Сегодня: 14 | 08 | 2020

Тести Контрольні роботи з т.Літератури 70-90 х р. XIX CТ

А) ....”Молоде довгасте обличчя було рум’яне. Веселі сині, як небо, очі світились привітно і ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс, рум’яні губи – все подихало молодою парубочою красою.

Б)....”Дівчина була невеличка на зріст, але рівна, як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина, довгообраза, повновида, з тонким носиком. Щоки червоніли, як червонобокі яблучка, губи були повні та червоні, як калина.”

II-варіант

1.Про що йде мова у повісті І. Нечуя - Левицького „Дві московки” ?

2.В яких закладах навчався І. Нечуй - Левицький?

3.Пригадайте з яких приводів сварилися Кайдаші у повісті І. Нечуя-Левицького „Кайдашева сім’я”

4. Хто з героїв повісті „Кайдашева сім’я...

А)...вважав, що вісь біля воза зламалась тільки тому, що він поїхав по снопи в неділю?

Б)...”був чоловік гордий, упертий, не любив нікому кланятись, навіть рідному батькові?”

В)...”була з поетичною душею, з ласкавим серцем?”

5.Чий цей портрет...

А)...”був широкий у плечах, з батьківськими карими гострими очима, з блідуватим лицем. Тонкі пружки його блідого лиця з тонкими губами мали в собі щось неласкаве. Він ніколи не сміявся гаразд, як сміються люди?”

Б) вона була дуже не молода, але й не стара, висока, рівна, з довгастим лицем, з сірими очима, з тонкими губами та блідим лицем” ?

Індивідуальне опитування до лекції 3

Тема: Панас Мирний. ”Хіба ревуть воли, як ясла повні”

І-варіант

1.Коли народився і помер Панас Мирний?

2.Перші твори Панаса Мирного.

3.У яких журналах публікувався Панас Мирний?

4.Який період життя українського селянства охоплено у романі Панаса Мирного ”Хіба ревуть воли, як ясла повні” ?

5.Дайте характеристику образу головного персонажа (Чіпки) з романа Панаса Мирного ”Хіба ревуть воли, як ясла повні”.

ІІ - варіант

1. Де працював Панас Мирний?

2.Назвіть твори Панаса Мирного.

3.У чому полягає ідейний задум автора романа ”Хіба ревуть воли, як ясла повні” ?

4. Як зображено в романі Панаса Мирного ”Хіба ревуть воли, як ясла повні” представників різних верств?

5. Дайте характеристику основних жіночих образів роману Панаса Мирного ”Хіба ревуть воли, як ясла повні” ?

Запитання О. Кобилянська.

1.У якій сем’ї народилась Ольга Кобилянська

2.В яких журналах друкувалась Ольга Кобилянська

3.Що змальовувала у своїх творах Ольга Кобилянська

4.Назвіть твори Ольги Кобилянської

5.До якого гурту входила Ольга Кобилянська

6. Назвіть твори Ольги Кобилянської яки були надруковані під час Першої світової війни

1.Поясніть символічну назву твору „Земля” Ольги Кобилянської

2.Що, на вашу думку. стало причиною трагедії родини Федорчуків?

.3 Дайте порівняльну характеристику образів Михайла і Сави. Анни і Рахіри

4 У чому полягає „влада землі”?

5 Чому Анна говорить про майбутнє сина „ З нього будуть люди, як покине землю”?

6 Що є земля у творі „Земля” Ольги Кобилянської

Тема М Хвильовий запитання до учнів

1.Коли народився М. Хвильовий?

- М. Хвильовий народився 13 грудня 1893 року.

2. Так, 13 грудня. Слід звернути увагу на дату: 13-е число, тому що вона виявилась фатальною для Хвильового, через які причини?

- Він загинув 13 травня 1933-го.

А один дослідник порахував, що, проживши 39 років, М. Хвильовий прожив тричі по 13.

4 яке справжнє прізвище Хвильового?

5.Де він народився?

6.В якій родині?

7 Чи можна вважати його рівень освіти високим?

8 Де він працював?

9.Коли почалася його літературна діяльність?

10.У яких жанрах він працював спочатку?

11. Назвіть першу збірку творів, яка його прославила.

12.Чим ще відзначалася діяльність Хвильового, крім літературної творчості, в цей період, у 20-і роки?

13. А в чому суть статті “Про “сатану в бочці”, або Про графоманів, спекулянтів та інших “просвітян”?

14. Чим закінчилася дискусія, яку започаткував М. Хвильовий своєю статтею?

15.А що сталося 13 травня 1933 року?

16.Кому, або чому присвячена новела „Мати” М. Хвильового?

І. Перевірка і систематизація знань теми попереднього уроку

Завдання і запитання до учнів

1. Коли було написано М. Хвильовим "Я (Романтика)" і яка тема твору?

2. Який жанр твору? Пригадайте особливості новели як різновиду оповідання.

3.Охарактеризуйте образи твору, підкреслюючи лаконізм авторських характеристик, виразні художні деталі (використовуючи зроблені вдома записи).

Розкрийте символічний зміст образів. В ході обговорення формулюються стислі характеристики персонажів і в зошити поступово записується план образної системи новели:

1) матері (матір Марія - Божа й вселюдська мати - центральний гуманістичний символ новели, символ надії, любові, життя, материнського всепрощення );

2) доктора Тагабата (доктор Тагабат - "людина з холодним розумом і каменем замість серця", безглуздо жорстокий п'яниця й людожер );

3) дегенерата (дегенерат - вартовий революції з душею "палала з гільйотини");

4) Андрюші (Андрюша - людина з нормальною психікою, "чекіст мимоволі");

5) інсургента "Я" - образ розкрити у розвитку, акцентуючи на моменті остаточного зламу і ролі в ньому дегенерата та на ставленні "Я" до інших постатей, виведених у творі: тамуванні відрази, виправданні того, що не можна виправдати, в собі і в інших - "Я думаю: так треба". ( "Я" - "м'ятежний" син - "чекіст, але й людина", комунар, що у вогні фанатизму вбиває рідну матір і відтоді вже остаточно не людина, а тільки чекіст).

4. Опишіть печально-похмурий колорит тла, на якому розгортаються трагічні події; визначте його ідейно-художню функцію.

5. Сформулюйте ідею новели.

Підсумкова І семетр

ВарИант №1