Сегодня: 19 | 04 | 2024

Збірник інструкції з охороні праці у війсково-морських силах збройних сил України (частина 1)

 

– при русі з вантажем допускати круті повороти, підіймати і опускати вантаж;

– транспортувати вантажі, центр ваги яких розташований на великій відстані від передньої стінки вилочного захвата;

– опускати вантаж на труби газо-, паропроводів, електричні кабелі, тимчасові перекриття;

– підіймати вантаж, що засипаний землею, будівельним сміттям, снігом, що примерз до землі або залитий бетоном;

– різко гальмувати при несприятливих погодних умовах (мокра, слизька

Дорога, ожеледь);

– покидати кабіну навантажувача при піднятому вантажі;

– залишати навантажувач в проїздах або на шляхах руху транспорту;

– працювати поблизу або під лінією електропередач;

– перевозити людей на навантажувачі, залишати його на похилій площині;

– ремонтувати завантажений навантажувач.

4. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ

4.1. Поставити навантажувач на місце стоянки.

4.2. Опустити вилочний захват в нижнє положення; поставити навантажувач на гальмо.

4.3. Витягнути ключ із системи запалювання.

4.4. Оглянути навантажувач для підготовки до наступного робочого дня (очистити машину від бруду і пилу, перевірити кріплення болтів, відсутність підтікання горючого, масла тощо).

4.5. У холодний час року злити воду з системи охолоджування.

5. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ

5.1. Негайно припинити роботу у випадку:

– якщо каретка підіймального механізму перестає рухатися по направляючих, та вилочний захват не підіймається або не опускається;

– несправності гальма, рульового керування, звукового сигналу;

– появи підозрілих шумів, тріску, скреготу і інших незвичайних явищ в гідросистемі та інших вузлах.

5.2.Доповісти про це керівнику робіт, в розпорядженні якої виділений навантажувач.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ

ДЛЯ ВОДІЯ АВТОЦЕМЕНТОВОЗА

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Дія Інструкції поширюється на всі органи і підрозділи ВМС ЗС України (далі – підрозділи).

1.2. Інструкція розроблена на основі ДНАОП 0.00-8.03-93 “Порядок опрацювання та затвердження власником нормативних актів про охорону праці, що діють на підприємстві”, ДНАОП 0.00-4.15-98 “Положення про розробку інструкцій з охорони праці”, Типового положення про порядок проведення навчання і перевірку знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною небезпекою.

1.3.По даній Інструкції водій автоцементовоза (далі-водій), інструктується перед початком роботи (первинний інструктаж), а потім через кожні три місяці (повторний інструктаж).

Результати інструктажу заносити до «Журналу реєстрації інструктажів з питань охорони праці», в журналі після проходження інструктажу повинні бути підписи інструктуючого та водія.

1.4.Власник повинен застрахувати водія від нещасних випадків та професійних захворювань.

В разі пошкодження здоров'я водія з вини власника, він (водій) має право на відшкодування заподіяної йому шкоди.

1.5.Крім даної Інструкції водій автоцементовоза повинен бути проінструктованим по інструкції для водія вантажного автомобіля.

1.6.За невиконання вимог даної Інструкції водій несе відповідальність згідно з чинним законодавством України.

1.7.До обслуговування автоцементовозів допускати водіїв, які вивчили їх будову, правила безпечної їх експлуатації та правила експлуатації посудин, що працюють під тиском.

1.8.На водія автоцементовоза додатково діє шкідливий фактор - дія пилу цементу.

1.9.При систематичному перевезенні покритих пилом матеріалів видається спецодяг: костюм бавовняний, рукавиці комбіновані, жилет сигнальний.

При роботі на автомобілі, що працює на етилованому бензині на час роботи на лінії видається: фартух гумовий з нагрудником, рукавиці гумові, нарукавники хлорвінілові.

1.10.Без тягача цистерна-напівпричеп з пневматичним завантаженням і розвантаженням може бути використана для тимчасового зберігання цементу на будівельному майданчику.

2. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ РОБОТИ

2.1.Перед зчепленням з цистерною-напівпричепом необхідно:

2.1.1.впевнитись в справності сідельно-зчіпного пристрою, наявності шворня і в справності кріплення;

2.1.2.перевірити, щоб цистерна була загальмована стоянковим гальмом;

2.1.3.впевнитись в тому, що передня частина цистерни розташована по висоті так, що при зчепленні передня кромка опорного листа улучала на полозки чи сідло;

2.1.4.перевірити шланг і проводку, потім підвісити їх на гачок передньої частини цистерни.

2.2.Впевнившись в справності і правильній підготовці цистерни-напівпричепа необхідно зчепити тягач з цистерною-напівпричепом:

2.2.1.вийняти обмежники бокового розкачування сідла і закріпити їх болтами;

2.2.2.перевести важіль сідельно-зчіпного пристрою в крайнє переднє положення, яке фіксується зачіпкою кулака (якщо після розчеплення захвати залишились розчиненими і утримуються в цьому положенні кулаком, то переміщувати важіль необов'язково);

2.2.3.на малій швидкості подати тягач заднім ходом так, щоб шворінь цистерни ввійшов між скошеними кінцями сідла і відбулось зчеплення.

Слід впевнитись в тому, що важіль зайняв потрібне положення, шток кулака не виступає за передній торець сідла і запобіжник саморозчеплення опущений;

2.2.4.опірний пристрій цистерни-напівпричепа підняти в крайнє верхнє положення;

2.2.5.в штепсельні розетки тягача вставити вилку електропроводки цистерни-напівпричепа;

2.2.6.стоянкове гальмо цистерни-напівпричепа опустити;

2.2.7.з'єднати гнучкий шланг від компресора, який встановлений на тягачі з цистерною-напівпричепом.

2.3.Не дозволяється випускати автоцементовоз на лінію без пізнавальних знаків автопоїзда.

2.4.Водій повинен оглянути автоцементовоз, впевнитись в справності всіх механізмів і приладдя, заправити автомобіль, перевірити наявність масла в картері компресора і герметичність з'єднань люка і вентилів, підтягнути всі болтові з'єднання і ущільнення.

2.5.Технічний стан шин повинен гарантувати безпечний рух автопоїзда.

2.6.Не можна встановлювати шини:

2.6.1.які не відповідають марці транспортного засобу за розміром допустимого навантаження:

2.6.2.тиском в шині, який не відповідає встановленій нормі;

2.6.3.повністю зношеним малюнком протектора;

2.6.4.наскрізними отворами, розшаруванням чи іншими механічними пошкодженнями.

3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС РОБОТИ

3.1.Вимоги при завантаженні автоцементовоза:

3.1.1.поставити його таким чином, щоб люк цистерни був під завантажуючим пристроєм;

3.1.2. з площадки відкрити кришку люка, попередньо впевнившись, що в цистерні відсутній тиск;

3.1.3.після заповнення цистерни автоцементовоза щільно зачинити кришку люка цистерни автоцементовоза;

3.1.4.після підготовки цементовоза в транспортне положення на малій швидкості проїхати вперед;

3.1.5.процес завантаження закінчується підготовкою автопоїзда в транспортне положення, для чого необхідно від'єднати шланг від фільтра 2-го ступеня, а також завантажувальний шланг з соплом і укласти їх в транспортне положення;

3.1.5.відчиняти і зачиняти люк цистерни автоцементовоза необхідно тільки з площадки обслуговування, яка розташована на одній з сторін цистерни автоцементовоза;

3.1.6.тиск в резервуарі цементовоза з пневматичним завантаженням і розвантаженням цементу не повинен перевищувати 3 ати;

3.1.7.робота цементовоза дозволяється при температурі стінок цистерни не нижче - 30°С.

3.2.Вимоги при транспортуванні: