу.

У розділі "ВСТАНОВИВ" вказується число, місяць, рік, час скоєння адміністративного правопорушення, прізвище та ініціали особи, яка його вчинила, викладаються обставини і суть скоєного правопорушення, установлені при розгляді матеріалів адміністративної справи. Зазначається стаття КУпАП, яка передбачає відповідальність за дане адміністративне правопорушення.

У розділі "ПОСТАНОВИВ" посадова особа, яка розглядала матеріали адміністративної справи, виносить постанову про накладення адміністративного стягнення (попередження, штраф із зазначенням суми, направлення матеріалів на розгляд суду, адміністративної комісії тощо), застосування заходів впливу, передбачених статтею 24-1 КУпАП, або закриття справи, про що робиться відповідний запис.

Після розгляду справи про адміністративне правопорушення залежно від результатів її розгляду посадова особа, яка розглядала матеріали адміністративної справи і виносила постанову, приймає рішення щодо вилучених документів чи речей, про їх конфіскацію в установленому порядку, повернення власнику або знищення, про що робиться запис у постанові.

Постанова підписується посадовою особою, яка її винесла.

2.12. Постанова оголошується негайно після закінчення розгляду адміністративної справи. Копія постанови не пізніше трьох днів вручається або висилається особі, щодо якої цю постанову винесено.

Якщо копія постанови вручається особі, притягнутій до адміністративної відповідальності, особисто, то в постанові вказується дата її вручення і ставиться підпис правопорушника.

Копія постанови в той самий строк вручається або висилається потерпілому, батькам неповнолітніх правопорушників або особам, що їх замінюють, чи іншим зацікавленим особам на їх прохання. У постанові зазначається дата постанови і ставиться підпис особи, яка її отримала.

Якщо копія постанови висилається правопорушнику, потерпілому чи іншим зацікавленим особам поштою, то про це в постанові робиться відповідна помітка і вказується дата направлення копії постанови.

2.13. З метою припинення адміністративних правопорушень, якщо вичерпано інші заходи впливу, з метою встановлення особи, складення протоколу про адміністративне правопорушення у разі неможливості скласти його на місці вчинення правопорушення, якщо складення протоколу є обов'язковим, забезпечення своєчасного і правильного розгляду справ та виконання постанов у справах про адміністративні правопорушення допускається адміністративне затримання особи, її особистий огляд, огляд речей та вилучення речей і документів.

2.14. Протокол про адміністративне затримання (далі - протокол про адмінзатримання) (додаток 3) особи, яка вчинила правопорушення, складається відповідно до ст. 261 КУпАП.

2.15. Усі реквізити протоколу про адмінзатримання заповнюються розбірливим почерком, українською мовою. Не допускається закреслення чи виправлення відомостей, що заносяться до протоколу про адмінзатримання, а також внесення додаткових записів після того, як протокол про адмінзатримання підписаний особою, відносно якої він складений.

2.16. Протокол про адмінзатримання повинен бути пронумерований типографським способом, тобто на ньому мають проставлятися серія і номер.

2.17. У протоколі про адмінзатримання зазначається число, місяць і рік його складання, а також назва населеного пункту, де він складений. Указується посада, повне найменування органу внутрішніх справ, звання, прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, яка склала протокол про адмінзатримання.

Зазначаються відомості про особу, яка вчинила правопорушення і відносно якої провадиться адміністративне затримання, а саме: зазначається повністю (без скорочень) її прізвище, ім'я та по батькові, число, місяць і рік народження, фактичне місце проживання на час вчинення правопорушення.

Указується назва міськрайліноргану внутрішніх справ або іншого приміщення (службовий кабінет дільничного інспектора міліції, громадський пункт охорони порядку тощо), куди доставлено затриманого, адреса його місця розташування, число, місяць і рік, а також час доставляння.

Зазначається частина статті та стаття Кодексу України про адміністративні правопорушення, якою передбачена адміністративна відповідальність особи за вчинене правопорушення, а також мотиви затримання: припинення адміністративного порушення, коли вичерпано інші заходи впливу, встановлення особи, складення протоколу про адміністративне правопорушення у разі неможливості складення його на місці вчинення правопорушення, якщо складення протоколу є обов'язковим, забезпечення своєчасного і правильного розгляду справи та виконання постанови по справі про адміністративне правопорушення.

Згідно зі ст. 261 КУпАП про місцеперебування особи, затриманої за вчинення адміністративного правопорушення, на її прохання, повідомляються її родичі та адміністрація за місцем роботи або навчання, про що в протоколі про адмінзатримання робиться відповідний запис, де вказується, кому саме повідомлено і в який спосіб.

Про затримання неповнолітнього обов'язково повідомляються його батьки або особи, які їх замінюють. У протоколі про адмінзатримання зазначається час, дата повідомлення і кому саме повідомлено.

Перед поміщенням до кімнати для затриманих в адміністративному порядку або в службовому приміщенні, куди доставлено затриманого, може проводитися особистий огляд уповноваженою на те особою однієї статі із затриманим і в присутності понятих тієї самої статі.

Огляд речей, ручної поклажі, багажу, знарядь полювання і лову риби, добутої продукції, транспортних засобів та інших предметів здійснюється у присутності двох понятих і особи, у власності (володінні) якої вони знаходяться.

Про проведення особистого огляду й огляду речей згідно зі ст. 264 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення або у протоколі про адмінзатримання робиться відповідний запис, де вказуються прізвища, ім'я та по батькові та адреси місця проживання двох понятих.

Відповідно до ст. 265 КУпАП речі й документи, що є знаряддям або безпосереднім об'єктом правопорушення, виявлені під час затримання, особистого огляду або огляду речей, вилучаються посадовими особами органів внутрішніх справ, про що в протоколі про адміністративне правопорушення або у протоколі про адмінзатримання робиться запис, які саме речі, предмети, документи вилучені в затриманого, указуються їх індивідуальні ознаки, номери і т. ін., а за потреби - місця та обставини їх виявлення, якщо це має суттєве значення при розгляді адміністративної справи.

Вилучені речі й документи зберігаються до розгляду справи про адміністративне правопорушення у місцях, що їх визначають органи (посадові особи), яким надано право провадити вилучення речей і документів, а після розгляду справи, залежно від результатів її розгляду, їх у встановленому порядку конфіскують або повертають власникові, або знищують, а при оплатному вилученні речей - реалізують.

У протоколі про адмінзатримання робиться перелік предметів одягу, в який була одягнута особа під час затримання.

Крім того, у протоколі про адмінзатримання відзначається, виявлені чи ні в затриманого при особистому огляді тілесні ушкодження. Якщо так, то в протоколі про адмінзатримання зазначається, які саме (синці, подряпини, різані рани тощо), на яких частинах тіла вони розташовані. У разі, коли затриманий потребує медичної допомоги, у протоколі про адмінзатримання вказується час її надання, номер бригади швидкої медичної допомоги, прізвище та ініціали лікаря, до якого медичного закладу госпіталізовано затриманого.

При надходженні під час затримання, проведення особистого огляду, огляду речей заяв чи зауважень у протоколі про адмінзатримання робиться запис, ким вони зроблені, і викладається їх суть.

Факт проведення особистого огляду й огляду речей у протоколі про адмінзатримання засвідчується підписами уповноваженої особи, яка робила огляд, затриманої особи і понятих.

У протоколі про адмінзатримання вказується дата, час і причина звільнення затриманої особи, які речі, предмети або документи повернуто їй при звільненні, а також чи є в особи, що звільняється, претензії і які саме, що засвідчується особистим підписом цієї особи.

Протокол про адмінзатримання підписується посадовою особою, яка його склала.

3. Діловодство у справах про адміністративні правопорушення

3.1. Бланки протоколів про адміністративні правопорушення та протоколів про адміністративне затримання є документами суворого обліку і друкуються із зазначенням серії (додаток 4) і номера.

3.2. Забезпечення органів і підрозділів органів внутрішніх справ бланками та журналами, передбаченими цією Інструкцією, здійснюється ГУМВС України в АР Крим, м. Києві, Київській області, УМВС України в областях, м. Севастополі та на транспорті.

3.3. Кількісний облік видачі бланків протоколів про адміністративні правопорушення та бланків протоколів про адміністративне затримання ведеться в журналі видачі бланків протоколів про адміністративні правопорушення та бланків протоколів про адміністративне затримання (додаток 5).

3.4. Складені протягом доби протоколи про адміністративні правопорушення та протоколи про адміністративне затримання реєструються в журналі обліку матеріалів про адміністративні правопорушення та протоколів про адміністративне затримання (додаток 6).

3.5. У міськрайлінорганах журнали видачі бланків протоколів про адміністративні правопорушення та бланків протоколів про адміністративне затримання і обліку матеріалів про адміністративні правопорушення та протоколів про адміністративне затримання ведуться працівником, який за своїми функціональними обов'язками є відповідальним за стан адміністративно-штрафної практики.

3.6. Матеріали про адміністративні правопорушення і протоколи про адміністративне затримання відповідно до журналу обліку матеріалів про адміністративні правопорушення та протоколів про адміністративне затримання підшиваються до справи за порядковими номерами і зберігаються в металевих сховищах у міськрайлінвідділах внутрішніх справ за місцем прийняття рішення про накладення адміністративного стягнення. Підшиті до справи сторінки нумеруються.

3.7. Термін зберігання матеріалів про адміністративні правопорушення, журналів видачі бланків протоколів про адміністративні правопорушення та журналів обліку матеріалів про адміністративні правопорушення встановлюється чинним законодавством.

Начальник Головного
Штабу МВС України
Генерал-лейтенант міліції



В. А. Зубчук

Додаток 1
до п. 2.1 Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення

ПРОТОКОЛ _______ N _________
(серія)
ПРО АДМІНІСТРАТИВНЕ ПРАВОПОРУШЕННЯ
ЗА Ч. ______ СТ. ______ КУпАП

"___" _______________ 20__ р.

_____________________________
(найменування населеного пункту)

Я, ______________________________________________________________,
(посада, найменування органу внутрішніх справ, звання, прізвище, ім'я та по батькові особи, яка склала протокол)
_________________________________________________________________

Склав цей протокол про те, що громадянин(-ка):

1. Прізвище, ім'я та по батькові ______________________________________

2. Дата та місце народження ________________________________________

3. Громадянство _______________ 4. Місце роботи і посада _____________

5. Місячний заробіток ___________ 6. На утриманні осіб ________________

7. Місце проживання ______________________________________________

8. Місце прописки ________________________________________________

9. Чи піддавався(-лася) протягом року адміністративному стягненню _____
_________________________________________________________________
(дата, яким органом, за що, вид стягнення)

10. Особа правопорушника засвідчується _____________________________
(вказати документ, коли і ким виданий, серія, номер)
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
(дата, час, місце вчинення і суть адміністративного правопорушення)
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________.

Вчинив(-ла) правопорушення, передбачене ч. ____ ст. ____ КУпАП України

СВІДКИ ПРАВОПОРУШЕННЯ

1. ____________________, адреса __________________ підпис ___________

2. ____________________, адреса __________________ підпис ___________

ПОТЕРПІЛІ

1. ____________________, адреса __________________ підпис ___________

2. ____________________, адреса __________________ підпис ___________

Правопорушенням заподіяна матеріальна шкода _______________________
(сума в гривнях)

Гр. ________________________________________ роз'яснено його (її) права та обов'язки, передбачені ст. 268 КУпАП, і повідомлено, що розгляд адміністративної справи відбудеться "___" ________________ 20__ р.

Підпис особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ______

У присутності понятих

1. ____________________, адреса __________________ підпис ___________

2. ____________________, адреса __________________ підпис ___________

Проведено особистий огляд та огляд речей, передбачений ст. 264 КУпАП,
що були в _______________________________________________________,
(прізвище та ініціали особи, яка притягується до адміністративної відповідальності)

Та згідно зі ст. 265 КУпАП виявлені та вилучені для тимчасового зберігання
_________________________________________________________________
(вказати перелік речей, цінностей, документів, що являються знаряддям або безпосереднім об'єктом
_________________________________________________________________
правопорушення, їх індивідуальні ознаки, а за потреби - місця та обставини виявлення)
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________

Підписи понятих

1. _____________________
2. _____________________

Підпис особи, яка притягується до адміністративної відповідальності _____


ПОЯСНЕННЯ ОСОБИ, ЯКА ПРИТЯГУЄТЬСЯ
ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ

_________________________________________________________________ (у разі відмови особи, яка притягується до адмінвідповідальності, від пояснення або
_________________________________________________________________ підписання протоколу про це робиться запис посадовою особою, яка склала протокол)
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________

Підпис особи, яка притягується до адміністративної відповідальності _____

Від пояснення та підписання протоколу відмовився у присутності свідків:

Підписи свідків

1. __________________________
2. __________________________

ЗАЯВИ, КЛОПОТАННЯ

_________________________________________________________________
_________________________________________________________________

Рішення керівництва органу внутрішніх справ за заявою, клопотанням _____
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________

До протоколу додається ____________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________

Підпис посадової особи, яка склала протокол ______________________

Додаток 2
до п. 2.9 Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення


ПОСТАНОВА
ЗА СПРАВОЮ ПРО АДМІНІСТРАТИВНЕ ПРАВОПОРУШЕННЯ

"___" _______________ 20__ р.

____________________________
(найменування населеного пункту)


Я, ______________________________________________________________
(посада, найменування органу внутрішніх справ, звання, прізвище, ініціали особи, яка винесла постанову)
_________________________________________________________________,

Розглянувши матеріали адміністративної справи відносно гр. _____________
_________________________________________________________________,

Число, місяць і рік народження ______________________________________,

Місце народження ________________________________________________,

Місце проживання ________________________________________________,

Місце роботи та посада ____________________________________________,

Документ, який засвідчує особу _____________________________________.
(указати документ, коли і ким виданий, серію, номер)

УСТАНОВИВ

_________________________________________________________________ (викласти суть та обставини правопорушення, установлені при розгляді справи)
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________

Враховуючи, що гр. ___________________ скоїв(-ла) адміністративне правопорушення, передбачене ч. _____ ст. ____ Кодексу України про адміністративні правопорушення,

ПОСТАНОВИВ

_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________

Рішення, винесене щодо вилучених документів, речей __________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________

Вилучені документи, речі отримав ______________________
(підпис правопорушника)

Постанова може бути оскаржена згідно зі статтями 287 - 289 КУпАП у вищому органі або районному (міському) суді протягом 10 днів від дня її винесення.

Начальник

_________________________________
(посада, найменування органу внутрішніх
справ, звання)

_____________
(підпис)

________________
(прізвище, ініціали)

Копію постанови про притягнення до адміністративної відповідальності отримав

"___" _______________ 20__ року.

Підпис правопорушника __________