Сегодня: 19 | 04 | 2024

Лекція ЗберІгання палива. Робота двигунів внутрішнього згоряння

Для зберігання рідкого і газоподібного палива складське господарство повинне мати в своєму розпорядженні необхідну кількість резервуарів. На кожний з резервуарів з рідким паливом повинні бути складені калібрувальні таблиці з урахуванням температури, щільності і вологості палива. Його витрату враховують або по вимірюванню рівня в резервуарі, або розхідомірами.

При споруді сховищ нафто - і газопроводи краще прокладати над землею (на висоті 35, 40 см від поверхні), що дозволить регулярно оглядати стикуй, швидко усувати дефекти. Для термінової зупинки течі застосовують бензостійку замазку і епоксидні смоли. Мастику готують, розчинивши 2 частини целулоїду в 10 частинах ацетону і додавши 1 частину тальку.

В період експлуатації паливних сховищ можна їх технічно удосконалити з метою економії енергоресурсів. Приклади таких удосконалень приведені в

Таблиці 2.

Таблиця 2. Удосконалення паливних сховищ для зниження втрат палива

Міроприємства(заходи)

Результат, що досягається

Економія енергоресурсів, що получаються, %

Своєчасний ремонт нафтосховищ, трубопроводів і пристроїв заправки палива

Зниження втрат

0,1 ... 2,0

Заміна підручних засобів заправки рідким паливом на механізовано обладнанні шлангом з роздаточним краном

Зниження розливу і випаровування

0,1 ... 0,3

Пристрій спеціальних емкостей для уловлювання парів (дихання) палива в резервуарах при коливаннях температури

Ліквідація втрат від випаровування

0,6 ... 1,6

Установка на резервуарах клапана ДК-М, що забезпечує герметичність зберігання бензину при надлишковому тиску

Ліквідація втрат від випаровування

0,3 ... 0,8

Установка приладів вимірювання і обліку палива, використання ручної лабораторії, обладнаною нафтоденсиметрами, термометрами, водочутливими стрічками, мірними лінійками і т. п.

Підвищення точності і обліку палива

0,3...1,2

Найважливішими частинами нафтоарматури, що впливають на втрати бензину при зберіганні і прийомно-роздаточних операціях, є дихальний клапан і кульовий кран.

Дихальний клапан призначений для випуску повітря або паровоздушной змішай, коли розрідження або тиск в газовому просторі резервуару досягне небезпечного значення. Одним з кращих вважається дихальний клапан 03-23802 ГОСНИТИ. Він має вогняний запобіжник. Межі його спрацьовування: на надмірний тиск - 0,03МПа; на вакуум - 0,001МПа.

Для зниження втрат при приймальний-відпускних операціях застосовують кульовий кран 03-4568А ГОСНИТИ. Він розрахований на робочий тиск 0,5МПа, герметичний і надійний в експлуатації. Діаметр умовного проходу 50 мм, затвор не вимагає регулювання і перевірки стану ущільнення.

Щоб уникнути втрат при роз'єднанні приймально-відпускних рукавів, сучасні автозаправні пристрої обладнали швидкороз'ємними кульовими муфтами 03-35484 ГОСНИТИ.

Для видачі палива в баки тракторів, автомобілів, комбайнів на роздаточні рукави засобів заправки встановлюють паливороздавальні крани ОЗ-4382 ГОСНИТИ, ОЗ-7592 ГОСНИТИ і ОЗ-1576 ГОСНИТИ з різним діаметром умовного проходу і пропускної спроможності. У цих кранів є пристрої, що автоматично припиняють подачу палива у момент заповнення бака машини, що звільняє водія від необхідності спостерігати за наповненням бака і відповідно знижує розлив палива.

2. Робота двигунів внутрішнього згорання

У сільському господарстві двигунами внутрішнього згорання в основному обладнані автомобілі і трактори, для яких потрібні якісні нафтопродукти, тобто найбільш дефіцитний вид палива.

Технічні заходи по економії автотракторного палива, здійснювані за рахунок експлуатаційних витрат господарств, в даний час проводять в двох напрямах:

● впровадження прийомів і методів економічної роботи машин;

● вдосконалення технології сільськогосподарського виробництва.

Вони істотно розрізняються для бензинових і дизельних двигунів.

На економічність роботи бензинових двигунів основний вплив робить технічний стан системи живлення паливом, зокрема склад горючої суміші. При номінальному навантаженні двигуна найбільш економічним буде склад змішай з коефіцієнтом надлишку повітря 1,1 (повністю відкрита заслінка). В цьому випадку забезпечується повне згорання палива, а також скорочується інтенсивність зносу, зменшується накипутворення.

Важливе значення має полягання пального в суміші. Чим краще розпорошено пальне, тим більша частина його знаходиться в пароподібному стані, чим рівномірне перемішані пари пального з повітрям і розподілена суміш по циліндру двигуна, тим краще якість суміші, ефективніше і економніше робота двигуна. Необхідні якості розпилювання палива і склад горючої суміші досягаються регулюванням карбюратора.

На економічність роботи дизеля впливає стан соплових отворів розпилювача форсунки або насоса-форсунки. Для кожного типу і моделі дизеля встановлюють суворо певні величини тиску вприскування палива і діаметри соплових отворів. Зміна цих параметрів в експлуатації неминуче приводить до погіршення роботи дизеля. Наприклад, чим вище тиск уприскування палива в циліндр, тим краще його розпилювання і випаровування. Проте дуже дрібні краплі не проникають в глибину камери згорання, створюється нерівномірність розподілу палива, і воно погано згорає в зонах, де його надлишок. При малому тиску вприскування розмір крапель збільшується, їх згорання сповільнюється і частина незгорілого палива викидається в ході випуску.

Дослідження показали, що після 100 годин роботи майже у половини дизельних двигунів розпилювачі не відповідають оптимальному режиму роботи. Це пояснюється їх зносом, коксовими відкладеннями, забрудненням паливних фільтрів, різним регулюванням насосів-форсунок.

Негативні наслідки зносу або закоксовування отворів вимагають періодичної їх перевірки. Першу перевірку і очищення отворів потрібно проводити через

250 ... 300годин роботи, а подальші - через кожні 500 годин. Технічне обслуговування системи живлення дизеля повинне бути направлене на забезпечення ретельної фільтрації палива, усунення недостатньої його подачі до насоса високого тиску або насосів-форсунок, на запобігання підсосу повітря в з'єднаннях і виключення неправильної роботи насоса, форсунок або насосів-форсунок.

На економічність роботи двигунів внутрішнього згорання істотний вплив роблять кліматичні умови. Взимку при роботі холодного двигуна для випаровування важких фракцій палива необхідний додатковий підігрів горючої суміші, що поступає в циліндри. Якщо цього не робити, то важкі фракції, що випарувалися, не згоратимуть і витрата пального зросте.

У літній час перевитрата палива пов'язана з частим виникненням детонації із-за високого температурного режиму. Для зменшення детонації рекомендується застосовувати бензин з октановим числом на 4-6 одиниць більше, ніж при середніх температурах.

До основних особливостей використання автомобілів в гірських районах відносяться зниження щільності повітря з підвищенням місцевості над рівнем морить, значні добові коливання температури, наявність крутих і тривалих спусків і підйомів. При використанні автомобілів в цих умовах спостерігаються падіння потужності двигуна і значна перевитрата пального (головним чином із-за збагачення змішай унаслідок зниження щільності повітря). У автомобілів, що мають нормальне заводське регулювання приладів системи живлення, при експлуатації в гірських районах перевитрата палива може складати 10 ... 25 %.