11 | 12 | 2017

План-конспект Тема 9: Гусенична пожежна машина (ГПМ). Заняття 7,8: Види та порядок проведення технічного обслуговування ГПМ. Підготовка та експлуатація ГПМ в зимовий період.

 

План-конспект Тема 9: Гусенична пожежна машина (ГПМ). Заняття 7,8: Види та порядок проведення технічного обслуговування ГПМ. Підготовка та експлуатація ГПМ в зимовий період.

Навчальні питання:

1.

2.

Мета заняття: Ознайомити особовий склад з роботою та

заходами безпеки на ГПМ

Час: 150хв.

Метод проведення: Практичне

Матеріальне забезпечення: Стенди, плакати, Пожежно-технічне

обладнання, ГПМ-54

Місце проведення: Навчальний полігон

Література: 1. Пожежно-технічна підготовка / А. В.Пенкало, І. І. Отчик,

Ю. Г.Гунбин М.: Воениздат, 1984 р.

2. Пожежно-технічне озброєння / С. В. Піголев, Ф. В. Сухоруков

М.: Сройиздат, 1956 р.

3. Технічний опис і інструкція по експлуатації ГПМ-54

П/п

Зміст

Час

(хв)

Організаційно-методичні вказівки

1

2

3

4

1

Вступна частина

1. Приймаю рапорт.

2. Перевіряю наявність особового складу, готовність до заняття.

3. Доводжу тему, навчальні питання та мету заняття.

4. Проводжу вибіркове опитування курсантів за попередньою темою

1.

2.

10

2

Основна частина

Технічне обслуговування машини

Контрольний огляд

Контрольний огляд проводиться перед виходом машини для перевірки її готовності до руху і гасіння пожеж.

Об'єм робіт, що проводяться при контрольному огляді спеціального обладнання, викладений у відповідних розділах Технічного опису.

Щоденне технічне обслуговування

Щоденне технічне обслуговування проводиться після кожного виходу машини в експлуатацію незалежно від пройдених нею кілометрів (відпрацьованих мотогодин).

Мета обслуговування – перевірити і підготувати машину до подальшої експлуатації, при цьому виконується об'єм робіт по обслуговуванню спеціального обладнання, висловлений у відповідних розділах Технічного опису.

Технічне обслуговування № 1

Технічне обслуговування № 1 проводиться через кожні 1000 км пробігу в цілях перевірки технічного стану машини і підготовки її до подальшої експлуатації. При інтенсивній експлуатації спеціального обладнання технічне обслуговування №1 для нього проводити після 50 год роботи.

Об'єм робіт ТО № 1 викладено у відповідному розділі Технічного опису.

Технічне обслуговування № 2

Технічне обслуговування № 2 проводиться через кожні 2000 км пробігу в цілях перевірки технічного стану машини і підготовки її до подальшої експлуатації.

При інтенсивній експлуатації спеціального обладнання технічне обслуговування № 2 для нього проводити після 100 год роботи.

Об'єм робіт ТО № 2 викладено у відповідному розділі Технічного опису.

Сезонне технічне обслуговування

Сезонне обслуговування (СО) проводиться двічі на рік при переході на літню і зимову експлуатацію.

Об'єм виконуваних робіт при (СО), як правило, включає чергове TO-1 або ТО-2 з виконанням додаткових робіт залежно від майбутнього сезону експлуатації.

При підготовці до зимової експлуатації необхідно: промити і відрегулювати систему живлення двигуна паливом; замінити паливно-змащувальні матеріали і гальмівну рідину на зимові сорти, встановити засоби обігріву і утеплення агрегатів і акумуляторних батарей.

При підготовці до літньої експлуатації необхідно: промити систему охолодження двигуна, при необхідності видалити з неї накип; засоби утеплення і обігріву зняти; при необхідності замінити паливно-змащувальні матеріали.

Особливості експлуатації машини в літніх і зимових умовах

Підготовку до експлуатації і експлуатацію спеціального устаткування проводити відповідно до справжнього Технічного опису і Інструкції з експлуатації.

При підготовці до експлуатації в літніх умовах необхідно:

·  ретельно перевірити стан засувок, кранів, трубопроводів і їх з'єднань; дюрітові з'єднання, здуття, тріщини тощо, замінити в разі виявлення;

·  промити водопінні комунікації, для чого тричі залити воду в бак піноутворювача і злити її з нього через насос;

·  заправити цистерну водою;

·  заправити в бак піноутворювач;

·  заправити мастило в масляний бак гідравлічної системи;

·  підфарбувати місця з пошкодженим забарвленням на корпусі машини, її агрегату і вузлах;

·  замінити зимові шлемофони на літні.

Для забезпечення нормальної роботи спеціального обладнання в літніх умовах експлуатації необхідно:

·  під час роботи спеціального обладнання стежити за свідченнями контрольних приладів;

·  не допускати витоку мастила з гідравлічної системи і повітря з системи пневмокерування;

·  після закінчення роботи спеціального обладнання перевірити нагрів вузлів насосного агрегату; при підвищеному нагріві вузлів насосного агрегату з'ясувати причину і усунути знайдену несправність;

·  ємкості, в яких зберігаються вода і піноутворювач, повинні бути ретельно закритий;

·  своєчасно видаляти пил з елементів гідро і пневмосистем.

При підготовці до експлуатації спеціального обладнання в зимових умовах необхідно:

·  ретельно перевірити стан засувок, кранів, трубопроводів їх з'єднань; дюрітові з'єднання, здуття, тріщини тощо, замінити в разі виявлення;

·  видалити воду з водопінних комунікацій;

·  заправити цистерну водою;

·  перевірити стан нагрівачів повітря і обігрівача відділення управління;

·  заправити в бак піноутворювач;

·  зарядити повітряні балони.

130

Слідкую за тим, щоб в/с уважно слухали та при необхідності конспектували. Даю відповіді на поставлені питання.

3

Заключна частина

Підводжу підсумки заняття.

Відповідаю на поставлені запитання.

Проводжу вибіркове опитування особового складу.

Виставляю оцінки.

Ставлю завдання на самостійну підготовку.

10