- Подробности
-
Категория: Рабочие программы
-
Опубликовано 25.02.2011 12:50
-
Автор: Super User
-
Просмотров: 6604
Страница 2 из 12
1.2. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК З ІНШИМИ ДИСЦИПЛІНАМИ
Філософія як базовий курс гуманітарної освіти пов’язаний з багатьма дисциплінами соціально-гуманітарного циклу, зокрема:
Ø релігієзнавством через історико-філософську проблематику релігієзнавства й вивчення форм суспільної свідомості (найстарішою формою світогляду є міфологічний);
Ø з історією, оскільки філософія відігравала значну роль у процесі становлення і функціонування багатьох держав;
Ø з логікою, оскільки в добу середньовіччя саме логіка була в центрі богослов’я та схоластичної філософії;
Ø з українською та зарубіжною культурою, тому що ментальні схеми та моральні засади філософії мали великий вплив на розвиток людської культури та цивілізації;
Ø з політологією, оскільки філософія надає теоретичну схему політичного життя, політичного устрою та політичної діяльності, опосередковано впливає на всі сфери суспільного життя;
Ø з соціологією, оскільки соціальна філософія тісно пов’язана з теоретичною моделлю, філософським осмисленням проблеми взаємодії особи та суспільства, має вплив на соціальну поведінку спільнот та індивідів;
Ø з естетикою як наукою про мистецтво, про форми прекрасного в художній творчості, природі та суспільстві, та з етикою як наукою про мораль, її походження, розвиток і роль у суспільному та особистому житті людей;
Ø з психологією як наукою, що серед багатьох інших утворень вивчає сукупність психічних особливостей, властивих тій чи іншій формі свідомості, та з педагогікою як наукою про виховання, освіту і навчання;
Ø з економічними дисциплінами, оскільки феномен побутування еконоиіки, певних економічних стосунків між людьми та типів господарської діяльності вивчається філософією;
Ø з технологією харчування, товарознавством харчових продуктів та організацією обслуговування, оскільки філософія сприяє формуванню високої духовної культури спеціаліста, прищеплює базові знання, необхідні в кожній прикладній галузі наукової та виробничої діяльності.
Курс "Філософія" студенти опановують після вивчення курсу "Релігієзнавство" перед вивченням дисциплін "Політологія" та "Соціологія", для яких він є базовою дисципліною.
2. ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ДИСЦИПЛІНИ
2.1. ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ДИСЦИПЛІНИ З РОЗПОДІЛОМ
НАВЧАЛЬНОГО ЧАСУ ЗА ТЕМАМИ ТА ФОРМАМИ
АУДИТОРНИХ ЗАНЯТЬ І САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
2.1.1. РОЗПОДІЛ НАВЧАЛЬНОГО ЧАСУ ЗА ТЕМАМИ ТА ФОРМАМИ
АУДИТОРНИХ ЗАНЯТЬ І САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ
ДЛЯ ДЕННОЇ (та ЗАОЧНОЇ – У ДУЖКАХ) ФОРМИ НАВЧАННЯ
№
Теми
|
ТЕМА
|
Всього годин за навчальним планом
|
У тому числі
|
Аудиторні заняття
|
Само-стійна робота
|
Лекції
|
Семінарські
|
РОЗДІЛ І. ФІЛОСОФІЯ, ЇЇ ПОХОДЖЕННЯ, ПРОБЛЕМАТИКА І ФУНКЦІЇ
|
1.
|
Філософія, її походження, проблематика і функції
|
8
|
4 (2)
|
2 (-)
|
2 (6)
|
РОЗДІЛ ІІ. ІСТОРИЧНІ ТИПИ ФІЛОСОФІЇ
|
2.
|
Філософія Стародавньої Індії та Китаю
|
6
|
2 (-)
|
2 (-)
|
2 (6)
|
3.
|
Антична філософія
|
8
|
2 (2)
|
4 (-)
|
2 (6)
|
4.
|
Філософія Середньовіччя та Відродження
|
6
|
2 (-)
|
2 (-)
|
2 (6)
|
5.
|
Західноєвропейська філософія XVII-XX ст.
|
8
|
2 (-)
|
2 (2)
|
4 (6)
|
6.
|
Історія української філософії X-XX ст.
|
6
|
2 (2)
|
2 (-)
|
2 (4)
|
РОЗДІЛ ІІІ. ФІЛОСОФСЬКЕ РОЗУМІННЯ СВІТУ: БУТТЯ, МАТЕРІЯ ЯК ВИХІДНІ КАТЕГОРІЇ.
|
7.
|
Філософське розуміння світу: буття, матерія як вихідні категорії
|
6
|
2 (-)
|
2 (-)
|
2 (6)
|
8.
|
Діалектика та її альтернативи. Концепція розвитку.
|
8
|
2 (-)
|
2 (-)
|
4 (8)
|
9.
|
Свідомість. Філософія мови.
|
8
|
2 (-)
|
4 (2)
|
2 (6)
|
10.
|
Пізнання. Наукове пізнання.
|
6
|
2 (-)
|
2 (2)
|
2 (4)
|
11.
|
Природа як предмет філософського осмислення. Екофілософія.
|
8
|
4 (-)
|
2 (-)
|
2 (8)
|
РОЗДІЛ ІV. СУСПІЛЬНА ФІЛОСОФІЯ
|
12.
|
Суспільство як об’єкт філософського аналізу
|
6
|
2 (-)
|
2 (-)
|
2 (6)
|
13.
|
Проблема людини в філософії. Особа і суспільство. Філософія права.
|
6
|
2 (2)
|
2 (-)
|
2 (4)
|
14.
|
Культура і цивілізація. Філософія релігії, моралі, мистецтва.
|
6
|
2 (-)
|
2 (2)
|
2 (4)
|
15.
|
Цінності, їх роль в житті особи і суспільства. Аксіологія.
|
6
|
2 (-)
|
2 (-)
|
2 (6)
|
16.
|
Прогрес і глобальні проблеми сучасності. Філософія науки та техніки. Філософія економіки.
|
6
|
2 (2)
|
2 (-)
|
2 (4)
|
|
РАЗОМ:
|
108
|
36 (10)
|
36 (8)
|
36 (90)
|
2.2. ЗМІСТ ТЕМ КУРСУ
Тема 1. ФІЛОСОФІЯ, ЇЇ ПОХОДЖЕННЯ,
ПРОБЛЕМАТИКА І ФУНКЦІЇ (4 ГОД.)
ЛЕКЦІЯ № 1
ПЛАН ЛЕКЦІЇ:
1. Зародження філософської думки. Предмет філософії. Специфіка філософського знання.
Філософія – одна з найдавніших і найцікавіших галузей людського знання. Походження та значення слова "філософія" ("любов до мудрості" – Піфагор). Філософія як синонім науки і теоретичної думки загалом.
2. Основне коло філософських проблем: світ і людина, буття і свідомість. Філософія і світогляд.
Місце філософії в самопізнанні людини. Філософія і світогляд. Світогляд як Духовно-практичний спосіб освоєння світу. Світогляд як форма самовизначення людини. СтруКТура світогляду. Історичні типи світогляду; міфологічний, релігійний, науковий і філософсьКиЙ. ФілосОФія як теоретична основа сВІтогляду.
3. Історичні типи світоглядів. Співвідношення філософії, міфу і релігії.
Міфологічна форма світогляду та притаманний їй антропоморфізм, тобто ототожнення природних сил з людськими, одухотворення їх. Риси міфологічного світогляду: усвідомлення рода як колективної особи, оберненість у минуле, де тотемний предок був ідеалом діяльності, формування анімістичної картини буття.
ЛЕКЦІЯ № 2
ПЛАН ЛЕКЦІЇ:
1. Функції філософії.
Філософія в системі ДуховноЇ культури. ВзаЄМовідношення філософії, науки та релІГії. Основні функції філософії (світоглядна, методологічна, гносеологічна, інтегративна, критична, аксіологічна).
2. Гуманізм – основна ідея сучасної філософії. Пріоритет загальнолюдських цінностей в філософському світогляді.
Предмет філософії. Коло Філософських роздумів: людИНа і світ; мислення і БутТя, духовне і тілесне. СтруКТУРа філософського ЗНання. Основні теми і типи філософування. Проблема ВЗаємовідношення буття і духу.