Сегодня: 20 | 04 | 2024

Збірник інструкції з охороні праці у війсково-морських силах збройних сил України (частина 5)

3.20.В експлуатаційних приміщеннях, а також при зберіганні розчину (який не використовується) солей радію мазки відбирають не рідше 1 разу в 3 місяці.

Мазки відбирають також при зміні умов праці в відділеннях які експлуатуються, вводі в експлуатацію нових відділень і аварійних ситуаціях в лабораторії.

Особливо ретельно необхідно перевіряти забрудненість довго живучими альфа-активними ізотопами самого барботера з солями радію (крани і корпус барботера, контейнер, в якому він знаходиться).

3.21.При виявленні значного забруднення довго живучими альфа-активними ізотопами робочих поверхонь і обладнання в лабораторії проводять повний профілактичний ремонт.

Для цього барботер з солями радію і все забруднене обладнання, яке не піддається дезактивації передають на могильник для радіоактивних відходів.

Знімають покриття з підлоги, штукатурку з стін і стелі, фарбу з віконних рам та інше, все це розміщують в пластикатові мішки і передають на пункт захоронення радіоактивних відходів.

3.22.Всю цю роботу виконують під контролем дозиметра, потім роблять повний ремонт приміщення (настилання підлоги, штукатурку і фарбування стін, дверей, вікон та інше) з наступним дозиметричним контролем на забрудненість альфа-активними ізотопами всього приміщення, яке ремонтувалось.

3.23.Робота в оглядових каналізаційних колодязях допускається тільки після видалення з них газу.

Робітники при роботі в оглядових колодязях повинні бути забезпечені шланговими респіраторами і рятувальною вірьовкою, яку утримують на поверхні 2 робітники.

Для освітлення в колодязях застосовують вибухозахищені світильники напругою 12В з захисною металевою сіткою..

Оглядові колодязі повинні бути постійно зачиненими міцними кришками на рівні землі.

4.ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ

4.1.Вимкнути електроприлади та все обладнання.

4.2.Прибрати робоче місце.

4.3.Препарати, хімікати, розчини прибрати у відведене для них місце.

4.4.Привести до ладу інструментарій і покласти у відведене для нього місце.

4.5.Спецодяг, спецвзуття та засоби індивідуального захисту привести в порядок і покласти у відведене для нього місце.

4.6.Помити руки, лице теплою водою з милом; при можливості прийняти душ.

4.7.Доповісти керівникові про всі незгоди які були під час роботи.

5.ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ

5.1.Аварійні ситуації можуть виникнути в разі: ураження електричним струмом, виходу з ладу водопостачання, витікання газу з балонів, вибух балонів з киснем, підвищена загазованість приміщення, розлив розчину солей радію, вихід з ладу барботера, підвищена забрудненість довго живучими альфа-активними ізотопами, вихід з ладу вентиляції та інше.

5.2.В разі аварійної ситуації забороняється допускати сторонніх осіб в небезпечну зону, повідомити про те, що сталося керівника робіт.

5.3.На випадок аварії необхідно мати черговий комплект одягу: пластикатовий фартух з нагрудником, пластикатові нарукавники, гумові рукавиці, калоші.

Особи, які зайняті ліквідацією аварій, повинні бути забезпечені індивідуальними дозиметрами.

Результати дозиметричного контролю необхідно фіксувати в спеціальному журналі.

5.4.При аваріях, які супроводжуються розливом розчинів солей радію, місце розливу розчина декілька раз протирають ватою, змоченою 5% розчином соляної кислоти.

Робота по ліквідації аварії повинна виконуватись в спецодязі з обов'язковим застосуванням дистанційного інструментарій (пінцет, корнцанг та інше).

Після закінчення роботи слід зняти спецодяг і гумові рукавички, вимити руки теплою водою з милом, Персонал проходить дозиметричний контроль.

Забруднені розчином радію вату, розбитий барботер, а також пінцет, корнцанг, рукавиці необхідно помістити в банку з притертою пробкою, банку покласти в контейнер.. Банка підлягає захороненню в загальноміських могильниках для радіоактивних відходів.

Після аварії робота в лабораторії припиняється до проведення контрольних замірів та видачі представниками санепідемінспекції і рентгено-радіологічної станції дозволу на продовження роботи.

5.5. При виникненні пожежі викликати пожежну частину та приступити до гасіння підручними засобами пожежогасіння.

5.6.Якщо є потерпілі надавати їм першу медичну допомогу; при необхідності викликати швидку допомогу.

5.7. Виконувати всі вказівки керівника робіт по ліквідації небезпеки

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ

ПРИ РОБОТІ В КАБІНЕТАХ СТОМАТОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ

1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Дія Інструкції поширюється на всі підрозділи ВМУ (ВМС) ВМС ЗС України де є кабінети стоматологічного профілю.

1.2. Інструкція розроблена на основі ДНАОП 0.00-8.03-93 "Порядок опрацювання та затвердження власником нормативних актів про охорону праці, що діють на підприємстві", ДНАОП 0.00-4.15-98 "Положення про розробку інструкцій з охорони праці".

1.3. До роботи в кабінетах стоматологічного профілю допускати осіб не молодше 18 років, які мають спеціальну медичну освіту (в залежності від профілю), пройшли медичне обстеження і не мають медичних протипоказань; пройшли вступний інструктаж з охорони праці, інструктаж на робочому місці та інструктаж по пожежній безпеці.

1.4. Медичний персонал інструктується перед початком роботи (первинний інструктаж), а потім через кожні 3 місяці (повторний інструктаж).

Результати інструктажу заносяться в “Журнал реєстрації інструктажів з питань охорони праці”, в журналі після проходження інструктажу повинні бути підписи інструктуючого та медперсоналу кабінету.

1.5. Власник повинен застрахувати медперсонал кабінету від нещасних випадків та професійних захворювань.

В разі пошкодження здоров'я медперсоналу з вини власника, медперсонал має право на відшкодування заподіяної йому шкоди.

1.6. За невиконання вимог даної Інструкції медперсонал несе відповідальність згідно з чинним законодавством України.

1.7. Крім даної інструкції медперсонал кабінету стоматологічного профілю повинен виконувати інструкції по безпечній експлуатації обладнання, яке експлуатується, розробленими заводами-виготівниками.

1.8. Основні шкідливі та небезпечні виробничі фактори, які діють на медпрацівників кабінетів стоматологічного профілю:

1.8.1. Ураження електрострумом.

1.8.2. Подразнення шкіри рук хімічними препаратами.

1.8.3. Дія різноманітних аерозолів на організм.

1.8.4. 3орова напруга.

1.8.5.Нервово-емоційна напруга.

1.8.6.Травми обличчя при зніманні зубного каменю

1.9.Медперсонал кабінетів забезпечуєте спецодягом, спецвзуттям та засобами індивідуального захисту згідно з колективним договором (угодою) в залежності від роботи яка виконується.

1.10.Вимоги до приміщень кабінетів стоматологічного профілю.

1.10.1.Стоматологічні кабінети (терапевтичні, хірургічні, ортопедичні, ортодонтичні) повинні мати на одне основне стоматологічне крісло 14м і по 7 м2 на кожне додаткове.

При наявності додаткового крісла універсальної стоматологічної установки площа на додаткове крісло збільшується до 10 м2,

1.10.2.Висота кабінетів повинна бути не менше 3 м, а глибина при односторонньому природному освітленні не повинна перевищувати 6 м.

1.10.3.Стіни кабінетів повинні бути гладкими, без щілин. Всі кути і місця з'єднання стін, стелі і підлоги повинні бути закругленими, без карнизів і прикрас.