Сегодня: 26 | 04 | 2024

ПЛАН – КОНСПЕКТ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ На тему: “Демонстрація роботи спеціальних автомобілів” Авто драбини. Колінчасті підіймачі. 2004

ПЛАН – КОНСПЕКТ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ На тему: “Демонстрація роботи спеціальних автомобілів” Авто драбини. Колінчасті підіймачі. 2004

ПЛАН ЗАНЯТТЯ:

1.  Авто драбини

2.  Колінчасті підіймачі

1. Авто драбини

Керівні документи:

-  правила безпеки праці в ДПО 2000 р.;

-  інструкція заводу виробника

До роботи на АД допускаються водії 1 класу, які вивчили її, отримали навички роботи з нею та здали залік комісії.

При роботі на АД забороняється:

-  перебування на ній сторонніх осіб;

-  находження людей під піднятим комплектом колін;

-  виконувати підйом комплекту колін поки люди не будуть знаходитись в небезпечному місці;

-  працювати під лінією електропередач, на не освітлюваний площадці та прислоняти драбину до не освітлюваного місця;

-  перегружати драбину більш встановленої на шкалі підйому норми;

-  працювати при несправній гідросистемі;

-  працювати при швидкості вітру більш 10 м/с

-  залишати драбину без над зору при піднятих колінах;

-  при ступати до роботи на висотах не переконавшись що коліна насадженні на замекателі;

-  працювати на АД з піднятими опорами і незаблокированими ресорами ;

-  працювати при відказі прибору блокировки.

-  нагружати ліфт АД, там де вони є більш встановленої норми;

-  переміщати на друге місце при піднятих колінах;

-  регулювати, змащувати, заправляти під час роботи.

Вибір місця установки:

-  під`їзд АД до обслуговуємого об`єкту повинно бути вибране з розрахунку мах. можливої зручності роботи;

-  чим вище драбина повинна бути висунута, тим ближче повинна бути встановлена до будівлі;

-  звичайно драбина встановлюється паралельно стіні будівлі та після підйому розвертається до стіни під кутом 90 град.

-  якщо місцеві умови не допускають під`їзд боковою стороною, можна встановити АД перпендикулярно стіни будівлі, але не дальше 18 м від осі зворотного круга;

-  площадка повинна бути твердою з ухилом не більш 6 град;

-  не можна встановлювати драбину опорами на кришки колодязів, поблизу траншей та канав

Порядок включення гідронасосу :

-  машина встановлюється на стоян очні ручні гальма;

-  запускається двигун ;

-  витиснути педаль зчеплення ;

-  рисаг роздаточної коробки поставити на нейтраль ;

-  включити 4 або 3 передачу ;

-  включити КВП

-  відпустити педаль зчеплення ;

-  включити тумблер “живлення ”;

-  перейти до пульта керування та включити на ньому тумблер “живлення” ;

-  натиснути на педаль пульта керування і встановити її на фіксатор.

Башта гідромеханизмів буде заживлена током від акумуляторних батарей і датчик газу збільшить оберти двигуна.

ВИСУВАННЯ ОПОР

-  рукоятку висування опори натиснути вниз, опору висувати до тих пір поки опорна тарілка не прийме стійкого положення на грунті;

-  першою висувається ліва передня опора і одночасно звертається увага, чи спрацював механизм блокіровки ресор. Далі задня ліва, передня права, задня права. Убираються опори в зворотному порядку.

-  У АД 30(131)ПН – 506 – золотники опор знаходяться в задні книші платформи зверху, тому опори можуть висуватися попарно, спочатку передні потім задні.

ПІДЙОМ-ОПУСКАННЯ ДРАБИНИ

Являється першою операцією, рукоятку підйому повернути “на себе”, рух драбини співпадає з рухом рукоятки. Не можна доводити підйом до мах. кута після чого від 75 – 80 град спрацьовує автоматика. Кут підйому краще визначати по відвісу кутомеру.

Після спрацювання механізму вирівнювання бокового нахилу, виключити тумблер “живлення ” цього механізму.

Якщо кут підйому більш 75 град тиск в гідро системі скидається до нуля, підйом автоматично припиняється. Після повертання рукоятки на нейтраль тиск встановлюється до робочого. При підході до межі поля безпеки при опусканні висунутої драбини горить жовте світло. Тиск в гідросистемі скидається автоматично до нуля.

Опускання драбини здійснюється поворотом рукоятки на “себе”.

Перед укладкою на передню опорну стійку коліна коліна драбини здвинуті до упору, а крюк на четвертому коліні суміщується з рискою на опорній стійці.

ПОВОРОТ - драбини можна виконувати тільки при підйомі комплекту колін на кут більш 30 град рекомендовано виконувати поворот драбини при не висунутих колінах. При переміщенні рукоятки повороту на пульті керування від себе – поворот вправо, на себе вліво. У нових драбин рух рукоятки повороту співпадає з рухом драбини.

ВИСУВАННЯ – є найбільш небезпечним рухом. Рух рукоятки висування на пульті керування співпадає з рухом драбини. Висування можливе тільки при куті підйому комплексу колін 10 град та більше. В цей момент крюк запірний звільняє усі коліна драбини і на світовому транспорті загорається “зелена лампочка”. Повне висування можливе тільки при куті підйому більше 50 град.

При переміщуванні третього коліна відносно четвертого на один крок ступенів, вершина першого коліна висувається на 0.9 м

Контроль за висуванням колін ведеться або по вершині, або по показнику довжини. Підвід вершини драбини до МПБ слід вести на малій швидкості. висувати драбину перед дотиком та посадкою на замикачі необхідно таким чином, щоб при опиранні довжина від вершини драбини до корпусу була 1...15 м. Драбину обов`язково посадить на замикачі.

Опускання драбини для опирання – при зводити тільки на вершину першого коліна та на малій швидкості, наглядаючи за наближенням к МПБ .

Опирати драбину на допоміжні коліна заборонено.

Якщо рух драбини виключається автоматично до того, як вершина драбини торкнулась опори, то необхідно вивести драбину з під зони дії автоматики, підйомом або зсувом, або повністю здвинути та під`їхати ближче. Якщо спрацював запобіжник лобових ударів, для встановлення тиску в системі необхідно вернути рукоятку в нейтральне положення та натиснути на пульті керування кнопку “встановлення ланцюга”.

Вершина драбини повинна тільки торкатися опори. Вага драбини не повинна передоватись на опору.

ЗСУВ - маневр безпечний. Перед зсувом драбину приподняти, зняти з замикачів. Комплект колін зсувається під власною вагою, рукояткою виконується тільки “дроселювання” масла через золотник. Якщо при зсуву деякі з колін залишаються на місці а канати провисають, це говорить о том що драбина була недостатньо висунута. В цьому випадку, зсув прекратити, почати рух до посадки усіх колін на замикачі і знов провести зсув драбини.

ПІДЙОМ ЛЮДЕЙ НА АД. РОБОТА З ЛАФЕТНИМ СТВОЛОМ

Підйом людей на авто драбині

-  перед підйомом впевнитись, що драбина встановлена по всім правилам, коліна посажені на замикачі, двигун заглушити;.

-  опустити з 4-го коліна допоміжну драбину на грунт;

-  перший піднімаючий ся перевіряє усі замикачі;

-  при куті підйому до 50 град та не опертій драбині дозволяється підйом тільки одному чоловіку. При куті підйому більше 50 град одночасно двом;

-  по опертій драбині люди можуть переміщуватись ланцюгом с інтервалом не менше 3 м, а якщо з вантажем вагою 100...120 кг, інтервал становиться не менше 8 м. При цьому люди повинні йти не в такт, щоб не було коливань драбини

Робота з лафетним стволом.

-  вершина драбини як правило не прислоняється. Реакція струї води значно посилює навантаження на вершину драбини

-  лафетний ствол надійно закріпляється на допоміжному коліні, яке в свою чергу фіксується замикачем

-  рукавна лінія закріплюється по середині драбини, драби на висувається тільки на третю частину (20 м)

-  заборонено різке включення та виключення подачі води к стволу

-  обов`язкове застосування розтяжок

Транспортується ствол в задньому ящику платформи. Керується ствол по вертикалі, по горизонталі самої драбини.

2. КОЛІНЧАСТІ ПІДІЙМАЧІ

2. Колінчасті підіймачі

Керівні документи:

-  правила безпеки праці в ДПО 2000 р.;

-  інструкція заводу виробника

До роботи на АД допускаються водії 1 класу, які вивчили її, отримали навички роботи з нею та здали залік комісії.

При роботі на АД забороняється:

-  перебування на ній сторонніх осіб;

-  находження людей під піднятим комплектом колін;

-  виконувати підйом комплекту колін поки люди не будуть знаходитись в небезпечному місці;

-  працювати під лінією електропередач, на не освітлюваний площадці та прислоняти драбину до не освітлюваного місця;

-  перегружати драбину більш встановленої на шкалі підйому норми;

-  працювати при несправній гідросистемі;

-  працювати при швидкості вітру більш 10 м/с

-  залишати драбину без над зору при піднятих колінах;

-  при ступати до роботи на висотах не переконавшись що коліна насадженні на замекателі;

-  працювати на АД з піднятими опорами і незаблокированими ресорами ;

-  працювати при відказі прибору блокировки.

-  нагружати ліфт АД, там де вони є більш встановленої норми;

-  переміщати на друге місце при піднятих колінах;

-  регулювати, змащувати, заправляти під час роботи.

Вибір місця установки:

-  під`їзд АД до обслуговуємого об`єкту повинно бути вибране з розрахунку мах. можливої зручності роботи;

-  чим вище драбина повинна бути висунута, тим ближче повинна бути встановлена до будівлі;

-  звичайно драбина встановлюється паралельно стіні будівлі та після підйому розвертається до стіни під кутом 90 град.

-  якщо місцеві умови не допускають під`їзд боковою стороною, можна встановити АД перпендикулярно стіни будівлі, але не дальше 18 м від осі зворотного круга;

-  площадка повинна бути твердою з ухилом не більш 6 град;

-  не можна встановлювати драбину опорами на кришки колодязів, поблизу траншей та канав

Порядок включення гідронасосу :

-  машина встановлюється на стоян очні ручні гальма;

-  запускається двигун ;

-  витиснути педаль зчеплення ;

-  рисаг роздаточної коробки поставити на нейтраль ;

-  включити 4 або 3 передачу ;

-  включити КВП

-  відпустити педаль зчеплення ;

-  включити тумблер “живлення ”;

-  перейти до пульта керування та включити на ньому тумблер “живлення” ;

-  натиснути на педаль пульта керування і встановити її на фіксатор.

Башта гідромеханизмів буде заживлена током від акумуляторних батарей і датчик газу збільшить оберти двигуна.

ВИСУВАННЯ ОПОР

-  рукоятку висування опори натиснути вниз, опору висувати до тих пір поки опорна тарілка не прийме стійкого положення на грунті;

-  першою висувається ліва передня опора і одночасно звертається увага, чи спрацював механизм блокіровки ресор. Далі задня ліва, передня права, задня права. Убираються опори в зворотному порядку.

-  У АД 30(131)ПН – 506 – золотники опор знаходяться в задні книші платформи зверху, тому опори можуть висуватися попарно, спочатку передні потім задні.

ПІДЙОМ-ОПУСКАННЯ ДРАБИНИ

Являється першою операцією, рукоятку підйому повернути “на себе”, рух драбини співпадає з рухом рукоятки. Не можна доводити підйом до мах. кута після чого від 75 – 80 град спрацьовує автоматика. Кут підйому краще визначати по відвісу кутомеру.

Після спрацювання механізму вирівнювання бокового нахилу, виключити тумблер “живлення ” цього механізму.

Якщо кут підйому більш 75 град тиск в гідро системі скидається до нуля, підйом автоматично припиняється. Після повертання рукоятки на нейтраль тиск встановлюється до робочого. При підході до межі поля безпеки при опусканні висунутої драбини горить жовте світло. Тиск в гідросистемі скидається автоматично до нуля.

Опускання драбини здійснюється поворотом рукоятки на “себе”.

Перед укладкою на передню опорну стійку коліна коліна драбини здвинуті до упору, а крюк на четвертому коліні суміщується з рискою на опорній стійці.

ПОВОРОТ - драбини можна виконувати тільки при підйомі комплекту колін на кут більш 30 град рекомендовано виконувати поворот драбини при не висунутих колінах. При переміщенні рукоятки повороту на пульті керування від себе – поворот вправо, на себе вліво. У нових драбин рух рукоятки повороту співпадає з рухом драбини.

ВИСУВАННЯ – є найбільш небезпечним рухом. Рух рукоятки висування на пульті керування співпадає з рухом драбини. Висування можливе тільки при куті підйому комплексу колін 10 град та більше. В цей момент крюк запірний звільняє усі коліна драбини і на світовому транспорті загорається “зелена лампочка”. Повне висування можливе тільки при куті підйому більше 50 град.

При переміщуванні третього коліна відносно четвертого на один крок ступенів, вершина першого коліна висувається на 0.9 м

Контроль за висуванням колін ведеться або по вершині, або по показнику довжини. Підвід вершини драбини до МПБ слід вести на малій швидкості. висувати драбину перед дотиком та посадкою на замикачі необхідно таким чином, щоб при опиранні довжина від вершини драбини до корпусу була 1...15 м. Драбину обов`язково посадить на замикачі.

Опускання драбини для опирання – при зводити тільки на вершину першого коліна та на малій швидкості, наглядаючи за наближенням к МПБ .

Опирати драбину на допоміжні коліна заборонено.

Якщо рух драбини виключається автоматично до того, як вершина драбини торкнулась опори, то необхідно вивести драбину з під зони дії автоматики, підйомом або зсувом, або повністю здвинути та під`їхати ближче. Якщо спрацював запобіжник лобових ударів, для встановлення тиску в системі необхідно вернути рукоятку в нейтральне положення та натиснути на пульті керування кнопку “встановлення ланцюга”.

Вершина драбини повинна тільки торкатися опори. Вага драбини не повинна передоватись на опору.

ЗСУВ - маневр безпечний. Перед зсувом драбину приподняти, зняти з замикачів. Комплект колін зсувається під власною вагою, рукояткою виконується тільки “дроселювання” масла через золотник. Якщо при зсуву деякі з колін залишаються на місці а канати провисають, це говорить о том що драбина була недостатньо висунута. В цьому випадку, зсув прекратити, почати рух до посадки усіх колін на замикачі і знов провести зсув драбини.

ПІДЙОМ ЛЮДЕЙ НА АД. РОБОТА З ЛАФЕТНИМ СТВОЛОМ

Підйом людей на авто драбині

-  перед підйомом впевнитись, що драбина встановлена по всім правилам, коліна посажені на замикачі, двигун заглушити;.

-  опустити з 4-го коліна допоміжну драбину на грунт;

-  перший піднімаючий ся перевіряє усі замикачі;

-  при куті підйому до 50 град та не опертій драбині дозволяється підйом тільки одному чоловіку. При куті підйому більше 50 град одночасно двом;

-  по опертій драбині люди можуть переміщуватись ланцюгом с інтервалом не менше 3 м, а якщо з вантажем вагою 100...120 кг, інтервал становиться не менше 8 м. При цьому люди повинні йти не в такт, щоб не було коливань драбини

Робота з лафетним стволом.

-  вершина драбини як правило не прислоняється. Реакція струї води значно посилює навантаження на вершину драбини

-  лафетний ствол надійно закріпляється на допоміжному коліні, яке в свою чергу фіксується замикачем

-  рукавна лінія закріплюється по середині драбини, драби на висувається тільки на третю частину (20 м)

-  заборонено різке включення та виключення подачі води к стволу

-  обов`язкове застосування розтяжок

Транспортується ствол в задньому ящику платформи. Керується ствол по вертикалі, по горизонталі самої драбини.

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ.

-  проводиться фронтальне опитування слухачів по новому матеріалу

-  об`являються оцінки

-  робиться висновок про підготовку групи в цілому, вказуються характерні помилки і шляхи їх усунення

-  прибирається техніка

ВИДАЧА НА САМОПІДГОТОВКУ

-  А. Ф.Іванов “Пожежна техніка” ч.2. м. Москва 1988 р с.153...156