11 | 12 | 2017

План-конспект Тема 15: Заняття 3:Порядок прийому і передачі ГПМ при зміні пожежних нарядів. Практична робота механіка-водія на пожежі та після повернення ГПМ з пожежі

План-конспект  Тема 15: Заняття 3:Порядок прийому і передачі ГПМ при зміні пожежних нарядів.

Практична робота механіка-водія на пожежі та після повернення ГПМ з пожежі.

Навчальні питання:

1. Порядок прийому і передачі ГПМ при зміні пожежних нарядів.

2. Практична робота механіка-водія на пожежі та після повернення

ГПМ з пожежі.

Мета заняття: Ознайомити особовий склад з роботою на ГПМ-54 при

зміні пожежних нарядів та після повернення ГПМ з пожежі.

Час: 150хв.

Метод проведення: Практичне.

Матеріальне забезпечення: Стенди, плакати, Пожежно-технічне обладнання,

ГПМ-54

Місце проведення: Навчальний полігон.

Література: 1. Пожежно-технічна підготовка / А. В.Пенкало, І. І. Отчик,

Ю. Г.Гунбин М.: Воениздат, 1984 р.

2. Пожежно-технічне озброєння / С. В. Піголев, Ф. В. Сухоруков

М.: Сройиздат, 1956 р.

3. Технічний опис і інструкція по експлуатації ГПМ-54

П/п

Зміст

Час

(хв)

Організаційно-методичні вказівки

1

2

3

4

1

Вступна частина

1. Приймаю рапорт.

2. Перевіряю наявність особового складу, готовність до заняття.

3. Доводжу тему, навчальні питання та мету заняття.

4. Проводжу вибіркове опитування курсантів за попередньою темою

1.

2.

10

2

Основна частина

Роботи які виконуються при заступанні на чергування, на пожежі, після роботи на пожежі

Гусенична пожежна машина перед постановкою на чергування повинна пройти щоденне технічне обслуговування (ЩТО), яке виконується заступаючим і змінним механіками-водіями. Про виконані роботи з усунення несправностей, механік-водій робить запис в журналі обліку ТО.

Прийнявши ГПМ-54, механік-водій відповідає за всі несправності, виявлені під час його чергування.

При щоденному технічному обслуговуванні необхідно:

·  переконатися у відсутності течі мастила в з'єднаннях трубопроводів, при виявленні усунути;

·  усунути несправності, виявлені в процесі попередньої експлуатації.

·  перевірити, чи немає течі води і піноутворювача в з'єднаннях водопінної системи; при виявленні усунути;

·  перевірити заправку цистерни водою і бака піноутворювачем, при необхідності, дозаправити до норми

·  Очистити від пилу і бруду елементи привода управління гітарою.

·  Перевірити стан шарнірних з’єднань, затяжку гаєк шплінтовку пальців шарнірів.

·  Переконатись у відсутності протікання охолоджуючої рідини та ПММ із системи двигуна та агрегатів трансмісії. При знаходженні протікання змазки в якому-небудь з вузлів та агрегатів необхідно знайти причину та зупинити протікання, після чого довести рівень змазки до норми:

O по коробці передач рівень змазки перевіряється щупом

Та повинен бути в межах 59-62 мм.

Вказаний рівень відповідає верхній насічці щупа біля букви

« К «.

Минимально дозволений рівень змазки при якому дозволяється експлуатація механізму, - 55 мм, відповідає нижній насічці щупа біля букви « К «.

·  по гітарі рівень змазки перевіряється щупом та повинен

Бути в межах 148-152 мм.

Вказаний рівень відповідає верхній насічці щупа біля букви

« Г «.

Мінімально дозволений рівень змазки, при якому дозволяється експлуатація механізму, – 142 мм, що відповідає нижній насічці щупа біля букви « Г «.

При прийманні ГПМ під час зміни пожежних нарядів механіки-водії зобов'язані виконати наступні перевірочно-контрольні роботи:

А) оглянути машину (кузов, кабіну і силову передачу); перевірити стан катків справність замків.

Б) перевірити рівень і чистоту масла в картері двигуна, охолоджуючої рідини в радіаторі і при необхідності дозаправити;

В) перевірити справність гальм.

Г) перевірити натягнення гусинець щоб не було провисання;

Д) перевірити тиск в балонах з тиснутим повітрям;

Е) перевірити стан акумуляторів, надійність установки їх в кублах, кріплення дротів до клем; рівень електроліту (перевіряється раз на 10 днів) повинен бути на 10—15 мм вище за верхні кромки пластин;

Ж) перевірити свідчення контрольно-вимірювальних приладів, дія сигналу сирени, склоочисників, приладів освітлення і стоп-сигналу;

З) перевірити при працюючому двигуні: роботу зчеплення і коробки зміни передач (зчеплення не повинне «вести», а передачі повинні легко включатися);

Л) перевірити, чи немає підтікання палива, масла, охолоджуючої, гальмівної і амортизаційної рідин через прокладки, сальники і в місцях з'єднання трубопроводів і гнучких шлангів, чи не підтікає вода (піноутворювач) з цистерни або бака для піноутворювача;

М) перевірити укомплектованість і справність інструменту і запасних частин до машини.

При роботі на пожежі водій зобов'язаний:

— забезпечити надійність установки машини і безпеку його від дії вогню;

— при роботі від водоймища напірні рукави не повинні мати різких перегинів, а всмоктуюча сітка повинна бути повністю занурений у воду і знаходитися нижче за дзеркало води не менше 20 см;

— через кожну годину роботи мастити підшипники і сальники насоса поворотом на 2—3 обороти кришок ковпачковых масльонків при відкритих кранах мас льонків;

— періодично стежити, чи не підтікає вода через з'єднання, сальники насоса, напірні вентилі, з системи охолоджування двигуна, чи не підтікає мастило з двигуна, коробки передач і гітари;

— стежити за температурою води в системі охолоджування двигуна;

— слідкувати за тиском мастила в двигуні. При середніх обертах двигуна, тиск повинен бути не менше 6-10 кг/см2 ;

Після закінчення роботи на пожежі водій зобов'язаний:

— у разі подачі піни промити чистою водою всі внутрішні порожнини насоса і прохідні канали пінозмішувача;

— наповнити цистерну водою;

— відкрити крани і випустити воду з робочої порожнини насоса і прохідних каналів пінозмішувача.

Напірні патрубки і спускові крани з настанням холодів тримати відкритими, закриваючи їх тільки при роботі насоса і перевірці його на «сухий вакуум».

При поверненні машини з пожежі (навчання) необхідно перевірити:

- чи немає підтікання палива, масла, води, піноутворювача, охолоджуючої і амортизаційної рідин;

- надійність затягування гайок катків.

- стан і кріплення амортизацій та ричагів управління

- стан і надійність установки акумуляторних батарей;

- наявність і стан шплінтів в з'єднаннях тяги гальм і педалі зчеплення;

- наявність пального в бензобаку, рівень масла в картері двигуна і охолоджуючої рідини в радіаторі; при необхідності дозаправити;

- двигун, насос і прибори, розташовані на них, стекла кабіни, фари, стоп-сигнал;

- роботу насоса і вакуумної системи.


130

Слідкую за тим, щоб в/с уважно слухали та при необхідності конспектували. Даю відповіді на поставлені питання.

3

Заключна частина

Підводжу підсумки заняття.

Відповідаю на поставлені запитання.

Проводжу вибіркове опитування особового складу.

Виставляю оцінки.

Ставлю завдання на самостійну підготовку.

10