Методичні матеріали для самостійного опрацювання з Дисципліни «Українська література”
Страница 1 из 19
Методичні матеріали для самостійного опрацювання з Дисципліни «Українська література”
Методичні матеріали Для самостійного опрацювання навчального матеріалу студентами з Дисципліни «Українська література”
для студентів денної форми навчання
Відділення: „ЕКсплуатація та ремонт машин і обладнення
агропромислового виробництва”
спеціальність 50.5010201 „ Обслуговування комп’Ютерних
систем і мереж”, та
51.00.10201 „ ЕКсплуатація та ремонт машин і обладнення
агропромислового виробництва”.
на 2010-2011 навчальний рік
Зміст
Програма дисципліни “Українська літератур"
Зміст дисципліни………………
Орієнтовний тематичний план з тем, які венесені на самостійне вивчення..
Теми для самостійного опрацювання навчального матеріалу студентами..…
Рекомендовані твори для вивчення напам’ять…
6. Критерії оцінювання навчальних досягнень студентів з предмету українська література…
7. Список рекомендованих джерел…
1. Програма дисципліни «Українська література»
1.1. Мета та призначення.
Основною метою дисципліни вивчення курсу «Зарубіжна література» є:
— підвищення загальної освіченості майбутніх молодших спеціалістів, заохочення до читання та вивчення художньої літератури, „ а через неї — до фундаментальних цінностей культури”, розширення культурно-пізнавальних інтересів студентів;
— сприяння всебічному розвитку, духовному збагаченню, активному громадянському, морально-етичному, соціальному становленню й самореалізації особистості в сучасному світі;
— формування і утвердження гуманістичного світогляду особистості, орієнтованої на вищі національні та загальнолюдські ідеали й цінності.
1.2. Задачі вивчення дисципліни.
1. Формування гуманістичного світогляду молодих громадян, розвиток їх духовного світу, утвердження загальнолюдських морально-етичних орієнтирів, сприяння національному самоусвідомленню і стійкому відчуттю приналежності до європейської спільноти, бачення в українській художній творчості ментальних особливостей українця.
2. Піднесення загальної освіченості студентів у цілому, гуманітарної зокрема; набуття ними базових знань з української літератури, необхідних для повноцінної самореалізації в суспільстві.
3. Ознайомлення із визначними творами української художньої літератури; розвиток уміння сприймати літературний твір як явище мистецтва слова.
4. Формування читацької культури студентів, розвиток їх естетичних уподобань і смаків, уміння розрізняти явища класичної і масової культури.
5. Піднесення престижу національної літератури, виховання її читача й шанувальника; формування стійкого інтересу до української літератури як вагомого духовного спадку народу, повноцінного оригінального мистецтва.
6. Вивчення української літератури в національному і світовому культурологічному контекстах, у міжпредметних зв’язках.
7. Розвиток творчих та інтелектуальних здібностей студентів, логічного і критичного мислення, культури полеміки, уміння аргументувати власну думку, орієнтуватися в сучасному інформаційному просторі.
8. Вироблення вміння застосовувати здобуті на уроках літератури знання, навички у практичному житті.
9. Розвиток навичок самоосвіти, бажання і спроможності навчатися.
2. Зміст дисципліни.
Тема 1. ВСТУП.
Українська література в контексті розвитку суспільства ІІ половини ХІХ – поч. ХХ ст. : її історична місія, особлива роль у житті поневоленої нації. Зв’язок художнього мислення митця з провідними тенденціями доби. Основні риси українського модернізму
Література 70-90-х років ХІХ ст. Загальний огляд.
Складні історико-культурні умови розвитку літератури. Розвиток реалізму, натуралізму, пізній романтизм.
ТЛ: поняття національного і вселюдського.
Тема 2. Іван Нечуй-Левицький. Повість „Кайдашева сім’я”.
Іван Нечуй-Левицький. Загальна характеристика творчості.
Повість „Кайдашева сім’я”: соцiально-побутова повість-хроніка, реалізм твору, актуальність проблематики; відображення українського менталітету у творі; традиції народного побуту й моралі; утвердження цінностей національної етики засобами комічного.
ТЛ: соціально-побутова повість, повість-хроніка; поглиблення поняття про реалізм.