Сегодня: 19 | 04 | 2024

Збірник інструкції з охороні праці у війсково-морських силах збройних сил України (частина 3)

5. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ В АВАРІЙНИХ СИТУАЦІЯХ

5.1. У разі раптового вимкнення електроенергії або замикання на корпус електроустаткування необхідно терміново вимкнути електроустаткування, повідомити про це свого безпосереднього керівника.

5.2. При виникненні пожежі сповістити пожежну охорону за телефоном 01 та керівника, розпочати гасіння пожежі за допомогою первинних засобів пожежогасіння.

5.3. При загоранні електропроводів вимкнути напругу. Електропроводи, які знаходяться під напругою, слід гасити вуглекислотними або порошковими вогнегасниками та піском. Не можна гасити їх водою або пінним вогнегасником.

5.4. При сильному вітрі необхідно щільно зачинити вікна, двері, кватирки.

5.5. В разі необхідності прибиральник повинен надати потерпілим при аварії, внаслідок нещасного випадку першу допомогу а у разі необхідності викликати швидку медичну допомогу.

ІНСТРУКЦІЯ

З ОХОРОНИ ПРАЦІ ДЛЯ ПРИБИРАЛЬНИКА СЛУЖБОВИХ ПРИМІЩЕНЬ

1. Загальні положення

1.1. Дія Інструкції поширюється на всі органи і підрозділи ВМС ЗС України (далі - підрозділи).

1.2. Інструкція з охорони праці (далі – Інструкція), розроблена згідно з вимогами Закону України “Про охорону праці” і встановлює правила виконання робіт і поведінки працівника на території підприємства, у виробничих приміщеннях та на робочому місті відповідно до державних, міжгалузевих і галузевих нормативних актів про охорону праці.

1.3. Відповідно до статті 18 Закону України “Про охорону праці” працівник зобов’язаний “знати і виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці, правила поводження з машинами, механізмами, устаткуванням та іншими засобами виробництва, користуватися засобами колективного та індивідуального захисту, проходити у встановленому порядку попередні та періодичні медичні огляди”.

1.4. До роботи прибиральника допускати осіб віком не молодше 18 років, які можуть виконувати роботу з прибирання приміщень і території за станом здоров’я.

1.5. Інструкція є обов’язковим для виконання нормативним документом для робітників, які працюють за професією “прибиральник службових приміщень” (далі – прибиральник).

1.6. Прибиральник працює в ________________ і перебуває в ньому постійно протягом робочої зміни.

Прибиральник виконує роботу з прибирання службових приміщень, використовуючи надані йому матеріали та засоби.

1.7. В залежності від конкретних умов організації виробничого процесу, а також у зв’язку з допущеними аваріями і нещасними випадками, до Інструкції додатком можуть вноситися зміни і доповнення, які викладаються на окремому аркуші за підписом керівника відповідного структурного підрозділу.

1.8. Прибиральник при прийомі на роботу, а також в процесі роботи повинен проходити вступний, первинний, повторний, а в разі необхідності – позаплановий та цільовий інструктажі з охорони праці, пожежної безпеки, а також з питань надання першої допомоги потерпілим від нещасних випадків. Повторний інструктаж проводиться один раз на 6-ть місяців.

1.9. Прибиральник зобов’язаний виконувати Правила внутрішнього трудового розпорядку, дотримуватися трудової і технологічної дисципліни, вимог нормативних актів про охорону праці. Забороняється з’являтися на робочому місці в стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп’яніння, вживати спиртні напої на роботі, палити в місцях, де відповідно до вимог пожежної безпеки та виробничої санітарії встановлена така заборона.

1.10. Прибиральник повинен виконувати тільки ту роботу, яка йому доручена, якій навчений і з якої проінструктований. При отриманні нової роботи – отримати від безпосереднього керівника робіт відповідний інструктаж з охорони праці.

1.11. Під час роботи на прибиральника можуть вплинути такі небезпечні і шкідливі фактори виробничого середовища:

Підвищена або понижена температура повітря робочої зони;

Підвищена рухомість повітря;

недостатня освітленість робочої зони;

електричний струм при замиканні його на корпус електроустаткування, а також при торканні до неізольованих проводів, арматури тощо;

небезпека падіння з висоти;

гострі ребра обладнання, інструменту.

Вказані фактори виробничого середовища можуть призвести до травмування, отруєння, захворювання.

1.12. У відповідності з загальнодержавними Типовими галузевими нормами прибиральнику видається такий спецодяг, спецвзуття, інші засоби індивідуального захисту:

Халат бавовняний – на 12-ть місяців;

Рукавиці комбіновані – на 2-а місяці.

При митті підлоги і місць загального користування:

Чоботи гумові – на 12-ть місяців;

Рукавиці гумові – на 6-ть місяців.

1.13. Прибиральник повинен використовувати за призначенням та дбайливо відноситися до виданого спецодягу та інших засобів індивідуального захисту, а також виконувати правила користування ними.

Засоби індивідуального захисту є майном підприємства і підлягають обов’язковому поверненню при звільненні, переводі на іншу роботу, де ці засоби не передбачені нормами, а також після закінчення строку використання замість отриманих нових.

У разі зникнення засобів індивідуального захисту у встановлених місцях їх зберігання або псування з причин, що не залежать від працівника, йому видається інший, придатний для використання комплект спецодягу.

1.14. Під час роботи прибиральник повинен дотримуватися санітарних норм і правил особистої гігієни. Забороняється забруднювати навколишнє природне середовище. Переодягатися і залишати особисті речі треба в побутових приміщеннях. Не можна мити руки бензином, гасом, емульсією. Їжу необхідно приймати в спеціально обладнаних приміщеннях (їдальні, буфеті, кімнаті прийому їжі).

1.15. За невиконання вимог даної Інструкції прибиральник службових приміщень несе відповідальність згідно з чинним законодавством України.

2. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ РОБОТИ

2.1.Одягнути спецодяг і спецвзуття. Підготувати необхідні для роботи матеріали, засоби та інвентар, перевірити їх справність. Ознайомитися з зоною проведення прибирання, упевнитись у достатній її освітленості, відсутності предметів, що можуть становити загрозу життю або здоров’ю.

2.2. Про всі відхилення і порушення, що встановлені на початку роботи, необхідно повідомити свого безпосереднього керівника і не приступати до роботи до їх усунення або вжиття визначених керівником запобіжних заходів.

3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ РОБОТИ

3.1. При прибиранні необхідно впевнитися, що:

Обчислювальна та інша допоміжна техніка вимкнена;

Меблі, наявні засоби виробництва стоять стійко.

3.2. В приміщенні, де необхідно проводити вологе прибирання, підлогу після миття витерти насухо.

3.3. При роботі дотримуватися такої послідовності: змочивши невелику ділянку підлоги, вимити її, витерти, а потім продовжувати прибирання. Не рекомендується змочувати великі площі відразу.

3.4. При роботі необхідно користуватися тільки справним пристосуванням (драбинкою, підставкою тощо) та обладнанням (пилосос, натирач підлоги тощо).

3.5. Під час миття вікон не дозволяється ставати на підвіконня, для цього треба користуватися спеціальною драбиною. Драбина повинна бути справною, мати щаблі, вправлені в тятиву, а не прибиті цвяхами. На кінцях драбини повинні бути гумові башмаки або загострені металеві наконечники, що запобігають ковзанню її по підлозі. Не допускається користуватися замість драбин випадковими предметами.

3.6. Роботу на висоті більше 1,3 м від підлоги треба виконувати тільки за нарядом-допуском.

3.7. Прибирання місць загального користування (туалети, умивальники тощо) треба проводити в гумових чоботях та рукавичках, а при хлоруванні і обробці унітазів – в респіраторі.

3.8. Мити підлогу в місцях загального користування слід з застосуванням спеціальних миючих засобів або розчину хлорного вапна з розрахунку 2 столові ложки на відро води. Не дозволяється залишати розведене (кашоподібне) хлорне вапно в закритому приміщенні, а також заливати його гарячою водою, щоб уникнути інтенсивного утворення шкідливих парів. Готувати розчин хлорного вапна необхідно тільки в гумових рукавичках, зберігати в закритій посудині та в спеціальному переносному ящику.