Сегодня: 24 | 04 | 2024

Методичні матеріали для самостійного опрацювання з Дисципліни «Українська література”

Методичні матеріали для самостійного опрацювання  з Дисципліни «Українська література”

Методичні матеріали Для самостійного опрацювання навчального матеріалу студентами з Дисципліни «Українська література”

для студентів денної форми навчання

Відділення: „ЕКсплуатація та ремонт машин і обладнення

агропромислового виробництва”

спеціальність 50.5010201 „ Обслуговування комп’Ютерних

систем і мереж”, та

51.00.10201 „ ЕКсплуатація та ремонт машин і обладнення

агропромислового виробництва”.

на 2010-2011 навчальний рік

Зміст

Програма дисципліни “Українська літератур"

Зміст дисципліни………………

Орієнтовний тематичний план з тем, які венесені на самостійне вивчення..

Теми для самостійного опрацювання навчального матеріалу студентами..…

Рекомендовані твори для вивчення напам’ять…

6.  Критерії оцінювання навчальних досягнень студентів з предмету українська література…

7.  Список рекомендованих джерел…

1. Програма дисципліни «Українська література»

1.1. Мета та призначення.

Основною метою дисципліни вивчення курсу «Зарубіжна література» є:

— підвищення загальної освіченості майбутніх молодших спеціалістів, заохочення до читання та вивчення художньої літератури, „ а через неї — до фундаментальних цінностей культури”, розширення культурно-пізнавальних інтересів студентів;

— сприяння всебічному розвитку, духовному збагаченню, активному громадянському, морально-етичному, соціальному становленню й самореалізації особистості в сучасному світі;

— формування і утвердження гуманістичного світогляду особистості, орієнтованої на вищі національні та загальнолюдські ідеали й цінності.

1.2. Задачі вивчення дисципліни.

1. Формування гуманістичного світогляду молодих громадян, розвиток їх духовного світу, утвердження загальнолюдських морально-етичних орієнтирів, сприяння національному самоусвідомленню і стійкому відчуттю приналежності до європейської спільноти, бачення в українській художній творчості ментальних особливостей українця.

2. Піднесення загальної освіченості студентів у цілому, гуманітарної зокрема; набуття ними базових знань з української літератури, необхідних для повноцінної самореалізації в суспільстві.

3. Ознайомлення із визначними творами української художньої літератури; розвиток уміння сприймати літературний твір як явище мистецтва слова.

4. Формування читацької культури студентів, розвиток їх естетичних уподобань і смаків, уміння розрізняти явища класичної і масової культури.

5. Піднесення престижу національної літератури, виховання її читача й шанувальника; формування стійкого інтересу до української літератури як вагомого духовного спадку народу, повноцінного оригінального мистецтва.

6. Вивчення української літератури в національному і світовому культурологічному контекстах, у міжпредметних зв’язках.

7. Розвиток творчих та інтелектуальних здібностей студентів, логічного і критичного мислення, культури полеміки, уміння аргументувати власну думку, орієнтуватися в сучасному інформаційному просторі.

8. Вироблення вміння застосовувати здобуті на уроках літератури знання, навички у практичному житті.

9. Розвиток навичок самоосвіти, бажання і спроможності навчатися.

2. Зміст дисципліни.

Тема 1. ВСТУП.


Українська література в контексті розвитку суспільства ІІ половини ХІХ – поч. ХХ ст. : її історична місія, особлива роль у житті поневоленої нації. Зв’язок художнього мислення митця з провідними тенденціями доби. Основні риси українського модернізму

Література 70-90-х років ХІХ ст. Загальний огляд.

Складні історико-культурні умови розвитку літератури. Розвиток реалізму, натуралізму, пізній романтизм.

ТЛ: поняття національного і вселюдського.

Тема 2. Іван Нечуй-Левицький. Повість „Кайдашева сім’я”.

Іван Нечуй-Левицький. Загальна характеристика творчості.

Повість „Кайдашева сім’я”: соцiально-побутова повість-хроніка, реалізм твору, актуальність проблематики; відображення українського менталітету у творі; традиції народного побуту й моралі; утвердження цінностей національної етики засобами комічного.
ТЛ: соціально-побутова повість, повість-хроніка; поглиблення поняття про реалізм.