Сегодня: 20 | 04 | 2024

Збірник інструкції з охороні праці у війсково-морських силах збройних сил України (частина 1)

 

Постійно зайнятим на зовнішніх роботах взимку додатково:

– куртка бавовняна на утеплювальній прокладці (термін носіння – 36 місяців).

1.9. Для забезпечення пожежо - і вибухобезпеки потрібно:

– прибирати використані обтиральні матеріали (промаслені ганчірки тощо) в металеві ящики з щільними кришками;

– не користуватися відкритим вогнем, сірниками або факелом і не палити при заправленні навантажувача пальним або перевірці рівня пального в баку;

– не залишати навантажувач з працюючим двигуном поблизу легкозаймистих матеріалів.

1.10. За невиконання даної Інструкції працівник несе відповідальність відповідно до чинного законодавства України.

2. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ РОБОТИ

2.1. Пересвідчитися, що на робочому місці немає сторонніх предметів, а інструмент і необхідні деталі знаходяться в спеціально відведених місцях. Кабіна повинна задовольняти наступним вимогам:

– вітрове та бокове скло повинно бути без тріщин і затемнень, що утрудняють видимість;

– щітки склоочисника (при його роботі) повинні вільно переміщатися і забезпечувати нормальне очищення вітрового скла;

– замки дверей повинні бути справними і не допускати самочинного їх відкривання;

– сидіння і спинка сидіння повинні бути регульованими для забезпечення зручної посадки водія, не мати рваних місць, виступаючих пружин, провалів і гострих кутів;

– підлога кабіни повинна бути справною та заслана гумовим килимком.

2.2. Перевірити зовнішнім оглядом:

– стан зварних швів верхніх кронштейнів;

– надійність кріплення деталей і механізмів;

– відсутність підтікання (палива, води, антифризу, мастильного масла) у всіх системах (живлення, охолоджування, змазки) двигуна;

– наявність гальмової рідини в головному циліндрі;

– відсутність пошкоджень в гнучких шлангах;

– відсутність пошкоджень ланцюгів і правильне їх кріплення до рами і каретки вантажопідйомника;

- стан енергоустаткування. Всі проводи енергоустаткування повинні мати надійну непошкоджену ізоляцію, а також повинна бути виключена можливість

Іскроутворення в проводах і затисках. Всі прилади енергоустаткування повинні бути надійно закріплені;

– заправлення навантажувача паливом, маслом, водою і гальмовою рідиною;

– рівень електроліту в акумуляторній батареї;

– стан шин і кріплення коліс. Шини і диски коліс повинні знаходитися в технічно-справному стані, що гарантує безпеку руху. Диски коліс не повинні мати тріщин і погнутості. Вони повинні бути надійно закріплені на маточинах. Замкові кільця повинні бути справні і правильно встановлені.

Не дозволяється експлуатувати шини:

– з повністю зношеним малюнком протектора;

– що не відповідають розміру і допустимому навантаженню даного транспортного засобу;

– з крізним отвором, розривом ниток корду, розшаруванням і іншими механічними пошкодженнями покришки;

– спарені з шинами, що мають значний знос малюнка протектора.

2.3. Перевірити роботу:

– ніжного і ручного гальм, у разі необхідності, зробити їх регулювання. При перевірці стоянкового гальма необхідно пересвідчитися у відсутності тріщин гальмового диска: важіль (рукоятка) ручного гальма при його затягненні нормальним зусиллям правої руки не повинен дійти до свого крайнього положення на 1-2 зуби храпового пристрою, не впиратися при цьому в сидіння водія і надійно утримуватися замикаючим пристроєм. Тяга і колодки ручного гальма повинні бути закріплені і зашпунтовані;

– підсилювача рульового управління. Люфт рульового колеса повинен бути не більше 25°;

– звукового сигналу;

– перемикача світла (фар, заднього ліхтаря, стоп-сигналу і ліхтарів поворотів);

– механізмів підйому і нахилу при русі без вантажу (на холостому ходу).

2.4. Перевірити тиск в шинах. Тиск повітря в шинах повинен відповідати нормі, встановленій для даного транспортного засобу.

2.5.Перевірити відповідність робочих пристроїв навантажувачів (вилочних захватів, крюків, ковшів і тощо) технічної документації.

Навантажувачі з вилочними захватами при транспортуванні дрібних або нестійких вантажів повинні бути обладнані запобіжною рамкою або кареткою для упирання вантажу при переміщенні.

Подовжувачі вилочних захватів повинні бути обладнані защіпками або пристроями, що надійно фіксують їх на захватах.

3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ РОБОТИ

3.1. Дотримуватися Правил дорожнього руху, не передавати керування навантажувачем стороннім особам.

3.2. Під час укладання (розбирання) штабелів вантажів навантажувачами в зоні їх роботи не повинні проходити шляхи ручного перенесення і перевезення вантажів, а також не повинні проводитися перевантажувальні роботи.

3.3. Роботи по переміщенню вантажів проводити тільки за вказівкою особи, в розпорядження якої виділений навантажувач.

3.4. При запусканні двигуна за допомогою рукоятки не охоплювати пускову рукоятку великим пальцем.

3.5. При будь-якій зупинці ставити навантажувач на ручне гальмо.

3.6. Підйом і опускання вантажу проводити на робочих горизонтальних майданчиках з твердим і рівним покриттям, обчищеним в зимовий час від льоду і снігу, а при ожеледі - посипаних піском.

3.7. Підіймати і опускати вантаж тільки при наявності просвіту під вантажем, що забезпечує вільний хід і вихід вилочного захвата.

3.8. Підйом вантажу проводити обережно, без ривків, поступово збільшуючи частоту обертання двигуна і плавно переміщуючи важіль управління, тільки при вертикальному або нахиленому назад положенні рами вантажопідйомника.

3.9. Нахил рами вантажопідйомника з піднятим вантажем проводити плавно, не допускати різкого переміщення важеля управління циліндра нахилу.

3.10. Вантаж розміщувати впритул до вертикальної рами вантажопідйомника і рівномірно відносно лівого і правого боку вилочного захвата, вантаж не повинен звішуватися з кінців вилочного захвата.

3.11. Рух навантажувача починати, коли рама (з вантажем або без нього) відхилена назад, а вантаж підведений над землею на 0,3-0,4 м. Не допускати руху навантажувача з піднятим вантажем.

3.12. Транспортування тари і установку її в штабель проводити поштучно або готовими пакетами.

3.13. До місця навантаження (розвантаження) під’їжджати тільки на першій передачі; сповільнювати швидкість руху при наявності навіть невеликих нерівностей дорожнього покриття.

3.14. Перед підйомом і опусканням вантажу загальмувати навантажувач і оглянути місце, звідки підіймати або куди опускати вантаж.

3.15. Підйом вантажу, маса якого близька до граничної вантажопідйомності, проводити поступово: спочатку підняти його на 0,2-0,25 м, потім зупинити його і перевірити правильність дії механізмів і гальм. При виявленні неполадок вантаж негайно опустити.

3.16. Переміщення вантажів великих розмірів, що утрудняють огляд шляху, проводити заднім ходом тільки при супроводі навантажувача особою, відповідальною за навантаження, зобов’язаною вказувати дорогу і подавати сигнали.

3.17. Сповільнити рух навантажувача і подати звуковий сигнал: в місцях скупчення людей; в проходах; при проїзді мимо дверей і через ворота; при поворотах; рушенні з місця заднім ходом.

3.18. Виявляти особливу обережність при транспортуванні вантажів у вузьких проїздах. Не зачіпати штабелі вантажів.

Перед в’їздом навантажувача у вузьке місце між штабелями, обладнанням, елементами конструкцій будівель і споруд водій зобов’язаний зупинити навантажувач і пересвідчитися у відсутності людей в зоні його роботи.

3.19. Транспортувати дрібні штучні вантажі тільки в спеціальній тарі.

3.20. У нічний час виконувати роботу тільки при хорошому електричному освітленні штабелів і доріг.

3.21. Стежити, щоб переміщуваний вантаж протягом всього шляху не чіплявся за перешкоди і не знаходився над людьми.

3.22. Стежити за дорогою і навколишнім оточенням під час руху, своєчасно вживати заходів по запобіганню можливої аварії.

3.23. Дотримуватися встановленої швидкості руху в залежності від умов руху і стану дорожнього покриття.

3.24. Враховувати габарити отвору при проїзді через ворота і двері.

3.25. Перевозити вантажі через рейкові шляхи по залізничному переїзду при піднятому шлагбаумі і дозволяючому сигналі світлофора.

3.26. Проводити навантаження (розвантаження) вантажу в кузов автомобіля тільки збоку або позаду, не переносити вантаж через кабіну.

3.27. У момент опускання вантажу в кузов автомобіля стежити, щоб в ньому не знаходилися люди.

3.28. Дотримуватися норми ярусності для тари, не встановлювати в штабель несправну тару.

3.29. Під час експлуатації навантажувача забороняється:

– виїжджати на лінію без дозволу адміністрації, подорожнього листа і прав на керування навантажувачем;

– відкривати ворота за допомогою натискання на них вилочним захватом навантажувача, а також вантажем, що перевозиться;

– перевозити вантаж, що перевищує вантажопідйомність навантажувача;