Сегодня: 24 | 04 | 2024

Збірник інструкції з охороні праці у війсково-морських силах збройних сил України (частина 1)

 

При роботах на узбіччі під автомобілем забороняється знаходитися з боку проїжджої частини.

3.9. При проведенні ремонтних робіт в неопалювальному приміщенні або на відкритому повітрі, лежачи під автомобілем або стоячи навколішки, необхідно застосовувати лежак, мати.

3.10. Забороняється підігрівати двигун відкритим вогнем.

3.11. При перегріванні двигуна пробку радіатора можна відкривати тільки тоді, коли температура води (рідини) нижче 100 °С, інакше при відкриванні пробки станеться викид киплячої води. Пробку радіатора на гарячому двигуні необхідно відкривати у рукавицях або накривши її ганчіркою. Пробку слід відкривати обережно, не допускаючи інтенсивного виходу пари в бік відкриваючого.

3.12. Для попередження випадків обмороження при усуненні несправностей зимою в дорозі слід працювати тільки в рукавицях. Забороняється торкатися металевих предметів, деталей та інструменту руками без рукавиць.

3.13. Для запобігання виникнення пожежі на автомобілі забороняється:

– подавати при несправній паливній системі бензин в карбюратор із ємності самопливом за допомогою шланга або іншим способом;

– проводити ремонт паливної системи при працюючому двигуні, увімкненому запалюванні;

– залишати в салоні автомобіля або на двигуні забруднені маслом або паливом використані обтиральні матеріали;

– підігрівати двигун та інші агрегати відкритим вогнем, а також користуватися ним в безпосередній близькості від приладів системи живлення двигуна;

– палити і користуватися відкритим вогнем при визначенні наявності палива у баці, а також при заправленні автомобілів із додаткових ємностей.

3.14. Водієві забороняється:

– управляти автомобілем в стані алкогольного або наркотичного сп’яніння, а також в хворобливому або втомленому стані;

– передавати керування автомобілем особі, не вказаній в шляховому листі, яка знаходиться в нетверезому стані або не має при собі посвідчення на право керування автомобілем;

– самовільно відхилятися від маршруту, вказаного в шляховому листі;

– перевозити вантаж, якщо він закриває огляд шляху;

– перевозити вантаж в несправній тарі;

– відривати за допомогою автомобіля вантаж, що знаходиться в ґрунті або примерз;

– допускати скупчення на двигуні або його картері бруду, пального, масла;

– користуватися відкритим вогнем при перевірці рівня електроліту в акумуляторній батареї та усуненні несправностей механізмів;

– зберігати і перевозити в салоні бензин та інші легкозаймисті рідини;

– відпочивати або спати в салоні автомобіля при працюючому двигуні;

– допускати до ремонту автомобіля на маршруті слідування сторонніх осіб (супроводжуючих, пасажирів тощо);

– встановлювати домкрат на випадкові предмети;

– виконувати будь-які роботи, знаходячись під частиною автомобіля, вивішеного тільки на домкраті, без установки козелка;

– використовувати як підставку під частину вивішеного автомобіль випадкові предмети: камені, цеглини тощо.

3.15. При буксируванні транспортного засобу потрібно забезпечити постійне спостереження за транспортним засобом, що буксирується (в кабіні автомобіля, що буксирується, повинен знаходитися водій). Довжина зв’язуючої ланки жорсткого зчеплення не повинна перевищувати 4 м, а гнучкої – 6 м; при цьому зв’язуюча ланка гнучкого зчеплення через кожний метр повинна бути позначена сигнальними щитками або прапорцями розміром не менше 200 х 200 мм.

Увімкнути при буксируванні в світлий час доби незалежно від умов видимості на транспортному засобі, що буксирує, ближнє світло фар, а на тому, що буксирується, – габаритні вогні; при поганій видимості на транспортному засобі, що буксирується увімкнути задні габаритні вогні, а при буксируванні на гнучкому зчепленні – і передні габаритні вогні.

Буксирування забороняється:

– транспортним засобом з причепу;

– при загальній довжині поїзда зчеплених транспортних засобів понад 24 м;

– двоколісних мотоциклів без коляски, велосипедів;

– двох і більше механічних транспортних засобів одночасно;

– транспортного засобу без робочого гальма або з несправним гальмом, якщо маса транспортного засобу, що буксирується, перевищує половину загальної фактичної маси, що буксирує;

– на гнучкому зчепленні зі швидкістю більше 30 км/год. або транспортного засобу з несправними гальмами або рульовим керуванням;

– на гнучкому зчепленні транспортного засобу з несправним рульовим керуванням.

3.16. При роботі на внутрішньозаводській лінії, крім Правил дорожнього руху і вимог інструкції з охорони праці, дотримуватися таких додаткових вимог:

– якщо на шляху руху зустрічаються перешкоди, об’їжджати їх на відстані не ближче як за 1 м, а якщо ширина проїзду недостатня для такого об’їзду, припинити рух і вимагати видалення з проїзду перешкод;

– бути уважним на поворотах, при виїзді із-за рогу будівель, переїзді через залізничні шляхи, у вузьких місцях, а також на складах; швидкість в цих випадках повинна бути мінімальною:

– подавати попереджувальний сигнал при рушенні з місця і в небезпечних місцях.

4. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ

4.1. Після повернення з маршруту слідування очистити автомобіль від бруду і поставити на місце, відведене для стоянки.

4.2. У зимовий час при зберіганні в неопалювальному гаражі злити воду з радіатора і двигуна.

4.3. Залишатися на нічліг в закритому автомобілі забороняється.

4.4. При зупинці автомобіля водій, покидаючи кабіну, повинен вжити всіх заходів проти самовільного руху - вимкнути запалювання або перекрити подачу палива, встановити важіль перемикання передач в нейтральне положення, загальмувати ручним гальмом.

Якщо автомобіль стоїть навіть на незначному схилі, необхідно додатково поставити під колеса упорні колодки.

4.5. Перед постановкою автомобіля на місце стоянки водій повинен переконатися у відсутності витоку палива при необхідності усунути його.

4.6. При зупинці і стоянці на неосвітлених дільницях дороги в темний час доби або в інших умовах недостатньої видимості на автомобілі повинні бути включені габаритні або ручні (гальмівні) вогні, які свідчать про аварійний стан.

4.7. Ширина проїзду між автомобілями в приміщеннях для стоянки повинна бути достатньою для вільного в’їзду автомобіля на своє місце (за один маневр), а відстань від межі проїзду до автомобіля - не менше 0,5 м.

4.8. Після встановлення автомобіля в приміщення для стоянки двигун повинен бути зупинений.

4.9. У приміщеннях, призначених для стоянки, а також на стоянках під навісом або на майданчиках забороняється:

– палити, користуватися відкритим вогнем;

– залишати відкритими горловини паливних баків автомобілів;

– підзаряджати акумуляторні батареї (в приміщеннях);

– зберігати будь-які матеріали і предмети;

– мити або протирати бензином деталі або агрегати, а також руки і одяг;

– зберігати паливо (бензин, дизельне паливо), за винятком палива в баках автомобілів;

– заправляти автомобілі рідким (газоподібним) паливом, а також зливати паливо з баків і випускати газ;

– встановлювати предмети і обладнання, які можуть перешкоджати швидкій евакуації автомобілів у разі пожежі або іншого стихійного лиха;

– пуск двигуна з будь-якою метою, крім виїзду автомобіля з приміщення.

5. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ

5.1. При дорожньо – транспортному випадку водії, причетні до нього, зобов’язані:

– без гаяння часу зупинитися і не зрушувати з місця транспортний засіб, а також інші предмети, що стосуються випадку;

– у разі необхідності викликати медичну допомогу, а якщо це неможливо, відправити потерпілих на попутному транспорті до найближчого лікувального закладу;

– повідомити про те, що трапилось в ДАІ, записати прізвища очевидців і чекати прибуття працівників автомобільної інспекції.

5.2. При виникненні пожежі під час руху необхідно зупинити автомобіль, вжити заходів до гасіння пожежі засобами пожежогасіння.

5.3. При виникненні пожежі повідомити в пожежну охорону, керівника робіт і приступити до гасіння пожежі.

При загорянні одягу необхідно передусім згасити полум’я підручним матеріалом. При цьому не слід накривати потерпілого з головою, щоб уникнути опіку дихальних шляхів і отруєння токсичними продуктами горіння.

5.4. При вимушеній зупинці автомобіля на узбіччі або на краю проїжджої частини дороги для проведення ремонту водій зобов’язаний увімкнути аварійну світлову сигналізацію, одягнути сигнальний жилет і встановити знак аварійної зупинки або миготливий червоний ліхтар на відстані не ближче 20 м до транспортного засобу в населених пунктах та 40 м - за їх межами.

5.5. Перед вивішуванням частини автомобіля домкратом необхідно встановити автомобіль на горизонтальну неслизьку площадку за межами проїжджої