Сегодня: 24 | 04 | 2024

Збірник інструкції з охороні праці у війсково-морських силах збройних сил України (частина 4)

3.3. При роботі пневматичним інструментом необхідно:

3.3.1. працювати тільки справним інструментом. Клапани відрегулювати так, щоб вони легко відкривались, при припиненні натиску на правлячий держак швидко зачинялись і не пропускали повітря в закритому положенні;

3.3.2. приєднувати шланги до інструмента і роз’єднувати їх з інструментом після увімкнення подачі повітря. Перед приєднанням до інструмента шланг старанно продути;

3.3.3. працювати тільки у захисних окулярах;

3.3.4. користуватись тільки абразивними кругами, одержаними в інструментальній коморі та спеціально призначеними для пневмомашинки.

3.4. 3абороняється:

3.4.1. спрямовувати струмінь повітря на себе або на людей, які працюють поруч;

3.4.2. працювати пневмомашинкою при відсутності захисного кожуха над абразивним кругом та наявності уступів, вибоїн, тріщин та стукотіння абразивного круга;

3.4.3. працювати бічною поверхнею абразивного круга;

3.4.4. працювати пневматичним інструментом з приставних драбин.

3.5. Несправний інструмент здати в інструментальну комору. Ремонтувати його самому забороняється.

3.6. Забороняється здувати стисненим повітрям з верстата чи деталей металеву стружку (ошурки). Для змітання стружки та пилу користуватись волосяною щіткою, перебувати при цьому в захисних окулярах.

3.7. При роботі на свердлильному верстаті необхідно:

3.7.1. упорядкувати робочий одяг, надіти головний убір, який щільно облягає голову, і підібрати під нього волосся;

3.7.2. перевірити наявність огородження рухомих частин верстата і справність електропускового пристрою;

3.7.3. точно встановити і надійно закріпити свердло;

3.7.4. закріпити деталі верстатними або ручними лещатами, прихватами, упорами, кріпильними косинцями, болтами.

3.8. При роботі на свердлильному верстаті забороняється:

3.8.1. працювати в рукавицях або з пов’язкою на пальцях рук;

3.8.2. тримати деталь в руках і свердлити при перекосі закріпленої деталі;

3.8.3. міняти свердло на ходу верстата;

3.8.4. вимірювати деталь, змащувати верстат на ходу, гальмувати його, торкаючись рукою ременю, патрона, шківа чи втулки для свердла;

3.8.5. гальмувати обертання шпинделя натиском руки на частини верстата чи деталі, що обертаються, а також перевіряти рукою вихід свердла.

3.9. При роботі на заточувальному верстаті необхідно надіти захисні окуляри, стояти завжди збоку абразивного крута, пуск верстата має бути зблокованим із захисним екраном. Зазор між кругом та підручником повинен бути не більш як 3 мм. Стежити за тим, щоб підручник був міцно закріплений, абразивний круг – обгороджений захисним кожухом. Правити круг зубилом забороняється.

3.10. При роботі з електроінструментом необхідно:

3.10.1. користуватись діелектричними рукавицями та колошами;

3.10.2. стежити за справністю ізоляції та електроінструменту, надійністю кріплення заземлюючого проводу і штепсельної вилки із заземлюючим контактом;

3.10.3. при перервах у роботі вимикати інструмент. Вимикати електроінструмент у мережу при відсутності спеціального штепсельного з’єднання забороняється.

3.11. Працюючи на верстаку, необхідно стежити за тим, щоб поверхня його, оббита листовою сталлю, була гладкою і не мала задирок.

3.12. Виконуючи роботу сумісно з декількома особами, узгоджувати свої дії з діями товаришів по роботі.

3.13. На розбирально-складальних роботах застосовувати справні знімачі, гайковерти і ключі. Відкручувати гайки за допомогою зубила і молотка забороняється.

Гайки, які важко відкручуються – змочити гасом, а потім відкрутити ключем.

3.14. Розбирання і складання агрегатів виконувати тільки на спеціальних стендах, оснащених пристроями для закріплення.

3.15. Перевіряти співвісність отворів при складанні вузлів необхідно за допомогою конусної оправки або бородка.

Забороняється робити це пальцем.

3.16. Під час роботи зубилом або крейцмейселем слід одягнути захисні окуляри і стежити, щоб осколки, які відлітають, і стружка не поранили слюсаря, який працює поруч і оточуючих.

Для захисту людей на верстаку мають бути встановлені запобіжні сітки або щити висотою не менше 1 м.

Пил і ошкурки з верстата змітати щіткою-зміткою.

3.17. Якщо поблизу робочого місця проводяться електрозварювальні роботи, встановити щит (ширму) для захисту очей і обличчя від дії ультрафіолетових променів або одягнути спеціальні захисні окуляри.

3.18. Якщо роботи проводяться поблизу електричних проводів і електроустановок, необхідно вимкнути подавання струму на час роботи.

3.19. Не перебувати під механізмами, які висять на тросі вантажопідйомного механізму.

3.20. При роботі ручною ножівкою слід правильно натягнути полотно, щоб воно не вигиналось та не тремтіло під час роботи.

При розпилюванні металу ножівкою необхідно зробити на ньому напилком поглиблення, щоб не зсковзувало полотно.

Зливати мастила з агрегатів слід тільки у спеціальну тару.

Випадково пролите на підлогу мастило слід негайно засипати тирсою або сухим піском і зібрати у спеціально відведене місце, підлогу витерти насухо.

3.21. Забороняється зберігати на робочому місці легкозаймисті рідини та обтиральний промаслений матеріал.

3.22. Розплавлювання свинцю, бабіту та інших металів проводиться безпосередньо під витяжною вентиляцією в захисних окулярах.

3.23. При необхідності ремонту електричної машини, слід викликати електромонтера.

3.24.Строповку вантажів проводити тільки справними вантажозахоп­лювальними пристроями, які мають відповідне клейміння інвентарного номера, вантажопідіймальності і дати виготовлення, а на тарі додатково – її маси і призначення.

На канатних стропах повинна бути бирка з вищевказаними клеймами на ланцюгових стропах клейміння виконується на торці кільця, яким стропи навішуються на гак вантажопідіймальної машини.

3.25. Ланцюговий строп підлягає бракуванню за подовженням кільця ланцюга більше 3 % від первинного розміру та при зменшенні діаметра перерізу кільця більше 10 %.

3.26. При перевірці механізмів крана слюсар повинен:

3.26.1. перевірити шпоночне кріплення муфт, з’єднуючих вали електродвигунів, редукторів та інше: при виявленні люфту необхідно його усунути; при зносі шпонок замінити їх новими;

3.26.2. при виявленні послаблення болтовій з’єднань муфти, необхідно підтягнути послаблені гайки: при зносі шкіряних чи гумових кілець в пальцях еластичних муфт – поставити нові кільця;

3.26.3. при послабленні в редукторі кріплення бронзового вінця черв’ячного колеса на ободі чи шпоночного кріплення черв’ячного колеса на валу – усунути;

3.26.4. не можна допускати переміщення черв’яка в упорному підшипнику, який викликає удари при пуску та зупинці електродвигуна;

3.26.5. не можна допускати провертання зовнішніх кілець підшипників кочення в корпусі підшипників, слідкувати за тим, щоб внутрішнє кільце щільно сиділо на шийці вала;

3.26.6. при виявленні зламу зуба будь-якої шестерні механізму підіймання, тріщини в обертаючих деталях механізмів кранів (зубчатих колесах, блоках, гальмовому шківі, муфти та інше) необхідно припинити роботу крана до заміни дефектів деталі та сповістити про це керівника робіт;

3.26.7. випробуючи електрогальмо, треба впевнитись чи залишається принаймні незначний запас ходу тяги електромагніта, а також чи міцно закріплені контрваги на важелях гальма (при необхідності їх слід закріпити ланцюгом).

При послабленні гальмових тяг періодично, в залежності від зносу обкладок, підтягувати тяги;

3.26.8. при виявленні навіть незначних тріщин чи надривів в гальмовій стрічці необхідно зупинити кран і доповісти керівнику робіт;

3.26.9. при значному зносі обкладок в колодках гальм їх необхідно замінити;

3.26.10. періодично, не рідше одного разу в квартал, перевіряти кріплення зрівнювального нерухомого блока, а також стан його вісі;

3.26.11. слід також слідкувати, щоб всі доступні обертаючі частини механізмів вантажопідіймальної машини, такі як зубчаті передачі, вали, храповики, зірочки, шпонки та інше, були закриті огородженням відповідної конструкції;

3.26.12. перевірити стан кріплення рейок, наявність і кріплення запобіжників у коліс кранів і кранового візка, їх опорних деталей, а також упорів по кінцям колії;

3.26.13. слідкувати за справним станом огородження, поруччя, обшиття, огородження по низу галереї моста крана, а також за станом сходів, які ведуть на посадочні площадки крана;

3.26.14. періодично перевіряти стан настилу на галереї крана;

3.26.15. перевіряти чи нема буксування ходових коліс моста, яке викликає перекіс ферми; при виявленні цієї несправності, її слід негайно усунути, а в випадку неможливості усунення припинити роботу;